Jump to content

Traders Pit - Episode 107 - Tirsdag 24. august 2004


Vegard

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Er det noen som har baller nok til å kjøpe noen poster i JIN idag?

 

Jeg gikk glipp av mye igår, og lurer på om det ikke er mulig å tjene litt ennå.. mld om evt emisjon kommer vel helst før/etter børs åpner/stenger?

 

Er det noen som har none bra tradingobjekter for idag?

 

Sitter med INM(long) men tenkte å kaste innpå litt i JIN eller noe idag...

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

jeg tenker slik at toget i JIN har gått, og at jeg heller skal finne meg noen andre aksjer å tene penger på..

 

den sank 40% på kort tid, nå har den steget sinnsykt i det siste igjen, denne aksjen er for risky for meg. umulig å si hva oppside/nedsiden er - ihvertfall for en med mine relativt små kunnskaper :wink:

Link to comment
Share on other sites

Problemet med JIN er også for oss som ikke har vært inne at du irriterer deg grenseløst over at du ikke gikk inn etter skrellen som var. Det er jo ikke mange dagene siden den var nede i 5,-

Denne aksjen egner seg tydligvis for gamblere og valium gnagere...

Link to comment
Share on other sites

ja, man kan irritere seg men det er ingen grunn til å kjøpe aksjen, når har irritasjon over tidligere stigning vært en god kjøpsgrunn?

 

Kjøper man p.g.a at man er sur fordi man ikke har vore med på festen driver man med en skummel taktikk.

 

nei, vann under brua, snøen i fjor, spilt melk osv osv.

 

jeg var nære med å slenge inn JIN for 10000 NOK i det den brøt over 6 kroner, jeg 'angrer' selvfølgelig men det er jo lite jeg kan gjøre med det. Hvor dumt er det ikke hvis jeg kjøper nå, fordi jeg angrer, og så faller den igjen !!

 

da har jeg handlet på den værst tenkelige måten

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror NOI vil kunne gjøre det godt idag... Coral produserer 12000 fat(Se artikkel i NOI tråden), og syrebehandlingen av brønn 3 er i ferd med å avslutte.

2 kvartel res. er rett rundt hjørnet. Tipper vi ser et lite overskudd.

 

For dere som har fulgt utviklingen i det siste så har DNM kjøpt seg opp. Tipper det er Poldco...

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder JIN vet en aldri, men jeg anser risikoen nå for ekstremt stor.

Se artikkel i DN.

 

Advarer mot Jinhui

 

Av dn.no

 

Hukommelsen i aksjemarkedet er kort. Nå går Jinhui Shipping igjen som det griner på børsen, etter å ha skuffet stort for kort tid siden. Nå advarer ekspertene mot det Hong Kong-baserte rederiet, som har hatt en usedvanlig slett informasjonspolitikk.

Link to comment
Share on other sites

Er det dagen for TOM i dag Pluss 201??

 

CAR sier strekt kjøp av TOM i dagens morgenrapport.

 

Tomra ligger i øvre del av en base formasjon og ga kjøpsignal på glidende 10/30 dagers gjennomsnitt på fredag. Dette kombinert med at momentumet er på vei tilbake i aksjen gjør av vi tror det vil komme et brudd opp av denne formasjonen, og anbefaler kjøp av aksjen med kortsiktig potensiale til 30,- og 34,- på mellomlang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sansen for å kjøpe akjser som trender negativt. Jeg kjøper kanskej litt i GOD om den viser styrke.

 

Jeg skal inn i OTR igjen , mne nå har jeg 100000 INM som jeg håper gir fortjeneste, og trader om jeg tør/har tid med resten.

Link to comment
Share on other sites

Tilbakekjøpene er gjort i henhold til en fullmakt fra generalforsamlingen i juni til å kjøpe tilbake inntil 10 prosent av aksjekapitalen.

 

Det skulle da gjenstå drøyt 1 million aksjer å kjøpe dersom fullmakten skal utnyttes fullt ut.

http://www.imarkedet.no/index.php?object_i..._object_forside

 

Som kjent kan ikke aksjer kjøpes tilbake uten fullmakt. Konklusjonen skulle være nærliggede: Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimber (noe tungt kommer til å falle med et brak!)!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tekniker`n pøser jo på med gladnyheter fra tyskland hele tiden i TOM tråden (god jobb Tekniker`n). Det ser foreløpig ikke ut til å hjelpe veldig på kursen. Er vi blitt utålmodige.. Eller er det bare øyet som leser at nyhetene er positive

 

Det er for mange aksjer som venter på gladmeldingen i min portefølje. NOI, TOM, AKY, PDR, GOD....

 

Men i dag er himlen nesten blå i Stavanger og Oljemessa åpner idag, så her blir det liv....

Link to comment
Share on other sites

TOM er vel som NOI, mange har fulgt selskapet lenge, og det er alltid ett gjennombrudd på gang, som det aldri blir noe av.

 

Men en gang blir det en løsning i Tyskland.

 

Forøvrig har jeg en liten konkurranse gående med Engabhoy, dersom TOM går i 40,- før NOI går i 4,- har han vunnet... Jeg føler meg rimelig sikker på å dra i land den seieren 8)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som følgte med Acta?? Jeg fant en topic som Arne startet i april men det var lite respons fra forumets medlemer...

Det virker som om Acta kan være en aksje å satse på, jeg vil titte litt nærmere på det men først vil høre om noen andre har aksjen under kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

hehe, har dere sett PAN??

 

10:04:46 50 000 0.06 Main Auto trade TER FIP

 

FIP røk på stop loss, mistet 50 000 aksjer til 6 øre!!!

 

Update: handelen slettet...

 

Oslo Børs has decided to cancel the trade in PAN (50.000

shares at NOK 0,06) executed at 10:04:46. The decision has

been done according to Norex Member Rules § 5.7.3. Oslo

Børs will encourage counterparties in the trades executed

at 10:04:35 to accept cancellation of trades if requested

by Fischer Partners (FIP).

 

 

 

Pan ned 10,20% til 3,26...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...