Jump to content

FJO - Fjord Seafood


Megler1

Recommended Posts

Aksjen ser nå ut for å kunne få et løft mot forrige topp og dagens stikk på kraftig økende volum sett i forhold til i går og dagene før med fall.

 

Prismeldingene ligger med fosinkelse og det skulle ikke forundre meg om julerushet er i gang.

 

Det har vært stor utslakting i høst og undertegede blir ikke veldig overrasket om det kan bli noe "knappehet" i januar februar og at Fjord er en av de som har holdt litt igjen på salget??

 

Turn med ståltro på Fjord Seafood på litt sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Ja turnaround jeg tror at FJO skal op nå. At det ikke blir straffetoll og avslutning av Safeguardaken tror jeg vil trigge FJO kmombinert med stigende laksepriser og teknisk bra! skal vi opp. Jeg lastet en del i går og for vel selge litt TOM og gå inn med mer FJO på mandag. Turn hav tror du om det siste EU utspilet

Link to comment
Share on other sites

Re. Kamikaze.

 

Når det gjelder politikere vet man aldri for ofte går det på rene hestehandler dem i mellom.

 

Politisk har vel neppe England den helt store politiske støtten av det øvrige Eu nå etter Iraq så slik sett er det mye trolig at Danmark mfl får støtte for sitt syn i kommisjonen.

 

Dessuten vil jo slike tiltak føre til langt høyere priser på en viktig konsumvare og hvem er interressert i det utenom de som produserer?

Belgia, Danmark, Frankrike mfl. har en stor ferdigvareindustri som vil tape penger på stigende laksepriser.

 

Turn

Link to comment
Share on other sites

- Kjøp Fjord-aksjen

Meglerhus går ut med kjøpsanbefaling på Fjord Seafood.

Artikkel av: Øystein Byberg (22.11.04 12:02)

Handelspartner Securities mener uttalelsene fra Fritz Harald Wenig i DG Trade i EU-kommisjonen fredag om at det ikke blir innført midlertidig straffetoll mot norsk laks, alene fort kan sette fart på de norske lakseselskapene.

- Vi tror lakseprisene fort kan stige fremover og da vil også Fjord-aksjen følge etter, tror HPS.

 

Meglerhuset anbefaler kjøp av aksjen med kursmål 3,20 kroner og stop loss hvis den faller under 2,00 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Heisann Hammers, har ikke sett mye til deg i det siste?, hvordan vurderer du aksjen teknisk nå?.

 

Undertegede vil karaktrisere vendingen opp som et meget solid kjøp da volumet er solid på oppgangsdagene og bekreftelsen i dag kom på tungt volum.

 

Nå tror jeg faktisk vi kan komme til å teste motstanden ved 2,90 -3,00 før en større korreksjon kommer.

 

Fundamentalt, som jeg har vært inne på virker det ikke veldig sannsynlig med tiltak mot laks nå fra Eu og av den grunn stiger lakseprisene. Fjo har dokumentert evne til god drift selv med lave laksepriser med EBITDA i 3Q langt oppe må 70 mill tallet.

 

Nå kan vi få et perfekt tilfelle som jeg også har snakket om tidligere.

Kraftig videre fall i kostnadene samt en økning i lakseprisen, det er vel hva stadig flere plukker opp nå.

Link to comment
Share on other sites

FJO ser slettes ikke verst ut for øyeblikket.

 

Jeg vil si at det ble gitt kjøpssignal rundt 2,30.

Da det ble brudd på en horisontal motstandslinje - samtidig som forholdet kurs/glidende snitt vendte i riktig retning !

 

Lett - ikke sant:

Selg på 3,40 - kjøp på 2,30 (selv om jeg har latt denne gå i "glemmeboka" nå - og har ikke har fulgt med på den daglig utviklingen den siste uka).

Link to comment
Share on other sites

Et pent kjøpssignal ble også gitt da RSI steg mens kursen lå stille, og RSI ikke duppet mer enn halve stigningen i RSI da aksjen falt ned på 2-tallet.

 

Da FJO var ferdig med "hovedraset" ned til 2,25 var RSI på 14. RSI steg så til 36 mens kursen vaket rolig, men falt igjen til 26,6 da aksjen falt ned mot 2. En ny topp i chartet bør sette en ny topp i RSI. Dersom vi ser at dette slår feil flere ganger kan vi anta en divergens mellom RSI og kurs, og her vil RSI generelt gi et signal om fremtidig utvikling.

