Jump to content

PFI - P4 Radio Hele Norge


Ståle

Recommended Posts

Bildet fungerer ikke, Graham, du må legge ut en link til det, og så må man lime denne inn i adressefeltet. Jeg skal prøve å finne et annet sted å laste opp bildet.

 

Er det noen som vet om et sted man kan laste opp store mengder bilder så jeg kan linke til disse på forumet?

 

Helst gratis selvfølgelig, men om jeg må betale noe gjør ikke stort.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Vet ikke om jeg forstår hva du mener at noe er galt med link - kan du ikke se chart? Jeg ser det ihvertfall, men det er ikke dynamisk hvis det er det du mener.

 

Ser ut som PFI beveger seg i den nye trendkanalen - sist omsatt 18,10 (real tid)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fra analyse på forsiden fra 25/11:

 

"Aksjen anses som teknisk positiv både på kort og middels lang sikt. 2 måneders kursmål dersom 17 brytes på pent volum er 21 kroner."

 

Dette nådde vi idag pent innenfor planen. Ser ut som 26 er innen rekkevidde uten anstrengelser - straks vi ser 4 kvartals resultatene, eller senest ved 1Q05...

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskeli og være helt sikker, men nå er jeg nær ved å gå inn i den aksjen som sent i 2004 ordnet 45000.- i en slunken lommebok.

Det er mange positive synspunkter på tråden, men mangler det ikke en skeptiker her som vil balansere inntrykket av hvor kursen vil gå

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

P4 Radio Hele Norge [PFI], kurs 21.70

 

 

PFI.gif

 

 

P4 Radio Hele Norge ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Kursen har nå dessuten falt tilbake mot gulvet i trendkanalen, noe som bør gi en reaksjon opp. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 18.80 kr og videre oppgang er dermed signalisert. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Et utdrag fra DN idag:

 

Tidligere Kanal 24-eier Svein Larsen tror radiokanalen styrer mot underskudd i hele konsesjonsperioden på ti år. Hvis eierne mister motet, står Larsen klar til å overta konsesjonen.

 

I et brev til kulturminister Valgerd Svarstad Haugland skriver tidligere Kanal 24-eier Svein Larsen at det ikke er «liv laga» for Kanal 24s nåværende driftsmodell «dersom ikke aksjonærene er villige til å tilføre nærmest ubegrenset med ressurser i de neste årene.

 

Vi tror ikke at aksjonærene er villige til dette, og at det derfor ganske snart kan inntreffe en ny krise i kanalen», skriver Larsen, ifølge Dagens Næringsliv.

 

Spår stortap

Svein Larsen i 21st Venture viser til egne beregninger av den økonomiske utviklingen i Kanal 24. .

 

– Vi tror at kanalen vil få et underskudd i år på 70 millioner kroner, et underskudd i 2006 på nærmere 50 millioner og året etter et underskudd på 32 millioner, sier Larsen i brevet i følge DN.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulig fusjon mellom p4 og Kanal24. Hva synes dere om dette da?

 

Limer inn denne fra hegnar.

 

 

Bekrefter samtaler

P4 Radio Hele Norge ASA og Kanal 24 Norge AS har vurdert muligheter for felles eierskap, bekreftes det i en melding.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (11.2.05 09:48)

 

 

P4 Radio Hele Norge ASA og Kanal 24 Norge AS har vurdert muligheter for felles eierskap for de to kanalene, bekrefter P4 i en melding.

 

Kanalene har vurdert muligheter for felles eierskap for de to kanalene basert på en skisse som er tilrettelagt av First Securities ASA. En tanke om felles eierskap er kommersielt interessant ut fra en visjon om å skape et større og mer konkurransedyktig alternativ til NRK og styrke kommersiell radio i konkurransen med andre reklamebaserte medier.

