Jump to content

Traders Pit - Episode 180 - Torsdag 02.12.04


Ståle

Recommended Posts

  • Replies 156
  • Created
  • Last Reply

Pirelli, vil vise seg.. Går den i 40 før jul uten kontrakter blir jeg overrasket. Jeg blir også overrasket om det kommer kontrakter allerede nå.

 

Men vel, skulle det renne inn noen den 17 etter vedtak i bundesrat så tar det kaka.

 

Så er det Q4 som vil gi svar på videre vekst og utvikling av Titech og Japan.. 2006 kanskje de greier å gjøre innhugg i non-deposit markedet, det kommer da i tillegg og vil kjøre tomra til nye høyder..

Link to comment
Share on other sites

Om Tyskland skulle ryke.... er et IKKE-tema Kris... :wink:

Om jeg ikke var overbevist før, så ble jeg det etter å ha sett Trittin å Co. live fra BundesTag her om dagen!

Det var skikkelig artig!

Trodde disse Tyske politikerne var skikkelig tørrpinner, men der tok jeg feil!

Trittin hadde taket på dem, det var det absolutt ingen tvil om.

De klappet og lo så de nesten lå på gulvet ved et par anledninger.....

Dette er bankers!

 

Hilsen

Northern Lights

Link to comment
Share on other sites

Kjøp INMETA :director:

 

..fordi den er priset til P/E på 7tallet.. forutsatt et godt Q4.

 

Videre gir den utbyttte og leverer dobling av res i år.. igjor gikk den i 3 før utbytte... i år kan utbytte bli større en ifjor pga at det er ssite år med utbytte....

Link to comment
Share on other sites

Slenger inn en kommentar til Kris sin replikk til meg i forrige pit:

 

Selvfølgelig er jeg klar over at det er investorer som handler TOM gjennom ASC, likefullt synes jeg det er svært interessant å se at ASC´s kunder (kunde?) som man skulle tro støttet seg til sin meglers råd nettokjøper 2,5 mill aksjer på 32 på fredag og 1 mill aksjer på 34 i går, på tross av en lunken analyse fra ASC på mandag.

Link to comment
Share on other sites

God morgen.

 

Jeg har leid inn en uteligger ( Han var den eneste jeg har råd til ) til å spille en sang til dere som har TOM aksjen, og det tror jeg er temmelig mange av dere på dette forumet.

tromme004_01.gif

 

 

Jeg krysser fingrene for dere.

Link to comment
Share on other sites

Frontline-ras idag? Kanskje en god shortmulighet?

 

Ville aldri shortet frontline i dette bullmarkedet..

Sjekk aksjekonken der jeg shorter EME. Blir jo ruinert hehe..

 

EME: Idag kommer det billige emisjonsaksjer på markedet. tipper kursen faller. En av grunnene til det gode volumet og stigningen i det siste kan skyldes arbritasje mulighet i EME vs EMET.

Man kjøper en tegningsrett og selger selve aksjen.

Eller motsatt.. selger tegningsretten og kjøper aksjen.

Link to comment
Share on other sites

JIN faller kraftig i HK, dette blir neppe en bra dag for Jinhui... Eek

 

Ikke sikker dette betyr så mye, igår fallt den 5% i HK og steg 1% her. Og selv om volumet er høyere enn vanlig, blir det veldig lite i forhold til OSE.

Jeg tipper at her er de ute etter å legge tilrette for neste tilbakekjøps-bølge.

Men vi får se i løpet av dagen, den stiger litt nå i HK.

Link to comment
Share on other sites

Pirelli: Tilbakekjøpene er gjort på OSE og ikke i HK, tror ikke JIN kommer til å fall så mye som i HK. Tror også det kan være som Hoff@ sier at de bare legger til rette for tilbakekjøpene! Volumet i HK er mye lavere enn her.

 

Siste 17.60.. jaja så feil kan man ta :?

med gode rater neste året også blir det jubelår!!

 

f

Link to comment
Share on other sites

Litt jo-jo må vi regne med da volumene er lave og gir store svingninger på kursen

Høyeste er på 34,30 - resten er småplukk !

 

sant hallu, det er risky å kjempe mot trenden.

 

TOM: Bortsett fra en post på 34,10 er det ingen selgere før 34,50! Hva vil skje etter åpning her?

 

Dette er spennende...

Link to comment
Share on other sites

Det viser seg at JIN tar godt av fallet i HK, (som er litt oppigjen nå)

Har lest noen teorier om meldingen som kom om gjennomsnittskurs i HK de 5 siste dagene.

Det er iallefall ikke noe fundamentalt som tilsier ett fall i kursene, heller det motsatte.

Det virker som at ting roer seg nå, og at kursen stiger til 18 igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...