Jump to content

Traders Pit - Episode 105 - Fredag 20 august 2004


Pirelli

Recommended Posts

fpDJIA-narrow.gqplus?693fpNASDAQ-narrow.gqplus?630

Dagens utvikling på DOW og Nasdaq

 

Stocks: four days up, one down

Major indexes cut their losses but still lose ground in a tough session; oil nears $49.

August 19, 2004: 4:47 PM EDT

 

NEW YORK (CNN/Money) - Stocks managed to cut losses by the end of an otherwise down session Thursday, in which record high oil prices put an end to the markets' four-day winning streak.

 

In the commodity market, crude oil for September delivery settled at $48.70 a barrel on the New York Mercantile Exchange, a new high and a gain of $1.43.

 

Prices have hit record highs in 15 of the last 16 sessions on continued concern about strong global demand and possible supply shortages. Thursday's spike followed news that Iraqi militants had set fire to Iraq South Oil Company buildings.

 

Shares of the No. 1 search engine company closed at $100.34 after they opened at $100, a 17 percent increase from its offering price of $85.

 

More than 22 million shares changed hands on its first day of trading, making Google one of the most actively traded stocks on the Nasdaq. The stock stayed in a fairly tight range throughout the day, hitting a low of $95 and high of $104.06.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Må nesten tilføye at forumet vokser i et meget imponerende tempo, for de av dere som ikke har fått det med dere. I går (19.08 ) fikk vi hele 13 nye medlemmer, og jammen er det ikke ett nytt medlem også i dag (20.08 ). Nå er vi oppe i hele 721 medlemmer. Dette lover jo bra! Skal vi utrope www.aksjeforumet.no som norges raskest voksende børsforum?

Link to comment
Share on other sites

Så er ferien over for denne gang og jeg er tilbake til forumet.

Mye har skjedd på det 4 ukene jeg var borte, det mest gledelig er at forumet har vokst enormt i antall innlegg og medlemer.

Jeg ser økt interesse for GOD som trading objekt etter at den falt krafig tilbake etter PW... Vi få håpe at GOD reiser seg igjen etter smellet.

Jeg stiller meg back Utzi på at forumet kan utropes til norges raskest voksende børsforum?

Keep the good work.....

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbake Carlos, spennede tider i GOD, mandagen vil vise om dagens elendige prising er fortjent for selskapet eller om det må reprises. PW'en ga ikke noe tydelig signal om problemene er kortsiktige eller om resten av året blir ræva.

 

Jeg blir busy i formiddag, sånn det ser ut akkurat nå tar jeg helg med mine GOD aksjer...

 

Ser at bukken har registrert seg på forumet, jeg gleder meg til meningsutvekslinger mellom bukken og havresekken ;)

Link to comment
Share on other sites

Fullstendig på siden,men en passende kommentar må være "rats". Byen er Bergen...

 

Rotteinvasjon på Nøstet i natt

Enorme mengder rotter skremte vettet av folk på Nøstet i natt. Rottene frykter ikke lenger mennesker, og hopper opp på benker der folk sitter og spiser nattmat.

 

Det kryr av gnagere i strøket etter rivningen av Jonsvollskvartalet nylig. I natt tok det helt av.

 

- Bak Sentralbadet aulet det av rotter, og ved et gatekjøkken sto de på bordene og spiste, store som katter, sier Tor-Atle Eek-Larsen i Ren Bergen.

 

Så ille som det er nå, har det aldri vært, sier han.

 

- Våre ansatte så 19 rotter mens de sto i gaten i natt, sier han.

 

http://bt.no/innenriks/article282130

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig Ola, Gjennomsnitt for mine beholdning i GOD er ikke mye til å skryte av :cry: :cry: . Jeg har realisert en del med tap før ferien (-58 000 kr., og har fremdeles en del poster med høyere snitt enn dagens kurs.

Jeg har ikke mistet troen på GOD enda og er "temmelig sikker !!!" på at aksjen kommer ila året.

R/Carlos

Link to comment
Share on other sites

Noen som vurderer å bruke Skandiabanken til aksjehandel. Glem det, de siste ukene har det vært helt tragisk, da jeg skulle logge meg på nå fikk jeg denne: Det oppstod en systemfeil ved innlogging. Systemet kan være nede. Vennligst prøv igjen senere.

 

Og slik er det ofte. Kanskje det har kommet inn noen rotter og gnagd over linjene til serveren dems?

 

Jeg bruker NetFonds også, og den er aldrig nede. Nå flytter jeg min VPS i Skandibanken til NordNet. Som bank er Skandiabanken genial, men aksjehandel er tragisk.

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg grønn over at kjøpersiden i INM er så latterlig dårlig. Men godt å se at selgerne blir mer og mer disiplinerte. spreaden er altfor stor...

 

Lurer på å doble i GOD.. har jo gått til helvete med posten jeg har for å si det mildt :oops:

Link to comment
Share on other sites

Skadiabankens lokaliteter er et stykke unna Nøstet i Bergen i alle fall.

 

Veldig greit med nedetid er en backup. Terra har fra tid til annen hatt små problemer (noen uker siden sist nå). De svarer straks på henvendelse pr epost, og rettetiden er alltid edruelig angitt. I tillegg tillates det da handel pr telefon til nettkurtasje.

 

Men hva hjelper det når kurtasjen er 12 ganger så høy som NTF sin? :lol: Leker meg med noen små poster hist og her, og da er det greit å kun bruke 20 kr pr aksje i kurtasje.

Link to comment
Share on other sites

En deilig DNO dag igjen :-)

 

Omsettes for rundt 24kr.

 

DNO opplyser at foreløpige resultater fra Nabrajah 2-brønnen på blokk 43 i Jemen viser funn av olje. Man har nå kommet ned til 2.375 meter, men vil gå enda dypere. Brønnen vil etterhvert bli produksjonstestet.

DNO, som er operatør, har en andel på 56,67 prosent i blokk 43.

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...d=157115&cat=94

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger GOD, men har ikke kjøpt. sitter med xxx JIN og 60K i INM. Jeg tror JIN etter dagens mld(kjøpte meg inn på sluttauksjonen)kan nå 10-ern..dersom FIP kjøper mer.

 

INM er latterlig.. la ut en post på 2,29 nå, for å ha rå til litt OTR.

 

GOD ville jeg vært forsiktig med.. slik jeg ser det er det ren bingo. FS, som har solgt seg ut/ned etter PW, KAN sitte på info som gjør at til og med dagens pris er i høyeste laget.. men håper dere får rett, og føler med deg Carlos. Jeg solgte OTR på 21,15 i snitt dagen før kontrakten med Hilton, mne OTR har heldigvis falt tilbake(!) merkelig... Jeg skla inn men ikke før mot jul.. er redd for terror...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...