 

Ifølge P4 er det også mye som taler for at en samordning ville skape et bedre fundament for et sterkt og uavhengig radiomiljø, og at man sammen ville kunne tilby publikum et bedre radiotilbud og sikre en tilstrekkelig ressursbase for å kunne etterleve kanalenes konsesjonsvilkår.

 

P4s administrasjon har hatt uformelle samtaler med eierne i Kanal 24 for å diskutere en rekke ulike problemstillinger knyttet til et mulig samarbeide, og P4s styre er informert om dette. Så langt er en skisse til samordning kun gjenstand for en intern utredning. Eventuell etablering av et felles eierskap for de to radiokanalene er en meget komplisert prosess hvor mange ulike aspekter må vurderes og avveies.

 

Selskapet vil straks meddele Oslo Børs og markedet relevant informasjon dersom eventuelle informasjonspliktige forhold skulle materialisere seg i denne forbindelse.

Link to comment
Share on other sites

Er noe lunken til en fusjon, siden K24 er så klart mye svakere part og merkevaren har nærmest negativ verdi. Beregningen til First (som forøvrig anbefaler P4 igjen idag) sider at K24 er verd 28% av P4. Det er en sterk overvurdering av K24 og ville utløse et salgssignal etter mitt sjønn. Tipper 10-15% er mer realistisk (og kan bare minne om at K24 har 3% dekning mens P4 har 25%). Vurderingene må uansett forutsette at K24 ikke drasser med seg gjeld og ikke nedbetalt konsesjonsavgift.

 

Hva har K24 som P4 kan ha glede av?

* Et framførbart underskudd på 150 mill? Det vil gi en skattebesparelse på 40 mill gitt at P4 aldri har hatt underskudd. P4 ville bruke 2-3 år for å nyttegjøre seg dette - det er altså verd ca 1 krone.

* Verdi av "bedre" konsesjon - dette er vanskelig å si. Er den bedre? 100% mot 80% javel men P4 står friere med dagens, samt at digital radio kommer og vil gjøre analog dekning mindre relevant.

* Verdi at TV2 samarbeid - her tror jeg største gevinsten ligger. Samkjøring av reklame Radio/TV, annonsere for egne programmer osv. P4 kunne virkelig utnyttet både sport og musikk (idol) programmene til TV2

 

Vet ikke hva man skulle gjøre med K24 merkenavnet - det beste hadde jo vært å legge den ned men ikke noe man skal betale mye for!

 

Jeg hadde egentlig håpet at P4 kjøpte opp Radio 1 (og beholdt dette merkenavnet) da ville man kunne tilby annonsører ulike kanaler, og ikke som K24 som er en dårlig kopi.

 

Sikkert mye annet pro et contra her - kom med kommentarer...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nå gått inn i P4 med en relativt betydelig sum for meg. Grunnen for min inntreden er at kanalen viser en god progresjon til tross for konkuransen den har fått fra Kanal 24.

 

Videre så har jeg god tro på at vi får en konsolidering innen radiokonseptet på en eller annen måte. Valgjerd Svarstad synes å være negativ til en sammenslåing, men ettersom hun synger på siste verset som minister og da Kanal 24 har en god backing fra kristenfolket så tror jeg at Kanal 24 vil få anledning til å inngå i ett eller annet samarbeid med P4. Dersom så ikke skjer så kan nok de investerte beløp i Kanal 24 gå tapt.

 

Vi vet at Fedrelandsveien varslet redusert utbytte til eierne i forrige uke nettopp av den grunn at de ifjor måtte spytte mer midler inn i Kanal 24. Vil de fortsette med det også for 2005 - neppe. Et samarbeid tvinger seg trolig fram og da tror jeg med de fleste at den vinnende part er P4.

 

P4 ledelsen bør også lukte på Radio 1. Denne kanalen gjør det godt i større bysamfunn. En konsolidering bør finne sted mellom alle de 3 nevnte kanaler.

