Jump to content

Weekend 11


armot

Recommended Posts

Dellamorte

 

Kris sluttet frivillig tror jeg. Var han så ille egentlig, han traff på endel ting i motsetning til andre her.   :lol:

 

hehhe - sant, han traff på Otrum.

 

Og han traff jo litt på tomra også da...han gikk i hvert fall ikke rundt å trodde at disse tomra-"nyhtene" som ble lagt ut her var så kursdrivende som kanskje andre trodde - så det skal han ha i hvert fall...

 

jeg satte pris på det han skrev i hvert fall:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Det er helt på det rene at jeg støtter Kris når ingen andre gjør det :D

 

Men Teknikern, hvor er kontraktene som skulle komme i desember og januar. Gjerne på samme dag som loven ble vedtatt?

 

Hvorfor senket Terra kursmålet på Tomra med noen kroner pga svak dollar(da dette var det største tullet du noengang hadde hørt)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer fra 40 års feiring og har lest gjennom strengene!

Jeg har noen kommentarer!

 

Punkt 1. Jeg forstår at jeg holder en høy frekvens her på forumet med mange innlegg,

og derfor utsetter meg selv for å bli arrestert for uttalelser jeg har gjort

Dette er greit, derfor har jeg hele tiden vært 100 % ærlig med alle trades jeg har flagget på forumet,

og stort sett er jeg flink å opplyse om kjøp/salg.

Dette har også blitt brukt mot meg, men jeg velger å opplyse om handlene rett etter det er gjort, og ikke 2 dager etterpå!

PS Det neste dere forlanger er vel at jeg må opplyse om hva jeg kjøper, før jeg gjør det?

 

Jeg har helt sikkert gjort og sagt ting som er feil, og er det noen som mener at de har kjøpt aksjer, eller gjort disposisjoner som er feil grunnet meg, ber jeg om unnskyldning for det.

Da må jeg be vedkommende sende en PM til meg personlig, så vi får ordnet opp i det.

 

Punkt 2. Diskusjonen med Macaroni, Armot og EngaBoy er en diskusjon som jeg ikke har til hensikt å bruke tid på.

Grunnen til dette er blant annet to ting.

For det første finner jeg det lite hensiktsmessig å bruke tid på, å diskutere med personer som i utgangspunktet er negative til alt annet en sin egen lekekasse, dette vil være å kaste perler etter svin.

For det andre gidder jeg ikke sloss med dere, for det er som og sloss med vindmøller. (regner med at dere tar den uten ytterligere kommentar)

 

Til slutt vil jeg bare si at jeg er den første til å innrømme feil i dette gamet.

Det jeg tenker på nå er at om dere for eksempel har investert 50 % av porteføljen i en aksje som dere tror på.

Så starter denne å stige mye, vanvittig mye (TOM aksjonærene kan bare glemme så mye på en dag)

Da er det lett, ja selv for sindige meg å ”ta litt av” i kommentarene, beklager om dette var galt for noen.

Men jeg har sett nok kommentarer i andre aksjeselskap som er ti ganger verre, skal ikke nevne navn for da er jeg i en ny dum diskusjonsrunde! Som er helt hinsides her på AF.

 

Jeg er ikke ute etter å ”renvaske” meg på noen måte, men mitt ønske er at vi på forumet kan løfte og tipse oss fremover, istedenfor å lage denne hakke biffen som er nå.

 

Takk for meg Jimmy Hoff@ En investor som prøver alt han kan og holde beina på jorda.

 

NB helt til slutt, her er legestudenter, bilselgere og studenter som ”lukter blod”, og andre, er det ikke på tide snart selv å flagge kjøp/salg som for eksempel som a Qru gjør.

For jeg ser at resten kommer løpende etterpå.

Mitt råd er. Tenk selv

Link to comment
Share on other sites

Først ville jeg ikke, men hva gjør vår viv.?

 

 

Jeg kommer fra 40 års feiring og har lest gjennom strengene!

Jeg har noen kommentarer!

