Jump to content

Traders Pit - Episode 180 - Torsdag 02.12.04


Ståle

Recommended Posts

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Bruker i automatisk SL lenger. Hadde en stygg opplevelse med NHY for rundt et år siden. Røk på SL på grunn av at en eller annen tulling av en megler tastet feil og solgte mye mer enn hva han skulle. Tapte en del på det og siden det bruker jeg ikke automatisk SL.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir nesten litt likt T5PC...

 

iukke for å være skadefryd eller noe.. men for dere som ikke stoler på Tekniker`n , HAH..

 

Dere må skjønne,. det blir Pant.. og det å bruke SL på tomra ser jeg ikke heltvitsen med,, tomra bunnet ut allerde nede på 20tallet.. og har gått opp til 34,, og dt er ikke p.g.a av tyskaldn... så hva har dere å tape??

 

dere har japan, de arabiske emeriater bla bla.. og mye mer,, tyskland er bare en "frynsegode" om jeg kan si det slik :)

Link to comment
Share on other sites

aQru: den kommentaren der fikk meg umiddelbart til aa tenke paa....nettopp de som ble lurt inn i t5pc. veldig lett aa staa utenfor aa kalle de som gikk inn for idioter (jeg gjoer det selv ogsaa), men se paa deg selv. ditt utsagn vitner om at du stoler saapass (blindt?) paa tekniker'n at du ikke gjoer egne vurderinger.

 

de som gikk inn i t5pc trodde sikkert like mye paa sine "frelsere" like mye som du tror paa tekniker'n.

 

(tekniker'n: intet negativt om din innsats)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner veldig godt folk som bruker SL. Men det er viktig å skru den ganske tett opp til kursen spesielt når ved store selskaper. Hadde jeg hatt aksjer i Tomra så hadde jeg satt SL på 33.

 

Skadefryd bør man ikke ha, skal ikke godte seg over andres tap.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter med 5800 aksjer i tomra.. og har tjent ca 30K på grunn av hans vurdering av aksjen. Og hans vurdering og ekspertise overgår alle meglerne som hausser på sin egen skyld og alle de andre lavpannende idiotene på HO.

 

Det er ikke skadefryd det er snakk om, det er snakk om hvorfor tror dere ikke at det blir pant. Er dere dumme nok til å selge dere ut FØR en avgjørelse, så får det være. Aksjer er gambling og ferdig med det.

 

 

Nå får dere ta å kjøpe dere tilbake, aksjen er som i Tekniker`ns øyne ennå billig, og kursmål for 2005 opprettholdes til tresiffret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner veldig godt folk som bruker SL. Men det er viktig å skru den ganske tett opp til kursen spesielt når ved store selskaper. Hadde jeg hatt aksjer i Tomra så hadde jeg satt SL på 33.

 

Skadefryd bør man ikke ha, skal ikke godte seg over andres tap.

 

S/L på 32,80 utløste en serie andre og i løpet av 20 sek var kursen 27,70 så 33 hadde muligens vært for lavt.. S/L er skummelt..

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis satt jeg i stuen å spilte gitar i øyeblikket det forferdlige raset startet. SL bruker jeg ikke, og dermed klarte jeg meg meget godt. Har faktisk tjent litt på tomra i dag. Det store spørsmålet er hvordan markedet vil tolke et fall i dag på dette skyhøye volumet. Jeg antar morgendagen kun vil bringe blåmerker til aksjonærene. Tror jeg vil holde meg unna. I alle fall til jeg ser en tryggere trend. Noen synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Man bør bruker litt sunnfornuft i SL, men dette avhenger av den enkelte person hvor stor tap de tåler. Etter hvert som aksjen stiger, bør de også flytte SL opp.

 

I dette tilfellet kan det også være at folk har lagt inn ordren, samt SL for en uke siden da TOM var på rundt 30, så har de reist på ferie. Det er ikke utenkelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser jo at ASC har bidratt ganske bra til fallet idag , og noen spredte meglerhus hev seg på karusellen.

Artig å se at det var så få som trigget her på AF..

Lurer på hvordan det var på HO hvis de hadde hatt tilsvarende spørring der :wink:

 

Jeg er fremdeles inne og er glad for det

 

Lykke til videre alle sammen , nå skal middagen inntas ! :D

Link to comment
Share on other sites

Solgte meg ut i sluttauksjonen i Inmeta til 2,19. Fantastisk stigning på denne i dag, og det gjenstår å se om den faktisk ikke går enda høyere i dagene som kommer... Likevel synes jeg nesten 20% oppgang på en dag er litt mye kun pga haussing fra et meglerhus.

Link to comment
Share on other sites

Bruk fornuften, og la si dere starter på 33 i morgen. Igår spekulerte jo enkelte på en 10% stigning igår. Ikke ta gledene på forskudd. Hver dag er en ny dag.

 

God middag

 

Klinsi

 

helt enig! altfor mange mennesker regner inn pengene de har "tjent" dersom ditten og datten skjer eller hadde skjedd....

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner deg, del..

 

INM har faktisk ennå sunket siden NASDAQ var i 1850, og P/E er fortsatt meget lav...så jeg sitter.. Videre skal det statistisk forekomme et gap opp imorgen ift at INM steg på kjempevol., og sluttet på dagens høyeste, med klar overvekt av kjøpere.

 

Jeg tiper vi er over 2,25 imorgen kl. 10.04.. men så er jeg usiker..

 

Jeg antar det kan komme kontrakter(hei Lahroaig;))i desember, ref. Q3. Videre må vi vente til Q4 med noe hndfast, og så tiden frem til utbytte, og evt andre triggere som dukker opp.

 

INM KAN falle ned til 2,alt er mulig,men jeg ahr vært med ned så skal få meg evt opptur også. Dette ligner på TAD i 2003,så langt...

 

Ha en fin dag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...