Jump to content

Episode 1156 - Fredag 24 oktober 2008


Hoff@

Recommended Posts

er litt artig å tenke på at man sier "nå er det like FØR panikken brer seg" når det er 8% ned under to timer etter åpning.. i et oppegående marked ville det jo allerede være hinnsides panikk :)

 

edit: glemte å si det, tok inn igjen stl til 116.3. er ikke noe flink til å lese bunner og topper, og har ikke tid til å følge med. velger da likegodt å ta imot den lille gevinsten jeg fikk for å være ute et par dager.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

GRATTIS ENGA!! :biggrin:

 

Dette har du virkelig fortjent!

 

Det er satt en ny intradag bunn. Den forrige var 224.81 fra forrige fredag. OSEBX må karre seg over 226.07 før slutt for å unngå ny årsverste.
Link to comment
Share on other sites

Det er satt en ny intradag bunn. Den forrige var 224.81 fra forrige fredag. OSEBX må karre seg over 226.07 før slutt for å unngå ny årsverste.

Foreløpig kan vi vel si at OSEBX besto testen og snudde på 224.66. Dessverre er futtene et sjeldent stygt syn for øyeblikket, så det er mildt sagt for tidlig å konkludere med at faren er over.

Link to comment
Share on other sites

Kan Oslo Børs ende i pluss....? :biggrin:

 

Foreløpig kan vi vel si at OSEBX besto testen og snudde på 224.66. Dessverre er futtene et sjeldent stygt syn for øyeblikket, så det er mildt sagt for tidlig å konkludere med at faren er over.
Link to comment
Share on other sites

Når vi nærmer oss døden, har vi alle en tendens til å bli religiøse. Kanskje TA er noe å klamre seg til når børsen lukter blod ??

 

Potensialet på nedsiden i den digre Hode Skulder formasjonen siste året , er 220 etter hva jeg har lært. Det er mulig vi tester nedsiden og får en dobbel bunn - noe som er et kjøpssignal.

 

Men, hvem fa.. tør kjøpe noe som helst på dette nivået ??

 

OSEBX.gif

Link to comment
Share on other sites

Vi får se... :mellow:

 

Men, vi må ikke glemme volumet da folkens, det må være det laveste på 2-3 år de første timene her og vi er på linje med Danmark i øyeblikket og det har jeg vel ikke sett før... :mellow:

 

Ikke mye panikk her og mye er belånte aksjer som "må" ut...

 

SITT STILLE! :ohmy:

 

 

Ja, hvis oljeprisen stiger over $70 eller USA-børsene ligger i pluss klokka 17:20. Det virker dog ikke så veldig sannsynlig akkurat nå. Skal vi si 50/50 for en ny årsbunn?
Link to comment
Share on other sites

Men, vi må ikke glemme volumet da folkens, det må være det laveste på 2-3 år de første timene her og vi er på linje med Danmark i øyeblikket og det har jeg vel ikke sett før... :mellow:

Det er jo på den annen side skremmende at det ikke finnes krefter med vilje eller evne til å kjøpe på disse nivåene.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo hele tiden noen som kjøper da.....

 

Er litt usikker på om vi kan gå i +++++, men man vet aldri.... :mellow:

 

Det er jo på den annen side skremmende at det ikke finnes krefter med vilje eller evne til å kjøpe på disse nivåene.
Link to comment
Share on other sites

9,5 % ned!! :ohmy::ohmy:

 

Får vi tosiffret nedgang da? Det har vel bare skjedd en gang i denne nedgangsperioden hvis jeg husker rett.

 

Hvis oljeprisen skal fortsette med dette fallet kommer det til å skje. Brent helt nede på 61-tallet nå. Dette begynner å nærme seg et nivå hvor lønnsomheten i mange prosjekter må nøye vurderes. Riktignok er dollaren over 7 kroner igjen, men likevel....

