Jump to content

Episode 1156 - Fredag 24 oktober 2008


Hoff@

Recommended Posts

Da er det på tide å gjøre seg klar for fredagen :biggrin:

 

Som annonsert sist uke lovte jeg å forsøke å åpne en fresdag denne uken også, sist gang gikk over all forventning, selv om det ikke holdt dagen ut.

 

Og når en kikker litt over "there" nå 2 timer før stengetid er vel håpet om en fresdag heller tynt, vi får vel heller belage oss på en "nedoverfres"

Jeg angrer litt på at jeg ikke cashet inn gevinsten i REC, men klager ikke så veldig det har vert en flott uke :biggrin:

 

Lykke til traders :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Hei..

 

Kanskje kan en styrket oljepris innebære at vi unngår muligheten til kjøpe enda flere og billigere aksjer på long-siden her på berget... ?

 

Jeg er katastrofeforsikret med OBX-putter out of the money og jo dypere det går, jo nærmere 25% investert blir jeg på longsiden og jo færre putter forblir urealisert, inntil de tekniske chartene forteller at vi bryter opp/ut av de bratteste nedadgående trendlinjene.

 

Den dagen vi signifikant gjør det, er vi etter min oppfatning ut av "psykosefasen" og over i en fase med svakere falltakt som er mer "kalkulatordrevet"... dvs at mer rasjonelle analyser ligger til grunn for markedsprisingen...

 

Da skal de neste 25% investeres....hvis jeg rekker det.... Det kan gå bråfort over i oppgang hvis kalkulatorene tilsier PE under 5-7 når psykosen engang er over, selv etter eventuelt nedjusterte E-er.

 

Men selv den neste fasen kan kreve noe hedging...om enn noe rimeligere/lenger out of the money...

 

Vi har tidenes muligheter foran oss nå!

 

Good luck! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, du verden... :smile:

 

Helnorsk US-avslutning i dag... Utrolig...

 

 

Ikke for å hovere men dette la jeg inn i ettermiddag:

 

Tipper USA opp ca 2% idag....OSE opp 3% imorgen...

 

Mulig at jeg kan virke blærete osv. av og til, men de fleste skjønner nok at det er temmelig uskyldig og ganske ironisk det "tullballet"...

 

Men, artig å treffe litt av og til... :smile:

 

 

USA:

SHARES OF MICROSOFT RISE 4% LATE AFTER POSTING REVENUE THAT BEAT EXPECTATIONS

 

 

_______

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å hovere men dette la jeg inn i ettermiddag:

 

Mulig at jeg kan virke blærete osv. av og til, men de fleste skjønner nok at det er temmelig uskyldig og ganske ironisk det "tullballet"...

 

Men, artig å treffe litt av og til... :smile:

 

USA:

SHARES OF MICROSOFT RISE 4% LATE AFTER POSTING REVENUE THAT BEAT EXPECTATIONS

_______

 

Jaja... hva du treffer med og ikke treffer med her inne er jo i og for seg ett fett for meg... og når det kommer til stykket sikkert også det samme for deg...?

 

Regner med at det er viktigere med hva det gir i $$$$ :smile:

Link to comment
Share on other sites

Standard & Poor's 500 Index futures retreated 2.2 percent. Japan's Nikkei 225 Stock Average dropped 6.9 percent to 7,881.21, falling past 8,000 for the first time since May 2003. South Korea's Kospi index tumbled 8.3 percent, set for its worst week since 1997
Asian stocks tumbled and U.S. futures fell after Sony Corp. slashed its earnings forecast and South Korea's economic growth weakened, deepening concern a global slowdown is hurting profits.
Sony plunged 13 percent to the lowest level since 1995 as it cut profit expectations for the second time since July, while Toyota Motor Corp. lost 5 percent after reporting a drop in quarterly sales for the first time in seven years. Japanese exporters extended losses after the yen jumped to a 13-year high, cutting the value of overseas sales. Samsung Electronics Co. lost 5.8 percent in Seoul on a decline in net income and concern that the nation is heading for a recession.
The MSCI Asia Pacific Index slumped 4.7 percent to 81.24 as of 2:06 p.m. in Tokyo, set for its seventh weekly decline in the past eight weeks. More than 900 stocks fell on the 990-member index and six of the 10 industry groups lost 4 percent or more.

 

jaja.. bak skyene er himmelen alltid blå. eller hva zoonic :P

 

 

riskytrader: hvem megler bruker du for å kjøpe obx-opsjoner? er det ok omsetning på disse?

