Jump to content

Traders Pit - Episode 129 - Torsdag 23.09.04


Pirelli

Recommended Posts

Jeg ser at GOD er på vei tilbake til ingenmannsland, den er livsfarlig den aksjen, det er ett under at jeg har tjent hver gang på den.

Jeg hadde lyst å kjøpe meg inn i SIN igjen, men tror jeg ser det an litt utover, den bruker å synke mer før den tar ny sats.

TOM ligger der og venter på tyske beslutnings(U)dyktige politikere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Hva tror dere? Ryker motstanden på 24,20 i TOM eller vil vi holde oss på dagens nivå i hele dag?

 

Personlig tror jeg ihvertfall vi får se 24,10 idag, men dersom det kommer en nyhet fra Bayern kan den gjøre hele forskjellen fra seier eller tap.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er bedre å være sikker på tap en usikker på gevinst. Jeg sitter uansett ut november, kanskje til midten av desember.

 

Blir det ikke noe vedtak i morgen kan jeg tenke meg denne utviklingen:

 

FREDAG: Aksjen gruses, faller kanskje så lavt som til 23 igjen.

 

NESTE UKE: Holder seg lav, ustabil kurs.

 

UTOVER MOT 15. OKTOBER: Stigende kurser, oppgraderinger fra meglerhusene. Det blir jo pant, det er endelig sikkert nå. Usikkerheten vil likevel holde kursen under 26.

 

14. OKTOBER: Q3.

 

ETTER 15. OKTOBER: Hopp til øverst på 20-tallet på melding om vedtak. Dagene etter vil nok være svært volatile, med kurser ned mot 30 og opp mot 36. Jevn stigning opp over 33 i oktober.

 

NOVEMBER: Kursen går jevnt, kanskje får vi et par hopp som følge av meldinger om kontrakter enten i Tyskland eller kanskje vi får en oppdatering på hva som skjer i Japan.

 

DESEMBER: Nå er'e jul igjen, ja nå er'e jul igjen, og jula varer helt til påsske!

Link to comment
Share on other sites

Bra Vegard !

Slik skal det være !

 

La oss holde humøret oppe med andre positive aksjer (f.eks TAD)

 

Ja, det er bedre å være sikker på tap en usikker på gevinst. Jeg sitter uansett ut november, kanskje til midten av desember.  

 

Blir det ikke noe vedtak i morgen kan jeg tenke meg denne utviklingen:

 

FREDAG: Aksjen gruses, faller kanskje så lavt som til 23 igjen.

 

NESTE UKE: Holder seg lav, ustabil kurs.

 

UTOVER MOT 15. OKTOBER: Stigende kurser, oppgraderinger fra meglerhusene. Det blir jo pant, det er endelig sikkert nå. Usikkerheten vil likevel holde kursen under 26.

 

14. OKTOBER: Q3.

 

ETTER 15. OKTOBER: Hopp til øverst på 20-tallet på melding om vedtak. Dagene etter vil nok være svært volatile, med kurser ned mot 30 og opp mot 36. Jevn stigning opp over 33 i oktober.  

 

NOVEMBER: Kursen går jevnt, kanskje får vi et par hopp som følge av meldinger om kontrakter enten i Tyskland eller kanskje vi får en oppdatering på hva som skjer i Japan.  

 

DESEMBER: Nå er'e jul igjen, ja nå er'e jul igjen, og jula varer helt til påsske!

8) 8) :P
Link to comment
Share on other sites

Trade fra 24,3-24.4..men STN tar nesten hele gevinsten, mned 124kr i kurtasje den ene veien og 85 den andre for 3000 akjser..med belåning på 40000 av de 70000 traden kostet... tror jeg skla bytte til NTF. Noen som har noen gode råd? STN tilbyr ikke belåning utover intraday en gang.og jeg har belåning på ca10% virker det som latterlig...

 

TOM ser stygg ut. Nei jeg venter bare på utbytte over jul fra INM. Kan bli en del skattefrie kroner:)

 

Inngangen min er 2,22. Derosm INM etter etter utbytte er på 2,02..og de betaler 20 øre i utbytte så har jeg tjent;) men håper at INM er på 3-tallet når man ser at de gjør det sterker i år enn ifjor osv. Markedsverdi på 75mil og inntjening på 15mil., minst..og greit med EK, så er det bra...

Link to comment
Share on other sites

Netfonds har fin belåningsordning så lenge du vil med egenkapitalkrav ned til 20%, dvs at du kan handle med 5 ganger kontantbeløp. Kurtasje ned til kr 10 for nye kunder i 6 mnd, og fra 35,- for aktive kunder. Ellers er kurtasjesatsen ned til 0,05%.

Jeg er svært fornøyd med Netfonds, tviler på at jeg kommer til å bytte.

 

Netfonds

Link to comment
Share on other sites

I dag er jeg glad jeg er av den grådige :twisted: typen hallu. Sitter fremdeles i fro. Har vert litt inn og ut siden 268, men mest inne heldigvis:

 

Det må vel komme en koreksjon før eller siden. Intill jeg ser tegn til det blir jeg sittende.

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på avklaring prøver noen å kjøre kursen ned. Andre tar i mot det de ser på som billige aksjer.

 

Så skal vel de som har solgt kjøpe seg inn igjen, bare litt dyrere enn de solgte.

 

Mye rart kan skje... Ikke en lett aksje å trade for tiden. Snakker om TOM for den som ikke er fast her inne... :roll:

 

(Jeg er ikke helt med i dag, derav en liten edit)

Link to comment
Share on other sites

FRO har gått knallhardt i det siste, men jeg har lyst til å kjøpe mer. Det som bekymrer er at den nå muligens begynner å bli litt overkjøpt slik at en koreksjon kan komme.

 

På den andre siden virker aksjen såpass sterk om dagen at en slik koreksjon sannsynligvis ikke vil bli særlig dyp. Alternativt kan jo også rsi senkes ved at aksjen trades sidelengs en periode.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så bra tall dette;

 

 

Ferske tall fra det amerikanske arbeidsdepartementet viser at antallet førstegangssøkende til arbeidsledighetstrygd (jobless claims) steg fra 336.000 per 11. september til 350.000 per 18. september. Ifølge Bloomberg var det ventet at tallet skulle være 335.000.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...