Jump to content

Episode 219 - Torsdag 03.02.2005


Pirelli

Recommended Posts

Gratulerer medaksjonær Klinsmann! En fin dag for oss og andre som følger BLO.

Du har nok sittet long, mens jeg trader den, så jeg regner med du har høyere urealisert gevinst, mens jeg har realisert små gevinster 3 ganger. Tok og doblet idag på 8,40.

 

Et lite tips idag, bortsett fra maset mitt om FOE (hehe), er PSI... Ser ut som det er noe på gang der. nesten 75% av aksjene er kjøpt av TER, og det har vært hvisket om kontrakter i et par dager.. Følg med! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Tomra

 

Tysklands caset har ikke begynt å vise seg enda. Det vi ser nå er bare begynnelsen på en lang opptur. Det er helt klart at nyåpninger vil medføre installasjoner av RVM, mens eksisterende butikker vil avvente en nøye planlagt installeringsplan. Ta bare en titt på On-the-run/ESSO bensinstasjonene i Oslo og omeng. En etter en blir bensinstasjonene stengt og oppgradert til On-the-run design. Det samme kommer til å skje i Tyskland. Alle butikker trenger et bakrom hvor tomgodsemballasje logistikken skal tas hånd om etc. Investeringssikkerheten kom først for en måned siden, vi kan derfor ikke vente at det skal komme et rush av rammeavtaler og storordre.

 

Ta det med ro, første tegn på gode tider får vi ved Q4. Kanskje kommer det god guiding om hva som skjer fremover, kanskje ikke.

 

Signalene som kommer fra tyske Netto er ensbetydene: "Ja, vi skal installerer RVM i alle nye butikker, eksisterende butikker tar vi over de neste 18 månedene. Det tar tid å bygge om 1000 butikker, og investeringen er ikke liten da vi snakker om ombygging, pluss RVM automater."

Link to comment
Share on other sites

Handlet noe PAN i dag.

 

Så du tør selv om det blir safeguard? Jeg venter til etter 6feb..

 

Vel, har ikke handlet mye. Tror dessuten det meste av safeguard er innbakt allerede, men som alltid kjører jeg SL (her ganske stramt).

Link to comment
Share on other sites

Thomas jeg har solgt meg ut av FOE. Om det var så lurt vet jeg ikke. Men synes den har vært rimelig gørr. Men den har steget lite i forhold til andre oljeservice. Så den har mye og gå på.

'

 

Ja har jo kjøpt fra 2kr jeg vet du thomas. Bra med gevinst.Mer skal det bli.Dette blir stort...

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

Ta en titt på Tomra tråden, her får du som regel den informasjonen du trenger.

 

Kitron, Hapro for å nevne to underleverandører.

 

Den informasjonen jeg kan få tak i er gjennom bekjente som jobber for en av underleverandørene til Tomra.

 

Tomra har etter det jeg vet gitt strenge krav til sine underleverandører når det gjelder å spre informasjon til markedet. Jeg kan av den grunn ikke opplyse om hvor jeg får informasjonen fra, eller hvilken person den kommer fra. Jeg vil derimot gi mer konkret informasjon om dette til Forumets administrator slik at du kan stole på at det jeg skriver her er sant.

Link to comment
Share on other sites

Utzi: Virker som databaseproblemer

 

---

 

RIGG:PPL SHIPYARD SKAL BYGGE JACK UP FOR APEXINDO FOR USD 134M

 

Oslo (TDN Finans): PPL Shipyard skal bygge en jack up-rigg for PT Apexindo Pratama Duta til 133,7 millioner dollar. Det opplyser morselskapet SembCorp i en pressemelding torsdag.

Riggen vil kunne bore brønner med høyt trykk/høy temperatur i dybder på

over 25.000 fot i vanndyp ned mot 375 fot.

 

Kommenter gjerne Hoffa :)

 

Og god bedring! Det har jeg glemt å si..

Link to comment
Share on other sites

Klinsi.

 

Du har like stor tålmodighet som vår kjære wiskeymannen ( Laphroaig). Jeg kjenner ingen som har en slik tålmodighet som han. Rekker opp en hånd de som har det. :-D

 

Jeg har det ikke. Jeg har heller mark i ræva..... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som vi straks kan se 9kr...

 

Pantera har nå ikke det med andre aksjer da...har det bare med Blom...ser ingen grunn til å trade denne...bare grunner til å laste...trader heller andre aksjer...

 

Snart 6nuller bak det jeg har i "gevinst"i Blom denne uken...

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

---

 

RIGG:PPL SHIPYARD SKAL BYGGE JACK UP FOR APEXINDO FOR USD 134M

 

Oslo (TDN Finans): PPL Shipyard skal bygge en jack up-rigg for PT Apexindo Pratama Duta til 133,7 millioner dollar. Det opplyser morselskapet SembCorp i en pressemelding torsdag.

Riggen vil kunne bore brønner med høyt trykk/høy temperatur i dybder på

over 25.000 fot i vanndyp ned mot 375 fot.

 

Kommenter gjerne Hoffa :)

 

Og god bedring! Det har jeg glemt å si..

 

Uten å kjenne detaljer fra denne så virker det som det er en dårligere rigg. Og prisen er ca. 10 % høyere enn SIN. Ett annet verft også, men jeg vet ikke mer nå

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...