 

Jeg tror P4 ennå har mye å gå på rent kursmessig. De har allerede gått på kort tid fra 16 -17 kroner til 22 hvilket må sies å være svært bra, men de kommer til å klatre videre opp (tror jeg).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kanal 24 greide ikke 400 000

 

Kanal 24 fikk en liten økning i lyttertallene på hverdager i mars, men står bom stille på alle ukens dager. Drømmegrensen på 400 000 lyttere var knapt 30 000 lyttere unna på hverdager for radiosjef Jan Erik Pedersen

 

 

Optimismen var stor i Kanal 24 etter at mars måned ble innledet med lyttervekst og godt over 400 000 lyttere på en enkeltuke i uke 10. Men i de påfølgende ukene har lyttertallene igjen falt uke for uke.

 

Nå viser fasiten for mars at Kanal 24 ikke har greid å øke lytteroppslutningen på en gjennomsnittsdag sammenlignet med februar. Kanal 24 har i mars i gjennomsnitt hatt en daglig oppslutning på alle ukens dager på 8,4 prosent, eller 340 000 lyttere, som er det samme som i februar. Det viser tall fra TNS Gallups radioundersøkelse.

 

Ser vi bare på hverdagene, er utviklingen imidlertid lysere for Kanal 24. Mars-tallene viser at kanalen har økt lytteroppslutningen fra 8,5 prosent i februar til 9,2 prosent i februar på hverdager. Det tilsvarer 371 000 lyttere.

 

Dermed er de 375 000 daglige lytterne Kanal 24 har lagt til grunn for reklameprislisten i kanalen innenfor rekkevidde, men radiosjef Jan Erik Pedersen har større ambisjoner for lyttertallene og hadde nok helst sett at økningen var enda større.

 

Det hadde nok også medierådgiver og radioansvarlig i mediebyrået OMD, Fanny Bronken, som tidligere i dag uttalte til Kampanje at annonsørene begynner å bli utålmodige og ønsker beviser for at endringene i Kanal 24 fører til høyere lyttertall.

 

Kanal 24 greier heller ikke å heve markedsandelen sin vesentlig, men på den andre side er det bare NRK P1 og Kanal 24 som har økt markedsandelen i mars. Ser vi hele uken under ett, hadde Kanal 24 en markedsandel på en gjennomsnittsdag på 4,7 prosent i mars. Det er en økning på 0,1 prosentpoeng. På hverdager er økningen 0,5 prosentpoeng til 4,7 prosent.

 

NRK P1 er den enste kanalen som har økt oppslutningen på alle ukens dager i mars, og er oppe i en daglig oppslutning på 38,5 prosent etter en økning på 0,8 prosentpoeng. Kanalens markedsandel har imidlertid økt med hele 2,2 prosentpoeng til 47,5 prosent.

 

For P4 har pilene pekt nedover i mars, og kanalens lytteroppslutning på alle ukens dager har falt med 1,1 prosentpoeng til 22,8 prosent. Det tilsvarer 921 000 lyttere. På hverdager holder P4 bedre stand, men må likevel se at oppslutningen har falt med 0,2 prosentpoeng til 25,6 prosent. P4s markedsandel var i mars 21,9 prosent, en nedgang på 0,8 prosentpoeng.

 

For de andre NRK-kanalene er lyttingen relativt stabil. NRK P3 har økt den daglige oppslutningen på hverdager med 0,7 prosentpoeng til 10 prosent, men går marginalt tilbake på alle ukens dager.

 

Lokalradioene har slitt mest i mars. For lokalradio totalt har den daglige lytteroppslutningen falt fra 16 prosent til 14,5 prosent på alle ukens dager, noe som tilsvarer en lyttersvikt på 60 000 lyttere.

 

Radio 1 Storby har holdt posisjonen bedre, men går likevel marginalt tilbake både på hverdager og på alle ukens dager. Radio 1 Storbys markedsandel ligger imidlertid rimelig stabilt.

