Jump to content

Weekend 11


armot

Recommended Posts

men det er interessant det som skjedde på fredag, det kan vel alle slå fast. får bare håpe at ikke Mr. Ng ikke solgte seg ut med den posten Pareto solgte i slutt auksjonen :D

 

 

..rart ikke Hegnar har noe nytt om den hendelsen som skjedde på nyhetssiden...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

hehe Pirelli.

 

Ja, det hadde vært gøy.

 

Investormøtet i København kan gi en syltynn trigger, men det har lite å si. Sitt long i aksjen selv om det skulle komme ett par dårlige nyheter(så lenge det ikke gjelder Tyskland). Den vil stå i 50 pga Tyskland alene innen året og kanskje 10-20kr pga Japan og England. Det ser jeg hvertfall som realistisk. Spørs hvor mye aksjen vil preges av et fallende marked som kan komme mot slutten av 2005. Den har jo forøvrig bare fallt siste 2 årene mens børsen har gått i taket, så hvorfor ikke det motsatte nå?

 

Aksjen er sikker, likvid og internasjonal. Gir også utbytte. Blir det bedre?

 

Hør på Orion. De er svært dyktige, forøvrig de eneste av husene som faktisk har nevnt Japan og England casene i tillegg til tyskland i offentlig analyse.

Link to comment
Share on other sites

Aqru:

Når det gjelder JiN, så kan jeg skjønne at dere er kritiske. Dere kom jo ikke inn selv på slutten. Det ligger over en mill på kjøp på 20,30 så om denne ikke skal til 25 eller 30 driter vel jeg i. Jeg kmmer til å tjene penger, så om den bare går til 21 på manda. BRA. Har jo tjent da 7500kr

 

Slurver du litt med matematikken her?

Du kjøper 7500 til 20,10 og selger på 21,00?

Det blir da 0,9*7500,- = 6750,- minus ev. kurtasje?

Altså nærmere 6500,- enn 7500,-?

Ikke at det spiller noen rolle da.... :roll:

 

Når det gjelder dette med over 1 mill. på kjøp på 20,30 på fredagen:

Betyr det at de er der på Mandagen?

Hilsen

Northern

Link to comment
Share on other sites

Orion dristet seg frempå med en short anbefaling av JIN på onsdag denne uken - en skramme i lakken der kan man si... Syns du får konsentrere deg om din egen pengesekk armot, og ikke bekymre deg allverden for oss andre :)

 

Noen som skal se TV2 nyhetene i kveld??

Link to comment
Share on other sites

Pirelli

 

Enig i det med pengesekken, men mener fortsatt det blir spennende om risikolysten holder seg. Det er rart med det, jo lengre oppgang man får jo større risikolyst får investorene. Ganske ironisk, da jo høyere børsen er og tangerer ATH hver dag, jo høyere er risikoen fundamentalt sett.

 

TV2 nyhetene? Tviler på det kommer noe TOM der. HO er helt useriøst.

 

 

Orion bomma på FRO også, de shortet på 250kr ca. Men Orion er svært dyktige, og skulle ikke forundre meg om de får rett ang JIN på litt sikt. Vent å se, de er de flinkeste i Norge.

Link to comment
Share on other sites

NL: har du hørt om trading? altså, det går an å trade mellom 20,10 og 21 før jeg selger meg helt ut på21..

 

og at det er 1mill på kjøp på fredag, betyr selvsagt ikke at det er der på mandag, hva har sagt det?... og hvem har sagt det ikke blir 2 millioner

 

jeg bare sa det, fordi det viser interssen for aksjen

 

 

 

før dere arresterer meg på hva jeg sier, har dere best i å lese ORDENTLIG hva jeg skriver. :D

Link to comment
Share on other sites

hehe..

 

mm, du kommer nok til å tjene penger på den traden aQru. Men JIN gikk mye på Fredag, mulig den korrigerer ned på mandag. Men ingenting tyder på noe annet enn oppgang. BDI er ikke så høy som den var ved samme periode i fjor, så godt mulig du ser 25kr. Det hele spørs hva som skjer på Q4.

