Jump to content

Episode 258 - Mandag 04.04.05


pluss201

Recommended Posts

Pantera, min frustrasjon rundt Tomra er brukt opp, men som den sta idioten jeg er blir jeg sittende videre - stahet blir sjeldent belønnet på børsen generellt og TOM spesiellt.

 

Jeg sysler med andre ting - syns KIT er spennende, når blir tegningsrettene notert?

 

Skulle gjerne vært med på grillfesten i Bergen, men jeg har desverre for store forpliktelser på hjemmebane.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Northern Lights,

 

Og jeg som hele tiden har trodd du var i minus! Ble nesten litt sjokkert nå. Du sitter i TOM siden Q4, i PLUSS, og i mellomtiden går likvide aksjer på Oslo Børs i salige pluss. Det kaller jeg bortkastet tid... Skulle ikke mer til enn at du realiserte litt i TOM, og så tradet litt på siden for å tjene mye mer enn du tjener på å sitte og sutte på labben i TOM ;) Selv har jeg et heidundrande minus i TOM, venter ikke at den kommer i pluss før etter sommeren. Men det er greit!

 

Snart kjøpssignal i TOM nå forøvrig, når den siste optimist har solgt... Hehe

 

Forøvrig tar FIRST (kursmål 45 i TOM) TOM og TAT ut av ukesporteføljen, erstatter dem med FJO og OCR

Link to comment
Share on other sites

Pirelli,...

men som den sta idioten jeg er blir jeg sittende videre

 

Husker du skrev det samme når AKY duppet så voldsomt i fjor sommer. - Den gang fikk du meget godt betalt for staheten. Håper det samme skjer nå. :) .

Link to comment
Share on other sites

Så det er ikke lov å pipe over TOM nå?

Skjerp deg Pantera og kom deg ned av PIDESTALLEN din!

 

Jeg er ganske lei av at du bruker forumet til å klage og syte. Skal man være med i dette gamet så må man tåle at det kommer noe negativt om en aksje av og til.

 

Min kommentar til deg har ingenting med PIDESTALL å gjøre, men fornuft bondevett.

Link to comment
Share on other sites

Pantera

Bare sånn for nysgjerrighetens skyld

Hvor langt ned skal TOM før du kjøper opsjoner ?

 

Jeg vet ikke helt tandy. Håper selvsagt at TOM faller mer jeg da. Kanskje til rundt 24-25,- Faktisk så kan det skje p.g.a usikkerhet runt Tomras regnskaper for 2001-2003 som skal granskes av skattemyndighetene. Finner de noe muffen, så vil ikke jeg være aksjonær i TOM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sysler med andre ting - syns KIT er spennende, når blir tegningsrettene notert?

 

 

Jeg har prøvd å ringe til KIT vedr. det du spurte om Pirelli. men de satt på møte hele gjengen de som kunne svare på det, så jeg må aventer litt her før jeg kan svare deg på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske lei av at du bruker forumet til å klage og syte. Skal man være med i dette gamet så må man tåle at det kommer noe negativt om en aksje av og til.

 

Min kommentar til deg har ingenting med PIDESTALL å gjøre, men fornuft bondevett.

 

Mener du virkelig at jeg bruker forumet til å syte?????????

Jeg er vel en av de som har vært mest positiv til TOM her????????

Men det er greit!

Jeg skal kutte ut og finne andre forum

Så blir du fornøyd å slipper å lese ALLE mine syteinnlegg.

Så kan du heller forgude de som selger ut med tap, UTEN å klage.

Det står det jo respekt av!

Kyss meg i r....

Link to comment
Share on other sites

Northern Lights,

 

Og jeg som hele tiden har trodd du var i minus! Ble nesten litt sjokkert nå. Du sitter i TOM siden Q4, i PLUSS, og i mellomtiden går likvide aksjer på Oslo Børs i salige pluss. Det kaller jeg bortkastet tid... Skulle ikke mer til enn at du realiserte litt i TOM, og så tradet litt på siden for å tjene mye mer enn du tjener på å sitte og sutte på labben i TOM ;) Selv har jeg et heidundrande minus i TOM, venter ikke at den kommer i pluss før etter sommeren. Men det er greit!