 

Punkt 1. Jeg forstår at jeg holder en høy frekvens her på forumet med mange innlegg,

og derfor utsetter meg selv for å bli arrestert for uttalelser jeg har gjort

Dette er greit, derfor har jeg hele tiden vært 100 % ærlig med alle trades jeg har flagget på forumet,

og stort sett er jeg flink å opplyse om kjøp/salg.

Dette har også blitt brukt mot meg, men jeg velger å opplyse om handlene rett etter det er gjort, og ikke 2 dager etterpå!

PS Det neste dere forlanger er vel at jeg må opplyse om hva jeg kjøper, før jeg gjør det?

 

Jeg har helt sikkert gjort og sagt ting som er feil, og er det noen som mener at de har kjøpt aksjer, eller gjort disposisjoner som er feil grunnet meg, ber jeg om unnskyldning for det.

Da må jeg be vedkommende sende en PM til meg personlig, så vi får ordnet opp i det.

 

Punkt 2. Diskusjonen med Macaroni, Armot og EngaBoy er en diskusjon som jeg ikke har til hensikt å bruke tid på.

Grunnen til dette er blant annet to ting.

For det første finner jeg det lite hensiktsmessig å bruke tid på, å diskutere med personer som i utgangspunktet er negat

 

 

 

ive til alt annet en sin egen lekekasse, dette vil være å kaste perler etter svin.

For det andre gidder jeg ikke sloss med dere, for det er som og sloss med vindmøller. (regner med at dere tar den uten ytterligere kommentar)

 

Til slutt vil jeg bare si at jeg er den første til å innrømme feil i dette gamet.

Det jeg tenker på nå er at om dere for eksempel har investert 50 % av porteføljen i en aksje som dere tror på.

Så starter denne å stige mye, vanvittig mye (TOM aksjonærene kan bare glemme så mye på en dag)

Da er det lett, ja selv for sindige meg å ”ta litt av” i kommentarene, beklager om dette var galt for noen.

Men jeg har sett nok kommentarer i andre aksjeselskap som er ti ganger verre, skal ikke nevne navn for da er jeg i en ny dum diskusjonsrunde! Som er helt hinsides her på AF.

 

Jeg er ikke ute etter å ”renvaske” meg på noen måte, men mitt ønske er at vi på forumet kan løfte og tipse oss fremover, istedenfor å lage denne hakke biffen som er nå.

 

Takk for meg Jimmy Hoff@ En investor som prøver alt han kan og holde beina på jorda.

 

NB helt til slutt, her er legestudenter, bilselgere og studenter som ”lukter blod”, og andre, er det ikke på tide snart selv å flagge kjøp/salg som for eksempel som a Qru gjør.

For jeg ser at resten kommer løpende etterpå.

Mitt råd er. Tenk selv

_________________

You never bee poor if you take gains, why wait?

 

 

JIN

SIN

Til Toppen

Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

armot

 

 

 

 

Ble Medlem: 20 Des 2004

Innlegg: 154

 

 

InnleggSkrevet: Lør Jan 15, 2005 11:02 pm Tittel: Svar med Sitat

Dette forumet er helt rått:) Engaboy, du har blitt streng i munn ser jeg...

 

Akkurat Pirelli synes jeg har truffet bra med aker sakene sine. Ang JIN så mener jeg risikoen er for stor. Stakkars lille aQru... vattnissen? hehehe, morsomt. aQru kommer til å tape alle pengene sine hvis ikke han gir seg snart. KAnskje heldig i JIN.

 

Det PA greiene kan ikke være innsidekjøp, de har jo ikke lov til å kjøpe aksjer rett før Q'ene osv?

 

Pirelli..

 

Jeg slakter ikke andre sine positivitet ang andre aksjer. Jeg har ikke nevnt AKY, KVI, osv i det hele tatt... Men akkurat angående JIN så synes jeg at det er natulig å nevne at jeg ville ikke kjøpt den og gitt grunner for det. Man må jo være negativ til noen aksjer også.

