Jump to content

Episode 301 - Fredag 09.06.05


Ivers

Recommended Posts

Grei oppgang i USA.

 

Tror det blir en flott dag imorgen siden DOW(og NASDAQ) er opp, samtidig som Olje er opp ca 3%

 

Har en negativ følelse for TOM og en god følelse for Røkke selskapene.

 

Kjøpte AKVER på 261,5 idag, så får vi se.

 

Mitt tips for fredagens slutt, som jeg tippet tidligere denne uken:

 

AKVER 266

KVI 115

AKER 106,5

AKY 250

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Dersom man leiter etter kandidater vil jeg anbefale en titt på PGS, man kan ikke påberegne rally tilstander ala PAN, men jeg tror den vil stige jevnt i månedene fremover. PGS er imidlertid eksponert mot de hodeløse oljetraderne i New York, i hvert fall kortsiktig. Men det gjelder vel alt oljerelatert.

 

For å sitere Laphroaig: "Buy the winners!"

Link to comment
Share on other sites

Carlos, hyggelig å se du er tilbake, blir det litt trading fremover?

 

Jada Pirelli, jeg må benytte anledningen mens kona er bortreist i noen dager ;)

Ellers var det lite trading i det siste, men nå klør det i fingrene for å sette i gang. Vi få håpe på en skikkelig fresdag imorgen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer å kjøpe fisk igjen :blink: Er ikke aksjer jeg har tapt så grusomt på som FJO, men nå er det like før.....

 

Med prod.kost på rundt 18-19 kroner/kg, lite fisk i mærdene, snart rekordhøye priser og et EU som forstår at de gjorde en megabrøler med straffetoll tror jeg vil føre til en reprising av fiskerelaterte aksjer. Ihvertfall på mellomlang sikt. Noe har jo allerede skjedd, men jeg tror det kan være mere å gå på.

 

Leste ett eller annet sted at det er 14.000 arbeidsplasser innen EU sonen som er relatert til videreforedling av fisk. Disse er dirrekte truet med de alt for høye prisene på råvarene som er nå. Mange arbeidere er allerede permitert og straffetiltakene mot Norge kan se ut som om de faller på egen urimelighet. EU trenger laks fra Norske oppdrettere.

 

I tillegg ser det ut som om resten av verden begynner å se på fisk som brukbar mat. Eksporten til Russland, asia osv, bare øker og øker. Disse ser ut til å godta de høye prisene uten å blunke.

 

FJO og AKS er mine favoritter.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det bør blir en skikkelig 'fresdag' for riggselskapene på Oslo Børs i morgen. :rolleyes:

Dagens kursstigning for en del riggselskaper i USA nå rett før slutt:

 

DIAMOND OFFSHORE +5.08%

ENSCO INTL INC +4.43%

GLOBALSANTAFE CP +4.26%

TRANSOCEAN INC +4.11%

NOBLE CORP +3.96%

PIONEER DRILLING +2.81%

PRIDE INTL INC +2.71%

PRECISION DLNG +2.69%

Link to comment
Share on other sites

I og med at Alan G. ikke sa noe negativt har investorene tolket det som positivt. Blir bra i morgen hos oss.

 

Vil prøve å følge denne oppturen så langt som mulig for så å revurdere en del "daukjøtt" i portisen.

Link to comment
Share on other sites

Skal ut å reise de neste månedene (jorden rundt :D) - har etter en vurderingsfase trukket ut ACTA til å bli den aksjen jeg vil sitte på i disse månedene. Tror ACTA vil levere varene, kanskje bedre enn forventet resultat også - et safe bet når jeg ikke vil få noen mulighet til å sjekke porteføljen min i stor grad.

 

Vurderer i tillegg PGS, men er litt usikker. Noen formeninger?

Link to comment
Share on other sites

Iallfall blir det ingen røde tall fra acta i Q2:

 

Acta Holding ASA forventer for 2. kvartal 2005 et driftsresultat vesentlig over markedets forventninger og vesentlig over driftsresultatet for 1. kvartal 2005, som var 131 millioner kroner. Selskapet estimerer per i dag 2. kvartals driftsresultat til minimum 180 millioner kroner.

Forbedringen i driftsresultat skyldes primært høyere inntekter relatert til eiendomssyndikering.

 

Stavanger, 5. juni 2005

Link to comment
Share on other sites

Nesten rart ikke ACTA gikk mer på den feite børsmeldingen. Tipper den stiger imorgen.

 

Virkelig en god følelse for børsen imorgen ift mine bet i akver og KVI.

