Jump to content

Episode 258 - Mandag 04.04.05


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Lurer på hvor markedet sender TOM i dag etter denne nyheten....

 

Tomra skattegranskes

Av dn.no

 

Tomras regnskaper for 2001-2003 granskes av skattemyndighetene for å finne ut om selskapet har betalt for lite skatt ved salg fra Norge til sine utenlandske datterselskaper.

 

– Det er mye penger involvert her og derfor synes vi er det riktig å orientere om at det er en prosess i gang i forhold til skattemyndighetene, sier økonomidirektør Espen Gundersen i det børsnoterte panteselskapet Tomra til Dagens Næringsliv.

 

Risiko for ulik oppfatning

Gundersen sier til DN at Tomra mener selskapet har forholdt seg så godt det kan til gjeldende regler, men at det alltid vil være en risiko for at myndighetene har en annen oppfatning,

 

Ifølge avtroppende konsernsjef Erik Thorsen i Tomra er bakgrunnen for bokettersynet skattemyndighetenes ønske om å se på hvordan selskapet priser panteautomater som selges fra Norge til utenlandske datterselskaper.

 

Komplisert

Undersøkelsene av Tomra er et samarbeidsprosjekt mellom Asker Ligninskontor, Akershus Fylkesskattekontor og Skattedirektoratet.

 

– Dette er ofte kompliserte saker som krever mye dokumentasjon. Konsernselskaper kan legge opp til underskudd i høyskatteland og overskudd i lavskatteland – og regulere dette med hvordan de setter prisene på varer og tjenester. Vi er selvsagt interessert i at det overskuddet som skapes i Norge, også beskattes her, sier kontorsjef Olav Øgreid ved Akershus Fylkesskattekontor til DN.

Link to comment
Share on other sites

IMAREX - OSLO BØRS - IMAREX - NYTT SELSKAP TIL NOTERING I DAG

04.04.2005 08:28

 

Nytt selskap til notering i dag 04.04.2005:

 

Navn: International Maritime Exchange ASA

ISIN nr.: NO0010122898

Ticker: IMAREX

Pålydende: NOK 1

Liste: Hovedlisten

Børpost: 100

Totalt antall aksjer: 6 903 258

Ordreboks ID: 29273

 

International Maritime Exchange ASA er klassifisert av MSCI

(Morgan Stanley Capital International) og S&P (Standard &

Poors) som 40201040 - Specialized Finance i GICS (Global

International Classification Standard)

Link to comment
Share on other sites

Trodde dette var en aprilspøk på fredag jeg:

Forrige uke gikk oljeanalytikerne i Goldman Sachs, som er verdens største aktør innen energiderivater, ut med en analyse der de fryktet at oljeprisen kunne stige i et kortvarig rykk opp mot 105 dollar fatet.

 

Men var vel ikke aprilspøk da Imarkedet skriver det samme i dagens nyheter...Står jo ikke noe om tidsperspektivet de har for når de forvener et rykk opp mot 105$ fatet, men de mener kanskje i nærmeste framtid vil jeg tro- hadde vært ganske sinnsvakt om det hadde skjedd!!

Link to comment
Share on other sites

Dumper gullaksjer

Storinvestor har solgt seg helt ut av IGE.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (4.4.05 08:58)

 

Ifølge en melding fra IGE har Dormant Properties nå solgt alle sine aksjer i gruveselskapet. Det fremgår ikke hvor mange aksjer som er solgt i denne omgang, men ifølge Reuters eide selskapet så sent som 22. februar 19,99 prosent av IGE.

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen,

 

TANK:OVERKAPASITET VENTES Å TREKKE RATENE NED I APRIL -GIBSON

Oslo (TDN Finans): Overskudd av tonnasje i AG gjør at det er ventet etbetydelig fall i ratene i annen halvdel av april

VLCC-ratene falt i forrige uke og den siste slutningen som ble gjort til USGulf var på 76,25 worldscalepoeng (ws), mens siste slutning til USAs

vestkyst var ws 86,25.