 

Snart kjøpssignal i TOM nå forøvrig, når den siste optimist har solgt... Hehe

 

Forøvrig tar FIRST (kursmål 45 i TOM) TOM og TAT ut av ukesporteføljen, erstatter dem med FJO og OCR

 

He he.....

Sant det Thomas....

Er derfor jeg er litt sur i dag....

Det var liksom dråpen.... :)

Joda, kom inn på 24,50 i snitt så det er jo bare å selge.

Men nå skal jeg holde kjeft, slik at prinsessen på forumet slipper å slite seg igjennom all sytingen min!

Takk for i dag....... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Oisann, mer farmasi galskap! :)

 

 

MEC - RELEASE NO. 97 APPROVAL IN CANADA

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=105606

 

 

April 4, 2005

 

Release No. 97

 

MediCult a/s (MEC) has obtained market approval of its

products in Canada, including its IVM® System

 

MediCult has obtained approval to market its products in

Canada from the Canadian Therapeutic Products Directorate.

The approval concerns all key products including MediCult`s

IVMÒ System.

 

`The approval to market will allow MediCult to take the

necessary commercial steps to build a strong market

position in the Canadian market` says Lars Rønn,

adding `There is a high level of interest in IVM in Canada,

and we expect that the MediCult IVM® System and other

specialized products will allow the company over time to

build a strong foot-hold in the Canadian market.`

 

The market approval in Canada highlights MediCult`s

continued drive towards building a growing business in the

North American market.

 

In order to penetrate the Canadian market, MediCult has

teamed up with the Canadian company Meditech Canada Inc. as

its distributor - one of the pioneers in bringing IVF

products to the Canadian market.

 

 

For more information, please contact Lars Rønn at +45 46 79

02 15.

E-mail: lar@medicult.com

 

 

 

NOTES TO EDITOR

 

About In Vitro Fertilization

During the last decades in vitro fertilization (IVF) has

become an increasingly important way of helping childless

couples to a baby of their own. Several additional

techniques have been implemented to increase the pregnancy

rate. Still the chance of a couple to take home a baby

after one IVF treatment is only on an average 25%. To

increase this figure the traditional way is to increase the

number of embryos transferred. This, however, also leads to

the birth of multiplets with possible associated medical,

social and economical problems. As a consequence of this,

the trend today is to improve the treatment methods with

the aim of transferring just one embryo and still maintain

or even improve the chances of a pregnancy. An important

part of this is the development of improved culture media

used during insemination and culture of embryos. MediCult

is developing several new products with the aim to make

single embryo transfers the standard treatment within IVF.

 

 

About In Vitro Maturation

In vitro maturation (IVM ®) is a new and promising

development in Assisted Reproductive Technology. During

conventional in vitro fertilization (IVF) women are

required to undergo hormone treatment before egg

collection. This may have severe side effects, which is not

the case, when in vitro maturation in specially designed

MediCult IVM ®-media is used. IVM ® is therefore a much

safer alternative. The elimination of hormone injection

during IVM ® treatment minimizes the negative impact on the

woman`s daily life. Since generally the costs of hormones

make up about 50% of the total costs of a conventional IVF

treatment, IVM ® often proves to be a cheaper alternative

as well.

 

 

About MediCult a/s

MediCult a/s is a leader in the development and

commercialization of innovative products for use in

assisted reproduction. The company was founded in 1987

based on a pioneering technique using a patented serum

replacement. MediCult is located in Jyllinge, Denmark, and

distributes its products worldwide. MediCult is listed on

the Oslo Stock Exchange (MEC). For further information,

please visit www.medicult.com

Link to comment
Share on other sites

OPERA - OPERA POWERS ADOBE`S PREMIERE PRODUCTS

http://www.newsweb.no/index.asp?melding_ID=105607

 

 

Opera Software today announced the integration of the Opera

browser in Adobe® Creative Suite 2 - Adobe`s flagship Web

and graphic design development software. Adobe will use

Opera as the engine for the majority of content

manipulation, powering Adobe GoLive® CS 2, Adobe Photoshop®

CS 2, and other components of Adobe Creative Suite 2.