Link to comment
Share on other sites

"Lett" Hammers? Som alle nå vet insisterte du på å selge da FJO lå rundt 2 kroner. Det var visst noe med en stor lare som furet. Hvorvidt rekylen i FJO skyldes tekniske eller fundamentale forhold har jeg ingen formening om. Det som imidlertid er sikkert er at du ikke klarte å forutse den i dine charts. Og nå er det altså rørende enighet om at aksjen er billig fundamentalt og sterk teknisk. Hvem hadde trodd det for et par uker siden? Svaret er altså de fleste andre enn deg, hehe.

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei, Hammers.

 

Husker jeg ikke helt feil kom du med en megasalgsanbefaling på kr 2???, du hadde sjelden sett en så råtten aksje teknisk! Ikke for å fortsette diskusjonen men rett skal være rett og alle vet jo det Hammers.

 

Nå har jeg tatt et nytt langsiktig bet med etter min opfatning en grei inngang. Vi som trader må bare innse at alle treder ikke kan bli like vellykket og det gjelder allefall for undertegede og de fleste jeg snakker med.

Link to comment
Share on other sites

I deres iver glemmer dere en VESENTLIG ting !

 

Jeg sa i klartekst til Turn (på HO på 3,40 - Turn ville "utfordre meg" til duell) at FJO ikke var noe å sitte med og man burde selge. Turn gjorde sitt beste for å latterliggjøre meg hele veien nedover, og han var "i hundre" hver gang FJO steg 4-5 øre i intraday trading - før fallet fortsatte.

 

Joda, jeg hadde mange oppfølgere - helt ned til kr 2,- , og jeg uttrykte meg alltid med HVIS så og så skjedde........ Rundt 2,- så jeg absolutt en stor fare HVIS......., men fra dette nivået slo ikke "hvis " til !

 

POENGET ER at jeg "solgte" på signalet på 3,40.

POENGET ER VIDERE at jeg slapp all den lidelsen som dere var gjennom - helt til jeg fikk KJØPSSIGNAL og "kjøpte" på 2,30 !

 

Det som dere nå oppfatter som problemstillinger på veien fra 3,40 til 2,- har mao aldri vært en aktualitet for meg !

 

Enkelt - ikke sant ?

Link to comment
Share on other sites

Heisann dere.

 

Jeg husker at Hammers anbefalte salg av FJO da den var på 3.40. Han indikerte da videre fall, og jeg må si :? rett skal være rett. Han hadde rett. :? Jeg og Hammers er som hund og katt, men når han har rett så får han ros. Lar meg slipper det her Hammers” Hva sa jeg” :oops: :oops:

 

Nå vet ikke jeg hvor lenge han mener når det gjelder tids perspektiv, men for en trader så var dette katastrofalt at aksjen falt fra 3.40 og videre ned til 2.50, og verre som var lengre ned.

 

Jeg hadde ikke FJO på den tiden. Takk og lov for det. Jeg begynte å plukke FJO på rundt 2-2.10. i oktober. Ut og inn av FJO ørten ganger. Det var et farlig punk å plukke på da aksjen var på rundt 2. Som Hammers skreiv ” ryket støtten på 2 så indikerte dette videre fall”. Jeg var ganske enig i uttalelsen. Jeg må si da aksjen var under 2, så såg det ganske mørkt ut, men heldigvis så holdt selgerne igjen salgsordrene, samt at jeg tror det var SL som gav utslaget, derfor var FJO under 2,-

 

Jeg kjøpte meg inn i FJO igjen i november, og de har jeg nettopp solgt. Så da vet jeg en annen en som sover godt om natten. …….Nå har ikke jeg FJO, så da håper jeg selvsagt på nedgang. Venter på morgendagen. Kanskje jeg får billig inngang.

 

Lykke til med dere andre som har FJO.

Link to comment
Share on other sites

Takker for det Pantera. :thumbup:

Du husker nok langt bedre enn det Turnaround :thumbsdown: noen gang kommer til å innrømme at HAN gjør........

 

I utgangspunktet har jeg ikke noe tidsperspektiv i det hele tatt. Perspektivet er det de som trader i aksjene som skaper ved at deres handlingsmønster avtegner seg i kurvene: kurs/10 dg snitt/30 dg snitt.