 

Forøvrig fikk Frontline TBN beste slutning PG -> China på WS 87,5

 

---

 

IGE ja.. Hvis man har fulgt litt med så vet man at Fearnleys var de som solgte for innsiderne forrige gang. Ble jo en perfekt anledning for dem å selge, både mineraloppdatering OG Orion SMS.. Sukk :)

 

Shorte IGE ... Du skal ha tungen rett i munnen når ørene teller flere prosent på slike kurser. Lykke til Pantera :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis TOM falle mye de nærmeste dagene p.g.a dagens børsmelding, så tror jeg jeg kjøper obsjoner

 

Godmorgen alle sammen!

Dette ser ut til å bli en ny knalldag det, bortsett fra TOM da, men den må vi vel vente på uansett?

Du mener vel opsjoner Pantera?

 

 

Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Investtech trekker frem Blom som dagens kjøpskandidat.

 

 

Av:Svend E Larsen - Stocklink - 04.04.2005 08:51

 

 

Investtech trekker frem Blom som dagens kjøpskandidat.

 

"Blom ligger i en stigende trend og videre oppgang innenfor denne indikeres. Har også brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved ca 12.50 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt", heter det fra Investtech.

 

Blom: siste 13.3

Link to comment
Share on other sites

Tomra

 

På tide Tomra ledelsen snart komme på offensiven hvis dette skal bli det Tomra-året som vi alle snakket om.

 

Trekker vi ut utbytte på 1,80 fra dagens aksjeskurs, ligger vi på 26 kroner. Det er en krone over hva Tomra lå på før endelig pantevedtak i Bundesrat. Dette er og blir triste saker.

 

I mellomtiden får jeg glede meg over Orkla.

Link to comment
Share on other sites

IMAREX kjøping på best! Herregud.. Fra 95 til 105 på 2 minutter

 

---

 

KIT - KITRON INNGÅR MARKET MAKING AVTALE

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=105586

 

Kitron har inngått avtale om likviditetsgaranti for

selskapets aksjer. Avtalen er inngått med DnB NOR Markets

som umiddelbart stiller forpliktende kjøps- og salgskurser

i aksjen. Avtalens formål er å stimulere til økt handel i

selskapets aksjer innenfor de rammer som følger av Oslo

Børs` likviditetsgarantistordning. Kitron har i tillegg en

market making avtale med Fondsfinans ASA.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som trodde TOM ikke hadde flere negative nyheter på lager. Dette kan oppsummeres med et ord: fantastisk.

 

En ting som er positivt dog, er at livet som TOM aksjonær har gjort meg til et svært svært tålmodig menneske - tålmodighet som jeg så til de grader manglet før.

Link to comment
Share on other sites

Innrømmer at jeg for FØRSTE gang føler jeg har gjort mitt i TOM!

Hvem hadde forutsett dette?

27 tallet!!!!!!!!!!!!

Fy f.......

 

Dette er første gang jeg vurderer å selge for å finne en litt hyggeligere investering!

Er fortsatt 2,50 i pluss pr. aksje, så jeg kan velge å gå ut med flagget oppe.

Men nå er jeg nesten i 0 (null) og det etter at Tyskland er i boks..............

Da er det liksom ikke noe poeng å sitte her.......

 

Drittdag IGJEN!

Hvor lenge må vi vente før skatteetaten har avsluttet?

6 mnd? 1 år?

Fy f...............

Link to comment
Share on other sites

Northern Lights.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet ditt her. Hvis du fremdeles er i pluss med 2,50 pr. aksje i TOM, og er så møkka lei av TOM så burde du selge det. Du har fremdeles gevinst.

 

Pirelli, du tok tapet i TOM som en MANN uten å pipe. :rolleyes: Det har jeg sansen for. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Northern Lights.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet ditt her. Hvis du fremdeles er i pluss med 2,50 pr. aksje i TOM, og er så møkka  lei av TOM så burde du selge det. Du har fremdeles gevinst.

 

Pirelli, du tok tapet i TOM som en MANN uten å pipe.  :rolleyes: Det har jeg sansen for. :unsure:

 

Så det er ikke lov å pipe over TOM nå?

Skjerp deg Pantera og kom deg ned av PIDESTALLEN din!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...