Jump to content

Teknisk Analyse og signaler


Vegard

Recommended Posts

Pluss 201:

 

Nå må du se til å skjerpe deg !

 

Når det kommer et innlegg på forumet der det sies at TOM ser teknisk SUPRE UT når det motsatte er tilfelle - godtar du ikke at jeg påpeker feilen - KUN fordi du selv sitter i MYRA !

 

Vedkommende som kom med denne gale opplysningen kommer DERETTER med en "breaking news" om at han hadde glemt det viktige ordet IKKE.

 

TOM ser altså IKKE så supre ut likevel !

 

Hvor desperate skal dere egentlig bli - TOM-skaller !

Link to comment
Share on other sites

Forslag: De som vil diskutere Hammers fortreffelighet, kan gjøre det pr PM til vedkommende. Kan ikke tenke meg at det har alminnelig interesse?

 

Nå synes jeg du motsier deg selv Pluss201, når det snakkes den motsatte vegen en opp med Tomra aksjen synes jeg vi med all respekt skal ta imot den infoen Hammers har og komme med.

 

La alle sammen få den negative infoen uansett hvilken vei den kommer om det gjelder TA eller det grunnleggede funddamente. ;)

 

Hammers! Du har en fantastisk lyrisk og ironisk måte og skrive på, synes den er artig og lese men kan også skjønne at folk blir forbandet. :D

Edited by baard.p
Link to comment
Share on other sites

Uff da, Hammers.

 

Ikke lett det der å anvende det norske språket.

 

Hørt om noe som heter kontekstlesing? Hadde du lest de to setningene i sammenheng, ville du sett den eneste mulige måten å få en forståelse ut av dem som gir mening ville være å sette inn ordet "ikke". Hvis du ikke ser det, så er du jammen mer paranoid enn jeg drømte om.

 

Du kaller meg tomskalle? Ikke drøm om at jeg skal høyne med en idiot... <_>

Link to comment
Share on other sites

Nå synes jeg du motsier deg selv Pluss201, når det snakkes den motsatte vegen en opp med Tomra aksjen synes jeg vi med all respekt skal ta imot den infoen Hammers har og komme med.

38386[/snapback]

 

For alle del. Synes dere det er interessant å fortsette denne diskusjonen, la ikke meg stoppe dere.

 

Morsomt at det antydes jeg prøver å drepe en diskusjon bare fordi det antydes at Tomra skal ned, blir vel ikke helt treffende. Husker jeg ikke feil, sier jeg vel selv at basert på TA ser ikke Tomra deilig ut for tiden (og man trenger ikke linjal og ruteark for å se det).

 

Fundamentalt er lite endret.

 

Jeg melder meg ut av denne diskusjonen. Snakker heller litt med navleloa mi! :P

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen!

 

Du verden, her ble det livlig i kveld....

Ser jeg sparket litt fart i TA tråden med mitt lille beskjedne spørsmål tidligere i kveld.... :blink:

Ville igrunn bare høre hva TA folket mente om TOM posisjonering nå når OSE antas ned ca. 10%.

Takker for både saklige og noen kanskje litt mindre saklige svar... :lol:

Jeg velger (nesten frivillig) å klamre meg til potensielle triggere som nødvendigvis rykker nærmere og vil "ødelegge" alle depressive TA`er, iallefall relatert til TOM.

 

Lenge til jeg tør spørre om noe på denne tråden igjen.... :blink:

 

P.s. Tøff og tidsriktig avatar pluss201 !

Link to comment
Share on other sites

Kontekstlesning er ikke noe for meg !

 

Jeg foretrekker å kalle "en spade for en spade" - så får heller de som så gjerne vil høre til "de finere skikt" bla i fremmedordboka og finne noen imponerende ord !!

 

TOM-skalle !

Det er jo stort sett TOM dere har i skallen - og da er vel TOM-skaller den riktige betegnelsen ?

 

Ikke noe negativt i det ordet.

