Jump to content

Episode 219 - Torsdag 03.02.2005


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

AF - Tomra - Orkla

Tydelig at forumet har fått en del flere deltakere og tittere. Kan være at dette er grunnen til tregt forum.

 

Tomra har hatt en begredlig utvikling gitt den informasjonen som faktisk har kommet til markedet. Tomra stiger nå i sluttauksjonen. Noe som har medført et fall de siste gangene det har skjedd, dagen derpå

 

Vi får se hva Tomra faktisk velger å gjøre i forbindelse med Netto. Netto hevder at det er Tomra som ikke ønsker publisering, mens Tomra hevder det er Netto som ikke ønsker dette.

 

Orkla fortsetter veldig sakte oppover. Tror uansett at dette er en fin investering.

Link to comment
Share on other sites

BLOM 8,35!!FANTASTISK SLUTTAUKSJON...ender HOD...kan gå mot en fantastisk dag i morgen også...

 

Ha en kjempe fin kveld...

Ny rek for min portis ihvertfall...

 

Klinsi

 

Du mener selvsagt 9,35. Solgte meg ut idag på 8,79 og ser jo nå at jeg var for rask på avtrekkeren. Uansett fornøyd og gratulerer til deg!

Link to comment
Share on other sites

yess rettet opp det nå.Veien til 10kr er nå meget kort, og kommer vel ikke til å ta altfor lang tid heller regner jeg med. At den ender HOD sier det meste.

 

Markedet begynner virkelig å oppdage aksjen. Er faktisk litt overrasket over at Orion sier at oppkjøpsraidet skal fortsette. For gjør det det så vil Blom omsette for MYE mer enn 500millioner neste år.

 

felis skjønner ikke at du tørr å stå utenfor når 4.kvartla nærmer seg med presentasjon og det hele. Men men....

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med Blom'en. Veldig bra.

Mimrestund:

Jeg har handlet BLOM en gang og det var i begynnelsen på jan-2000, kjøpte på 23 og solgte på 24.

TOM er det blitt mange handler i , men hadde også en TOM handel i jan 2000, kjøpte på 122.50 solgte på 119. (Må legge til at kusren til TOM gikk vanvittig i løpet av 2000, uten at jeg var med... og det skal ikke skje igjen!)

 

Snart er vi der igjen!!

Link to comment
Share on other sites

Klipp fra Hegnar:

Tar laksen til WTO

 

Norge er beredt til å ta laksesaken til WTO.

Artikkel av: NTB (3.2.05 16:56)

 

Norge er innstilt på å bringe laksekonflikten med EU inn for Verdens handelsorganisasjon (WTO) dersom EU ikke kommer opp med en bedre løsning, sier statsminister Kjell Magne Bondevik.

 

Bondevik ga klar beskjed til EUs formannskap torsdag om at Norge er uenig i de beskyttelsestiltakene som EU-kommisjonen ventes å vedta mot import av norsk laks fredag.

 

Vi skulle gjerne unngått å bringe saken inn for WTO, men vi er i vår fulle rett til det, sa Bondevik etter møtet med statsminister Jean-Claude Juncker i Luxembourg, som har formannskapet i EU dette halvåret.

 

Juncker gjorde det klart at beslutningen om beskyttelsestiltak vil bli brakt inn for ministerrådet, og han lovet å arbeide for å finne en akseptabel løsning. (©NTB)

Link to comment
Share on other sites

fpDJIA-narrow.gqplus?795fpNASDAQ-narrow.gqplus?795

 

Oljeprisen og Nadsaq snubler i ettermiddag, det ser noe mørkt ut i øyeblikket. Men det snur seg fort ;)

 

Overnatter med FRO, noe som foreløpig ser ut til å være en god plan. USA sender FRO opp til $49,75- noe som tilsvarer ca. 317 NOK - men det er lenge igjen til det stenger.... FRO realtime

 

Når det gjelder JIN så håper jeg på sympatierklæringer, jeg må sove enda en natt med disse i portefølje... :blackeye: Dagens handel ga ikke noe klart budskap om noen av spillerne kjøpte seg videre opp - men det er jo alltid en fare for at det flagges før børs. Dersom GOGL's plan er å kjøpe seg videre opp over børs vil de nok sitte rolig noen dager så panikken sprer seg. Mens JIN muligens iverksetter innsidekjøp eller tilbakekjøp av aksjer for å forsvare aksjekursen.

 

JIN er spekulativt og risikofyllt, det sitter antagelig irriterende mange med mye bedre informasjon enn oss små rundt omkring i meglerhus...

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder JIN så håper jeg på sympatierklæringer, jeg må sove enda en natt med disse i portefølje... :blackeye:

JIN er spekulativt og risikofyllt, det sitter antagelig irriterende mange med mye bedre informasjon enn oss små rundt omkring i meglerhus...

 

 

Du får ta litt visdom utifra Panteras signatur:

Bare de som tør å gjøre store feil kan gjøre det stort!!!!

 

Jeg er ikke redd for å sove med JIN, kanskje den kommer til å korrigere videre ned i noen dager, (eller kanskje ikke :-D )

Men jeg er meget sterk i troen på at det er mye mer å hente her!!

 

Kanskje ikke noe til sympatierklæring men...

 

Silje

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med GOGLE Pantera, har du dekket deg inn?

 

Hei Hoff@ vennen.

 

Har vært litt opptatt her, så jeg kunne ikke svare deg før nå. Ja, jeg har dekket meg inn i GOGL.

 

 

F.o.m. mandag av og fremover så kommer jeg til å bli ganske opptatt, så jeg får ikke tid til å følge med børsen før etter den er stengt.

 

 

En dag for meg uten børsen, er omtrent som en dag med feber............ HJELP.... jeg kommer til å bli SYK....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...