Jump to content

AKD - Aker Drilling


Bartender

Recommended Posts

ESO har handlet mye den siste tiden, her er kunden:

 

16/10-2006 15:16:51: AKD - NOTIFICATION OF TRADE

On 16th of October 2006, HBK Master Fund L.P. has acquired

additional shares in Aker Drilling ASA giving HBK Master

Fund L.P. a total holding of 2,826,200 shares equal to

3.04% of the total share capital and voting rights.

 

In addition HBK Master Fund L.P. holds convertible bonds

with a nominal value of NOK 91,000,000 convertible into an

additional 1,975,684 shares. If the bonds are converted HBK

Master Fund L.P. total shareholding in Aker Drilling ASA

would be 4,801,884 shares which is equal to 5.16% of the

currently outstanding share capital and voting rights prior

to any conversion.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

AKD har steget til 34-tallet idag,og det kan endelig se ut som den er inne i en stigende trend. Jeg håper dette er starten på en fin reise med AKD,og ikke bare et lite blaff.

 

Tvi,tvi.

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

Jeg er virkelig imponert over kursutviklingen til AKD den siste tiden.

Herlig og etterlengtet :smile:

 

Teknisk er den nydelig, og i dag brøt den også gjennom taket på den stigende trendkanalen den har ligget i den senere tiden. Motstand å snakke om er det ikke før vi nærmer oss 38 kroner.

Det eneste aberet er at aksjen nærmer seg å bli overkjøpt.

 

AKD topper for øyeblikket listen over beste kjøpskandidater på kort sikt hos Get-A-Graph.

Link to comment
Share on other sites

En kommentar, utover at OSXX ser fantastisk ut i skrivende stund :cool:

 

 

Jeg skjønner ikke at dere tror årsaken til oppgangen skal ha noe som helst med Fredriksen å gjøre...

Han har 1% av selskapet, slik jeg leser det, og uansett, han vil aldri få kontroll over selskapet, dette er RØKKEs rigg selskap, og de to er konkurrenter, og vil nok fortsette å være det, og hva blir da triggeren med Fredriksen? JA, AKD er billig, gitt at ting går som planlagt,men med eller unten Fredriksen er revnende likegyldig.

 

Jeg tror heller ikke på noe samarbeid mellom SDRL og AKD(sammeslåing etc) Røkke har en plan, og det er å bruke riggene ifm AKER expo.

AKD stiger i mine øyne fordi; 1, bra at de ikke tok opsjonen, og 2; kontrakt/forhandliger i boks om kort tid.

 

Jeg tror derimot Fredriksen har kjøpt seg opp i AKD for å presse EDRILL-aksjonærene som rett er, krever 132.7 for EDRILL, og ikke lattterlige 92. Trolig taper SDRL denne kampen, og velger å selge seg ned under 40% i EDRILL for"ikke å miste ansikt", da alternativet er å betalte EDRILL aksjonærene 132,7.

Videre ser jeg for meg at andre riggselskap vil/fatter interesse for EDRILL og at det blir kjøpt opp av eks.OCR, om ikke da SDRL tilslutt ikkehar noe valg, og kjøper ut EDRILL aksjonærene til ca 130,-

:rolleyes:

Kommentar?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller ikke på noe samarbeid mellom SDRL og AKD(sammeslåing etc) Røkke har en plan, og det er å bruke riggene ifm AKER expo.

Kommentar?

Aker Eploration har vært på frierferd til oljeselskapene i Norge uten å få napp (hittil i alle fall). Problemet er at svært mye av boringene for tiden finner sted på for grunt vann. Det må være et visst vanndyp for å kunne bruke riggene til AKD. Jeg begynner etter hvert å tvile på om de klarer å finne beskjeftigelse for riggene på denne måten.
Link to comment
Share on other sites

Om ein ser på slutningane for djupvassriggane i haust, og stigande semirater er mitt inntrykk at denne typen riggar er særs ettertrakta. Utfordringa er bemanning og leveringstid, men her er Røkke ein favoritt i bransjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror AKD fort kan bli kjøpt opp av SDRL, to rigger er for lite for ett driftsselskap. SEMI'ene er mest aktuelle på 1000 meter pluss, og da er det ikke så veldig mange prospekter på norsk sokkel. På Ormen Lange skal det gjøres mye fremover, der er rundt 900 meters havdyp.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Røkke starter rigselskap for å selge det videre. Tror heller han vil ha det i selskapsporteføljen sin som en del av en totalsatsing i kombinasjon med AFP, verkstedene og resten av røkla.

 

Ser heller ikke AKD som en oppkjøpskandidat så lenge Røkke er eier. Snarere en oppkjøper.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor AKD detter, og omsatt bare i overkant av 100.000 utover noen interne transaksjoner(220.000+)

Det var en god dag for rigg idag, og imorgen kommer en ny god dag forhåpentligvis... Hadde vært kjipt om AKD topper på 35, som den gjorde sist( i starten av sommeren)

Selv har jeg tro på at den skal kunne nå 40 før jul. Når den 42, får jeg orden i regnskapene mine...