 

Jeg tolker kun signalene DERE gir og som forteller meg når det bør selges og når det bør kjøpes.

 

Hilsen Hammers......som ser med bekymring på de fargene du har i gresskarene dine. Claret and blue + gult er "mine farger" ........og de klørne ser temmelig skarpe ut....!

Link to comment
Share on other sites

Pantera:

 

Grunnen til at jeg tillater meg å herje litt ekstra med Hammers er for det første at han har utnevnt seg selv til allviter og sjelden unnlater å skryte av sin egen fortreffelighet. Til allmenn irritasjon på forumet. For det andre har han lansert en åndssvak teori om at aksjer som viser teknisk svakhet må det være noe fundamentalt galt med.

 

Det er et ubestridelig faktum at vår venn baisset som besatt da FJO vaket rundt 2 kroner. Det vet alle som har fulgt med i denne tråden eller som tar seg bryderiet med å lese tilbake. Dessuten insisterte han i ukesvis på at det ville dukke opp noen skjeletter ut av skapet ved presentasjonen av kvartalsresultatet. I ettertid vet vi at dette ikke skjedde. Dessuten vet vi at det lønte seg å kjøpe FJO på rundt 2 kroner. Dette dreier seg definitivt ikke om hva jeg sa. (Jeg har aldri eid FJO og gir faen i hele aksjen.) Derimot dreier det seg om alt det idiotiske som Hammers har liret av seg om FJO. Når han så topper det hele med å si "Enkelt - ikke sant?", som om alt gikk slik han har skissert, er det på sin plass at noen jekker ham ned. Det har jeg tenkt til å fortsette med også i framtida. (Uavhengig av at du trenger ham for å senke FJO-kursen.)

 

Når det gjelder min kommentar om 2 øre, så var det myntet på tekniske analytikere i alminnelighet. Av alle dusteting innen TA, tar disse hvis-spådommene kaka. "Hvis" kursen stiger over et visst nivå, så er det positivt. Og "hvis" den raser under et annet nivå, så er det negativt. La oss heller spares for slike selvfølgeligheter.

Link to comment
Share on other sites

EngaBhoy

 

Det du har skrevet ønsker jeg ikke å kommentere, ved unntagen siste avsnitt.

 

Jeg ser at du synes TA er bare tull. Er det fordi du ikke kan det, eller fordi du aldri har skjønt det? TA er en av de få hjelpermidlene vi som aksjoner har til å hjelpe oss med, og det er viktig å ta i bruk de verktøyene vi har. Selvsagt kan man ikke forutsi alt hva som skjer i aksjemarkedet bare ved hjelp av TA. Når det er melding om kontrakter, melding om emisjon, oppkjøp, så glem TA.

 

Legg merket til støtten og motstandnivået. Det er sjelden det slår feil ut ved hjelp av TA. KIT har motstand på 3-3.20. Det var ikke lenge den var på 3.20 før den falt tilbake. KIT sliter allerede på 3.

 

Dette er et aksjeforum. Mange her bruker TA, eller ønsker TA analyse. Du mener at vi skal spare deg og alle de andre for slike selvfølgeligheter. Da tror jeg du snakker for litt for mange mennesker her. Det er greit, men hva med de andre som ønsker TA, men dessverre ikke kan det?

 

Dessuten, så har jeg vært med i dette gamet for lenge. En ting har jeg skjønt. Jeg trenger ikke Hammers for å snakke kursen i FJO ned. Det er flere faktorer som spiller inn for å senke FJO aksjen.

Link to comment
Share on other sites

Enga-gutten.

 

Det å ta mannen i stedet for ballen er en god gammel taktikk når man egentlig ikke har noe å fare med....Du har nok sett alt for mange Vålerenga-kamper de siste årene !

 

Allviter:

På diverse fora har jeg gitt uttrykk for at jeg IKKE har spesiell fundamental kjennskap til de selskapene jeg uttaler meg om. Det jeg sier er et resultat av teknisk analyse - dvs handlingsmønstret til de som trader i aksjene. Altså - null peiling, men usedvanlig mange fulltreffere !

