Jump to content

Episode 394 - Onsdag 19.10.05


thomas

Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Fallet ser jo grusomt ut på ose.no sin graf. Kunne dei ikkje laga ein litt lenger x-akse? :P

 

ticker.ose.OSEBX1D180208.png

 

Eg og kjøpte meg inn att i TOM. Men eg skal vera snar med å kasta meg ut igjen. Ordet overreaksjon har gått gjennom hovudet mitt litt for mange gongar tidlegare i haust..

 

---

edit: Ute igjen. Ventar til i ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Dette er dagen for å handle, jeg handler mer i TOM, dette er en klar overreaksjon

 

Enig, men hvor legger vi oss på kjøp ?. Er redd for vi ser en del SL'er snart, jeg legger meg inn på 38. :D

Link to comment
Share on other sites

Jøsses,... her går det på rattentutten,....

 

Kjøper meg litt opp i AKER,... den må jo bare være billig nå?

 

Ja, Laphroaig, jeg kan ikke forstå annet enn at dette må begynne å bli grisebillig.

 

Men, det ser ikke ut til at markedet forstår dette. :(

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner aksjer å se litt billigere ut, vel og merke intradag. Tomra i går fremstår som grisedyr... :P

 

Har en magefølelse på at det kommer til å snu, og jeg er av en annen oppfatning enn Hoff@. En kontrakt i det børsen snur vil sende Tomra stygg-mye opp!

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner aksjer å se litt billigere ut, vel og merke intradag. Tomra i går fremstår som grisedyr... :P

 

Har en magefølelse på at det kommer til å snu, og jeg er av en annen oppfatning enn Hoff@. En kontrakt i det børsen snur vil sende Tomra stygg-mye opp!

Ikke enig med deg her gitt!

Se f.eks på Petrolia som endelig har fått kontrakt!!

Er faktisk også i minus. Tror ingen ting biter på akkurat nå. Fleste tenker tøm og røm

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Da var vi i 280. Egentlig like greit først som sist.

 

De siste salgsopsjonene mine gikk nå (OBXV970) med over 8-gangeren i gevinst på under 5 dager... spørsmålet er nå bare om en skal rullere en turn til ned eller om rekylen kommer innen dagen/helgen...

 

Markedet nå er nesten som en drøm for derviat-trading....

Link to comment
Share on other sites

Andreassen om børsraset

 

Terras sjeføkonom Jan Andreassen har en idé om hva som påvirker børsfallet - og om hva som vil bli avgjørende for utviklingen fremover.

 

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (19.10.05 10:51)

 

Oslo Børs hovedindeksen faller stygt frem mot lunsjtider onsdag, noe Terras sjeføkonom Jan Andreassen har en formening om hva skyldes. Ikke overraskende får vi høre at oljeprisen spiller en sentral rolle.

 

- Børsen vil være avhengig av oljeprisen fremover, og dersom oljeprisnivået holder seg, bør bør tilbakeslaget være midlertidig, sier Andreassen til HengnarOnline.

 

Personlig tror han på en fortsatt høy oljepris fremover, nærmere bestemt 54 dollar fatet neste år. Når det gjelder størrelsen på korreksjonene vi har vært vitne til de siste dager, er den en faktor som skiller seg ut, ifølge sjeføkonomen:

 

- Størrelseen på korreksjonen avhenger av lånte midler som det har vært overraskende mye av, fortsetter Andresen. – Nå gjelder det å få vasket ut en del av de gearede midlene, sier han.

 

 

----

Link to comment
Share on other sites

Selger du på en slik dag, Tandy? Oki, greit om det er gevinstsikring...

 

Man realiserer ikke tap på denne måten. ikke i Tomra ihvertfall. Husk den grafen Hallu limte inn..!

 

TOM = 39 !

Jeg spyr!

Nå starter snart SL raset

 

Jeg ligger klar! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Seriøst:

Nå er jeg ved ett veiskille.

Summen av investeringer er nå akkurat i null for hele 2005.

Hadde betemt meg for å IKKE gå under null, men er i tvil om jeg kaster ALLE kort nå.

GGS har spist all fortjeneste i TOM.

 

Er redd for å treffe bunnen med panikksalg nå, men det trodde jeg for 200.000 kroner siden også....

 

Hvor skal dette bunne ut?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...