Jump to content

Episode 394 - Onsdag 19.10.05


thomas

Recommended Posts

dette sier Warren...

 

Aksjeguru: - Fallet helt normalt

 

Aksjefallet de siste ukene som fortsetter i dag er egentlig helt normalt. - Det er høyere risiko i aksjemarkedet enn andre markeder, sier Peter Warren.

 

- Du blir betalt bedre i å være i aksjemarkedet over tid fordi du påtar deg høyere risiko. Det er egentlig ikke noe spektakulært i dette fallet i det hele tatt, sier hedgefondforvalter Peter Warren til TV 2 Nettavisen.

 

Han mener at mange investorer har helt glemt at det å investere i aksjer medfører høyere risiko enn for eksempel bank.

 

- Investorene innbiller seg at jo høyere aksjene er, jo lavere risiko er det. Det er jo selvsagt helt feil, men folk blir blennet av den høye avkasningen man har hatt på børsen de siste årene, sier Warren.

 

Billige aksjer

 

Han mener det er nå aksjene er billige.

 

- Det er jo lavere risiko nå. Selskapene er billige, oljeprisen er fortsatt høy og den generelle norske økonomien er bra. Hvis analysene var riktige for noen uker siden så er situasjonen vesentlig forbedret nå, sier Warren.

 

Men ser man på oljeaksjene på børsen ville de reagert ned før eller senere uansett.

 

- Både de kanadiske og australske børsene som også ses på som råvare-/energibørser begynte korreksjonen allerede i september, men her hjemme lukket man øynene. Fallet var nødt til å komme, sier Warren.

 

Han viser også til at oljeprisen falt fra 71 dollar fatet til 61 dollar, mens de norske oljeaksjene fortsatte til nye toppkurser.

 

 

nettavisen 19/10/05

 

-----------

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Føler trenden har snudd litt igjen. 100% i cash. Håper det gir $$$ ved slutten av dagen. Samboeren ringte og lurte på om det var muligheter for litt shopping i kveld.

 

Hva skal jeg svar?

 

"Nei, alle pengene er i aksjemarkedet og jeg har tapt 100 000 kroner så langt i dag!

 

"Ja, kjære. Nå har jeg tatt gevinst på 300 000 kroner i aksjemarkedet så dette er en perfekt dag!"

 

 

Er ikke den siste best da? ;) Litt sent å selge i dag da... Nå tror i alle fal jeg vi har truffet bunnen snart :unsure: Vurderer om jeg skal inn igjen jeg nå. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nådd bunnen? Den har gått fra -3,00 til 3,5 på 10 minutter. NHY og STL faller og faller og drar med seg børsen. Liker ikke å sitte uten Tomra på hånden, men så langt har det gitt $$$ på de 20 minutten. Så får vi ser når jeg kan komme inn igjen, eller om jeg forblir ute...

Link to comment
Share on other sites

Nådd bunnen? Den har gått fra -3,00 til 3,5 på 10 minutter.

 

Ser ut som vi skal videre ned. Ser også ut som at ORS har gitt opp TOM for denne gang, skal vi snart under 39 igjen ?

 

Hvordan går det med futtene ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Då var eg ute av TOM fullstendig. Går heller inn att etter alt har roa seg litt, og krysser fingrar og tær for at ingen ordrar vert meldte med det fyrste.

 

Har ein liten lotteripost i Diagenic igjen, med verdi lik ein 1/15 av det eg har tapt dei to siste vekene.

 

The trend is your friend.

Link to comment
Share on other sites

Noe informasjon må ha lekket til markedet. Selv om det IKKE skulle skje. Aksjen har korrigert opp 1 krone på "hva?".

 

Noe skyldes at aksjen er oversolgt, men det er tradet over en million aksjer siste 20 minutter.

 

---------------------

Kjøper og selger litt aksjer for fatter'n og her har jeg tjent mye penger for pensjonisten. Kjøpte for pensjonisten på 40,50 og solgte på 47,50, og lot han stå utenfor aksjemarkedet en periode. I dag tidlig kjøpte jeg samme aksjer for 39,60 til pensjonisten. Tror han blir glad når jeg forteller han dette!

