Jump to content

JIN - Jinhui Shipping and Transport


Long

Recommended Posts

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Idag får JIN virkelig kjørt seg:

 

Golden Ocean Group Limited has crossed 5% ownership in

Jinhui Shipping and Transport

 

Golden Ocean Group Limited has through market transactions

aquired 4,5 million shares in Jinhui Shipping and

Transport, equal to 5.08% of the total share capital. The

5% ownership was crossed through market transactions

executed on February 1, 2005.

Link to comment
Share on other sites

Limer inn ett klipp fra imarkedet.no i forbindelse med børsnoteringen av GOGL:

 

Golden Ocean skal i likhet med Frontline bli en motor i konsolidering av sine markeder. Ifølge prospektet som ble lagt frem i dag tar Golden Ocean mål av seg til å bli et ledende bulkrederi med hovedfokus på de sto største skipsklassen inne tørrlast, capesize og panamax.

 

Jebsen gjentar i dag overfor iMarkedet.no at planen er å vokse selskapet betraktelig fremover. Tidligere har Frontline uttalt mål om en markedsverdi på en halv milliard dollar, et stykke opp fra dagens halv milliard kroner.

 

--------------------------------------------------------

 

JIN+GOGL = Mission accomplished

Link to comment
Share on other sites

Limer inn ett innlegg skrevet av nike/uturen...

 

 

 

 

GOGL sendte dagens melding delvis for å stimulere kursen i GOGL. Dette både for å forbedre bytteforholdet vis a vis JIN og delvis som en forberedelse til den kontantemisjonen jeg går ut frar at GOGL trenger for å skaffe seg kontroll over JIN.

På den annen side sendte JIN sitt positive resultatvarsel for å øke JIN-kursen og derved forbedre sitt bytteforhold.

 

En vinn - vinn situasjon for dagens aksjonærer både i GOGL og JIN.

 

Dagens børsmeldinger fra JIN og GOGL bekrefter det jeg har antatt tidligere og som er delt med dere i tidligere innlegg:

 

GOGL forhandler med sikte på å få JIN ved at dagens hovedaksjonær godtar å bytte JIN-aksjer med GOGL-aksjer.

JIN (Jin Holding) forhandler med GOGL med sikte på å selge alle sine JIN-aksjer til en god pris i kontanter.

Begge vet at et kompromiss kan bli nødvendig for å komme til en avtale. Dette kompromisset kan kan ha mange varianter, men jeg nevner de 2 som jeg oppfatter som mest sannsynlige:

1.

JH selger sine aksjer med oppgjør delvis i kontanter og delvis i GOGL-aksjer.

I så fall blir GOGL eier av alle JH sine aksjer.

Øvrige aksjonærer får tilbud fra GOGL om det samme, fordi GOGL vil eie mer enn 40 % av JIN.

 

2.

GOGL kjøper kontant så mange aksjer av JH at GOGL eier 33,4 - 39,9 % av JIN.

GOGL får negativt flertall, blir majoritetsaksjonær og kontrollerer JIN.

Øvrige aksjonærer får ikke noe tilbud fra GOGL nå fordi tilbudsplikten ikke blir utløst.

Kanskje en dårlig løsning for meg og øvrige små, men dette kan også være en dårlig løsning for de 15 - 20 mill aksjer JH fortsatt eier i JIN.

Derfor tror jeg mest på alternativ 1.

 

 

Som minoritetsaksjonær vil jeg ikke lene meg tilbake og glemme BDI og verdenshandelen.

En god pris for JIN skal gjenspeile gode utsikter for bulkmarkedet, ikke bare i 2005, men flere år fremover.

 

Derfor tror jeg at omtalen av FFA-markedet i dagens børsmelding fra JIN også er et utspill til GOGL om at JH ikke vil la seg presse prismessig av henvisninger fra GOGL sine forhandlere om negative trekk ved FFA-markedet. Det skrives rett ut at i dagens volatile bulkmarked må alle som påtar seg risiko i fraktmarkedet beregne seg en solid risikopremie, som slår ut i lavere FFA-kontrakter. (det samme ser vi i oljemarkedet hvor kjøp 2 år frem i tid betales med 5 -6 dollar rabatt i forhold til dagens pris, på tross av at ingen venter lavere oljepris om 2 år).

