Jump to content

Episode 1156 - Fredag 24 oktober 2008


Hoff@

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply
Noen som husker hva AKER's cash-beholdning tilsvarte i aksjekurs?

Er vi nå kommet dit hvor børsverdien til selskapet er mindre enn kontantbeholdningen?

 

Trodde det var 120kr jeg hørte, men jeg kan ta feil. Baserer tallet på ren hukommelse. Ja, ting virker for øyet unektelig billig nå. Yara syntes jeg virket billig nok for kjøp på 260kr, nå er det jo ikke så altfor lenge igjen før den har p/e på 1 her...

 

Ser jo vitterlig fullstendig beksvart ut dette, er jo ikke sånn at vi kan regne med noe ettermiddagsrally når USA åpner heller akkurat. Hjelper hverken at vi nå har kommet oss gjennom 225-nivået som kunne kanskje til nød virke som begynte å etablere seg, eller at vi nå snart tar helg. Mange som har lyst til å sitte over helga i tider som dette kan jeg tenke..

 

Her er det bare en ting å gjøre, lukke nettleseren, grave hodet ned i jorden og fram med god-cognacen :)

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med depoet ditt Hoff@

 

Jeg bruker stort sett Nordnet (har endel trades i netfonds som jeg liker å ha for meg selv)

og i nordentt har jeg hva heter det "BITTELITEKURTASJE"

 

Og depoet i NON viser dagens utvikling, (og da må vi også tenke på at jeg har ganske så mange SKDP som for tiden går bare nedover, jeg har inngang ca 27,50, dagens kurs ?? 16,25 hmm )

Link to comment
Share on other sites

Get out og grav deg ned....er ikke det litt i seneste laget? noen titalls prosent ytterligere ned nå er jo bare småpenger hvis en har vært med hit...

 

Hegnar er nok en smarting, men det er uten tvil mindre galskap å gå inn i aksjemarkedet nå enn for 3 måneder siden.

Link to comment
Share on other sites

Noen som husker hva AKER's cash-beholdning tilsvarte i aksjekurs?

Er vi nå kommet dit hvor børsverdien til selskapet er mindre enn kontantbeholdningen?

 

Ifølge Q3 rapporten holder Aker 7,8 mrd. i kontanter, tilsvarende 107,73- pr. aksje.

Link to comment
Share on other sites

Det er en ting jeg ikke skjønner, jeg synes nhy har fått ufortjent lite juling denne siste tiden. De leverte nå ikke spesielt bra resultat, og sammenlignet med yara som faller 30% på et godt resultat og nå fortsetter å falle i stor stil så blir ting litt merkelig. Nå har den jo forsåvidt allerede falt en rundt 75% fra topp, så mulig den har falt fra seg.

 

Noen som har noen gode forklaringer (eller vil påpeke noe jeg overser som det også heter)?

Link to comment
Share on other sites

Festlige tider som alltid...

 

Hadde tro på at bunnen var nådd, men tok som vanlig feil. Sitter med GOGL, SDRL og YAR og gidder ikke følge med i særlig grad lenger. De blir i skuffen i overskuelig framtid.

 

AKSO til 35,35 er jo rimelig spinnvilt. Mye jeg kunne tenkt meg å kjøpt nå, hvis jeg hadde hatt pengene til det. JIN til under 11 kr f.eks.

 

På den annen side, når dagrate spot på Cape har falt fra $230 000 til $8 500 på fem måneder, skjønner jeg prisinga, men bulk ratene kan ikke gå i null heller. Spørsmålet er om selskapene som er eksponert mot spot har ryggrad til å tåle dette... Jeg har ikke sjekket det, så jeg har ikke noe svar.

 

GOGL til litt over 7 til tross for at de er 70% eksponert mot langtidskontrakter virker tryggere, selv om markedet ikke gir det samme inntrykket.

Link to comment
Share on other sites

Kunne kanskje ha ventet en værre åpning i USA. Har sett 7000-tallet her for en tid tilbake. Vi er ikke der nå. :cool:

 

Ihvertfall er dette småtterier iforhold til artiklene på HO. Her snakkes det om den store krakkdagen og hva som skjer når indeksene passerer 20 % nedgang intradag.

 

Snakk om å være blod! Har aldri stt på makan :mad:

Link to comment
Share on other sites

Nettløker som ikke gir meg troverdig info/data om sine trader, ser vi på som "papirtradere" her oppe i dalen... :wink:

 

Det er mye "rart" som er inne på disse chattestedene, Hoff@....

 

 

 

En nedgang på OSE nå på 11,55%, og når jeg ser på depoet mitt viser det +, OK det er rett og slett frekt ikke sant Zoonic, men hadde jeg droppet SL ??????????? Gapestokken neste
Link to comment
Share on other sites

De finnes nok alltid kjøpere, laaangt der nede og da, ja da de ser vi der vi ser... :mellow:

 

Hva gjør meglerne hvis de skal tvangsselge en aksje - og så finnes det ingen kjøpere? Kjøper den selv? :blink:
Link to comment
Share on other sites

I dag skal vi teste en ny bunn. (Jeg er med andre ord ikke 110% sikker at det ender med ny bunn.)

Dagens understatement med god margin! Nye årsverste for OSEBX er 214.29 (intradag) og 221.12 (sluttkurs). Triplet opp i AKSO og ber en stille bønn om at USA ikke snur nedover. God helg! :smile:

Link to comment
Share on other sites

LYKKE TIL & GOD HELG, ENGA! :smile:

 

Dagens understatement med god margin! Nye årsverste for OSEBX er 214.29 (intradag) og 221.12 (sluttkurs). Triplet opp i AKSO og ber en stille bønn om at USA ikke snur nedover. God helg! :smile:
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...