 

Skryt:

Som den beskjedne personen jeg er har jeg ikke noen spesiell glede av å skryte av egne prestasjoner ovenfor ukjente lesere på forumet. Det DU og (kanskje andre) oppfatter som "skryt" - kan du heller dreie til "SKRYT av et SYSTEM" (TA) som gir svarene ! Jeg betrakter meg selv kun som en referent av hva TA forteller meg. Jeg skryter derfor ikke av meg selv, men av TA som system !

 

Åndssvak teori:

Jeg er en person som søker etter mulige svar når jeg observerer unormale handlingsmønstre i chartene. Jeg hadde et par teorier om FJO som ikke slo til denne gangen, men det vil ikke si at de ikke slår til i løpet av det neste halve året.

 

I fjor hadde jeg f.eks 3 like åndssvake teorier i QFR da aksjen raste som verst. Alle 3 ble bekreftet av børsmeldinger den påfølgende uken ! Noen ganger treffer man spikern'n på hodet direkte - andre ganger trenger men flere slag.

 

Når turde forresten du å stikke ut haka slik jeg har gjort - og kommet med noe spennende som senere KAN slå tilbake på deg selv ? Nei, så langt tilbake husker du neppe !

 

Lurt å kjøpe på 2,-.

Selvsagt var det i ettertid lurt å kjøpe på 2,-, men hvordan kunne du vite det da kursen VAR på det nivået. Var det ikke lurt å kjøpe på 3,-, på 2,50, på 2,2, osv - etter hvert som kursen falt. Å tenke på et tall (i dette tilfellet 2,-) når man skal handle er en farlig strategi.

Å uttale seg med DIN sikkerhet med fasit i hånden er like dumt som å si at aksjehandel består kun i å "kjøpe på bunn og selge på topp".

 

Da har jeg heller sansen for et sikkert system som sa: Selg på 3,40 - Kjøp på 2,30.

 

At du ikke har evne eller interesse av å skjønne TA får være din sak.

At du ikke evner eller har interesse av å lytte til andres meninger får også være din sak.

At du skryter på deg tillitsvervet av å være talsmann for de fleste aktørene på Aksjeforumet bryr jeg meg ingen ting om. Det forteller langt mer om deg selv enn det gjør om meg !

Link to comment
Share on other sites

Pantera:

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg både kan og har skjønt teknisk analyse. Det skal vel stengt tatt ikke så mye til heller, selv om jeg ikke vil gå så langt å kalle TA som sådan en selvfølgelighet. Det jeg ironiserte over var konklusjoner av typen "hvis aksjen bryter støtten, så er det dumt". Poenget er at dersom TA skal ha noen verdi, så må man kunne si noe om sannsynligheten for at så skal skje. Vi som har litt mer enn overfladisk kunnskap om TA vet at dette er fullt mulig, eller hur?

 

Forøvrig er teknisk analyse "fattigmanns trøst". Ingen har blitt skikkelig rik av å bruke TA, og ingen skikkelig rike har noengang foretatt oppkjøp basert på TA. Som du selv sier kan man glemme TA i situasjoner hvor oppkjøp eller emisjon er aktuelt. Da gjelder det å kunne analysere regnskapet for å fastsette verdien av eller likviditetssituasjonen i selskapet. Dessverre krever dette noe mer kunnskap av den enkelte investor, hvilket gjør at sauene på Hegnar Online stort sett holder seg til teknisk analyse.

Link to comment
Share on other sites

Hammers:

 

Jeg har aldri påstått at FJO ville snu ved 2 kroner. Du vet godt at mitt utgangspunkt hele tida har vært "den store faren" som aldri materialiserte seg. Etter din egen logikk burde vel forøvrig den siste tids kursstigning tolkes som at en god nyhet er i emning. Oppkjøp på gang? Løp og kjøp! Right!

 

Ikke skjønner jeg hvilket "sikkert system" du henviser til som sa kjøp på 2.30. Det er ihvertfall ikke dette systemet du bruker, for slike anbefalinger kom aldri fra din munn uansett hvor lavt FJO falt. Hvis du vil se meg stikke fram haka, så må du lese i de rette diskusjonsstrengene. KVI og OPC er forøvrig de to mest undervurderte aksjene på Oslo Børs. Jeg er ingen tillitsmann, men jeg har faktisk fått ganske mange oppmuntrende PM fra folk som er drittlei din kjekkasstil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...