 

Tor Olav Trøim og JF sine øvrige erfarne forhandlere er kjent for utholdenhet og gode resultater. For oss minoritetsaksjonærene blir det viktig at kineserne kan vise seg jevnbyrdige med TOT & Co.

 

Uansett:

GOGL mot JIN er en thriller av de skjeldne.

Link to comment
Share on other sites

JINHUI HOLDINGS - Unusual price & volume movements

 

The Stock Exchange has received a message from Jinhui Holdings Company

Limited which is reproduced as follows:-

 

"This statement is made at the request of The Stock Exchange of Hong Kong

Limited.

 

The board of directors (the "Board") of Jinhui Holdings Company Limited (

the "Company") has noted today's increases in price and trading volume of

the shares of the Company and wishes to state that, save for the

disclosures made in the announcement dated 2 February 2005 regarding

certain information of Jinhui Shipping and Transportation Limited ("Jinhui

Shipping"), the Company's subsidiary whose shares are listed on the Oslo

Stock Exchange, inter alia, the expected unaudited results for the year

ended 31 December 2004 and risk management policy on the forward freight

agreement of Jinhui Shipping, the Board is not aware of any reasons for

such increases.

 

The Board also confirms that, other than the announcement of the Company

dated 2 February 2005, there are no negotiations or agreements relating to

intended acquisitions or realizations which are discloseble under rule 13

.23 of the Rules Governing the Listing of Securities on The Stock Exchange

of Hong Kong Limited (the "Listing Rules"), neither is the Board aware of

any matter discloseable under the general obligation imposed by rule 13.09

of the Listing Rules, which is or may be of a price-sensitive nature.

 

Made by the order of the Board, the directors of which individually and

jointly accept responsibility for the accuracy of this statement.

 

As at the date of this statement, the executive directors of the Company

are Ng Siu Fai, Ng Kam Wah Thomas, Ng Ki Hung Frankie and Ho Suk Lin; the

non-executive director of the Company is Ho Kin Lung; and the independent

non-executive directors of the Company are Cui Jian Hua, Tsui Che Yin

Frank and William Yau.

 

 

By Order of the Board

Ho Suk Lin

Executive Director and Company Secretary

 

Hong Kong, 3 February 2005"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jinhui Shipping melder om et driftsresultat på 48,4 millioner dollar i fjerde kvartal 2004, mot 9,2 millioner dollar i samme periode året før. Nettoresultatet ble 47,6 millioner dollar, mot 8,8 millioner dollar året før.

Omsetningen steg fra 33,4 millioner dollar i fjerde kvartal 2003 til 58,1 millioner dollar i tilsvarende periode i 2004.

 

Det foreslås et utbytte på 0,18 dollar per aksje

 

For å få utbytte må man sitte ganske lenge og vente. Aksjen går eks utbytte den 5. april 2005, og man må være registrert som aksjeeier i verdipapirsentralen den 7.april.

Utbyttet vil bli utbetalt ca. 3. mai.

 

Så vidt jeg har lest er utbytte på 0,18 mer enn hva analytikerne hadde forventet.

 

Silje :P

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen meninger om den elendige kursutviklingen i JIN i dag etter gode tall?

 

Jeg har lest at det verserer rykter i markedet at JIN driver og kjøper seg opp i GOGL.

Man får danne seg sin egen mening tror jeg...

 

Jeg var veldig skuffet i dag at vi ikke klarte å bryte 30 med god margin, men valgte allikevel å sitte da jeg tror på videre oppgang.

 

(Jeg vil ikke stilles til ansvar hvis så ikke er tilfellet!!)

 

Silje :P

Link to comment
Share on other sites

Silje, ditt tidligere kursmål på 30 er jo nådd, har grådigheten løftet kursmålet ytterligere?  :twisted:

 

Nei men Pirelli da!!

Jeg har da aldri satt noe kursmål jeg vel!!!

Jeg har blitt grådigheten selv jeg når det gjelder denne...

Mye vil ha mer og faen vil ha fler...

 

:twisted: :twisted:

 

Silje :P

Link to comment
Share on other sites

Spår Jinhui-rally

 

Analytiker er overbevist om at Jinhui Shipping-aksjen skal stige over 50 prosent.

