Jump to content

AKD - Aker Drilling


Bartender

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

se på akd, virker som ett bunnsolid kjøp fordi:

 

1 Opsjonen på 2 nye rigger er forhandlet frem til 30.09, altså må kontrakter på de to første riggene allerede være på plass da

2 Nesten uansett hvor lav kontraktsummen blir, så vil den handles på rekordlav p/e for 2008, altså vil kontrakt være en enorm trigger

3 Kontrakten blir sikkert rekordbra, da riggene er de mest moderne som blir å finne på markedet

4 Aker Kværner bygger riggene og hele Aker konglomeratet står bak denne byggingen, og ØNSKER at dette skal gå bra. Dette i motsetning til kinesiske verft som driver med form for blackmailing, for å få opp prisen.

5 Teknisk kjøpsanbefaling fra Investech

6 Asc kjøper som gale, altså er nedsiden begrenset på kort sikt

7 Opsjoner og påfølgende emisjon vil ikke bli gjort under IPO kursen(37) av respekt for aksjonærer som var med fra starten, innkludert aker. Det ventes vell at kontraktsinngåelse vil løfte kursen godt over IPO.

8 Riggene er per idag en snau uke forran skjema

 

Punkt 7 og 8 ble uttalt på Q2

Link to comment
Share on other sites

Seadrill har sikret LOI for ett av sine semi nybygg, som skal leveres omtrent samtidig som AD1 og AD2.

 

Dette er godt nytt for AKD, jeg tror de kan sikre kontrakter. Dagrate over $400.000 pr. dag...

 

Børsmelding:

Seadrill has been awarded a letter of intent by an E&P operator in

the Gulf of Mexico for the semi-submersible drilling rig West Sirius

(Jurong 1). The contract has a firm duration of four years with the

option for the operator to extend the contract to five or six years.

Estimated contract value is approximately US$ 690 million, US$ 840

million or US$ 980 million, including mobilization, for the four,

five or six year alternatives respectively. West Sirius is currently

under construction at Jurong Shipyard in Singapore and is scheduled

for delivery in the second quarter 2008. To further enhance the

drilling efficiency and the quality of the rig for operations in the

Gulf of Mexico an additional investment of US$ 20 million will be

made in this unit.

 

The letter of intent is subject to agreement of final contractual

terms and conditions as well as the approval of the Board of

Directors of the operator.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Flott innlegg av "Independence" i HO.

 

AKD - beste rigg case på børs!

 

I disse dager er det mange som snakker om korreksjon og lignende, felles for alle disse er at de kun vurderer markedet i sin helhet i stedet for å lete etter selskaper med lav prising.

 

AKDs rigger er perfekt posisjonert i vekst markedet innenfor leteboring markedet. Oljeselskapene kjemper idag om de mest attraktive riggene i dette segmentet og det er sogar mulig og oppnå kjemperater til langt forbi 2012. Kontrakter gjøres allerede nå, god tid før levering.

 

Når man skal vurdere ratebildet AKD kommer til å oppnå med sine 6. generasjons rigger, må man spesielt hensyn ta følgende: AKD har selv signalisert at de ser for seg rater oppunder eller over 600.000$. Jeg tillegger dette sterk vekt da jeg tror det er usannsynlig at selskapet ikke leverer opp til deres egen guiding. I tillegg ser vi "dårligere" rigger med senere levering (jmf Petromena) få fire års kontrakt med dagrate 400.000$ som er en sterk indikasjon på hvor brennhett dette markedet er.

Vil også minne om nye konsesjoner gitt for leteborring i Barenshavet og utbygging av Shtokman feltet i Russland.

 

Har markedet indiskontert dette? Neppe! AKD selges under NAV (net asset value) og i mine bergninger har de en NPV (net present value) på i underkant av 60 kroner (da har jeg utelatt verdien av opsjonene). I tilegg er det en rekke triggere som vi "vet" kommer de neste ukene; kontrakt, erklæring av opsjoner, tidligere levering. Alle disse triggerne tror jeg vil ligge i det positive sjiktet, for eksempel tidligere levering (dette vil nok gå i orden), kontrakt (for eksempel knallrate på lang kontrakt vil øke visibiliteten av inntektene og fjerne siste rest av risikopremien) erklæring av opsjoner (AKD vil garantert innløse eller forhandle om senere erklæringstidspunkt for disse riggene. AKD har tidligere uttalt at de ønsker en riggflåte på minimum fire rigger...)