 

Jeg har tidligere nevnt at jeg nærmest har hatt mareritt om at verdens børser skulle falle SAMTIDIG med oljeprisen. Marerittet har blitt virkelighet. Heldigvis har jeg holdt meg unna kjøpsknappen i denne tiden. Men jeg sitter fortsatt long i KIT, NEC og DIAG. Og der blir jeg visst sittende.... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo hele tiden noen som kjøper da.....

Javisst. Én nettløk ryker på stop loss, og en annen overtar stafettpinnen. Poenget mitt var at de store utenlandske fondene viser lunken kjøpsinteresse. Det til tross for at aksjene har blitt rekordbillige i forhold til både P/E og valutautviklingen (markant sterkere dollar og euro gir billigere aksjer for utlendingene).

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også det er skremmende at det går to-tre dager fra "alle" analytikere (bl.a. Hermanrud) er enige om at bunnen er nådd, til det er fullstendig panikk på børsene. Spørsmålet er om de uttalte seg mot bedre vitende for å trigge et suckers rally som hjalp godkundene ut? :mad:

Link to comment
Share on other sites

De tipper og tror mye disse folka der også, Enga, dessuten er det slett ikke sikkert vi får noen ny bunn idag, mye kan skje ennå som du vet...

 

Tipper vi får en MEGA-REKYL etterhvert!

 

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1517182.ece

 

Jeg synes også det er skremmende at det går to-tre dager fra "alle" analytikere (bl.a. Hermanrud) er enige om at bunnen er nådd, til det er fullstendig panikk på børsene. Spørsmålet er om de uttalte seg mot bedre vitende for å trigge et suckers rally som hjalp godkundene ut? :mad:
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker kun om ubekreftede rykter, har endel kontakt med noen hus..

 

Som sagt, kun rykter..men noe stort sjokk vil det jo ikke være, eller kanskje Ford...

 

Uh oh.... Hva er kilden din?
Link to comment
Share on other sites

_____

 

Det går noen rykter om at GM kan komme med en konkursmelding idag... :mellow:

 

_____

 

I dag eller om 4 uker, GM er på veil til konkurs. Onde tunger vil ha det til at selskapet burde søkt Chapter 11 for lenge siden, men det er veldig mye short interest i GM - rykter er gribbenes måte å få liket råttent fort. Kreditorer og samarbeidspartnere blir bekymret og bidrar til sand i maskineriet.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake på arenaen og registrerer at blodet om ikke flyter så begynner det å piple :biggrin:

 

Hadde ventet og doble tilbake i REC, men den utvikler seg for sterkt, Hmm i forhold til annet.

Har lyst på en spekk i YARA, men er jammen ikke sikker på om den overlever 100 lappen i dag, får prøve å følge med om vi skulle få en rekyl, men det er jammen ikke mange gode nyheter i vente, ja ja det er igrunnen da en skal handle :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hadde ventet og doble tilbake i REC, men den utvikler seg for sterkt, Hmm i forhold til annet.

Ja, REC er knallsterk i dag :dry:

Den faller bare 8,64% mot hovedindeksens 9,33%.

 

En av dagens vinnere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dette kan jo muligens være dobbel digit dagen du har ventet på Hoffa - tviler på at vi ender i blått i dag ihvertfall:)

 

Sånn det ser ut Unaiten nå så kan det fort bli 10% til dersom vi kommer oss gjennom 220..

 

Fra DN:

Chicago Mercatile Exchange har stanset handel i S&P 500 future for desember etter at den har falt til "limit down" på 855,2 poeng. Førprisindeksene kan ikke falle mer før handelen i USA åpner. Det melder Bloomberg News fredag.

Link to comment
Share on other sites

Ja, REC er knallsterk i dag :dry:

Den faller bare 8,64% mot hovedindeksens 9,33%.

 

En av dagens vinnere :laugh:

 

 

Vidar du tok poenget med en gang, det var akkurat det jeg mente :laugh:

 

Ellers så må jeg si at jeg klør og kribler etter å kjøpe for long, kansje jeg prøver å ta inn YARA i ettermiddag, i tilfelle for skuffen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...