Link to comment
Share on other sites

Den retorikken om at du har tjent mer enn de 45% Tomra har steget siden bunnen på trading henger ikke på greip.  
Saldo på min aksjekonto henger på greip :)
Husker jeg ikke feil - og det pleier jeg ikke å gjøre - så solgte du LENGE FØR 35 !!!!!  
Det stemmer. Solgte OFL 23.12 på 31,50

Kjøpte igejn 04.01 på 32,8, og ble med frem til 11.01 hvor jeg solgte på 35. Selv om jeg er etterhvert blitt glad i OFL og kæmmis med Steve Jobs så holder jeg nogen handler for meg selv. Jeg har troen på at Office Line skal videre opp, ser nå at jeg solgte for tidlig, men håper på å komme inn på rundt 35 igjen hvor aksjen tydeligvis har stor støtte teknisk.

 

I mellomtider soderer jeg markedet på jakt etter flere billige aksjer :D

 

Skål mista pimp lotion :la:

Link to comment
Share on other sites

Hoff

 

Det må være lov å være negativ til JIN uten å høre fra både deg og Pirelli at man er negativ til alle andre aksjer enn sine egne.

 

Jeg har ikke sagt ett ord negativt om noe annet. TOM har jeg kommentert, jeg har jo den også selv. Det er viktig å prøve å se alle sider av en aksje og ikke bare skrike ut om det positive. Gjør man ikke det så er veien kort til tap. aQru snakker utelukkende positivt om de aksjene han selv er i på en måte som er mer enn umodent.

 

Jeg har for eks snakket endel om dollarfall som jeg mener er negativt(dog ikke så betydningsfull) for TOM(noe det ble krangel om:(, dette sier jeg selv om jeg har mye stående i aksjen. Det blir jo helt feil om jeg skulle sitte å lire av meg gull og grønne skoger om alt jeg sitter i, og hvis folk kommer med negative innspill så skal jeg gå til angrep på de og si at de er alltid negative til alt annet enn sine egene aksjer osv.

 

Jeg mener fortsatt; JIN er skyhøy risiko, fraktratene er høye, Januar og Februar er gode måneder(som vi er i nå) og faller gjerne fra Mars og utover. JIN har en historikk fra ledelsen som ikke er helt gull og man vet ikke hva de holder på med. Derfor sier jeg igjen, jeg ville aldri kjøpt JIN på dagens kurs for å sitte long, uansett om firmaet har en PE på 3 fra dagens rater.

 

Jeg tror også dere kommer til å tjene på Q4, men saken er det å sitte long. Å trade i JIN(noe aksjen primært er) vet jeg ingenting om.

 

Det er bare JIN (macarroni, enga og jeg) som vi kritiserer. Og det faktisk med god grunn i mine øyne. Hvis ikke dere tåler kritikken, som faktsik er vel begrunnet, så ikke gå ut med aksjen. Kritikk er forøvrig sunt.

 

 

Fiskepinna:

 

Du sier du har tradet TOM fra 23 til 35. I den tiden har aksjen gått 45%. Har du virkelig på den tiden TOM har steget fra 23 til 35 nå i høst tjent mer enn de 45%'ene(etter at kurtage er trukket fra) du hadde tjent hadde du sittet long? Det er virkelig meget sterkt. Jeg kan ikke trade og gjør det heller ikke noe særlig.. Det er i såfall imponerende, som trader så faller man gjerne ut på god oppgang, for eks da kursen gikk fra 23-29 på en dag, hvis ikke man er inne fra før av så kommer man ikke inn før 29kr, få som rekker noe annet...

Link to comment
Share on other sites

Armot.

 

 

Jeg støtter deg i at det må være lov å uttale seg om en aksje, enten positivt og negativt, selv om en ikke har den selv.

 

Når du er aksjonær i en aksje, så er det er viktig å vurdere både positive og negative faktorer som er knyttet til denne aksjen.

 

Jeg ville ikke brukt så mye energi på å skrive om en aksje jeg ikke har. Dette kan føre til at litt hårsåre folk som sitter med aksjen kan bli irritert, hvis de oppfatter det du skriver for negativt.

