Jump to content

Episode 394 - Onsdag 19.10.05


thomas

Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Seriøst:

Nå er jeg ved ett veiskille.

Summen av investeringer er nå akkurat i null for hele 2005.

Hadde betemt meg for å IKKE gå under null, men er i tvil om jeg kaster ALLE kort nå.

GGS har spist all fortjeneste i TOM.

 

Er redd for å treffe bunnen med panikksalg nå, men det trodde jeg for 200.000 kroner siden også....

 

Hvor skal dette bunne ut?

 

Jeg må innrømme jeg føler meg bra dum jeg ja... Vi burde jo solgt... den oppgangen fra 280>328 var jo ikke helt "frisk"... Ser ut som vi fant gulvet ved 277,5 kanskje... der First mente det kunne snu...

 

Handla litt QEC idag.. og litt BLO.. men.. jeg må le her... alt virker så sinnsykt billig..

 

AKS... ligger heeelt nederst på taperlista... merkelige greier... best å slutte å forstå.. :)

Link to comment
Share on other sites

NL,

 

Synd med din GGS post. Skal ikke være etterpåklok, men jeg advarte deg spesifikt om GGS for noen måneder tilbake. Det er et selskap som bare kommer med emisjoner og bullshit børsmeldinger og aldri klarer å levere noenting som helst. Risikoen er ekstrem, ettersom de opererer i Iran. Denne kjøper jeg kun på BEST i blinde, på børsmeldinger (uten å lese dem), for å selge 40-50 øre lengre oppe ca 1 minutt seinere.

 

At du har hatt gevinst i denne, og først NÅ selger den, på 7 kroner, er helt utrolig. Samme gjelder for TOM. Selv er jeg sjeleglad for at jeg kom meg ut på 52 kroner. Anger litt på at jeg tok en studentpost på 48, den kunne jeg ventet med, men heldigvis bare 1000 aksjer.

 

Du MÅ lære deg å ta gevinst, og du MÅ lære deg å ta stoploss. Ellers forsvinner du ut av markedet veldig kjapt, beklager å måtte si det.

 

---

 

Har kjøpt JIN idag og fisker i GOGL også. Har kjøpt PSI igjen, og trader DNO... prøver bunnfiske i diverse andre.

 

Lykke til, håper dere har på styrt-hjelmen... Dette er forjævlig

Link to comment
Share on other sites

Selger du på en slik dag, Tandy? Oki, greit om det er gevinstsikring...

 

Man realiserer ikke tap på denne måten. ikke i Tomra ihvertfall. Husk den grafen Hallu limte inn..!

 

Handler man rent objektivt og rasjonelt skulle det jo vært like naturlig å ta tap som å sikre gevinst.

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som om OSE har snudd nå. :)

 

Men, alle krakk går i bølger. Utviklingen snur er øyeblikk for deretter tryne enda en gang. Jeg er vettskremt og tør ikke handle en eneste aksje. Baller som Marsmellows eller hva de nå heter :angry:

Link to comment
Share on other sites

NL,

 

Synd med din GGS post. Skal ikke være etterpåklok, men jeg advarte deg spesifikt om GGS for noen måneder tilbake. Det er et selskap som bare kommer med emisjoner og bullshit børsmeldinger og aldri klarer å levere noenting som helst. Risikoen er ekstrem, ettersom de opererer i Iran. Denne kjøper jeg kun på BEST i blinde, på børsmeldinger (uten å lese dem), for å selge 40-50 øre lengre oppe ca 1 minutt seinere.

 

At du har hatt gevinst i denne, og først NÅ selger den, på 7 kroner, er helt utrolig. Samme gjelder for TOM. Selv er jeg sjeleglad for at jeg kom meg ut på 52 kroner. Anger litt på at jeg tok en studentpost på 48, den kunne jeg ventet med, men heldigvis bare 1000 aksjer.

 

Du MÅ lære deg å ta gevinst, og du MÅ lære deg å ta stoploss. Ellers forsvinner du ut av markedet veldig kjapt, beklager å måtte si det.

 

---

 

Har kjøpt JIN idag og fisker i GOGL også. Har kjøpt PSI igjen, og trader DNO... prøver bunnfiske i diverse andre.

 

Lykke til, håper dere har på styrt-hjelmen... Dette er forjævlig

Ja, du har mye rett her....