 

PFI Q1 resultat: 27. april, kl. 09.00 i Oslo

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

P4 la for et par uker sider fram det beste 1. kvartal i selskapets historie og viser at kanalen har et sterkt grep om lytterne og reklamemarkedet.

 

I et sterkt reklamemarkedt tok P4 hele 90% av økningen i reklamemarkedet som var opp 20% fra forrige kvartal. I reklamekroner hadde P4 81% av markedet, og for lytter siden var markedsandelen på ca 26% på ukedager. Dette gjør både Kanal 24 og Radio 1 til smågutter med sine 4 og 5% respektive. P4 har et sterkt merkevare og et solid grep om sine lyttere.

 

Kostnadene er under kontroll og stabile på 48,5 mill per 1 kv 05, på linje med 2004, men lavere enn 2003. Hele økningen i kostnader fra 1. kv 04 kan forklares med at P4 ga hele1 million kroner til Tsunami ofre!

 

Sterk balanse

Balansen er sterk, med 87.4 mill i kontanter (kr 2,70 per aksje) og bare ett avdrag igjen på gjelden selskapet tok opp for å betale konsesjonsavgiften på 90 mill. Minner forøvrig at Kanal 24 betalte 160 mill for sin lisens uten at det har vært noen suksess. P4 betaler ut 1,00 krone i utbytte (ex dato 25 mai), noe som gir et direkteavkastning på 4,9% på dagens kurs.

 

Hva kan vi vente framover?

Det er flere ting som kan pirre den verdi baserte investor. Med ny prisøkning mot annonsørene fra 1. april vil P4 gjøre et rekord-sterkt 2. kvartal i 2005, og vi tror inntektene for første gang vil passere 80 mill NOK. Dette utgjør 28% av forventet årsomsetning på 286 mill – som samme andel for 2. kvartal vi har sett de tre siste årene 2002-04. Med kostnader på ca 48 mill gir dette et kvartalsresultat på 32 mill før skatt.

 

For 2005 estimerer vi omsetning til 286 mill NOK, med et årsresultat etter skatt på 65 mill, som gir en 2005 EPS på 1,98 og en P/E på 10,4. For et selskap med sterk ledelse og markedsposisjon, fin vekst, og lav risiko er dette billig. Årets omsetning og resultat er forøvrig på linje med rekord året 2000 – 4/5/2000 lå PFI kursen på 61 kroner!! Uten at det skal påstås at vi skal se slik prising med det første.

 

P4 vil i årene framover generere mye cash. Selskapet har lite behov for investeringer noe som gir en behagelig likviditet. For 2005 vil selskapet trolig betale ut 2 kroner i utbytte, evt et ekstraordinært utbytte før årsskiftet på grunn av innføring av dobbel beskatning fra neste år.

 

Utenom et sterkt resultat, vil andre triggere være radioens digitale satsning som vil gi nye inntektskilder, et meget sterkt reklamemarked, debatt når de fire eierne for Kanal 24 skal spytte i mer penger i sommer, evt. nedleggelse samt et ekstraordinært utbytte i høst. Negativt er noe dårlig likviditet i aksjen, en dominerende eier i MTG, og noe lav synlighet blant analytikere.

 

Kurs mål på 8 mnd sikt settes til 30 kroner (inklusive utbytter).

Link to comment
Share on other sites

Nedgang for Kanal 24

Etter tre måneder på opptur fikk Kanal 24 en nesestyver i april. Og snart er kanalen tom for penger.

 

Kanal 24, som eies av blant andre TV 2 og Adresseavisen, hadde i snitt 336 000 lyttere på hverdager i april, opplyser kanalen i en pressemelding. I mars hadde radioen 373 000 lyttere på hverdager. Markedsandelen var 3,4 prosent, en nedgang på 1,3 prosentpoeng, skriver kanalen.

