Jump to content

Episode 299 - Onsdag 08.06.05


Ivers

Recommended Posts

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article1055241.ece

 

Enig

 

Langt mindre inntekter

 

Verdsettingen sier ikke lite om markedets tro på Googles fremtid. I 2004 hadde Google inntekter på rundt 20 milliarder kroner, mens AOL Time Warner fakturerte for nesten 270 milliarder kroner.

 

Den skyhøye prisingen til tross, av tredve aksjeanalytikere Reuters har spurt, er det ingen som anbefaler salg av Google-aksjen

 

hmmm boble?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Jeg vet mange sitter og følger Tomra her fortsatt.

 

Akkurat nå ser ikke bruden særlig fin ut i mine øyen. Ble brutalt solgt ned igjen ved tegn på oppgang. Brytes 27 så blir bunnen dyyyp.

 

Imens setter OSE nye rekorder og polet nordpå går tomp for Laphroaig... :)

Link to comment
Share on other sites

Har lurt litt på hvorfor Apptix plutselig klatrer, men det er nok bare fordi CAR gjentar sin kjøpsanbefaling. Hadde håpet på at det var noen nyheter utover dette.

 

ps! Legg merke til den fantastiske kurven OSE kan vise til i dag. :D

Link to comment
Share on other sites

Å fillern, jeg trodde vi snakket om bulkrederiet til Fredriksen - GOGL...

 

Pluss, å tro noe om kursutviklingen i TOM er vanskelig. Aksjen følger som regel omvendt proposjonal logikk, beskrevet i boken "The opposite logic og gravity based TAFA", Appendix H, side 27.

Link to comment
Share on other sites

Merker meg forøvrig at IGNIS sliter litt om dagen. CAR mente den hadde utløst et sterkt kjøpssignal ved brudd på 70 øre. I så fall er den i ferd med å utløse salgssignal nå. Motstanden antar jeg som sagt ligger ved 72/73 øre.

 

Hvor henger Røkke når han er på byen tro? Regner han legger kortet i baren for tiden og spanderer noen runder på de som er innom...

Link to comment
Share on other sites

Pirelli, hehe...

 

Tror det er mange som har problem med å bla i den boka. Vanskelig det med såre fingertupper. <_>

 

Får se hvordan det går. Går børsene i rødt, vet jeg en kandidat som får mer ris enn de fleste som vanlig.

 

Men det kan man vel se vekk fra nå siden skyene er forduftet og OSE går til himmels i rolig tempo. :huh:

 

Når kommer neste "Warren advarer" tro?

Link to comment
Share on other sites

SHIPPING-Baltic Dry Index faller ytterligere 2,1%

 

OSLO, 8 juni (Reuters) - Tørrbulkindeksen Baltic Dry Index

<.badi> faller 64 poeng, eller 2,14 prosent, til 2.931 poeng onsdag.

 

Toppnoteringen stammer fra 6. desember ifjor og lyder på 6.208 poeng.

 

 

-----------

 

Når snur dette da tro?

Link to comment
Share on other sites

Hegnar forklarer oppgangen i AKVER:

 

Carnegie oppjusterte i dag sitt fair value-estimat på Aker Kværner til 297-340 kroner. Ifølge TDN Finans gir summen av delene-verdsetting meglerhuset har gjort en verdi på 297 kroner per aksje. En diskonteringsmodell gir en verdi på 340 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Win traden min hikker i dag, og tickertape er jo 50 min forsinket, dette kostet meg en handel før i dag, ja ja, nå er jeg klar over det, men nå er det bare 10 min. igjen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...