Jeg må begynne med SL, ingen tvil der!

Satt på salgsknappen i stad, men tok lunsj isteden..... (is i magen osv..)

Har derfor ikke realisert og jeg tror nok jeg biter i meg dette og sitter videre.

Ser litt bedre ut i skrivende stund og jeg har tross alt hodet over vannet....

Ingen lånte midler og det hjelper jo litt!

 

Men fra nå av blir det mer gevinstsikring/SL ingen tvil om det!

Link to comment
Share on other sites

- Tvangssalg og stop-loss

 

Analytiker Lars Marius Furu mener tvangssalg forsterker børsfallet.

 

Artikkel av: Øystein Byberg (19.10.05 12:19)

 

Olje- og offshore-aksjer leder Oslo Børs nedover i dag. Ifølge oljeanalytiker Lars Marius Furu i Fondsfinans forsterker tvangssalg og stop loss-ordre nedturen.

- Jeg tror det er mye stop loss-ordrer og tvangssalg som har begynt å skje. Det er noe vi må leve med til det er vasket ut. Hvor lang tid det vil ta, kan jeg ikke si deg, sier Furu til dn.no.

 

Han mener dagens børsfall er logisk, men ikke fornuftig.

 

Hovedindeksen har hentet seg inn i løpet av den siste tiden, og er nå ned 2,3 prosent til 281,76 poeng.

 

Det er ellers en artikkel i DN idag om FO og at de treffer best på anbefalinger på børsen.

 

------

Link to comment
Share on other sites

Trolig det beste rådet jeg har fått på dette forumet fikk jeg fra en som ikke lengre ser ut til å være aktiv på forumet:

 

"Slutt å lete etter logikk i aksjemarkedet". Som dagene har vist nå i det siste finnes det ikke noe logikk eller fornuft i markedet.

 

Hvis det er slik at olje er det som sender markedet ned, hvorfor faller STL "bare" 2% og NHY "bare" 1% mens det er flere enn 30 aksjer som faller mer enn 7%? Tidligere i dag var det 30 som falt mer enn 7.5%. Det finnes neppe et logisk svar på det.

 

"Det er intet å frykte, bortsett fra frykten selv" sa en smart mann om et helt annet tema for noen år tilbake. Nå er tydeligvis mange livredd frykten.

 

Akkurat nå ser det verste til å være bak oss. En del hus benytter anledningen til å laste tungt. Tror det er noen som har lært at å kjøre belånt gjennom korreksjoner gjør man bare ikke. Tvangssalget er nok stort i dag også, ser det er en del som spekulerer i det.

 

 

Min neste post blir ikke like dyp, det lover jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Futures dip on inflation, Intel concerns

 

By Steve Goldstein, MarketWatch

Last Update: 6:39 AM ET Oct. 19, 2005

 

LONDON (MarketWatch) -- Stock market futures dropped Wednesday as inflation and rising bond yield concerns reverberated around international stock markets and Intel Corp.'s soft revenue outlook depressed the technology sector.

 

 

S&P 500 futures slipped 4.1 points and Nasdaq 100 futures dropped 10.5 points.

 

Overseas, the Nikkei 225 fell 1.7% and the U.K. FTSE 100 dipped 1.2%.

 

On Tuesday, the biggest monthly rise in producer prices in 31 years pulled Dow industrials down by 63 points at 10,285, Nasdaq Composite down 14 points at 2,056 and the S&P 500 down 12 points at 1,178.

 

Anais Faraj, a strategist at Nomura Securities, said the market decline is down to healthy profit taking after an unexpectedly strong third quarter.

 

"It could be the first quarter 2006 correction come early," he said.

 

 

Dette lover ikke bra for vår torsdag....

Link to comment
Share on other sites

Føler trenden har snudd litt igjen. 100% i cash. Håper det gir $$$ ved slutten av dagen. Samboeren ringte og lurte på om det var muligheter for litt shopping i kveld.

 

Hva skal jeg svar?

 

"Nei, alle pengene er i aksjemarkedet og jeg har tapt 100 000 kroner så langt i dag!

 

"Ja, kjære. Nå har jeg tatt gevinst på 300 000 kroner i aksjemarkedet så dette er en perfekt dag!"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...