 

 

Snart tom for penger

 

Radiosjef Jan Erik Pedersen, som ble hyrt inn for å berge kanalen, er ikke begeistret.

 

- Vi er selvfølgelig ikke fornøyd med at det går ned, sier han til Aftenposten.no

 

Nedgangen kommer dessuten svært ubelelig med tanke på at kanalen om kort tid er tom for penger, og trenger tilskudd fra eierne. De har ved flere anledninger gitt klar beskjed om at de er nødt til å se en bedring i tallene, for å kunne investere ytterligere i radiokanalen.

 

 

Meningsløst om markedsandel

 

Fallet i markedsandelen vil han helst ikke snakke om, selv om nedgangen er på mer enn en fjerdedel, fra 4,7 prosent til 3,4 prosent.

- Når vi snakker om forskjellen mellom 3,4 og 4,7 blir det litt meningsløst egentlig, du kan dra ut de merkeligste konklusjoner. Det vi bare må konstatere var at april ga oss en nedgang og det er vi ikke fornøyd med, sier Pedersen.

 

Han opprettholder fortsatt målet om 400 000 lyttere for året.

- Vi er vel der at vi ennå ikke i forhold til våre konkurrenter er et så innarbeidet alternativ. Det tar litt tid å etablere Kanal24 på et høyere nivå. Vi har hatt tre måneder på rad der det gikk opp, sier han.

 

 

Fornøyd i P4

 

Hos rivalen P4 er man svært fornøyd med lytterutviklingen. Kanalen har økt markedsandelen til 24 prosent i april.

 

- Vi er veldig glade for disse tallene, og tror det kommer av en økt satsning på morgensendingene. Får man flere lyttere om morgenen, følger de ofte med gjennom dagen også, sier Kalle Lisberg til Aftenposten.no.

 

 

- Jeg er også fornøyd, sier smilende aksjonær :P

Link to comment
Share on other sites

Delphi Fondene har gjort flere endringer i sin anbefalte portefølje i Dine Penger. Yara, Hydro, NextGenTel og Tandberg Television kastes ut til fordel for Axis-Shield, TTS Marine, P4 og Q-Free.

 

Dermed ser Delphi-porteføljen ut som følger:

Aker Kværner

Axis-Shield

Blom

Nordic Semiconductor

Otrum

P4

Q-Free

TTS Marine

 

Vi gjør oppmerksom på at anbefalingene er gitt 2. mai.

Link to comment
Share on other sites

P4 Radio Hele Norge(PFI) KURS 20.00

 

PFI20.gif

 

P4 Radio Hele Norge viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal. Videre negativ utvikling indikeres, og det ligger motstand opp mot taket av kanalen. Har brutt gjennom gulvet ved 20.30 kr i en rektangelformasjon. Etablert brudd vil signalisere videre nedgang til 18.85 kr eller lavere. Aksjen har motstand ved ca 20.40 kr. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på kort sikt.

Link to comment
Share on other sites

Her er hva Delphi skriver om P4 som begrunnelse på å ta denne inn porteføljen i Dine Penger nr 5/05:

 

Inn med P4. Selskapet ser ut til å ha full kontroll på konkurransen. Selskapet leverte gode tall og var til og med utsolgt for reklameplass i april

 

Tas inn i porteføljen på 20,50.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kanal 24 trenger 30 millioner kroner

(12:10 - 27.05.2005)

Ifølge styreleder Per Axel Koch (bildet) i Kanal 24 blir kapitalbehovet i radiokanalen på mellom 25 og 30 millioner kroner i år, og ikke 14 millioner som først antatt. Men beregninger Kampanje har gjort tyder på at kapitalbehovet kan bli enda større, dersom Kanal 24 ikke øker markedsandelen eller reklameprisene. RADIO

 

 

Audun Giske

Kapitalbehovet i Kanal 24 stod på dagsorden i gårsdagens styremøte i kanalen, og eierne har dermed innledet diskusjonen som skal føre frem til friske radiomillioner for Kanal 24 innen utgangen av juni. Tidligere har kapitalbehovet i Kanal 24 vært beregnet til 14 millioner kroner, men styreleder Per Axel Koch bekrefter nå at eierne må grave enda dypere i lommeboka.