 

Vil også nevne hvor meget positivt det er for AKDs vedkommende å få inn folk som Geir Atle Sjøberg (konsernsjef) og Rune Askeland (driftsdirektør) som er blant de i Norge som er best innenfor managment av riggdriftsorganisasjoner. Sjøberg og Askeland har henholdsvis 18 og 23 års erfaring fra norske og internasjonale boreselskap, begge er hentet fra Transocean

 

AKD har to 6. generasjons semirigger under bygging ved det norske verftet Aker Kværner Stord. Aker Kværner har mange års erfaring som konstruktør av semirigger, og har en utmerket ”track-record”. Verftet inngår dessuten i Aker Kværner-konsernet, som også representerer største aksjonær i selskapet.

 

Levering av riggene finner sted 1Q-08 (28.2.08) og 4Q-08 (31.10.08), og riggene betegnes her med AD1 og AD2. Den totale prosjektprisen, inklusive arbeidskapital, for hver av de to riggene er rett i overkant av USD 640 millioner. I denne beregningen er kostprisen på de to kontraktene med tilhørende opsjoner, fordelt likt på de to nybyggene og de to opsjonene. Kontrakten er av type ”Turn Key”, som minimerer risikoen for AKD ved kostnadsoverskridelser.

 

Riggene er ”harsh environment”-spec’et semirigger som er fullt vinterisert for ultradype boreoperasjoner ned til 10,000 ft (+ 3,000 meter) i arktiske farvann. Riggdesignen er Aker H6-e fra Aker Kværner og er en videreutvikling av Aker H3 og H4-designen fra 1970- og 1980-årene. Mer enn 50 % av alle 2. generasjonsrigger som fortsatt er operative er basert på Aker H3-designen. Riggene har doble boretårn fra Aker Kværner (dual RamRig), som øker den operasjonelle effektiviteten betydelig med anslagsvis 20-50 %. Riggene til AKD er større enn alle andre 5. generasjonsrigger som opererer i dag, og også større enn EDRILLs nybyggingsprosjekt West E-drill gjennom blant annet et større dekksareal og større lastekapasitet. AD1 og AD2 har boligkvarter som huser inntil 140 (160) personer.

 

AKD er fullfinansiert med en EK-andel på 33,3 % (USD 213 millioner). Det ble i oktober 2005 foretatt én emisjon som innbragte NOK 2,414 millioner til kurs NOK 36,85. I tillegg har selskapet et konvertibelt obligasjonslån på USD 62 millioner til en gjennomsnittlig effektiv rente på 5,2 % over lånets løpetid frem til 2010 (9,5 % rente som påløper fra 24.4.08). Hovedstolen gir en konverteringsrett til en børskurs på NOK 46,0625. AKD har ingen rett til å kreve førtidig konvertering fra aksjonærene. Det konvertible lånet gir en maksimal utvanningseffekt på 17,37 millioner aksjer ved full konvertering.

 

AKD har også en løpende trekkfasilitet i DnB fordelt med en ramme på USD 750 millioner, med 1. prioritets sikkerhet i riggkontraktene/riggene etter levering.

 

AKD har blitt tilbudt en eksport kredittfasilitet (OECD CIRR) på et ukjent beløp til en fast rente som antakelig utgjør ca 4,55 %, som kan trekkes ved levering av riggen. Dette vil ventelig bli gjort fra AKDs side til erstatning for deler av trekkfasiliteten fra DnB.

 

I tillegg har AKD to opsjoner på å bygge to nye identiske rigger ved det samme verftet, som kan erklæres i september 2006. Når opsjonene erklæres vil de i tilfelle innebære levering av to nye rigger 2Q-09 (juni) og 1Q-10 (februar). Opsjonene er antakelig ”in the money” allerede og vil sannsynligvis begge bli erklært. Første opsjon vil nok bli erklært i forbindelse med at AKD melder om kontrakt for AD1. Ved erklæring av denne opsjonen vil det ventelig komme en nyemisjon for å finansiere en egenkapitalandel på ca USD 200 millioner for AD3.

