Jump to content

Traders Pit - Episode 129 - Torsdag 23.09.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Oil jumps past $48 on supply fears

 

Light crude rises toward record high after report shows Ivan has eaten into inventories.

September 22, 2004: 2:13 PM EDT

 

LONDON (Reuters) - Oil prices jumped more than a dollar and inched closer to record highs Wednesday after U.S. government numbers showed the disruption caused by Hurricane Ivan had eaten into fuel stocks.

 

 

------------------------------------

 

FRO og oljerelaterte får nok en god dag i morgen...

Link to comment
Share on other sites

Utzi, hva driver du med om dagen, slutt på tradingen?

 

Som jeg skrev på en streng under "Markedet Generelt":

Vi som har smakt den søte seier over markedet, klarer aldri å slutte.

 

Nei, jeg har ikke sluttet. Har bare vært litt opptatt i det siste. Tvilsomt at pitten har savnet meg, aktiviteten har jo tatt seg opp kraftig! Det er jo gledelig.

 

AKER er nå under mitt snitt :? , men er allikevel positiv til den på lengre sikt. AKVER er det litt vanskelig å forstå seg på om dagen, men sitter da der fortsatt (med et komfortabel snitt).

 

TOM "the never ending story" fortsetter skjønner jeg...

 

I morgen regner jeg med å være tilbake for fult.

Link to comment
Share on other sites

Når det skjer noe i TOM blir det mye aktivitet her på forumet, litt tynt rundt andre selskaper syns jeg.

 

Gasskraftverk på Kårstø er gode nyheter for Aker Kværner, etter Ormen og Snøhvit er det lite med store prosjekter her på berget. Jeg vurderer inngang i Aker selv, men da må jeg lette med litt i AKY først. Aker blir nok en looong i tilfelle. Kårstø er nok det første i en rekke slike annlegg.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at AKER er et long-case.

 

Så på KVI før jeg gikk inn i AKER, men vurderte det slik at det var sikrere å sitte i AKER (selv om jeg ikke ett sekund tviler på at Røkke klarer å rydde opp problemene). KVI får jeg bruke til kortsiktig trading i stedet.

 

Så du prøvde å dra i gang en diskusjon om AKY på HO Pirelli. Ikke store interessen for aksjen der virket det som.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Tomra-tråden har nok en del mer eller mindre faste lesere.

 

Fra å inneholde en håndfull innlegg ved inngangen til april og være vist ca 1000 ganger, er det nå snart 1600 innlegg på tråden og den er vist over 90.000 ganger.

 

For den som orker, er det jo bare å kikke tilbake på tråden. Holdt en monolog med meg selv over lengre tid.

 

Så den som vil, kan jo ta opp jakten på Tomra-tråden med det selskapet du selv sitter i...

 

Det skjer ikke noe om man ikke prøver i alle fall...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror personer som har kjøpt AKY og eventuellt rotet seg inn på BF bør få vite at det fins ett alternativ. Tror neppe noen av de faste på BF er intressert i en traust aksje som AKY. Forbausende egentlig at topicen jeg startet ikke ble spammet ned av Tina E. Denne signaturen har vært på meg i mange sammenhenger på HO, jeg må komme meg tilbake der jeg hører hjemme osv.... :lol:

 

Men nå er det ikke så mye å diskutere vedr. AKY heller, lite som skjer rundt selskapet og omsetningen er mildt sagt elendig...

 

TOM derimot er i en særstilling, nyhetsflommen i Tyskland, og den politiske prosessen der nede har nok de fleste melgerhus og journalister gitt opp. Og nå har mange av de som faktisk har fulgt denne prosessen i årevis samlet seg på dette forumet.

 

Men jeg vil som pluss201 gjerne at dere som brenner for dette forumet oppdaterer aksjeprat topic'ene med nyheter osv. i selskapene dere følger.

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn er det alltid mye aktivitet her på torsdager. Tror vi kommer til å slå brukerrekorden fra kl. 10:36 forrige torsdag.

 

Dessuten har vi nå 1097 medlemmer, en økning på 9,3% fra torsdag forrige uke. Meget bra!

Link to comment
Share on other sites

Nåja, den er opp over åpning, men dersom ingen flere signaler kommer fra Tyskland idag, tror jeg det vil være en stor usikkerhet i aksjen idag. Fra en gang midt på dagen vil den nok begynne å falle, og den kan nok også gå under 24.

 

Ikke tolk dette som at jeg ikke har tro på aksjen, men jeg kjenner den etterhvert ganske godt, og dette med å falle tilbake på slutten er noe som har skjedd omtrent hver eneste dag i hele september. Selg/short kl 12, men man bør være raskt inne igjen hvis Tekniker'n finner en positiv artikkel eller Bayern kommer med en uttalelse. Det tryggeste er selvfølgelig å sitte, enten det blir pant i morgen eller i oktober.

Link to comment
Share on other sites

Rettelse; det kan se ut som om DDB gjorde en "intrahus" trade, de har både kjøpt og solgt 70.000 aksjer til snitt 25,03.

 

Da er TER største nettoselger med 70 000 solgt og null kjøpt. NON er største kjøper, og Merril Lynch kommer like etter.

Link to comment
Share on other sites

Blir nesten litt forbannet på meglerhusene som holder Tomra nede. Det er veldig lite som skulle tilsi at det ikke blir et endelig vedtak om permanent pant og påfølgende nasjonalt enhetlig pantesytem i tyskland innen i løpet av høsten.

 

Om det kommer i morgen eller i oktober som Tekniker'n skriver spiller liten rolle for Tomra. Ordrene vil komme uansett.

 

Men aksjeprisen... :twisted: :evil: :cry:

Link to comment
Share on other sites

Poenget, eller problemet, om du vil, er at mange investorer sitter kortsiktig i Tomra nå. Og en utsettelse på en måned er ganske mye for de som bare hadde tenkt å sitte en uke. Meglerhusene ser også at det kan være mulighet til å komme inn senere til en billigere pris, og man kan sette pengene i noe annet i mellomtida. Jeg lurte på å selge meg ut, men jeg tror jeg kommer til å sitte long i et par måneder nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...