Jump to content

Traders Pit - Episode 105 - Fredag 20 august 2004


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply
Får håpe du har lært noe, slik at tapet ikke var forgjeves.

 

Har brent meg før (som alle andre som driver med aksjer), og har av den grunn lært meg å kjøre en stram SL-politikk. Alltid kjedelig å ryke ut på SL på små dipper, men i lengden tjener man på det.

 

SL er et must.

 

Jeg har lært mye. Hadde en strammere S/L først. men trakk den i siste sekund før kursen bare raste det videre.Mener å huske jeg skrev noen innlegg i Traderspit om det da det sjedde. Det var den dagen da alle snakket om JIN :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for kommentarer og respons.

 

 

Jeg har tapt MYE på S,L. i JIN. Kjøpte meg tungt inn på 6,95,dagen før Q2 men ble tatt ut på 6,8 pga dippen som kom... kom meg ikke skikkleig inn igjen før på 8,15. Var ute idag på 9,19, men inn igjen på 9,2 da jeg begynte å få bange anelser.

 

Jeg er skråsikekr på at FIP kjøper for JIN idag også..spm er om dette kan føre til en emisjon/salg hva vet jeg.. uansett kanskje vil dette sende kurtsen ned igjen.. Tenker derfor å selge på 10, og være fornøyd med det jeg da evt har tjent.

 

Jeg sitter tross alt med 75% av kapitalen min i JIN..

Link to comment
Share on other sites

1325 hadde vi ny rekord. 40 besøkende.

 

Ser ut som om serveren takler dette bra. Syntes Forumet virker kjappere enn før. Har du oppgradert linjen Ståle?

 

Flott aktivitet idag ja! :D

 

Forumet ligger på den samme serveren som før, og så vidt meg bekjent den samme linjen. Men så lenge det fungerer så skal ikke jeg klage til leverandør... :)

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som den store kolapsen i GOD uteblir, da gjenstår det å håpe på ett ikke alltfor ille reslutat på mandag.

Tror nok at om den stiger, er det mange som skal sikre gevinst. Så noen snarlig boom er det bare å drømme om tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ute av JIN på 9,28.

 

Kommer nok mld om at FIP har jørt for JIN idag også..mne jeg fikk kalde føtter mtp en erfaring fra APP.

 

APP steg som rakkern, og jeg satte nesten all inn fra 7-10..på unormalt vol, og ikke minst oppgang..og så kom emisjonskursen på 8..og jeg tapte mye..

 

 

Tror det hadde vært mest å tjene på å sitte til mandag, men tok gevisnt.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel la denne topic'en gjelde i helga og starte en ny på søndag.

fpDJIA-narrow.gqplus?693fpNASDAQ-narrow.gqplus?630

Dagens utvikling på DOW og Nasdaq

 

Oil is down; stocks are up

Stocks edge higher as investors reach comfort zone with oil; Nasdaq up on buying by bargain hunters.

August 20, 2004: 4:36 PM EDT

 

NEW YORK (CNN/Money) - Stocks ended both the session and the week higher Friday as oil receded below $47 a barrel.

 

The Nasdaq composite (up 18.12 to 1,838.01) led the way, gaining 1 percent on Friday to close the week 4.6 percent higher.

 

The Dow Jones industrial average (up 69.32 to 10,110.14) added on 0.7 percent, closing the week 2.9 percent higher. Standard & Poor's 500 index (up 7.12 to 1,098.35) ended the session 0.7 percent higher. For the week, the index was ahead 3.15 percent.

 

Internet search engine Google (GOOG: up $7.98 to $108.31) sailed nearly 8 percent higher one day after the stock shot up 18 percent during its hotly anticipated IPO.

 

U.S. light crude for September delivery jumped as high as $49.40 a barrel before settling at $46.72 a barrel, down 92 cents from Thursday's record close. The September contract expires Friday.

 

Oil prices softened on speculation that Shiites loyal to cleric Muqtada al-Sadr surrendered a besieged mosque in Najaf. CNN reported that Iraqi police dispute claims issued by an Iraqi Interior Ministry spokesman that the police have taken control of the Imam Ali Mosque.

 

Kilde, markedsrapporten hos http://money.cnn.com/

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter her i helgen med 100k GOD aksjer på VPS, men jeg har ikke dårlig følelse. Mandagen vil gi en avklaring på den diffuse PW'en selskapet sendte ut, jeg tror markedet har overreagert. Men markedet kan selvfølgelig overreagere igjen, så jeg håper ledelsen stokker ordene sine riktig.

 

Tøfft av deg å banne i norges største Tomra menighet hallu, jeg har prøvd det før. Men ærlig talt ser jeg ikke den store nedsiden i Tomra nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...