 

Kanskje det er på tide å sette en strek for denne diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg setter gjerne en strek jeg... Har nemlig funnet min likemann(Engaboy:). Det er jo en lykkens dag sett i forhold til livet her på forumet. Men det blir for teit at folk skal omtrent sensure mindre positive uttalelser om ett firma. Det er jo helt drøye tendenser her på forumet. aQru som ikke vil høre noe om JIN med mindre det er positivt osv, hehe.... ler så jeg griner. Man får kjeft her for å komme med kritiske innspill. Det går ikke.

 

Det er ca 3 ting ved for eks Tomra jeg har fått mye kritikk og som har blitt møtt med ord som "mest håpløse vi har hørt osv".

 

Bare for å nevne det.

 

1: Jeg nevnte ofte at ikke sikkert kommer noen større kontrakter i nærmeste fremtid. Det ble omtrent garantert at innen januar skulle kontraktene flomme fordi kjedene har dårlig tid(nå er det 13 dager igjen forsovet). Forumet hadde ifølge konsensus rett og de profesjonnele analytikerne som mener kontraktkjøret vil starte mot sommeren hadde feil. Så langt, forumet feil.

 

2: Jeg nevnte at det relativt kraftige dollarfallet i Q4 muligens vil prege resultatet og uansett ikke er positivt for selskapet. Det ble møtt med mye motstand, nå er det enda ikke bevist, men noe senere gikk Terra ut og nedgraderte Tomra pga svak USD. Igjen, forumet har visst alltid rett?

 

3: Jeg mente at grådigheten regjerer i markedet og selv om folk har "brent" seg på TOM før så gjør ikke det kjøpersiden mindre. Konsensus mente at Tomra skulle opp MYE når loven ble vedtatt den 17 og at dette ikke var bakt inn i forkant. Hva skjedde? Tomra ned 3%.

 

Dette er ikke noe besserwisser greier, men HVER eneste gang jeg har nevnt dette her så har det blitt møtt med voldsom motstand av alle inklusiv de man skulle tro var relativt oppegående. Det er bare synd at konsensus på de 3 tingene så langt har tatt feil... Jeg vet ikke jeg? Det er til å bli kvalm av.

 

Jeg har lagt merke til at det er endel av samme tendensene i JIN som det er/var i Tomra tråden

 

Derfor, da blir det meg og Enga. Større gjeng med hovmodne apekatter skal man lete lenge etter... Hadde dere i det minste fått rett. Det ironiske er at de ivrigste sensurerne er faktsik de som gjerne fortsatt sitter med store tap i TOM:)

Link to comment
Share on other sites

Sitat fra Kris (Armot):

 

"Større gjeng med hovmodne apekatter skal man lete lenge etter"

 

"drittunger"

 

--------------------

 

Det er ikke andre en denne Kris/Armot som omtaler sine med-debattanter på en slik måte. Det var slik han drev på sist, og som han fortsetter med nå. Det Kris ikke har forstått, er at det er fullt legalt og fint at man er uenige om sak. Men det er uakseptabelt å drive med slike karaktristikker. Det er barnslig og uhøflig, og ødelegger forumet. Slik som Kris allerede er i ferd med å klare , nok en gang. Forsetter han slik, er han snart alene her, sammen med sine få "venner".

Link to comment
Share on other sites

Tekniker'n:

"Større gjeng med hovmodne apekatter skal man lete lenge etter"

 

"drittunger"

 

--------------------

 

Det er ikke andre en denne Kris/Armot som omtaler sine med-debattanter på en slik måte.

 

dette er vel ikke helt topp, men du er tydeligvis veldig opphengt i å rakke på Armot her, for aQru er da langt verre med sin banning o.s.v.

Kansje du burde passe dine egne saker, og LESE for helvete hva man skriver, før du skriver tilbake og siterer feil..så gi faen

 

Du oppfører faen meg som en patetisk pissemaur. Når du begynnr å siterer feil, det er da du kan gi faen å siterer i det heletatt.

(sitat aQru)

 

Meningsutveksling er vel ideen bak et aksjeforum, uenighet må være fullt ut tillat (men der bør såklart være en viss begrunnelse/bakgrunn for innlegg, ikke bare ren synsing), men stygg språkbruk er helt bortkastet og viser mangel på egne poeng.....

 

Mvh

Macaroni

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...