Jump to content

Traders Pit - Episode 113 - Onsdag 01.09.2004


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Til informasjon så var sperren på 100k aksjer 2,80 min... :) bare synd jeg ikke fikk noen. bid-ask 3.03-3.08 nå..

 

The higt oil prices have compensated for the lower than expected oil production and for the additional  

clean-up costs of the third Coral well. The high oil prices have therefore contributed to the furst net quarterly operating gain in  

Northern Oil ever.

Link to comment
Share on other sites

Har noen lodd i NOI, jeg med, trader den jevnt og trutt for akkumulasjon, snittinngangen er etter hvert blitt i siste halvdel av 2-tallet. Men du verden hvor irriterende det er å se den falle av bare fordi brønn 3 knappest kom med i kvartalsrapporten. Nå er det like før jeg gir meg med denne.

Link to comment
Share on other sites

SIN løfter seg pen i kjølvannet av OCR. Dette ser lovende ut. Sitter igjen her med en pen lot (ligger i skuffen) fra emisjonen til 9,50. Fikk da full uttelling og solgte "grunnstammen" med brakfortjeneste når den sist var på dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

hehe

 

vel, her får dere litt mer innsikt i enamatørs (nybegynners) tabber.

 

 

I mai kjøpte jeg masse SIN, men da den sank litt mot Juni solgte jeg - frykten tok meg. (pluss at jeg skulle på ferie)

 

 

det er jo alt det der med snøen i fjor, og vannet under brua og den melka som ble spilt.

 

 

men gid jeg hadde sittet på de. Det hadde blitt 50% det nå

Link to comment
Share on other sites

hehe

 

vel, her får dere litt mer innsikt i enamatørs (nybegynners) tabber.  

 

 

I mai kjøpte jeg masse SIN, men da den sank litt mot Juni solgte jeg - frykten tok meg. (pluss at jeg skulle på ferie)

 

 

det er jo alt det der med snøen i fjor, og vannet under brua og den melka som ble spilt.  

 

 

men gid jeg hadde sittet på de. Det hadde blitt 50% det nå

 

En av de de feilene nybegynnere gjør er kjøpe på topp å selge på bunn. Dette har så godt som alle gjort, og er like irriterende hver gang. (Minner fra NOI sitter fast enda.. :) )

Link to comment
Share on other sites

Huff.

 

Slike ting kan man ikke gå rundt å tenke på aewn. Hadde nok blitt gal hvis jeg hadde tenkt på alle de aksjene jeg har solgt alt for tidlig (går et kaldt gufs nedover ryggen min hver gang jeg ser kursen til FRO for eksempel. Husker med gru jeg hadde en tosifret inngang der).

Link to comment
Share on other sites

aewn...

 

Nåda.. vil bare si at det der er noe som hender alle sammen som handler med aksjer. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har solgt meg ut av en aksje bare for å se at den "tar av" like etter. Og så springer man etter og kjøper seg inn på topp...! Noen som kjenner seg igjen?

Link to comment
Share on other sites

nei, det nytter ikke å gå å tenke på det, det har dere rett i. :) :) Det er jo lite vits i det, tap er vel egentlig en del av gamet.

 

Jeg har da altså 10 000 kr som jeg har "råd" til å sette av på børsen.

 

Er det så lite at jeg konsekvent burde sette alt i en aksje? Selv med 10 000 er det skjeldent at jeg kan kjøpe en hel børspost med det, og det fører jo ofte til at markedsordre er eneste vei både inn og ut. Og med Kurtasje spread må jeg opp i nærmere 5% før har tjent noe som helst...

 

Jeg bruker WinTrade

Link to comment
Share on other sites

Greit for meg Utzi,... i alle fall har jeg slettet den i tickerlisten min.

 

Men hva med GOD, hvor langt ned skal vi der? Jeg sitter og vurderer ny inngang for å vekte meg ned....

 

Noen med formeninger og TA om denne?

Link to comment
Share on other sites

GOD

 

jeg ville ikke kjøpt nå, men ventet på en dobbel-bunn eller omvendt hode-skuldre. Det ser mer ut som falltakten har roet seg, som ikke er rart etter det kraftige unnarennet.

 

men, jeg er jo bare nybegynner :wink: , så mine råd bør taes som om de var løfter fra en politiker...hehe

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...