 

Adobe`s decision to integrate with Opera is of strategic

importance to Opera Software for two reasons. Firstly, it

confirms the quality, performance and versatility of

Opera`s

cross-platform technology. Secondly, it is a testament to

the growing importance of full Web access on mobile

devices,

as Opera`s integration with Adobe® Creative Suite 2 enables

Web developers and designers to create Web pages also for

small screens by previewing their work in Opera`s Small-

Screen Rendering (SSR) mode.

 

Adobe is one of the world`s largest software companies and

offers digital imaging, design, and document technology

platforms for consumers, creative professionals, and

enterprises. Adobe is traded on the Nasdaq National Market

under the symbol ADBE. More information at www.adobe.com

 

Opera Software`s agreement with Adobe is based on software

license, maintenance fees, and professional services.

Link to comment
Share on other sites

Northern Lights.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet ditt her. Hvis du fremdeles er i pluss med 2,50 pr. aksje i TOM, og er så møkka  lei av TOM så burde du selge det. Du har fremdeles gevinst.

 

Pirelli, du tok tapet i TOM som en MANN uten å pipe.  :rolleyes: Det har jeg sansen for. :unsure:

 

Northern Lights er den personen som syter minst i forumet!

Han har gitt meg inspirasjon over TOM aksjen igjen! :rolleyes:

Det er lov til å gi et lite utbrudd når TOM får så mye negativt omtale som idag.

Er man MANN når man taper penger? Hva er poenget å selge i tap?

Jeg kjøpte aksjer i TOM da den var 3 sifret! Hvis jeg selger nå slik at du kan få en billig inngang så er jeg MANN?

Så nå skal man vente med å kjøpe TOM til aksjene er nede til 24-25 kroner, det samme som aksjen var verdt i høst 2004 uten Tyskland, England, Japan, osv...? Tviler sterkt på at den kommer ned dit igjen. Det har kommet noen små negative handlinger for TOM som er blåst opp i dimensjoner slik at aksjen faller. Du kan jo krysse fingrene for at den faller enda mer.

Er vel ikke så mye bondevett hvor du er fra....!?! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

hehhee - tenkte vi kunne prate litt saklig om aksjer her, men virkker som dere også er på krangler`n....nesten littt HO-tendenser her :P

 

PS; Takk for sit Pirelli, god argumentasjon på Tomra-tråden,men det ser ut til at jeg kan få rett mht. til kurser under 25 før Q2.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som trodde TOM ikke hadde flere negative nyheter på lager. Dette kan oppsummeres med et ord: fantastisk.

 

En ting som er positivt dog, er at livet som TOM aksjonær har gjort meg til et svært svært tålmodig menneske - tålmodighet som jeg så til de grader manglet før.

 

hehe, bra det cronus (å bli mer tålmodig), og du har vel kanskje lært deg å fokusere på det positive og ikke så mye på det negative, også kanskje?!?

 

Jeg hadde ikke fikset å være så tålmodig tror jeg...

Link to comment
Share on other sites

Sikrit, Northern og Pantera. Dette er en lite motiverende debatt for alle involverte parter. Det Pantera antaglig siktet til var at jeg ikke hang meg opp i fallet i TOM i dag - jeg sitter også med papirtap og som vedkjent i ett innlegg tidligere - og er en stabeist som henger meg fast i aksjen fremdeles. Jeg har vurdert hold til min strategi, og da må jeg tåle svingene også - frem til en positiv nyhetsstøm tar tak i papiret en gang i (nær) fremtid. Ordet i parantes representerer mitt (håp) :)

 

Det er lov å bli sur, dette ordtaket "Tap og vinn med samme sinn" prøver jeg å leve etter - men det er jo noe forbannet sprøyt. Man blir selvsagt glad når man vinner og til de grader sur når man taper... Jeg syns de fleste deltagerne her er flinke til å moderere sin sinnstemning når man utformer innleggene - det finns jo ikke noe værre enn å selv sitte i en taperaksje og komme inn her på pitten å lese Klinsmans gledesutbrudd fordi BLOM har steget en krone... hehe...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke det jeg mener at man er mann hvis man selger aksjer med tap, eller at man er sitter i en aksje med store tap. men at man ikke bruker forumet til å av avreagere frustrasjonen.