Jeg brukte en bindestrek etter TOM, men det gjorde ikke du - for du behersket ikke språket - til tross for at du KAN det fine ordet !!

 

Det blir akkurat som han som glemte ordet IKKE - og som dermed fikk den motsatt betydningen av de tekniske signalene ! :D :D :D

 

Kanskje denne speilvendte uttrykksformen er noe som TOM-skallene har til felles ??? Ikke vet jeg !

 

Jeg sier nå "God natt" - så kan vi kan heller gjøre opp status i mai - en gang !

Det er fortsatt "alle" mot 2-3, men mindretallet pleier som regel å få rett til slutt !

 

Et siste GJEEEESP fra Hammers

Link to comment
Share on other sites

Oljechartet er temmelig bearish nå etter mitt syn. Det er en dobbelt-topp, som er en typisk vendepunktsformasjon, som tok ut sitt prisobjekt på 50 USD intraday. Siden har det vært en korreksjon opp, men et nytt salgs-signal fremkommer med noteringer under 50 (intraday bunn, som ikke fremkommer i dette chartet).

 

Et fall ned mot ca 42 kan forventes innenfor de nærmeste 4-6 uker. Hva dette vil gjøre med olje-aksjene på Oslo Børs syns jeg er temmelig opplagt. Det er mitt syn, så får tiden vise hva fasit blir.

 

oljechart.bmp

Link to comment
Share on other sites

Huff og atter huff..... <_<

 

Det kan se ut som pullbacken skulle ende på 10 300 allikevel. Dersom man ser vekk i fra sluttnoteringer i chartet så ser en at halslinjen kanskje skulle vært plassert på 10 300 i stedet for 10 400. Kan hende du har rett tekniker`n men nå har jeg solgt alt jeg eier og har. Kan være jeg gjorde noe dumt, men tiden vil vise. Spenningen ble litt for intens for min del B)

Edited by Zevs
Link to comment
Share on other sites

Hei Zevs

 

Slutter både USA og olje ned i kveld, kan det bli en spesiell dag i morgen. Jeg valgte derfor å sitte i mine shorter i NHY, YAR og RCL og en del OBX-puts jeg har hatt noen dager. Eneste long posisjon jeg har er TOM.

 

Pr. nå så tror jeg det er 50/50 om vi får et stort fall på OSE allerede i morgen. Jeg tror det viktige nivået på Dow Jones er 10.080. Faller Dow Jones under dette kortsiktige støttenivået, kan det bli et langt stikk ned i USA i kveld.

 

Sjekk 5 dagers chartet her, så ser man 10.080 støtten tydelig.

 

http://ichart.finance.yahoo.com/w?s=%5EDJI

 

Jeg tror Oslo skal falle tungt i ukene fremover. Men om det kommer en kortsiktig korreksjon opp før dette skjer, vurderer jeg til 50/50 akkurat nå. Faller Dow under 10.080 så tror jeg sannsynligheten for et større fall på kort sikt i Oslo øker til ca 80/20. På noen ukers sikt tror jeg det skal betydelig ned.

 

 

Spennende dag i dag i USA

 

.

Link to comment
Share on other sites

My Webpage

 

Hva om dette ses på som en synkende kile.

I så fall ser det ut som dere får rett - begge to - Zoonic og Northern L

 

:D :D

 

Det sies jo potensialet er like høyt som fallet i kilen i utgangspunktet.

Dog kan det bli - litt - lenge å vente... :rolleyes:

 

Bildet ser jo unektelig ut som et turnaroundcase også.

 

Sier som låta til gruppa Timbuktu: The future's so bright i gotta wear shades B)

Link to comment
Share on other sites

Som jeg nevnte i går kveld er det nå gitt en del klassiske salgssignaler på OSEBX. Det samme bildet er temmelig likt på de andre indeksene + mange tunge enkeltaksjer.

 

I dag fulgte OB opp med et forventet fall, og jeg blir ikke forundret om det går samme veien i morgen også. Utviklingen i USA tyder i hvert fall på at det neppe blir noen hurra-stemning på OB i morgen.