 

Men av så mange andre aksjer på OSE, så hadde jeg ikke rørt den aksjen med ildtang. Hvorfor er alle så opphengt i JIN? Mer usikkert enn å sitte long i OPC:)

 

Fra og med slutten av Mars så er det vel ingen vits å eie aksjen. Men tiden vil vise. Håper det går bra for deg.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er at på denne tiden ifjor satt fortsatt JIN med gamle langtidskontrakter på mangen av deres skip med dårlige rater (<10k). Det gjør de ikke nå. De har nye korttidskontrakter inngått ved høyere bdi enn dagens! Det er dette som gir eventyrlige forhåpninger til Q4 og det er ikke rart om det er bra fart i pengesekken til Ngene. Det begynner å haste med oppkjøp!

 

mine tanker om det

 

f

Link to comment
Share on other sites

"Mer usikkert enn å sitte long i OPC:) "

 

 

Jeg tror alle på forumet her, med den kommentaren, kan herved utelukke armot fra noe som helst intelligent samtale i framtiden om aksjer.

 

 

Armot, bare så du vet. Hvis du sitter i OPC, så syntes jeg synd på deg. Og det er alt jeg vil si.

 

ps: er Opticom ennå på børs? hehe

Link to comment
Share on other sites

Opticom er på børs ja, og har steget 55% i løpet av de to siste månedene.

 

OPC er en vinn eller forsvinn-aksje. Fungerer minneteknologien er nok aksjen verd over 1000 kr. Fungerer den ikke er aksjene verd nøyaktig OPCs gjeld pluss eiendeler, og følger dermed aksjeposten i FAST.

 

Å sitte long i OPC er nok faktisk ikke dumt, risk/reward er temmelig høy dersom man har trua på Thin Film Electronics.

Link to comment
Share on other sites

hehe

 

aQru ; det at jeg kan utelukkes fra noe som helst intelligent diskusjon føles ekstra riktig når det kommer fra deg.

 

du har hvertfall visst dine kunnskaper ved å greie å tape halvparten av pengene dfine på en børs som har gått 130%.

 

Men ja Q4 for jin kan vel gi en eventyrlig kurstrigger,... men jeg hadde solgt på q4 hadde det vært meg

Link to comment
Share on other sites

Otrum forøvrig ligger trolig ann til å tjene rundt 60 millioner 2005. Uten at kontantbeholdningen er trukket fra så gir det en 2005 PE på ca 10 per dagens kurs.

 

Otrum burde kunne forsvare en PE på 20 grunnet sin posisjon og svært sterke vekst siste året. En PE på 10 er jo altfor billig for ett bunnsolid IT selskap i en fremtidig svært god periode. Se bare på TOM som ble handlet i 2004 på PE nærmere 35. Det er mekanisk industri og burde vært mye lavere....

 

Altså, Otrum burde kunne gå i 50kr på litt sikt.

Link to comment
Share on other sites

NL: har du hørt om trading? altså, det går an å trade mellom 20,10 og 21 før jeg selger meg helt ut på21..  

og at det er 1mill på kjøp på fredag, betyr selvsagt ikke at det er der på mandag, hva har sagt det?... og hvem har sagt det ikke blir 2 millioner

jeg bare sa det, fordi det viser interssen for aksjen

før dere arresterer meg på hva jeg sier, har dere best i å lese ORDENTLIG hva jeg skriver. :D

 

:)

Jada, har hørt om trading.... (trading mellom 20,10 og 21 er fortsatt ikke 7500,- i ditt tilfelle)

Men siden du nå skriver 21.. så ser jeg at du mener 21 et eller annet.... OK.

 

Du sier i ditt innlegg kl.11.38.06

sitat: "Det ligger over en mill på kjøp på 20,30 så om denne ikke skal til 25 eller 30 driter vel jeg i."

Altså er det du som sier dette.

Poenget mitt var at det LÅ over 1 mill på kjøp og at vi ikke vet at det ligger det der NÅ. (mandag)

Forøvrig utdypet dette litt på PM. (siden du hadde en oppfordring der i tillegg til svaret ditt på pit`en)

Problemet er kanskje nettopp at jeg leser det du skriver litt for ORDENTLIG.... :roll:

Forøvrig er jeg selvsagt enig i at interessen var stooor på fredag! (vanskelig å unngå det)

Håper interessen fortsetter og at du får deg en bra trade :!:

 

Hilsen

Northern 8)

Link to comment
Share on other sites

amont, mine penger er ikke din bekymring, men min bekymring er deg. At du hakker på et selskap du tydeligvis ikke eier kunnskap om, er rett og slett patetisk.