 

 

Artikkel av: Øystein Byberg (22.2.05 12:52)

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Tar gevinst i Jinhui - Jinhui kjøper skip

- Anbefaler 11 aksjer - Meglerens 4 aksjetips

- JIN

 

 

 

 

Analytiker Bjørn Knutsen i Pareto hever i dag sitt kursmål på Jinhui Shipping til 45 kroner, melder TDN Finans. Ifølge Knutsen handles Jinhui på en P/E på 2,9 ganger 2005-estimatene og P/NAV på 0,88 ganger for 2005.

 

Det ventes at verdijustert egenkapital per aksje vil være 34,1 kroner per aksje ved utgangen av året, mot 20,4 kroner ved utgangen av fjoråret.

 

Pareto har regnet seg frem til at Jinhui er det klart lavest prisede shippingselskapet på børsen, både på resultat, kontantstrøm og EV/EBITDA.

Link to comment
Share on other sites

JIN:ENSKILDA STARTET DEKNING MED KJØPSANBEFALING

 

Oslo (TDN Finans): Enskilda Securities har startet dekning av Jinhui

Shipping med en "1/buy"-anbefaling.

 

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset datert 25. februar.

 

"Etter vårt syn av tørrbulkmarkedet og konsekvensene for verdsettelsen, tar

vi opp dekning av Jinhui Shipping med en 1/buy-anbefaling", skriver

meglerhuset, og tror kursen kan nå 40 kroner pr aksje.

--

TDN Finans

SH

22 00 11 55

finans@tdn.no

 

#CODES C/JIN

Link to comment
Share on other sites

Jinhui Shipping-aksjen faller 2,3 prosent til 33,80 kroner etter at det ble kjent at Golden Ocean Group har solgt alle sine 6,5 millioner aksjer i rederiet til kurs 34,50 kroner.

 

- Jeg tror ikke Jinhui-aksjen kommer til å falle lenge på dette. Golden Ocean fikk et tilbud på posten sin som de valgte å benytte seg av. Forståelig nok når aksjen er opp godt over ti kroner siden de kjøpte, sier en megler til TDN Finans.

 

Det er omsatt Jinhui-aksjer for 362 millioner kroner. Pareto står for over 70 prosent av nettokjøpene.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler Jinhui

"To know someone is to love them", sier meglerhus i forbindelse med Jinhui Shipping

 

Artikkel av: Øystein Byberg (10.3.05 09:41)

 

 

 

Relaterte artikler Se aksjeticker

- Anbefaler fire aksjer - Sterk kjøpsanbefaling

- Hot Jinhui-aksje - Flagger i Jinhui

 

- JIN

 

Enskilda Securities hever "fair value"-anslaget på Jinhui Shipping til 35 kroner per aksje. Ifølge Reuters gjentar meglerhuset sin "buy"-anbefaling.

 

I Enskilda notat heter det at den tidligere spådommen om at aksjekursen trolig vil nå eller overgå 40 kroner, etter ny informasjon, er en mye mindre dramatisk antagelse.

 

"Net asset value"-anslaget (NAV) per aksje økes fra 24,4 til 29,3 kroner.

 

Ifølge TDN Finans er tittelen på dagens analyse "To know someone is to love them".

Link to comment
Share on other sites

Rekorder i bulkmarkedet

 

Aldri tidligere har prisene i annenhåndsmarkedet vært høyere.

 

 

 

 

Amerikanske DryShips setter rekorder i annenhåndsmarkedet for bulkskip. TradeWinds skriver ifølge iMarkedet at DryShips er i ferd med å betale 51 millioner dollar for et nybygg på 75.000 dødvekttonn tilhørende belgiske Bocimar. Skipet leveres fra verftet i mai.

Ifølge markedsobservatører drives annenhåndsmarkedet opp av de USA-noterte bulkrederiene med DryShips i spissen.

 

I løpet av en uke skal DryShips har brukt hele 418 millioner dollar på kjøp av åtte bulkskip, to capesize-skip og åtte panamax-skip.

Link to comment
Share on other sites

Fra HegnarOnline - børsforum:

 

JIN og GOGL - noen spekulative tanker

 

Noen tanker rundt hva som kan være i ferd med å skje (har diskutert dette med en megler i et hus, og han er ikke avvisende):

 

JIN vedtar en betydelig utvidelse av aksjekapitalen gjennom en rettet emisjon. Grunnlaget for dette vil de skaffe seg på den kommende GF nå i april, vhor det som kjent er foreslått en fullmakt til å kunne øke AK med inntil 50 %. Et slikt vedtak har ikke tidligere biltt fremmet i JIN, så noe ligger nok bak.