Link to comment
Share on other sites

Orkanen Wilma har nå styrket seg til en "ekstremt farlig" kategori 5-orkan.

 

Orkanen Wilma er blitt oppgradert gjentatte ganger det siste døgnet. Nå sammenlignes den med "storm of the century" som rammet Florida Keys i 1935.

...

 

Orkanen redder nok Oljeprisen og OSE.

Link to comment
Share on other sites

Har lært for noen tusinger at det ikke er lurt å trade med lånte penger...aldri aldri aldri igjen...selv om tapet var begrenset. Jeg leker ihvertfall ikke med penger jeg ikke har råd til å tape....

 

tror ikke tomra går under ca39 så lenge børsen holder 280 - satset noen lapper på out of the money (jepp nå er jeg skolert i emnet) warrants og håper jeg traff sånn nogenlunde:)

 

ratioen bedrer seg nå - selv om noen tradere (kanskje noen som fortsatt låner penger) henger igjen som selgere:)

 

 

 

oktober TOM

omsetning lengst til høyre...:

2005-10-03 46.70 95 149 150

2005-10-04 51.00 335 735 802

2005-10-05 50.00 486 101 072

2005-10-06 48.20 269 932 846

2005-10-07 48.00 104 281 347

2005-10-10 48.20 157 658 093

2005-10-11 48.40 57 929 960

2005-10-12 48.00 51 043 138

2005-10-13 44.90 198 184 878

2005-10-14 44.80 176 227 594

2005-10-17 44.60 58 305 493

2005-10-18 42.40 97 180 633

I dag 14:22 213 720 216

Link to comment
Share on other sites

Har lært for noen tusinger at det ikke er lurt å trade med lånte penger...aldri aldri aldri igjen...selv om tapet var begrenset. Jeg leker ihvertfall ikke med penger jeg ikke har råd til å tape....

 

Feil, det er nå man skal geare! Sjelden så mange gode plukk på en gang. NON kontoen har en kredit limit på 500k. Går for gull:) Baron eller lasaron.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bommet på kjøpet av TOM på etterbørs i går, men jeg traff nesten 100% med kjøpet før i dag, alt i alt er jeg i pluss nå, slett ikke så værst med tanke på alt som skjer nå :lol:

 

Feil, det er nå man skal geare! Sjelden så mange gode plukk på en gang. NON kontoen har en kredit limit på 500k. Baron eller lasaron.

 

 

Kreditt limiten hos NON kan du øke mye over 500k, he he for den som har baller altså B)

Link to comment
Share on other sites

Orkanen Wilma har nå styrket seg til en "ekstremt farlig" kategori 5-orkan.

 

Orkanen Wilma er blitt oppgradert gjentatte ganger det siste døgnet. Nå sammenlignes den med "storm of the century" som rammet Florida Keys i 1935.

...

 

Orkanen redder nok Oljeprisen og OSE.

 

Ja, Wilma har forandret seg ekstremt. Gikk fra kategori 2 til 4 i løpet av 90 minutter og er altså nå oppe i kategori 5(det sterkeste som finnes på skalaen). Trykket i øyet er det laveste som noen gang er målt. Hvis dette holder seg til den går på land blir det tøft (for ikke å overdrive).

 

http://edition.cnn.com/2005/WEATHER/10/19/wilma/index.html

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det, Nikolai.

 

Nå har de funnet olje så får vi se...

 

Denne "myggen" kan gå fælt etterhvert, etter nærmere analyser og når OSE "normaliserer" seg. Sitter med noen poster.

 

Noe for deg NL, liker litt høyrisiko du...!? Er på den unoterte lista, ticker NPEG.

 

Zoonic, du nevnte jo npeg for noen dager siden.

 

Norsk oljemygg finner olje

Link to comment
Share on other sites

Der plukket jeg litt DNO, vi får se hvor smart det var.. :unsure:

 

Og jeg plukket litt TOM (41), kunne nok ha ventet litt ser det ut som nå. Satser på at vi får en god avslutning på dagen !

Link to comment
Share on other sites

Sitter å titter på sin også, den og dno er aksjer jeg alltid har holdt meg unna siden de har vært så dyre, nå derimot..

 

Hva tror dere andre?

 

Får også nevne at stl nærmer seg blått teritorium.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...