Link to comment
Share on other sites

av de store legger PGS frem resultat i dag. men jeg er også spent på resultatet til kongsberg gruppen.

 

microsoft la frem en eps på 0.48 mot ventet 0.47. topplingen økte med 9.4%. guidingen derimot er marginalt under forventet:

Company Ticker Period Est Preannouncement

Microsoft MSFT Q2 $0.55 $0.51-0.53

FY09 $2.11 $2.00-2.10

 

kursen steg ca 4%

Link to comment
Share on other sites

God morgen!

 

Nikkeiindeksen nede i 7797 etter ca 8 % fall også idag. Gikk å sjekket denne indeksen utvikling tilbake i tid. Høyeste verdi var faktisk nesten 40 000 så langt tilbake som i 1989. Vi har blitt vant til at det finnes en sannhet i aksjemarkedet, og det er at over en lang tidshorisont (

 

Vel, vel. Japanerne er vel neppe enige i det. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Du skriver "skal teste" ny bunn...

 

Mao. iflg deg SKAL OSE ned ca 8% på et tidspunkt idag....tror du tar veldig feil(igjen...) :wink:

 

I dag skal vi teste en ny bunn. (Jeg er med andre ord ikke 110% sikker at det ender med ny bunn.)
Link to comment
Share on other sites

Du skriver "skal teste" ny bunn...

 

Mao. iflg deg SKAL OSE ned ca 8% på et tidspunkt idag....tror du tar veldig feil(igjen...) :wink:

Synes du det var så urealistisk da? DAX er nå ned 6% og oljeprisen er også i minus. Jeg gjentar at jeg ikke er sikker på noe, men i motsetning til i går har jeg fantasi til å forestille meg at OSEBX kan falle de ytterligere nødvendige 6 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har fantasi, veeeeldig god fantasi...! :laugh::laugh:

 

Synes du det var så urealistisk da? DAX er nå ned 6% og oljeprisen er også i minus. Jeg gjentar at jeg ikke er sikker på noe, men i motsetning til i går har jeg fantasi til å forestille meg at OSEBX kan falle de ytterligere nødvendige 6 poeng.
Link to comment
Share on other sites

FRO har falt markant de siste to dagene og er nå ned ytterligere 9%. STL er på sin side opp 20% fra bunnen for en uke siden. Grunnen er åpenbart at markedet priser inn kutt i OPEC-produksjonen. Jo større kutt, jo bedre for STL og jo verre for FRO. Og vice versa. Jeg tror det er en god strategi på mellomlang sikt å longe FRO og/eller shorte STL. Jeg er imidlertid veldig usikker på når en slik strategi eventuelt skal implementeres. Muligens skal FRO kjøpes på bunn i dagens sluttauksjon, mens det bør ventes med å shorte STL til dagen før resultatpresentasjon (3. november). Jeg tror at STL vil følge i fotsporene til de andre selskapene som har falt etter result, mens FRO trolig vil stige som vanlig mot utbyttedato. På lang sikt er imidlertid STL et tryggere bet.

Link to comment
Share on other sites

av de store legger PGS frem resultat i dag. men jeg er også spent på resultatet til kongsberg gruppen.

 

begge innfridde og vel så det. men det hindrer ikke pgs i å få juling for det..

 

da har acergy, subsea7, aker solutions og pgs lagt frem resultat av de store olje-service-selskapene på oslo børs. mulig hukommelsen min svikter, men er vel kun acy og pgs som har vært på par, med akso som den største skuffelsen? noen som har noen fornuftige synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Det er som ventet ganske usikkert i dag og nå gikk luften utav YARA også, jeg vet rett og slett ikke hva jeg gjør videre, tror å avvente litt er det rette, men vil gjerne være der om en rekyl kommer, skal snart i møte i 2 timer og det er typisk at ting skjer da :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har oversikt over hvordan S E Hagen ligger an?

Han må prise seg overlykkelig over salget han fikk gjennomført rett før det smalt, men han må da blø ganske kraftig i ORK?

 

Svaret er at han sikkert har et stort papirtap, men han klarer seg nok. For å spare sender han jo skjortene sine til skredderen i London for å snippe dem om! :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Svaret er at han sikkert har et stort papirtap, men han klarer seg nok. For å spare sender han jo skjortene sine til skredderen i London for å snippe dem om! :laugh::laugh:

 

Grunnen til jeg spør er at om dette fortsetter må vi snart vente store tvangssalg og da gjelder det å skygge unna papirer som er i faresonen. les. REC

 

Og der bikket vi under 7% OSEBX

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...