 

Denne aksjeutvidelsen foretas som en rettet emisjon mot GOGL. GOGL blir med det eier av ca 33% av JIN. JIN HK vil bli eier av ca 40 %, mens resterende post er på øvrige aksjonærer.

 

Fidelity fungerer som "parkeringsplass" for GOGL, i forståelse med JIN. Fidelity har som kjent en 5 % post idag både i GOGL og i JIN.

 

Begge selskapene integreres (fusjon, Joint Venture eller samarbeidsavtale), og man går i felles front mot NYSE. GOGL får med det en del av kaka i det som kan bli et av verdens største bulkrederier. De nybyggkontraktene som GOGL hadde etablert i desember er ikke nødvendig JIN, og er i realiteten kun en "klamp om foten" for et GOGL med et ganske betydelig finansieringsbehov.

 

Både JIN-gutta og GOGL ser at bulkrederiene på NYSE har størst fart og interesse, og ingen ønsker å gi dette markedet til Dry Ships og andre. JIN-gutta trenger en kar som JF/GOGL med på laget, som har en etablert navn/suksesshistorie på NYSE allerede.

 

Ingen ting av det Trøim sa når 6,5 millioners posten i JIN ble solgt står i motstrid mot dette, og vi VET at det har vært kontakt mellom partene. Pussig da at det skjer såpass mye "rare" transaksjoner i GOGL rett i etterkant av dette. Fidelity har nok en finger med i spillet.

 

I så fall vil det kunne bli ganske interessant for både GOGL og JIN-aksjonærene. Verdens mest fremgangsrike reder med sitt bulkselskap joiner opp med JIN som er et av de større bulkrederier...

 

 

-------

 

Om det er noe hold i disse tankene vil nå tiden vise - men likevel, spennende tanker ;)

Link to comment
Share on other sites

JIN - ADDITIONAL INFORMATION FOR AGREEMENTS OF 22 FEB 2005

 

JIN - ADDITIONAL INFORMATION FOR

AGREEMENTS SIGNED ON 22 FEBRUARY 2005

REGARDING THE ACQUISITION OF TWO MOTOR VESSELS

 

An announcement by Jinhui Shipping and Transportation

Limited (the `Company`) through the information system of

the Oslo Stock Exchange.

 

The Board of Directors (the `Board`) of the Company had

announced on 22 February 2005 that Jinzhou Marine Inc.

(`Jinzhou`) and Jinkang Marine Inc. (`Jinkang`), both of

which are wholly owned subsidiaries of the Company, entered

into two memoranda on 22 February 2005 to acquire two motor

vessels `Progreso Dos` and `Futuro Dos` (the `Vessels`) for

a total consideration of US$68,000,000

(the `Acquisitions`).

 

The Company is required under the regulations of the Oslo

Stock Exchange to provide additional information on the

Acquisitions as set out herein. In addition, the holding

company of the Company, Jinhui Holdings Company Limited, a

company listed on The Stock Exchange of Hong Kong Limited

(the `HKEx`), is required under the applicable listing

rules of the HKEx to, inter alia, despatch a circular

containing further information on the Acquisitions to its

shareholders and to ensure that the additional information

to be released by the Company to the Oslo Stock Exchange

must be released to the market in Hong Kong at the same

time. The additional information on the Acquisitions as

set out herein was submitted to the HKEx for their

reference.

 

The Board is now pleased to provide additional information

regarding the Acquisitions including, inter alia, the

proforma financial information for the year ended 31

December 2004 as set out herein.

 

For further information, please see attachment

on `www.newsweb.no`.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

- Selg Jinhui

Det ser ut til at det utløses et salgssignal i Jinhui-aksjen.

 

 

- JIN

 

Jinhui Shipping-aksjen har brutt den stigende trendenfra årsskiftet, noe som ifølge sjefanalytiker Oddbjørn Windstad i Christiania Securities er et signal om at sentimentet har snudd fra positivt til negativt.

 

Aksjen har etablert et fallende triangel, en formasjon som indikerer kursfall.

 

- Aksjen ser også ut til å bryte støtten 30 kroner og med det utløse salgssignal, skriver Windstad.

 

Salgsanbefalingen opprettholdes. Kursmålet er på 26 kroner, mens stop loss endres til 31,20 kroner.

 

Jinhui er sist omsatt for 28,80 kroner, ned én prosent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...