 

– Vi har en situasjon med et kapitalbehov i Kanal 24 som vi må løse, og jeg legger til grunn at vi får løst det. Jeg har tidligere antydet at 14 millioner kroner ikke ville være nok, og kapitalbehovet vil nok bli på mellom 25 og 30 millioner kroner, sier Koch til Kampanje.

 

Kanal 24 har for inneværende år budsjettert med inntekter på 85 millioner kroner og kostnader på 125 millioner kroner. Tidligere i år har eierne gått inn med 26 millioner kroner i Kanal 24, og for hver krone i negativt budsjettavvik vokser det opprinnelige restbehovet på 14 millioner kroner. Ifølge Koch holder kanalen budsjettet på utgiftssiden, mens inntektene svikter noe i forhold til budsjettet.

 

– Vi har en liten inntektssvikt i forhold til det vi har lagt inn i budsjettet, mens vi holder budsjettet på kostnadssiden. Det ser bedre ut enn i fjor, men inntektene er fortsatt svakere enn det vi hadde regnet med, sier Koch.

 

Han vil ikke være mer konkret på omfanget eller hvilke modeller som diskuteres for en kapitaltilførsel. Beregninger Kampanje har gjort tyder imidlertid på at Kanal 24s kapitalbehov raskt kan bli enda større.

 

Med en markedsandel på fire prosent av den totale radiolyttingen i første kvartal i år hadde Kanal 24 reklameinntekter på 13,8 millioner kroner. Med dagens CPT-nivå (kost per 1000) i Kanal 24 og en markedsandel på rundt fire prosent er det lite som tyder på at reklameinntektene i Kanal 24 vil overstige 50 millioner kroner, dersom Kanal 24 ikke øker markedsandelen eller nettoprisene på reklame.

Det vil i så fall bety et reklamesalg på nivå med fjoråret, og dermed kan det totale kapitalbehovet i Kanal 24 komme opp i over 60 millioner kroner i år, inkludert de 26 millioner kronene eierne allerede har spyttet inn.

 

– Markedsandelen er et utrykk for mange lytterminutter Kanal 24 har å selge, eller det vi kan kalle reklameinventaret i radiokanalen. All fornuftig regning tilsier at Kanal 24 må øke markedsandelen med minst 50 prosent for å være i nærheten av å greie reklameinntekter på 85 millioner kroner, sier administrerende direktør i mediebyrået Initiative Universal Media til Kampanje.

 

I april var imidlertid Kanal 24s markedsandel nede i 3,4 prosent. Et annet alternativ er ifølge Christophersen at Kanal 24 greier å ta ut en langt høyere nettopris på reklame.

 

– Dersom Kanal 24 skal greie inntekter på 85 millioner kroner med en markedsandel på rundt fire prosent, må de greie å ta ut en langt høyere pris i markedet enn de andre aktørene. De må nok ta ut nesten dobbelt pris i forhold til for eksempel P4, sier Christophersen.

Innen utgangen av juni skal Kanal 24 ha på plass en løsning på kapitalbehovet i kanalen. Det betyr at styrene i eierbedriftene, TV 2, Adresseavisen, Fædrelandsvennen og Agderposten, må ta stilling til om de skal gå inn med flere radiomillioner i midten av juni.

 

Audun Giske

 

 

NOEN SOM FORTSATT TROR AT KANAL 24 OVERLEVER OG AT PENGER TRYKKES I AVISENES TRYKKERIER??

Link to comment
Share on other sites

Graham Dodd: NOEN SOM FORTSATT TROR AT KANAL 24 OVERLEVER OG AT PENGER TRYKKES I AVISENES TRYKKERIER??