 

Jeg synes forresten TOM virker dyr på dagens nivå, så lenge deter uklart i Tyskland. Hvorfor ikke heller gå inn dersom det blir avklaring, og ellers sitte andre steder.. TOM kan fort bli et år til med daukjøtt som Laphroaig kaller det.

 

God natt ;)

Link to comment
Share on other sites

tja...

Har vært rimelig bra de siste dagene. Tjener penger som gress, dette vil gå opp for folk snart! Egenkapital på 700mil og priset til 1 400.....

Blir dette en "pop" aksje, vil omsetningen øke også.

Link to comment
Share on other sites

Nesten rart ikke ACTA gikk mer på den feite børsmeldingen. Tipper den stiger imorgen.

 

Virkelig en god følelse for børsen imorgen ift mine bet i akver og KVI.

 

Jeg synes forresten TOM virker dyr på dagens nivå, så lenge deter uklart i Tyskland. Hvorfor ikke heller gå inn dersom det blir avklaring, og ellers sitte andre steder.. TOM kan fort bli et år til med daukjøtt som Laphroaig kaller det.

 

God natt ;)

42741[/snapback]

 

Helt enig ang. TOM, derfor har jeg nok en gang kastet kortene. Skal ikke klage, relativt fin opptur fra ~23,50 og oppover, så gjorde noen lapper :)

 

Har en far som har satt tungt lastet i Røkke (timing bra, kjøpt på bunn ;)), samt jeg selv har vært dypt innvolvert i PAN/FJO. Stemningen rundt middagsbordet er særdeles høy, hehe. Likevel, vi er også av den formening av at Røkke skal gå mer :)

Link to comment
Share on other sites

tja...

Har vært rimelig bra de siste dagene. Tjener penger som gress, dette vil gå opp for folk snart! Egenkapital på 700mil og priset til 1 400.....

Blir dette en "pop" aksje, vil omsetningen øke også.

42742[/snapback]

 

Helt enig, finner folk ut den virkelig verdien av ASC, kan den fort gå - mye :)

Link to comment
Share on other sites

Jau, ingen bombe at det allerede snakkes om fresdagen her, er jo blitt en trend det- hver torsdag kveld :) Det blir nok atter en fresdag imorgen med usa opp med god margin og ikke minst olja opp med enda bedre margin!! Lover godt for OSE det gitt. Om det over all formodning skulle slå feil så blir det ihvertfall en skikkelig fredag!! B)

ps: blir vel forresten ikke så mye bruk for solbrillene i helga da, ihvertfall ikke her i oslo :(

 

God fre(s)dag!!

Link to comment
Share on other sites

Ligger an til nok en fin dag for lakseaksjene fredag. Iflg Intrafish vil straffetollen forsvinne til fordel for minstepris:

 

"...alt tyder på at Kommisjonens forslag blir fulgt...å konvertere den midlertidige og differensierte antidumping-tollen på norsk laks til en felles minstepris på rundt 2,81 euro per kilo.

 

Enkelte EU-aktører frykter at lakseprisene skal holde seg eksepsjonelt høye helt fram til august. Det betyr god fortjeneste for norske oppdrettere, som tiltakene var ment å ramme..."

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Noen av de norske i USA:

 

         Slutt USA    Slutt Norge
STL          122,7        121,5    
NHY          540          534   
PGS          155,25       154,5  
TEL          51,1         51,25   
FRO          262,4        261     

Basert på USDNOK: 6,46

 

NHY dro uvanlig mye fra på NYSE...

Link to comment
Share on other sites

Oljekommentar:

 

Oil futures close sharply higher on storm fears .

 

DALLAS (AFX) -- Crude futures closed above $54 a barrel Thursday on the New York Mercantile Exchange amid concerns about adequate heating-oil supplies for the winter, which intensified with a storm developing in the Atlantic.

 

Futures also found support from the chief executive of Britain's largest oil company, who said he expects prices to remain above $40 a barrel.

 

Tropical Storm Arlene is gathering steam in the Caribbean and is headed toward western Cuba, according to news reports. It's expected to make its way to the Gulf of Mexico by the weekend. CNBC reported that Chevron Corp. is in the process of removing personnel from the area.

 

Last year, Hurricane Ivan cut a swath through the Gulf, forcing companies to shutter production and leading to a surge in energy prices.

 

July crude futures added 3.3%, or $1.74, to close at $54.28 a barrel.

 

Oil and gas stocks moved higher, and the Philadelphia Oil Service Index rose 3.3% to 142.01 points.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...