 

AKD er for tiden i samtaler med verftet om en avtale om fremskynding av levering av de to første riggene AD1 og AD2. AKD forhandler også om å kunne skyve noe på vinduet for å erklære de to opsjonene.

 

AKD har ikke inngått noen LOI eller kontrakter for noen av sine rigger under bygging.

 

Selskapet har selv foretatt beregninger av inntjeningsmulighetene fordelt på ulike dagrater. For et fullt riggår hvor både AD1 og AD2 opererer, med 95 % effektiv utnyttelse og opex på USD 130,000 pr dag, viser AKDs beregninger:

 

Dagrate.…....USD 400'.......USD 500'.......USD 600'

EV/EBITDA...…..7,3................5,3................4,1

P/E...............…….6,4.................3,4................2,4

EBITDA i USD...181 mill........250 mill........319 mill

 

I ovennevnte beregninger er det ikke hensyntatt verdien av de to opsjonene AKD har. Pareto har anslått at 5. generasjons ”harsh environment”-spec’ede rigger vil kunne få ca USD 600,000 i dagrate fra sommeren 2006 for operasjoner i Norge, UK og Canada.

 

AKD har som uttalt strategi å ta aktivt del i den forventede konsolideringen i bransjen.

 

 

 

Kursmål:

 

Kr. 38,- 22.09.2006

 

Kr. 65,- Ved kontrakt på AD1

 

Kr. 95,- Ved kontrakt på AD2

 

 

Tekst lånt fra HO

Link to comment
Share on other sites

Analytiker tror Aker Drilling vil få problemer med både bygging av riggene og rekruttering av fagfolk.

 

THOR CHR. JENSEN Oslo

 

I en fersk analyse spår rigganalytiker Martin Huseby Karlsen i DnB Nor Markets at Røkke-kontrollerte Aker Drilling vil få problemer med byggingen av to avanserte borerigger under bygging, skriver Dagens Næringsliv.

 

Understellene bygges nå i Dubai og skal senere flyttes til Aker Stord for ferdiggjøring.

 

Huseby Karlsen skriver i analysen at han vil bli overrasket dersom byggingen går uten noen problemer.

 

«Utfordrende og dyrt»

Huseby Karlsen tror også det kan bli en utfordrende og dyr prosess å finne de mellom 350 og 400 personene som behøves for å drive de to riggene

 

– Det er mangel på mennesker i industrien, enkelt og greit. Det er mangel på kvalifisert personell. Det har vært ett av hovedpunktene i riggsektoren det siste året, sier Huseby Karlsen.

 

Analytikeren har en hold-anbefaling på Aker Drillling-aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror AKD skal løftes med tanke på en emisjon. Ser for meg følgende scenario i løpet av september (kronologisk rekkefølge):

  • Kurlsøft til 35.
  • Kontraktsinngåelse på AD1 (kanskje også AD2).
  • Opsjonsutøvelse for AD3 og AD4.
  • Emisjon/Refinansiering.

Dette kan vel betraktes som ett best case scenario for en måned som kan bli begivenhetsrik. Det motsatte scenarioet, hvor det ikke skjer noe som helst, vil trolig være dårlig nytt for kursutviklingen... :blink::laugh:

 

 

Nå begynner det å se ut som mitt 'best case scenario' ikke slår til, det er riktignok fremdeles en uke igjen av september, men det begynner å haste...

 

AKD vil trolig forhandle frem en forlengelse av opsjonene på AD3 og AD4, og da blir det fremdeles nyhetsløst fra selskapet frem til byggeprosjektene har noe nytt å melde.

 

Jeg tror kursutviklingen blir dårlig dersom det ikke kommer noen nyheter i det hele tatt i september.

