Jump to content

Episode 227 - Tirsdag 15.01.2005


Hoff@

Recommended Posts

Er det ingen som tør å starte tirsdags pitten?

 

Jeg kommer fra GF og tør!

 

Mange spennende nyheter i morgen og Nasse har blitt blå og Dow er på vei.

Det kan bli en bra dag i morgen tror jeg :blackeye:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Oljeprisen endte neste på HOD. Mens OSX sliter litt i motbakke utover kvelden, er ned 1,53% nå.

 

Morgendagen på OSE vil nok uansett preges av resultatsesongen, disse skal til pers tirsdag:

 

Gyldendal ASA

Bonheur ASA

Ganger Rolf ASA

Bolig- og Næringskreditt ASA

Petrolia Drilling ASA

DNO ASA

Green Reefers ASA

Belships ASA

Itera Consulting Group ASA

Kongsberg Gruppen ASA

Aker Kværner ASA

HÅG ASA

Profdoc ASA

ABG Sundal Collier ASA

Natural ASA

Pan Fish ASA

Expert ASA

Kverneland ASA

TECO Coating Services ASA

Tomra Systems ASA

 

Og det bare strømmer på resten av uken...

Link to comment
Share on other sites

35.50 i morgen er vel muligens litt vel optimistisk?

 

Man kan jo ta en sammenligning av bevegelsene rundt Q3 som ble presentert 14. okt 2004 kl 1615. De bevegelsene skjedde nok litt pga tallene og forventningene til disse (de ble framlagt på en torsdag, så helt sammenlignbart er det ikke), men også ikke minst pga avstemningen i Bundesrat 15. okt.

 

Oktober 2004

Mandag 11. okt sluttet kursen på 24.70, et fall på 70 øre fra foregående fredag.

 

Tirsdagen sank den ytterligere 10 øre.

 

Onsdagen steg kursen til 25.10, altså en stigning på 50 øre.

 

Torsdag 14. okt da tallene skulle legges fram, fikk kursen kjørt seg skikkelig og dukket hele 120 øre ned til 23.90.

 

Fredagen etter tallene var lagt fram og Bundesrat hadde stemt for loveendringen, stakk kursen og steg ikke mindre enn 430 øre til 28.20 på det som i ettertid blir referert til som den sykeste dagen i Tomras historie på ganske lenge. 22,8 mil aksjer til en verdi av nesten 640 millioner kroner tikket gjennom handelssystemet.

 

Februar 2005

Tar vi en sammenligning, så sank kursen 30 øre på fredagen til 33.00 (saml sank 10 øre på tirsdagen i okt).

 

I dag steg kursen 60 øre til 33.60 (saml steg 50 øre på onsdagen i okt).

 

Jeg ser ikke helt for meg at kursen skal kjøres 100-120 øre nedover i morgen, men man vet jo aldri?

 

Hvem vet, kanskje kjøres kursen over 400 øre oppover på onsdagen?

 

 

Mye morro med tall. Dette var bare et eksempel på hvordan tall kan brukes...

Link to comment
Share on other sites

Pantera er nok short i Tomra aksjen, det samme mistenker jeg Thomas for å være. Men det kan jo bli en grei trade det, er usikker på Q4 selv, men 2005 som helhet vil bli bra - derfor sitter jeg langsiktig i aksjen.

 

Om det er en god strategi vil bare tiden vise ;)

 

Sitter forøvrig kun med TOM aksjer nå, og 60% av porteføljen er cash.

Link to comment
Share on other sites

Hei Pirelli :bigsmurf:

 

Jeg venter et resultat over konsensus. Men det skulle være rart om det ikke også kom nyheter av en eller annen sort. Det er så mange baller i luften: Ny konsernsjef, Tyskland, Japan, Emiratene, USA for å nevne noen. En av dem kan falle ned og gi en "overraskende nyhet"

 

Lykke til i morgen Pirelli :-D

Link to comment
Share on other sites

Ja, det hadde vært skikkelig gøy :!:

Vi fortjener det nå.....

Er jo så utrolig mye på gang, at noe må vel som du sier, falle på plass i morgen.....

Jeg er igrunn overbevist om at Thorsen, etter 19 år, ikke går av med dårlige tall!

Tvert imot, så har han lagt alt til rette for den nye konsernsjefen!

Dette gjør seg nok bra på CV`n også......

Spennede hvem som skal overta.

Noen tips?

:whisper:

 

Hilsen

Northern Lights

Link to comment
Share on other sites

Stakkars "Vestlendinger"........... (les: shorterne)

 

Jeg kan opplyse at Pantera ikke har blunket tilstrekkelig lurt til å kunne trollbinde meg til å shorte TOM. Ikke er jeg ekte bergenser heller. :albino:

 

Er forresten litt snurt. Nå har den jobben vært ledig ganske lenge og jeg har ikke hørt et ord om tilbud om å få jobben. Trodde det var litt "ikke ring oss, vi ringer deg". Kanskje jeg får ringe dem? :|

 

Er temmelig sikker på at Thorsen stiller med et stilig slips og holder et møte som ikke blir like døllt som en gjennomsnittlig begravelse, men derimot løfter taket som seg hør og bør på et skikkelig vekkelsesmøte!

 

Litt dumt jeg ikke har tid til å reise over til den lille byen der øst for å overhøre tilstelningen "live".

Link to comment
Share on other sites

Mye spenning i morgen,... Selv venter jeg med størst håp i AKVER og venter fotsatt på at den kommer i 200. Har liksom vært et magisk tall fra starten av, selv om den starten nå er splittet pent opp.

Link to comment
Share on other sites

God morgen mine herrer.

Jeg har ikke annet enn å ønske dere lykke til dere som sitter i TOM.

 

Jeg er ganske nervøs selv her jeg sitter med mine shorting. Jeg er ikke så skrå sikker at Q4 er bra. Derfor gamblet jeg motsatt vei.

 

Har gevinst i TEC, så jeg har vurdert å gå ut av den i dag. Er litt lei av TEC. I dag kommer øynene mine til å gå i kryss. Det er mange bedrifter som levere tall, og fallende kniver er det alltid. He, he

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...