Jump to content

Episode 1128 - Tirsdag 16 september 2008


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Sitter og ser på CNBCtv samtidig. Deres eksperter konkluderer med at overlevelsen til AIG nå står og faller på hva FED gjør i kveld. Og det journalistene deres nå "hører" er at det sannsyneligvis ikke kommer til å skje. AIG har fallt til -20% nå. Også McCain har uttalt seg, og hans planer er å sette ned en kommisjon, tilsvarende 9/11 kommisjonen, for å finne ut av hva som skjer med finansmarkedet. Han mener også at FED ikke skal redde AIG (ref: http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=206...amp;refer=home)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har måttet ta grep de siste dagene.

 

Sitter nå med det meste i PROD og PDR. Har også noen små poster i DNO, NOF, SEAM og SEAP.

 

Dette har kosta...

 

Jeg er oppgitt over at ikke analytikerne klarer å verdsette selskaper bedre. I den forbindelse synes det som om det totalt har glemt og ikke evnet å legge vekt på og få frem riskoen i selskaper.

 

Jeg er også oppgitt over at ikke EIERNE i de store selskapene - særlig investeringsbankene - ikke har evnet å passe på at ikke ledelsen har tatt for stor risko. Dette er den viktigste grunnen til at dette har gått galt. Med "håpløst" passive institusjonelle eiere - som oljefondet - så tar gjerne ledelsen for stor risiko. Går det bra, så blir det kjempebonus på lederne. Går det galt, så blir det ofte fallskjerm og i verste fall kan de ta seg en ny jobb.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Det er slutt, OSE følger oljeprisen slavisk. Og det er ingen som vil være med å kjøpe dette opp igjen.

 

Det er dumt, for i morgen blir det opptur på OSE...!

 

 

Jeg er ikke overbevist men håper for mange sin del du har rett, jeg er redd for at redningsplankene blir i det spinkleste laget :mad:

 

Men er enig med deg i at oljeprisen styrer det meste på OSE, så da blir det vel en ny nedgang i morgen da? :biggrin: Jeg tror oljeprisen vil synke mer

Link to comment
Share on other sites

Ble litt STL og REC idag, skulle bare mangle... :wink:

 

Nesten komisk dette her og mulig det kan bli enda billigere, men ikke mye. Som sagt skal børsene klappe helt sammen, men jeg tror ikke vi er der enda...

 

Håper det ellers går bra med dere alle! :smile:

 

 

Så det blir nok et RALLY snart ja!

 

 

_______

Link to comment
Share on other sites

Christle,

 

Fundamentale bergninger betyr ikke noe denne uken, det kan vi begynne å tenke på neste uke. Nå er det grådighet, panikk og oppgitthet som ruler.

 

Hei

 

Ok, MEN jeg forholder meg kun til det fundamentale. Har ingen forutsetninger for å gjøre med opp noen mening om markedets "magefølelse og psykologi"... Hadde analytikerne vært mer opptatt av det første og mindre av det siste, ja så hadde vi kanskje fått en mer edruelig utvikling på børsene.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

christle,

 

I en perfekt verden ville børsens utvikling, og alle andre hendelser, vært logiske og rettferdige.

 

Slik er det nå engang ikke, og egentlig ville nok en person med psykologibakgrunn være vel så egnet som en person med økonomiutdannelse til å komme med børsanbefalinger.

 

På den annen side; dersom kun logikken rådet, hadde ikke aksjehandel vært like spennende :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dette har du veldig mye rett i, Vidar...

 

christle,

 

I en perfekt verden ville børsens utvikling, og alle andre hendelser, vært logiske og rettferdige.

 

Slik er det nå engang ikke, og egentlig ville nok en person med psykologibakgrunn være vel så egnet som en person med økonomiutdannelse til å komme med børsanbefalinger.

 

På den annen side; dersom kun logikken rådet, hadde ikke aksjehandel vært like spennende :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er imponert over den Amerikanske børsen i kveld.

I skrivende stund er DJI opp 0.6% og Nasdaq opp 0.2%

Sitter og venter spent på hva utfallet i møtet til FED blir, både rentebeslutningen og redningsaksjoner mot AIG. AIG har spurt om et lån på 40 milliarder. Mens det totale behovet har blitt anslått til 80 millarder. Dette blir spennende for morgendagen. Jeg ble sittende med oksene mine, hadde ikke lyst, men reagerte for sent. Jeg er ubeskrivelig spent på ettermiddagen og morgendagen...

 

Teknologi kan jo være en sektor å satse på for tiden. Dell meldte i dag at de nå merker at det private konsumet har fallt pga. etterspørselen etter pcer er lavere. Noen timer etterpå kommer HP og melder det motsatte. Hva skal man tro om det?! Kanskje ikke Teknologi er så lett å satse på alikevel?

 

Ellers så håper jeg som dere at det fundamentale igjen skal råde. Men når det skjer er vanskelig å si...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...