Jump to content

Episode 1048 - Mandag 26.05. 2008


Zoonic

Recommended Posts

Vi åpner pit nr. 1048.. :smile:

 

_____

 

USA og UK holder stengt imorgen og da blir det gjerne noe mindre volum, men pene bevegelser blir det ofte uannsett.

 

Oslo åpner nok noe ned, men ingen grunn til at det skal mye ned, snarere går det nok i blått etterhvert..På litt sikt er jeg temmelig sikker på at Oslo Børs skal videre opp.

 

Vi får se og lykke til!

 

 

______

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper og tror det vil bli blått fra starten av:) de norske akjsene i USA kom sterkere tilbake på slutten, etter å ha falt ganske langt ned en periode og lettoljen krabbet opp til 132$ igjen.

Sitter ganske tungt lastet med Subsea 7 som jeg fikk i slutthandelen på fredag, syntes den falt mye på i forhold til OSE.

 

Uansett, jeg gleder meg til børsåpning!

Link to comment
Share on other sites

Mornings :rolleyes:

 

Jeg er ikke enig i overskriften på dagens pit, ikke intradag iallfall.

Har vært på reise og ser at mesteparten av AWO aksjene er solgt på SL, likegodt nå når jeg kan handle dem tilbake 4 kroner billigere.

 

Er det sommer tilstandene som har startet, eller er dette en normal korreksjon etter den kraftige oppgangen vi har sett?

Link to comment
Share on other sites

Oslo drar seg bra ned her. Har nok av bjørnefond (KRAFTIG i minus vel og merke....), så klager ikke jeg :)

 

Men i følgem mine papirer skulle awo levere tall klokken 08.30 i dag, men det har ikke kommet noe fra selskapet og aksjen faller over 3%. Noen som vet når tall kommer?

Link to comment
Share on other sites

Oslo drar seg bra ned her. Har nok av bjørnefond (KRAFTIG i minus vel og merke....), så klager ikke jeg :)

 

Men i følgem mine papirer skulle awo levere tall klokken 08.30 i dag, men det har ikke kommet noe fra selskapet og aksjen faller over 3%. Noen som vet når tall kommer?

 

Hei

 

Tok noen poster i AWO.

 

Tror du har "blingset" score. Fra AWO.no:

 

Invitation to Awilco Offshore’s Q1 2008 presentation

Awilco Offshore is pleased to invite to an analyst presentation of the 1st quarter 2008 results on May 27, 2008 at 08:30 CET. The presentation will be held in DnB NOR’s auditorium, Stranden 21 Aker Brygge.

 

 

 

The presentation will be held by CEO Henrik Fougner and CFO Arnstein Hernes.

 

 

 

The 1st quarter results will be released and posted on our website www.awo.no in the afternoon on May 26.

 

 

 

The presentation can also be followed via webcast or by conference call. A replay of the webcast will be made available on www.awo.no after the presentation.

 

 

 

Please use the following link to view the webcast: http://media01.smartcom.no/Microsite/start.aspx?eventid=3108.

 

 

 

To participate via conference call please dial one of the numbers below:

 

- Norway Toll Free: 800 19640

 

- UK Toll: +44 (0)20 7806 1968

 

- UK Toll Free: 0800 028 1299

 

- USA Toll free: + 1 888 935 4577

 

 

 

Confirmation Code: 3362147

 

 

 

Please confirm your attendance to Marie Kassel via e-mail at mkassel@awilco.no or phone:

 

+ 47 22 01 43 00 within 12:00 CET on Monday, May 26.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke jeg som har blingset, men noen har blingset :happy:

 

Oslo (TDN Finans): Finanskalender fra mai til desember 2008:

 

-------------------------------MANDAG 26. MAI------------------------------

 

RESULTAT

- AWO:Resultat pr 1.kv, presentasjon kl 08:30 DnB NORs lokaler, Stranden

21, webcast

 

 

 

 

Takk for info christle :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Liten omsetning. Fallet idag er forøvrig litt snodig i forhold til resten av Europa fordi oljen slett ikke synker og dollaren styrker seg litt.

 

Men som jeg sa i forrige uke. Jeg har blitt litt bear nå fordi jeg rett og slett tror at dagens oljepris er mer enn markedet klarer å fordøye på litt sikt. Sånn sett blir det galt på OSE uansett hvilken vei oljeprisen tar. Blir litt tap/tap situasjon.

 

Derfor har jeg vektet meg ned og gått inn i noen bjørnederivater isteden. Men i motsetning til mange andre er jeg lantfra sikker på noen ting. Derfor blir jeg fortsatt sittende med en del aksjer.

 

Men jeg er faktisk overrasket dersom hovedindeksen er over 500 på slutten av sommeren. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

At dagens volum ville være lavt, visste alle på forhånd. Man kan jo spørre seg hvorfor ikke dette faktum ble utnyttet til å presse kursene ytterligere opp istedenfor ned. Personlig synes jeg ikke det lover godt for den nære framtid når Hovedindeksen faller 2% når både DAX og oljepris er i pluss og negative impulser er totalt fraværende.

Link to comment
Share on other sites

Husk at ingen andre indekser overhodet, er i nærheten av den stigningen Oslo Børs har opplevd de siste uker. Da kommer gjerne slike "paradokser"...

 

Det er en viktig faktor, Enga....

 

Oslo Børs er snart tilbake..... :wink:

 

 

At dagens volum ville være lavt, visste alle på forhånd. Man kan jo spørre seg hvorfor ikke dette faktum ble utnyttet til å presse kursene ytterligere opp istedenfor ned. Personlig synes jeg ikke det lover godt for den nære framtid når Hovedindeksen faller 2% når både DAX og oljepris er i pluss og negative impulser er totalt fraværende.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...