Det at jeg ikke er i break even, hva vet du om det?

 

 

jeg tror også at det vil gagne deg litt, om du ikke var så hovmoden hele tiden. Det at du i det heletatt nevner et selskap som i løpet av hele perioden som børsnotert, ikke har engang klart å levere en jævla chip,, er helt utrolig. Det som er ennå mer utrolig er at de i det heletatt kom på børs.

 

ps: Har jeg rett eier du ikke en dritt. :)

Det er nok av lystløgnere å ta fra på HO, var det der du var før du kom hit?

 

 

Northern Lights:

Jeg har mer enn nok med å svare småkryp som armot, enn at jeg skal svare på dumme svar fra deg også.

 

Les hva jeg skriver, ellers blir du som driter deg ut. OK? :-D

Link to comment
Share on other sites

aQru

 

Jeg snakker om risk, det er det jeg har snakket om hele tiden.

 

Jeg mener risikoen er høy ved å kjøpe ett rateselskap som er så lite igjennomsiktig som JIN når ratene er høye, også særlig når vi er i januar og februar(som er sterke mnd for frakt genrelt). Jeg betviler ikke at Q4 blir råsterkt og mulig dere ser både 25 og 30kroner, men det hele var snakket om å sitte long.

 

Jeg synes det hele minner mer om Kill Bill(ved å sitte long i det selskapet der). Ratene holder seg ikke for alltid. Faktisk så har som regel ratene etter kraftig stigning falt fort tilbake. Det kommer nye skip i 2005 osv som vil legge press. Men BDI er fortsatt ikke utrolig høy.

 

Dessuten alt dette snakket om at det har blitt omsatt 40% av aksjebeholdningen på en uke osv, alt dette har skjedd før. Faktisk ved ca samme tid i fjor uten at det kom noe godt ut av det... Vi får se..

 

aQru, den tiden jeg bruker på deg så er det faktisk ment for å "hjelpe". Ikke for å si at du er en inkompetent aksjespekulant uten sidestykke.

Link to comment
Share on other sites

amrot , du får lese mine svar til deg tidligere og dømme meg etetr det - ikke etter hva alle andre har sagt om deg og dine uttalelser på dollar. Jeg underbygger alltid mine påstander og slenger ALDRI med leppa !

Det overlater jeg til andre her på forumet.

Så snakkes vi ved Q4 !

God helg

Tandy

 

Det blir ikke noe etterpåklokskap om Tomra skulle nevne reduserte inntekter pga fall i dollar. Selv om du/dere hadde fortjent det. Jeg har høstet mye kritikk for å komme med akkurat det med dollarfall. 2 uker senere så kom Terra og nedgraderte aksjen pga lavere USD(fra 40 til 38 kr:)..  

 

Da synes jeg i det minste at dere ikke skal si "at det er det største tullet dere har lest noengang" hvis det viser seg å bli tilfelle.

 

Macaroni

 

Takk for positive tilbakemelding og støtte:))

Link to comment
Share on other sites

Northern Lights:

Jeg har mer enn nok med å svare småkryp som armot, enn at jeg skal svare på dumme svar fra deg også.  

 

Les hva jeg skriver, ellers blir du som driter deg ut. OK? :-D

 

Nei det er faktisk ikke OK :!:

Står ved mitt svar til skuta går ned!

Av alle her inne, så må du f... meg jekke deg ned et par hakk aqru!

Du drar den litt langt nå....

Link to comment
Share on other sites

Northern Lights:

 

Kansje du burde passe dine egne saker, og LESE for helvete hva man skriver, før du skriver tilbake og siterer feil..så gi faen

 

Du oppfører faen meg som en patetisk pissemaur. Når du begynnr å siterer feil, det er da du kan gi faen å siterer i det heletatt.

 

 

Jeg skjønner dere er frustrerte for at dere ikke kom inn i JiN på fredag, men det får være grenser

 

 

"Står ved mitt svar til skuta går ned! "

 

Skuta di har sunket for lenge siden

Link to comment
Share on other sites

Denne aQru fremstår mer og mer som en dårlig vits. Jeg begynner faktisk å tro at det er noen som driver ap med oss. Ståle, jeg tror snart det er på tide å vurdere tiltak på samme måte som ble gjort med kris. Slik umodenhet tjener ikke forumet på noen som helst måte. Det er ikke engang underholdende lenger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...