 

- Koch har jo avis, og kan trykke penger der. Valebrokk får folk til å tomle penger inn via Idol. Men på ett tidspunkt må vel økonomisk fornuft slå til hos K24-eierne. Kanskje skjer det nå når 14 mill. (restsummen av de 40 mill.) har vokst til 25-30 mill. - og det før første halvår er omme.

Link to comment
Share on other sites

26/05-2005 08:02:52: PFI - MELDEPLIKTIGE HANDLER

Adm.direktør Karl Otto Lisberg og nærstående av styrets

formann Jens Kristian Thune har idag kjøpt aksjer i P4

 

Karl Otto Lisberg, administrernde direktør i P4 Radio Hele Norge ASA, har 25. mai 2005 kjøpt 10.000 aksjer til en gjennomsnittskurs på 20,91 kr pr aksje. Lisberg kontrollerer etter dette totalt 130.800 aksjer, eller 0,41% av aksjene i selskapet.

 

Marit Sørvald, som er gift med styreformann i P4 Radio Hele Norge ASA, Jens Kristian Thune, har 25. mai 2005 kjøpt 6.500 aksjer i P4 til en gjennomsnittskurs på 20,43 kr pr aksje. Etter dette har Marit Sørvald 16.500 aksjer i selskapet, og Jens Kristian Thune og hans nærmeste familie kontroillerer direkte og indirekte, 455.500 aksjer, eller ca 1,41% av aksjene i selskapet.

Link to comment
Share on other sites

Her har man bruk av prosentregning av absolutt verste sort!

 

Kanal24 slår tilbake

 

Stigningen på 1.4 prosentpoeng er jo mindre enn de 1.9 P4 synker med. Et halvt prosentpoeng i forskjell her er det ikke gjort rede for. Det utgjør jo mer enn 30 prosent av det Kanal24 sine lyttertall steg med...

 

Når er Kanal24 konkurs tro? De har holdt ut lengre enn jeg skulle tro...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ingen fotball på Kanal 24

Av dn.no

 

Kanal 24 misforsto prosessen for fordeling av senderettighetene for radiofotball, og blir dermed en fotballfri radiokanal neste sesong.

 

Rettighetene til å sende fotball på radio ble luket ut av milliardforhandlingene om tv-fotballen tidligere i sommer, skriver Dagens Næringsliv. De lå dermed utenfor tv-avtalen Telenor og TV 2 gjorde med Fotballforbundet.

 

Denne rettighetsfordelingen og betingelsene i anbudsrunden for radiorettigheter, ser ut til å ha gått Kanal 24 hus forbi. Dette til tross for at TV 2 er største eier i kanalen.

 

Hadde ikke råd

Kanal 24 valgte å ikke by på radiorettighetene og begrunnet dette med at kanalen ikke hadde råd til å betale for eksklusive radiorettigheter.

 

Det har hele tiden ligget i luften at Fotballforbundet kunne ende opp med en delt og mye billigere løsning, slik NRK og P4 fikk gjennomslag for til slutt. Kanal 24 sitter dermed igjen med null fotball fra neste sesong, mens NRK og P4 har fått full dekning til en rimelig penge.

 

– Vi har fotballrettigheter gjennom avtalen som TV 2 allerede har gjort med Fotballforbundet, sier Kanal 24-sjef Jan Erik Pedersen.

 

– Men det står da ingenting i den avtalen om radiorettigheter?

 

– Gjør det ikke det? spør Pedersen.

 

Han sier at Kanal 24 og TV 2 nå får vurdere om de skal ta kontakt med Fotballforbundet.

 

P4 og NRK betaler omtrent like mye hver for å sende fra eliteserien, 1. divisjon, cup- og landskamper de neste årene. Totalt dreier det seg om en avtale verd litt under seks millioner kroner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...