Link to comment
Share on other sites

Om det ikkje kjem melding i september må eg vurdere å vekte meg litt ned i AKD. Er litt lei dårleg informasjon (løftebrot frå juni vedr opsjonar og kontrakt) frå leiinga. Har likevel trua på selskapet, men på kort sikt kan det sjå stygt ut dersom kontrakt uteblir stort lenger. AKD vil få juling nok eingong dersom haustkorreksjonen slår til. Då er vegen ned mot 20 kort utan kontrakt i bunn, og lang oppatt mot emisjonskurs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

God aften,

 

Det kan (dessverre) trygt sies at dette ikke slo til:

 

 

Jeg tror AKD skal løftes med tanke på en emisjon. Ser for meg følgende scenario i løpet av september (kronologisk rekkefølge):

 

* Kurlsøft til 35.

* Kontraktsinngåelse på AD1 (kanskje også AD2).

* Opsjonsutøvelse for AD3 og AD4.

* Emisjon/Refinansiering.

 

 

Jeg kan sitere fra Finansavisen lørdag:

 

---

 

TAUST I AKER DRILLING:

 

Geir Sjøberg, sjef i Aker Drilling, ville i går ettermiddag ikke fortelle hva selskapet gjør med opsjonen hos Aker Kværner om å bestille rigg nummer tre og fire. Opsjonen har forval i dag, 30. september.

- Vi kommer til å gå ut med en melding om hva vi gjør, er alt Sjøberg ville si i går ettermiddag.

Det har tidligere vært hevdet fra selskapet av løfting av opsjonen vil ha sammenheng med kontrakt på selskapets to første rigger som er under bygging. Riggene koster omkring 4 milliarder kroner per stykk.

 

---

 

Man kan konkludere med at det er nødt til å komme børsmelding fra Aker Drilling imorgen, så de kan redegjøre for seg, nå som opsjonsforfallet har gått ut. At de ikke har erklært den før forfall, betyr også at de ikke har noen kontrakt for de to første. Skal de komme med en forlengelse av opsjonene, har du ihvertfall rett i en ting Pirelli, og det er at det må komme emisjon. Den emisjonen blir nok ikke på 35 kroner, tror heller 25 er mer sannsynlig.

 

Når meldingen kommer, tror jeg det vil bli avgjørende for aksjekursen. Selv har jeg kjøpt AKD flere ganger rundt 26-28 kr intervallet, men er ikke så sikker på at den "støtten" holder denne gangen. Får vi en melding om forsinkelser / kostnadsoverskridelser, så skal denne aksjen ned på 10-tallet innen 1 uke. AKD har vært en taper-aksje siden den ble notert, så håper de ihvertfall kan komme med en avklaring på hva som skjer med de to riggene og de to opsjonene imorgen.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

AKD - INFORMATION REGARDING OPTIONS

 

Aker Drilling has decided not to exercise

options that expired on 30 September this year,

for delivery of another two semi-submersible

drilling rigs from Aker Kvaerner. Construction

of the company`s first two sixth generation rigs

and the build up of the operational organization

is well underway. The rigs are to be delivered

to Aker Drilling ready to start drilling end

February 2008 and October 2008 respectively.

 

`Demand for highly sophisticated, harsh

environment deepwater drillings units is strong.

Recent charters confirm that the day rates

continue to be strong in this market segment,

and the availability of our rigs in 2008 is a

key competitive advantage, says Geir Sjøberg,

President & CEO of Aker Drilling.

 

`We are confident that we will be able to secure

high quality contracts for our state-of-the-art

rigs. In the meantime we will continue the

dialogue with Aker Kvaerner with a view to sign

contracts to build additional rigs at a later

stage`, he said.

Link to comment
Share on other sites

Thomas, du har klistret inn 'best case' scenario. Som du vil se av det opprinnelige innlegget nevnte jeg også det motsatte i begynnelsen av september.

 

22.09 skrev jeg at tiden hadde gått fra best case scenariet, og byttet AKD med GGG.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett tidligere i denne tråden at noen har referert til at den tidligere AKD sjefen Martinus Brandal har sagt at han forventet rater på minnst 600.000 dollar dagen for AKD's rigger. Har dette vaert referert i media? Jeg finner ikke en eneste artikkel utenom offshore.no artikkelen (mot begynnelsen av denne tråden der det nevner 600K indirekte) som nevner at AKD ledelsen forventer 600.000 dollar dagen....