 

Ivers

Link to comment
Share on other sites

Gløym ikkje at AKD har vore under 30 kr i lang tid, og mange med denne inngangen tek nok gevinst. Det er ganske typisk at folk selger for tidleg i marknaden, og kanskje enno meir typisk at folk selger når profesjonelle er på veg inn (Fredriksen)? Om me skal ned igjen veit ikkje eg, men ser på det som lite truleg då marknaden er i ferd med å vakne. AKD er uansett eit langsiktige case for meg, og eg utelukkar eit sal i 2006 - med mindre det kjem eit fristande bod frå SDRL, sjølvsagt. Når det gjeld SDRL sin posisjon her er eg uviss, det kan vera rein spec før kontrakt, det kan vera for å legge press på Edrill-aksjonærane, eller ein kombinasjon av spec og press. Eg vil lette nokre augebryn om SDRL byr no, men ikkje bli direkte overaska heller. Det som er moro med Fredriksen er slike sprell som dette, kor mange gongar har ikkje GOGL tent nokre millionar dollar ved å ta posisjon i JIN?

Link to comment
Share on other sites

Her skal kursen opp i dag :biggrin:

 

AKD - DISCLOSURE REGARDING AKER DRILLING ASA

 

SDRL - Disclosure regarding Aker Drilling ASA

 

On October 30, 2006, Seadrill purchased

8,565,800 shares in Aker Drilling ASA at an

average price of NOK 34.999. After these

transactions Seadrill`s shareholding in Aker

Drilling ASA totals 9,309,400 shares

corresponding to 10.01 percent of total

outstanding shares in Aker Drilling ASA.

 

The total ownership percentage has been

calculated using an issued share capital in Aker

Drilling ASA of 93,000,000 shares.

 

SeaDrill Limited

Hamilton, Bermuda

October 31, 2006

Link to comment
Share on other sites

AKD - MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE

 

On 31st of October 2006, HBK Master Fund L.P. has sold

1,000,000 shares in Aker Drilling ASA after which HBK

Master Fund L.P. has a total holding of 2,826,200 shares

equal to 2.67% of the total share capital and voting rights.

 

In addition HBK Master Fund L.P. holds convertible bonds

with a nominal value of NOK 91,000,000 convertible into an

additional 1,975,577 shares. If the bonds are converted HBK

Master Fund L.P. total shareholding in Aker Drilling ASA

would be 4,461,777 shares which is equal to 4.80% of the

currently outstanding share capital and voting rights prior

to any conversion.

Link to comment
Share on other sites

John Fredriksen med finte?

 

- 10,01 prosent er et signal, sier analytiker etter John Fredriksens aksjekjøp i Aker Drilling.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (31.10.06 15:23)

 

Riggsektoren på Oslo Børs stiger etter at John Fredriksens SeaDrill har flagget kjøp av 10,01 prosent i Aker Drilling. Ifølge analytikere Reuters har har vært i kontakt med kan det være en kobling mellom SeaDrill-kjøpet i Aker Drilling og eiersituasjonen i Eastern Drilling.

Analytikerne tror SeaDrill ville gått frem på en annen måte, dersom målet var å ta kontroll i Aker Drilling. Vanligvis går Fredriksen for alt eller ingenting.

 

- 10,01 prosent er et signal. Det er en flaggegrense på 10 prosent, og de legger seg rett over. De vil vise at de er der. Hva budskapet er - utover det - vet vi ikke riktig enda, sier en analytiker.

 

- Mange kunne hatt glede av Aker Drilling, men det er ingen som har kommet på banen enda, og SeaDrill har vist at de har nese for oppkjøp. Mange andre boreselskaper har sovet i timen, sier en analytiker.

 

Aker Drilling stiger 4,4 prosent til 36 kroner i ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

John Fredriksen gir etter i finansthrilleren om Eastern Drilling. Nå selger han seg ned.

Fredriksens Røkke-jakt

Styret klager på børsen

Fredriksens finansthriller

Fredriksen åpner døren

Av Magnus Klever

 

John Fredriksens Seadrill gir etter for kravene fra Oslo Børs.

 

NA24 - din næringslivsavis

 

Resultatet er at de selger seg ned og trekker budet i Eastern Drilling. Det opplyser selskapet i en børsmelding sendt etter at Oslo Børs stengte tirsdag ettermiddag.

 

Dermed trekker Seadrill budet på 92 kroner og har samtidig vedtatt å selge seg ned til under tilbudsgrensen på 40 prosent i Eastern Drilling.

 

Nedsalget vil foregå fra og med i dag og frem til fristen for å selge seg ned går ut.

 

NA24 kommer med mer.

Link to comment
Share on other sites

AKD:DEUTSCHE BANK-DATTERSELSKAP SOLGT 3,01M AKSJER, HAR 3,05%

 

Oslo (TDN Finans): DWS Investments, et datterselskap av Deutsche Bank, har

solgt 3.010.000 aksjer i Aker Drilling.

 

Det opplyses i en børsmelding onsdag.

 

Etter salget har DWS en eierandel på 3,05 prosent av aksjekapitalen Aker

Drilling, inkludert en rettighet til kjøp av aksjer tilsvarende 0,63

prosent.

Link to comment
Share on other sites

Vi venter å tegne kontrakter med gode rater mot slutten av i år, og starten av neste år, skriver Aker Drilling i en børsmelding i forbindelse med kvartalsregnskapet fredag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er 'fælt' som Carnegie har handlet i AKD de siste ukene. Skulle ønske jeg hadde oversikt over hvor mye. Det blir spennende å se om de handler for en kunde, eller om det er et Carnegie-fond som kjøper seg opp.

Link to comment
Share on other sites

Det er 'fælt' som Carnegie har handlet i AKD de siste ukene. Skulle ønske jeg hadde oversikt over hvor mye. Det blir spennende å se om de handler for en kunde, eller om det er et Carnegie-fond som kjøper seg opp.

 

Carnegie har nettokjøpt 1.085.000 AKD siste mnd inklusive dagens handel på 100K.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...