Jump to content

Traders Pit - Episode 86 - Mandag 26. juli 2004


pluss201

Recommended Posts

USA og gull:

fpNASDAQ-narrow.gqplus?630fpDJIA-narrow.gqplus?630

t24_au_en_usoz_6.gif

 

NEW YORK (CNN/Money) - U.S. stock markets closed out a rough week with a steep selloff Friday, as investors bailed out of a variety of sectors on worries that slower corporate profit growth in the second half will hurt stock valuations.

 

Those concerns are likely to be revived next week, when 147 members of the S&P 500 issue their earning reports, including Dow components Exxon Mobil, American Express, DuPont and Boeing.

 

Kommende uke starter altså resultatraset i USA og det blir avgjørende for videre ferd. Det ser ut som de fleste nå venter dårligere resultater enn tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Vel vel, kanskje ikke så dumt at de er negative... Her hjemme har jo analytikere vært altfpr positive i forhold til hva selskapene klarte å levere, og aksjekurser tar stupdykk rett som det er.

Bedre med jevn nedovertrend enn en aksje som "tar en JIN" :lol:

Link to comment
Share on other sites

huff, jeg som trodde verden var tilbake til det normale og at DJIA nå var godt etablert over 10 000

 

Det er jo 3 år siden 9/11 snart og begynner å bli noen år siden IT-Boblen også.

 

det er da svært så lenge dette skal vare? Men det var vel ikke før langt ut på 30 tallet at ting var i orden etter 1929.

 

Jeg så på TV'en om NYSE, var en gammel kar som jobba der enda, og som hadde jobbet som trader den skrekkelige dagen i 1929

Link to comment
Share on other sites

Det er vel mest Tandberg og Hydro jeg tenker på. Tandberg leverer et knallresultat 80% bedre enn Q1, men analytikerne hadde tenkt seg resultater 2,5% bedre. Derfor stuper aksjen med 5%.

Hydro leverer også et vanvittig bra resultat , men på grunn høy skatt GRUNNET den høye oljeprisen :arrow: høye inntjeningen er man ikke fornøyd.

Tandberg Televisjon leverte 15% bedre enn analytikerne forventet, men steg kun med 5% før den datt tilbake (her er det kanskje litt for lite interesse som er problemet :?: )

 

Ellers er det vel IT-sektoren som har fått gjennomgå mest her, med den gode veksten i 2003 som bakgrunn ser man for optimistisk på Q2-potensialet. Ementor er et eksempel.

 

Derfor er det vel sunt med en liten korreksjon ned nå, en korreksjon som har holdt på en liten stund og som etter mitt skjønn snart bør være over.

Deretter vil vi få en oppgang, men ikke slik som i første kvartal i år. Svakere vekst, flere korreksjoner. Det er mitt syn på resten av 2004.

 

Grunnen til veksten i 2003 og starten av 2004 var jo at selskaper begynte å rapportere veldig grønt. Nå er det blitt mer dagligdags med grønne tall, og veksten blir ikke like bullish. Men med grønne tall, fortsatt lav rente, dyr olje og pene fremtidsutsiker kan børsen gå bra fremover.

Link to comment
Share on other sites

Det ser slett ikke verst ut for denne dagen, og det selv om det er mandag.

 

Blåfargen dominerer på de største Europa-børsene i dag. Så langt er FTSE Eurotop 100 opp 0,2 prosent til 2.109 poeng. CAC 40 i Paris stiger 0,2 prosent til 3.578 poeng, mens FTSE 100 i London er opp like mye til 4.333 poeng. DAX-indeksen i Frankfurt stiger også 0,2 prosent; til 3.805 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt mine TOM siden 25,00 i forrige uke, og tradet litt med halvparten. Tror nok TOM skal oppover, men synes selgerviljen til noen av husene er litt for stor :?

 

Sitter å vurderer litt billige ORK nå. Rundt 171 er den jo grei å ta... Kanskje :eek:

Link to comment
Share on other sites

Om ikke det hadde vært stille sommermarked, skulle jeg ha kjøpt masse GOD i dag, nå er det nesten umulig å kjøpe uten å påvirke kursen, via versa når en vil ut.

ellers sidelengs dag ser det ut til

Link to comment
Share on other sites

På sliiiter-listen?

 

NOI 2,92 mot 2,98

STP 2,28 mot 2,35

WIC 0,33 mot 0,35

 

Gode muligheter for kjappe penger her muligens? Samt gode muligheter for tap?

 

Disse tre er vel ikke sterke teknisk? Har seget av noen øre hver dag i det siste.

 

Innspill?

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det pluss. Tror nok ikke støtte rundt 25 brytes, kjøperne kommer rakst tilbake når kursen nærmer seg støtten.

 

Synes i grunn ikke TOM skal falle mer enn dette nå. Ikke under snittet mitt i alle fall :?

Link to comment
Share on other sites

Hei Ola!!

 

jeg er litt innom og mye ute i dag så det er litt vanskelig å følge med.

Det er ingen annen grunn til å kjøpe GOD enn at jeg mener den er ekstrem billig nå, men som sagt, markedet bestemmer og nå er det sommermarkedet som bestemmer.

 

Ser jeg traff med short på MAM, ned nesten 10% nå. Det lover bra for konkuransen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...