 

Kan noen vise en link ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tipper at du tenker på denne meldingen som kom fra TDN finans i februar ???

 

AKD:OPTIMISTISK MED TANKE PÅ 3-5 ÅRS KONTRAKTER TIL MINST USD 600'/D

 

Oslo (TDN Finans): Aker Drilling er optimistisk med tanke på en 3-5 års

kontrakt for sine rigger til rater på 600.000 dollar pr dag eller høyere.

 

Det sier administrerende direktør Martinus Brandal i Aker Drilling til TDN

Finans onsdag.

 

Ifølge ham er det et underskudd på dypvannsrigger for tøffe værforhold på

40-50 enheter i 2010.

 

Videre opplyser han at Aker Drilling er i forhandlinger med Aker Kværner om

å få levert den første riggen (AD1) en til to måneder tidligere enn

kontraktfestet. AD2 forhandles om 2-4 måneder tidligere levering. De to

riggene var opprinnelig avtalt levert i februar og oktober 2008.

 

For de potensielle riggene tre og fire forhandler Aker Drilling med Aker

Kværner om en tre måneders forlengelse av opsjonsavtalen, som forfaller i

juni.

--

TDN Finans

HO

22 00 11 55

finans@tdn.no

Link to comment
Share on other sites

Hva skjedde med denne i dag ?? :biggrin:

 

Jeg ser tre muligheter:

 

Blind optimisme vedr. rigg på OSE,

 

Noen vet ett eller annet om selskapet,

 

Aksjen handles etter positive tekniske signaler. En voldsom omvendt HS formasjon kan bli resultatet om denne drives over 32,20.

 

Vel, vel......ikke vet jeg, men jeg er jo happy når den eneste aksjen i portisen min gjør kjempesprang.

Link to comment
Share on other sites

enorm omsetning grunnet intene krysninger i dnb også...men selv uten disse var den veldig høy. Tenker folk har tatt frem kalkulatoren og funnet ut at det er dritbillig, og når den nå stiger litt, så hiver man seg på fordi man er redd toget går....jeg har kursmål på godt over 50 med 2 kontrakter og erklæring av 2 nye rigger

Link to comment
Share on other sites

AKD har foreløpig kommunisert at de skal bygge og drifte riggene selv. Men med bare to rigger blir det tynt.. Jeg tror AKD kan være en oppkjøpskandidat dersom de ikke klarer å få på plass finansiering av to rigger til. Dersom selskapet bare skal eie to rigger bør det heller søkes konsolidering.

 

Dersom Shtokman prosjektet kommer på skinner vil AKD's rigger komme veldig riktig ut med tanke på ferdigdato og spec. Det kan fort komme ett bud på selskapet.

Link to comment
Share on other sites

Med røkkes kontakt med gerhard schrøder, ser jeg ikke bort ifra at gazprom velger røkkes rigger(aker drilling) og røkkes kompetanse(akver kværner)...ingen grunn til å søke konsolidering da med kontrakter på plass og to nye på vei...

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig dag.

 

Tapte litt på EDRILL idag, inn 99 ut 98,men tok det igjen i akd med trading(+ long sef.) Har en magefølelse om at EDRILL vil prisestil godt voer 100 om de ikke blir priset til 132...

 

Ang AND sin opptur idag, så vet jeg sannerlig ikke. Jeg er bare positiv... som alle vet.

 

Kan jo "bare" være at en kunde i DNB ville ha 1million aksjer, og derfor støvsugde litt...

 

Vi får se imorgen, om AKD stabiliserer seg på over 32 fremover så er jo det et brudd fra den synkende/jevne trenden mellom 27 og 32.

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

Alle brudd opp den siste tiden har endt nede på 26 tallet ganske raskt, jeg er ikke så veldig optimistisk og tror egentlig det samme kommer til å skje også denne gangen. Dersom det ikke er noe på gang på eiersiden selvfølgelig.

 

Dersom vi ser bort fra beregninger om fremtidig inntjening og ser på kostnader rundt prosjektet og kapitalisering kan man oppsummere det slik:

 

Beregnet byggekost for AD1 og AD2: 7,6 mrd.

 

Emittert kapital: 2,5 mrd.

