Jump to content

Traders Pit - Episode 103 - Onsdag 18 august 2004


Pirelli

Recommended Posts

fpDJIA-narrow.gqplus?693fpNASDAQ-narrow.gqplus?630

Dagens utvikling på DOW og Nasdaq

 

Wall St. clings to gains

Home Depot earnings, strong economic news bolster stocks, but an oil spike keeps advance in check.

August 17, 2004: 11:46 AM EDT

 

NEW YORK (CNN/Money) - U.S. stocks rose, but were off their highs late Tuesday morning, as a spike in oil prices put a damper on an otherwise buoyant market, cheered by a mild inflation report, strong housing numbers and Home Depot's solid earnings.

Link to comment
Share on other sites

Skal si SNI gjorde det skarpt i dag (tirsdag). Deilig med en skikkelig god-trade med en gang man er tilbake etter en pause.

 

Grønt i de store indexene. Værre går det med OSX og OIX, ned 1,85% og 2,06% i skrivende stund.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satser på en inngang i Storebrand på rundt 47 kr. Først må jeg hive unna noen TAT-aksjer, så jeg tviler på at jeg kommer inn noe lavere. Tror på en åpning på 46,90, topp 48,5, sluttkurs 48,10.

 

Dette siden DNBNor leverte tall tilsvarende Storebrands i forhold til analytikeres forventninger. Begge leverer 10% bedre enn analytikere regnet med, men jeg tror STB vil stige mer enn DNBNor, siden DNBNors tall og påfølgende prisutvikling bekreftet at bankene går gode tider i møte.

Link to comment
Share on other sites

Noen som trader JIN om dagen. TRror vi fort kan nå 10 kroner iløpet av mnd.... hva tror dere?

 

Har solgt meg ut i OTR, og inn i INM med kurtsmål 2,5-3,0 ut mnd.

 

Noen tips/meninger om mine plasseringer?

Link to comment
Share on other sites

Intressant tanke thomas, det er også ulovlig. Dersom vi hadde bestemt oss for å kjøpe en aksje samtidig i det øyemed å presse opp prisen ville det kunne tolkes som en manipulasjon. OSE/KT følger nok med på hva som skrives på dette og andre forum...

 

Er det virkelig ulovlig for "venner" å gå sammen om å kjøpe aksjer? Eller mener du bare at når hovedmålet er å presse prisen, så blir det feil? Kan ikke helt se hvordan OSE kan bestemme at "grunnen til at dere kjøpte sammen var for å presse prisen"...

Link to comment
Share on other sites

DNO bedre enn guidet

 

Onsdag 18. august 2004 kl. 08:40

Skrevet av: Inge Berge - iMarkedet

 

Oljeselskapet DNO og Helge Eide leverte bedre resultater enn guidet i andre kvartal. Det viser kvartalsrapporten.

 

DNO var ute med tall for andre kvartal onsdag.

 

Selskapets nettoresultat endte på 108,9 millioner kroner i andre kvartal, mens selskapet tidligere har guidet på et nettoresultat på 100 millioner kroner.

 

Selskapets driftsresultat (EBIT) var på 203,5 millioner kroner i andre kvartal, mot 210,9 millioner kroner i fjor.

 

DNO skriver i meldingen at de venter fortsatt gode tall i andre kvartal

Link to comment
Share on other sites

Litt slappt i dag på ose. Merker meg at det omsettes pent i SIN, ikke bare i dag, men også i går og forledendag. Dog uten at kursen endres.

 

Tror SIN kan komme som en overraskelse fremover.

Link to comment
Share on other sites

Angående KOG.. Kilde: Investtech

---

Kjøpskandidat (Middels lang sikt) - 17. aug 2004

Kongsberg Gruppen har brutt den fallende trenden, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Ga også kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 83.74 kr. Videre oppgang til 90.01 kr eller mer er signalisert. Har brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved ca 87.00 kr. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

---

Ser ut som den skal oppover igjen, den gjør ihvertfall forsøk på dette.

 

Ja, jeg sitter long i INM, blir spennede på Q2.

 

GOD .. Rekylen uteblir.. så langt ihvertfall. Vet ikke om jeg hadde sjanset på dette. Husk på at GOD har falt med OVER 40 prosent så langt i år.. Hvis noe, så kan det virke som om skal den opp igjen i den fallende trenden, og så videre nedover igjen.

 

JIN tjente jeg rimelig bra på fra 4,80 og oppover. Tradet da, det skulle jeg jo aldri ha gjort. Tjente over 10000 spenn på det, men kunne vært det tredobbelte hadde jeg bare holdt aksjen hele veien.. Typisk meg. Etter jeg brant meg på kjøp 7,80 og salg på 7,10, halvverte jeg inntektene mine, og har ikke tradet i den siden. Skulle kjøpt den inn igjen når den var på 6,80 :)

 

Er mest spent på SNI disse dagene, den stiger fint og den ligger snart ved min inngang på 103. Støtten er på ca 93, og den neste motstanden er på 122, det blir forhåpentligvis en ganske positiv utvikling fremover. For en tid tilbake i DN Privat hadde Randi Wiborg denne som en langsiktig investing, kan ikke huske målet henens på denne akkurat nå. DNB Markets har forøvrig SNI i sin modellportefølje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tradet da mld kom. var ikke inne, mne kjøpte på 9,9..og tapte en del før jeg kom meg ut noen timer senere...

 

Har tatt inn tapet, og var fullastet på kurs 6,95 da Q2 ble lagt frem.. var ikke på dataen, og s.l. ble tatt ut.. UFLAKS! Nå er jeg tungt inne på 8,05..og har tenkt å sitte så legne den er over 8.

 

GOD kjøper jeg ikke før den stiger.. kjøper kun på stigende kurser.

 

OTR kan fort falle videre, men det er et selskap som gjør det bra og er lavt priset..

 

SNI kjenner jeg ikke...

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig tamt i NOI denne uken.

 

Liker å trade denne, men det er jo ingen bevegelse nå. - Prøvde meg på en TA og fant ut at den er klar for trendskifte. og det opp. - Noen som formeninger?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...