 

Det er mange her som sitter med tap, men de fleste av de tar tiden til hjelp og venter på en evt. oppgang igjen.

 

Denne samtalen er over for min del. Den er for patetisk for meg.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen Ziggy, det skal vel noe til å toppe dritten på HO om dagen... Håper du blir med å farge AF med dine meninger fremover - dersom du ikke er helt miljøskadet av oppholdet på HO da. :)

 

 

Jeg syns det er merkelig at ikke Tomra aksjen fikk seg en kraftigere trykk i dag - mange fikk nok glasset fullt av dråper i morges...

Link to comment
Share on other sites

Ja nå var det litt hakking her- ikke hverdagskost for oss AFere, men litt underholdene er det jo, hehe. Vi er langt i fra HO-standard heldigvis!!

 

Jeg synes det er helt okay at Northern Lights får et lite utbrudd, kan ikke huske noen andre utbrudd fra hans side, og jeg synes heller ikke det er noe galt i å få et utbrudd bare det ikke blir en vane. Folk er forskjellige, derfor sier noen fa.. i hæl... mens andre sier: tja, får vel ta et tap og se etter nye muligheter.

 

Min konklusjon:

Det er helt greit å komme med utbrudd, og det er helt okay at folk sier hva de mener om det, men videre hakking mellom medlemmer som ikke er aksjerelatert bør foregå via PM!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å kjøpe CRU???

 

Corporate Advice & Research endrer i dag i sin anbefalte portefølje.

 

"Etter møte med ledelsen i Inernational Gold Corporation velger vi å ta aksjen inn i vår portefølje. IGE er en inkubator i gruveindustrien og har nettop oppnådd et stort gjennombrudd ved funn av Rare Earth Elements (REE) som er sjeldne mineraler. Funnet er gjort i Olserum, Sverige og har en bruttoverdi på malmen på 2,9 miliarder svenske kroner. For å ikke ha en veldig stor gruveindustri-eksponering velger vi å ta ut Crew Gold Corporation av vår portefølje", heter det fra CAR.

 

------------------------------------------

 

Ettersom CAR i over ett år har hausset CRU til de grader med kursmål på 20kr, velger de nå altså å pælme ut CRU til fordel for IGE (er du enig eller Pantera, hehe). Ergo kan det jo være et bra kjøpssignal på CRU når CAR tar den ut av portisen- ingenting har jo skjedd med CRU så lenge CAR har anbefalt den!!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å kjøpe CRU???

 

Corporate Advice & Research endrer i dag i sin anbefalte portefølje.

 

"Etter møte med ledelsen i Inernational Gold Corporation velger vi å ta aksjen inn i vår portefølje. IGE er en inkubator i gruveindustrien og har nettop oppnådd et stort gjennombrudd ved funn av Rare Earth Elements (REE) som er sjeldne mineraler. Funnet er gjort i Olserum, Sverige og har en bruttoverdi på malmen på 2,9 miliarder svenske kroner. For å ikke ha en veldig stor gruveindustri-eksponering velger vi å ta ut Crew Gold Corporation av vår portefølje", heter det fra CAR.

 

------------------------------------------

 

Ettersom CAR i over ett år har hausset CRU til de grader med kursmål på 20kr, velger de nå altså å pælme ut CRU til fordel for IGE (er du enig eller Pantera, hehe). Ergo kan det jo være et bra kjøpssignal på CRU når CAR tar den ut av portisen- ingenting har jo skjedd med CRU så lenge CAR har anbefalt den!!

 

Jeg foretrekker CRU long fremfor IGE . Sistnevnte er jo day tradere inne i. Den er så volatil at halvparten er mer enn nok. IGE er en short kandidat for meg, uansett hva ORION sier.

Link to comment
Share on other sites

Bra Pantera.

Da regner jeg med at det gjelder all utenomaksjeprat.

Feks. Grilling osv.....

 

Nok om det, regner med at du tar hintet.

Bør vel være lov å ytre seg for alle her uten at du skal kritisere!

 

TOM er på vei opp igjen, så nå er det lysere enn på lenge :D

Hurra!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...