Ingåtte avtaler om finansiering: 5,1 mrd.

 

I dag prises egenkapitalen til 2,77 mrd. Altså en liten premium i forhold til emisjonsprovenyet.

 

Altså, dersom noen vil kjøpe AKD og overta byggeprosjektene så må de betale en høyere pris en 7,6 mrd. for riggene. Når leveringsdatoen kommer nærmere, forutsatt at prosjektet er i rute, vil verdien av riggene øke.

 

Dersom AKD skal bestille to rigger til må de ha tak i rundt 7 mrd gjennom emisjon og lånegarantier. Det kan bli tøft i dagens markedsklima.

Link to comment
Share on other sites

Teknisk er jeg heltenig, dette er sannsynligvis bareen ny opptur som fort ender på 27 igjen, 27-32 har jo vært rangen siste mnd.

 

Uansett, jeg synes det er ubekvemt å selge nå,for tiltross for din kanskje litt uopimistiske syn på AKD; så synes jeg den virker billig jeg...forutsatt at ting er og går i rute. Se hva OCR bød for EDRILlL??

 

Får se an morgendagen om jeg vil selge så mye som 1% av aksjene mine i akd... har blitt en del siste året.

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

"Dersom AKD skal bestille to rigger til må de ha tak i rundt 7 mrd gjennom emisjon og lånegarantier. Det kan bli tøft i dagens markedsklima."

 

Enig, vil tru det er umogleg i dagens marknad. Det har knapt vore kontrahering etter mai-korreksjonen, og den fallande oljeprisen har ikkje hjulpe på psykologien. Stigande SCORE-index er det få som bryr seg om. Ingen nyetableringar og emisjonar heller, så vidt eg veit. Det er i grunn positivt for selskapa som allereie har riggar i drift eller under bygging.

 

Blir spanande å sjå kor AKD skal framover mot nyttår, men når Edrill 1 fekk kontrakt i slutten av september (levering 4Q07) er eg rimeleg sikker på at AKD får tildelt kontrakt på AKD 1 (levering 1Q08) dette kvartalet. Neste ledige i ordreboka er iallefall AKD 1.

 

Eg ser heller ikkje bort i frå at AKD skal attende mellom 27 og 32, men det er totalt feil tidspunkt å selge noko no.

Link to comment
Share on other sites

dersom man får lange og solide kontrakter på de to første riggene, er det vell ikke noen god grunn til at man ikke skulle kunne hente ytterligere 7mrd?? Da har man jo vist at dette er lønnsomt, gitt at ratene holder seg...2 nye rigger vil heller ikke komme så utrolig langt frem i tid, da man jo har ledig plass i aker kværner der opsjonene som nå gikk ut nå, så lenge det ikke blir andre som i mellomtiden benytter denne plassen(da jeg tviler sterkt på at dette vil skje, da disse er søsterselskaper)....time will show

Link to comment
Share on other sites

Da er det iallefall ikke noe i veien for videre oppgang sånn reint teknisk :biggrin:

 

Her er hva Investtech skriver etter sluttkurs endte på 32,50 på fredag:

 

 

Kjøpskandidat (94)

(Kort sikt)

En tilnærmet horisontal trenden er brutt opp. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og Aker Drilling har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Har også brutt gjennom taket ved 32.45 kr i en rektangelformasjon. Etablert brudd vil signalisere videre oppgang til 37.54 kr eller mer. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved ca 32.30 kr. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. RSI er overkjøpt, noe som indikerer at en kortsiktig reaksjon ned snart bør komme. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.

 

Kjøpskandidat (96)

(Middels lang sikt)

Aker Drilling viser ingen klar trend. Har brutt gjennom taket ved 32.45 kr i en rektangelformasjon. Etablert brudd vil signalisere videre oppgang til 37.54 kr eller mer. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved ca 32.00 kr og videre oppgang er dermed signalisert. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

 

Kjøpskandidat (60)

(Lang sikt)

Aker Drilling viser ingen klar trend. Har brutt motstanden ved 32.45 kr i en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon. Etablerte brudd på slike formasjoner anses som et sterkt signal om videre oppgang. Aksjen anses teknisk positiv på lang sikt

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...