Jump to content

Episode 227 - Tirsdag 15.01.2005


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Det er en del som har vært skråsikre på godt Q4, selv føler jeg ikke at jeg er en av dem.

 

For meg er Tomra en langsiktig investering, jeg blir ikke med på noe panikksalg i morgen - det får andre ta seg av.

 

Orion har tatt skammelig feil i sine estimater.

Link to comment
Share on other sites

Bla bla..bla..HutteTu...dette er ikke musikk for mine ører...er vel bare ører jeg sitter igjen med etter dette :cry:

 

Det som er "positivt" er vel at de fremdeles har nesten 80% av det totale markedet.

 

Noe som igjen skulle tilsi at konkurentene ikke selger så mye de heller :|

 

 

Må legge til en gratulasjon til Pantera med et klokt valg :oops: (litt av en mage)

Link to comment
Share on other sites

Seriøst!

Dette er da ikke nytt?

Markedet er jo enormt og bedriften har brukt mye på å etablere nye markeder og teknikk!

Det koster.

Man kan ikke sitte å tjene i samme marked i det uendelige uten å tenke nytt.

Det er jo nettopp det Tomra gjør!

Dette blir veldig bra!

Men ikke i morgen eller neste måned!

Tenk litt lenger frem!

Link to comment
Share on other sites

Noen som kjenner til ignis her?

noen som kan hjelpe meg med litt info?

hvor jeg finner det?

 

Skal ikke le av tomra i dag, men jeg har ikke eid denne på snart 7-8 månder.

 

Og for dem som venter på gjennombruddet, vil jeg si at det gjør jeg også. om 1 år eller mer. Føler jeg kan ikke ha pengene der, i år etter år for å vente på oppturen. Men nå åpner det seg kanskje en tradings mulighet? siden den nok skal ned for å gå tilbake på der den er i dag.

Link to comment
Share on other sites

Ser da ut som om det dukker opp en og annen positiv tomra nyhet også da?

 

Tomra holder samtaler med Sumitomo om partnerskap i Japan

 

Og samtaler om full utrulling av resirkuleringssentre i Storbritannia.

 

Men dette kan vel ikke hindre fall i morgen

Link to comment
Share on other sites

I morgen selger shortere og tradere aksjen ned i avgrunnen, i avgrunnen sitter jeg og dobbler min beholdning - tror eg ;)

 

Tomra har en tendens til å reagere kraftig på nyheter, og denne Q'en, sammen med den utrolig kjedelige presentasjonen vil nok anses av det brede marked som en dårlig nyhet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter å lurer på hvor lang tid jeg trenger til å fylle på med mer penger slik at jeg kan kjøpe tomra. Hvor lenge vil den ligge nede før den snur igjen? hvor lenge pleier den ligge før den reiser seg?

 

Kanskje jeg skal selge FJO, den er blå, men ikke en raket for tiden.

 

Føler ivertfall at Tomra reiser seg på senningen og drømmen om gode nyheter. Og snart er oppe der den er i dag igjen...

 

Jeg tipper den faller til 25-27? eller hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Dette var svært frustrerende...

 

Sånn; Da kan de store profilene fortelle meg, hva i pokker dette forumet her har hatt RETT angående Tomra som ingen andre har hatt rett i?

 

Kom igjen... Ut med det..... Jeg ser ingenting.

 

Det var også en nyhet for en stund tilbake om 100 automater som visstnok skulle vært installert i Q4. En på tråden her som kom med det.. Hvor er de? Det eneste de fikk til var 20% av den amerikanske avtalen som burde vært inne allerede. Pluss endel dog i Hawaii.

 

Det er likegreit å legge ned hele greia.. Nå er tråden på AF inderekte skyld i at mange brukere her i morgen kommer til å sitte med tap og muligens en god stund ut i 2005. Særlig hvis dårlige tider kommer på toppen av det hele. Det er en skam.

Link to comment
Share on other sites

Skylder man på andre enn seg selv for sine tap, kommer man aldri til å klare å lære av sine egne feil(for det er akkurat det det er - din egen feil). Og uten å lære av sine egne feil klarer man ikke å forbedre seg, og da spiser markedet deg raskt.

 

Nåja.

 

Gratulerer med shorten Pantera.

 

FRO i 48,75$ nuh.

Link to comment
Share on other sites

Nuvel, jeg tror nok de fleste får ta ansvaret for egene investeringer.

 

Tror det anses som positivt at JIN fremskynder resultatet - men tar ikke noe ansvar for det dersom det viser seg å være feil...

 

Kjære Pirelli, jeg vil da ALDRI stille deg ansvarlig for uttalelser du eller noen kommer med her!!

 

Men jeg tror jeg kommer til å følge JIN med haukeblikk på mandag!!

 

Silje :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...