Jump to content

Episode 1128 - Tirsdag 16 september 2008


Pirelli

Recommended Posts

Akkurat nå er det vel lettere å finne 10 gode grunner til at børsen skal falle mer, enn å finne én eneste grunn til at den skal stige?

 

Hei

 

Synes ikke det...

 

Typisk at TA-folket forlenger trenden, og da går det gjerne til himmels/til bånns...

 

Tre mulige grunner:

 

  1. Renta settes ned i dag i USA. Det gjør det mindre attraktivt å sette kr i banken, lettere for folk å betale boliglånet m.m.
  2. Det er hold i ryktene og Barclay kjøper restene av LBI...
  3. Olja holder seg/stiger...

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Og jeg solgte ikke i går fordi..???? :mad: Av en eller annen grunn klarer jeg ikke selge aksjen når den er ned 7% intradag. SONG har absolutt ikke vært noen lykkeaksje denne gangen (men det har vel forsåvidt få andre vært heller). Lurer på om grunnen til at denne har gått litt ekstra dårlig de senere dagene kan være fordi Lehmann Brothers er relativt høyt oppe på eierlisten?

 

Noen som vet om aksjer LB eier nå blir pøst ut i markedet?

Link to comment
Share on other sites

Der kastet jeg kortene gitt, til 58,75. :rolleyes: 12,3% nedgang på et par dager synes jeg ikke var dårlig :laugh: Jeg ler litt likevel, for faktum er at summasummarum har jeg vært dritheldig siden jeg begynte å 'leke' på børsen igjen og dette tapet 'bare' halverte gevinsten. Når børsen har falt fra ca 400 når jeg gikk inn til 330 nå så har jeg bare rett og slett hatt vanvittig flaks. Herregud, nå går det unna igjen... For en dag... :blink: Trodde nedturen sist uke skulle bli den største jeg opplevde :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner jeg å bli uvel, og det er ikke pilsen i går som gjøre det :sad:

 

At jeg kunne selge bjørner og ta okser i går pga av et ekstremt fall i disse dager... Helt vanvittig, i etterpåklokskapens lys :blink:

 

Er ikke noe poeng å ikke bruke begrepet krakk nå :ph34r:

 

Begynner å bli farlig nær å kaste korta nå...

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner jeg å bli uvel, og det er ikke pilsen i går som gjøre det :sad:

 

At jeg kunne selge bjørner og ta okser i går pga av et ekstremt fall i disse dager... Helt vanvittig, i etterpåklokskapens lys :blink:

 

Er ikke noe poeng å ikke bruke begrepet krakk nå :ph34r:

 

Begynner å bli farlig nær å kaste korta nå...

 

Jeg gjorde akkurat det samme som deg, godt å vite at jeg ikke er alene her. For pokker så forbanna jeg er på meg selv nå. Jeg solgte alt og er bare i kontanter nå, usikker på hva jeg skal gjøre, men har tro på rentekutt i USA og opptur i morgen. Så jeg tar sjansen på å sitte i okser ved dagens slutt

Link to comment
Share on other sites

Lehman eier vel ikke så mye aksjer, det er det vel kundene deres som gjør i all hovedsak?

Eller drev LBI med stor grad av egenhandel?

 

 

Fra listen over 20 største eiere:

 

SPENCER ENERGY AS

16 388

18,78 %

GOLDMAN SACHS INT. - EQUITY

7 100

8,14 %

PICTET & CIE BANQUIERS

5 165

5,92 %

EUROCLEAR BANK S.A./N.V. ('BA')

3 970

4,55 %

LEHMAN BROTHERS INC.

3 059

3,50 %

 

Betyr ikke dette at de eier aksjene selv..? Takk for svaret forøvrig.

 

Edit: feil quote..

Link to comment
Share on other sites

Bare et lite spørsmål.

Har ikke OB noen som helst form for tiltak for å forhindre panikk som i dag?

Burde seriøst være NOEN tiltak når verdien på norge AS går ned med 9-10%

Link to comment
Share on other sites

US futures er røde, Goldman sachs fortjeneste fallt med 70%(!). Så fokuset får fra en bankkrise til en ny. Vil en evt. rentenedsettelse fra FED ha noen som helst effekt?

 

Tipper det vil gi en positiv effekt i 2-3 timer og så vil det rase nedover igjen. Går med 90% sannsynlig helt ut i morgen. Det er jo i seg selv et sterkt kjøpssignal, men samme får det være. Da det bare falt og falt, tenkte jeg at 330 får være den magiske grensa. Går den under det, går jeg ut med mindre et lite mirakel skulle skje...

 

Får holde den planen, selv om jeg naturlig nok frykter at jeg treffer grusomt nær bunnen.

 

Får ta en vurdering av om jeg skal kjøpe meg en porsjon bjørnederivater og hvor vidt jeg bare skal sitte med dem, eller handle jevnlig / bytte mellom bjørner og okser. Tipper på det første, siden jeg har mer enn nok å bedrive tiden med på jobb :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hovedproblemet for børsverdenen for tiden har sitt utspring i statene.

 

Det er derfor 'alle' børser krakker, og USA akkurat nå er rundt null... :dry:

 

Ja, det var det jeg antydet på morgenkvisten idag. Er virkelig imponert over børsene i USA som har holdt seg mye bedre enn OSE siste året til tross for en økt oljepris... :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i tvil om jeg tør overnatte med noe long til i morgen, bare se på denne

 

Livsfarlig når de store faller så mye, hva med resten i morgen da?

Dow Jones er jevn etter en times handel, mens fem store aksjer topper taperlisten:

 

American International Group -37.18 prosent - Markedsverdi: 46 milliarder kroner.

Synutra International -32.01 prosent - Markedsverdi: 7,1 milliarder kroner.

Rostelecom -22.50 prosent - Markedsverdi: 35 milliarder kroner.

Owens-Illinois -19.82 prosent - Markedsverdi: 27 milliarder kroner.

AEGON -18.15 prosent - Markedsverdi: 14 milliarder kroner.

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom jeg i Pluss for porteføljen i dag :D

Var på -18% på det meste, men Oksederivatene reddet meg, puh.

 

USA er også i pluss nå. Jeg overnatter med oksederivatene. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at FED må gjøre noe. Om de ikke setter ned renten så må de i alle fall gjøre noe for å berolige markedet. Samtidig har AIG styrket seg ila. dagen. De var på -50% og er nå på ca. -15%.

 

Blir nok sittende, også får skole være skole i morgen, og prioriteringen får være og sitte foran daten...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...