 

Neste støttenivå av betydning ligger rundt 220 (- 10 %) - og deretter KRAFTIG støtte rundt 200 (- 20 %). Dette er altså fullt mulige fallhøyder for indeksen - noe som igjen betyr at noen selskaper gjør det litt bedre - mens de råtne eplene i kurven vil gjøre det langt dårligere enn gjennomsnittet.

 

Jeg gjorde MINE valg i forrige uke - og i begynnelsen av denne - da lysene i TA skiftet fra gult til RØDT ! Jeg har nå innsett at CASH IS KING - i påvente av den dagen da blodet VIRKELIG begynner å flyte !

 

Som dere vet - det er vanligvis mange "røde dager" i mai - men i år kan det bli ekstremt mange.....!

 

Hilsen

Hammers

Edited by Hammers
Link to comment
Share on other sites

Dramatisk! Kanskje, kommer helt an på.

 

Ikke lenge siden DJ var nede i langt under 10 000(9700), da spådde man Armageddon! Hva skjedde, den steg. Den skulle ifølge TA rett ned..

 

En god god inngang! For mange!

 

 

 

Angrepet på 10.080 på Dow Jones er i gang (se chart rett under her). Ryker støtten, så tror jeg vi slutter nær, og kanskje til og med under 10,000 i dag.

 

 

OG: Tekniker`n er du i familie med Hammers... :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg må inn igjen.! :P

 

Som HAMMERS sier, kan han med sitt TAverktøy, ikke forutsi noe som helst, han kommer i ettertid og sier: "Se...var det ikke det jeg sa, hvis jeg husker riktig", så sa jeg det...

 

Ting tyder på at gutten har kart og kompass og kan å bruke det! Jada, han har sikkert lommelykt også, om vi er er i mørket..

 

 

Som jeg nevnte i går kveld er det nå gitt en del klassiske salgssignaler på OSEBX. Det samme bildet er temmelig likt på de andre indeksene + mange tunge enkeltaksjer.
Link to comment
Share on other sites

Jeg må inn igjen.!  :P

 

Som HAMMERS  sier, kan han med sitt TAverktøy, ikke forutsi noe som helst, han kommer i ettertid og sier: "Se...var det ikke det jeg sa, hvis jeg husker riktig", så sa jeg det...

 

Ting tyder på at gutten har kart og kompass og kan å bruke det! Jada, han har sikkert lommelykt også, om vi er er i mørket..

38527[/snapback]

 

 

Bare fortsett å ri på kjepphestene dine.

Du er definitivt ikke den første, og du blir heller ikke den siste !

 

Vi vet jo alle hvordan det gikk med det siste Concord-flyet (ref din avartar) !

Bare pass deg - slik at det ikke går samme veien med deg også !

Når kreftene først settes i sving - og panikken for alvor slår inn - er det utrolig hvor drastiskt det hele kan føles !

 

Hilsen Hammers....Cash is King

Link to comment
Share on other sites

First spår bla. dette om OSE fremover

 

Strategi:

 

Markedet i Oslo har korrigert ned med omlag 7% siste 12 handledager og vi registrerer at korreksjonen ligner anatomisk på de 3 tidligere korreksjonene i denne oppgangen.

 

Vi ser videre at inntjeningen i Oslo etter all sannsynlighet vil bli rekordsterk i 1kv, de store selskapene viser ok vekst ifh til ifjor og det er fortsatt oppjusteringer av årsestimatene.

Med dette er de funadementale forholdene robuste nok til at det er en brukbar sannsynlighet for at det videre forløpet av denne korreksjonen kablirn bli en gjentagelse av de tidligere hvilket tilsier en oppgang på 5-9% på kort sikt.

 

På lengre sikt gjentar vi at utsiktene er som vi har hevdet en god periode; avmatning av veksten, avmatning i råvarer og et indeksmål på 280.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...