Jump to content

Traders Pit - Episode 84 - Torsdag 22. juli 2004


Ståle

Recommended Posts

Får vel lime inn de samme gamle:

fpNASDAQ-narrow.gqplus?630fpDJIA-narrow.gqplus?630

t24_au_en_usoz_6.gif

 

S&P500: -1,33%

OSX: -1,68%

OIX: -1,80%

XAU: -2,43%

 

Mye rødt i USA.

 

Sitter over med TOM'ene mine. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dem. Synes støtten rundt 25 virker ok, men hadde ventet mer i dag.

 

CRU nærmet seg 5,60 i dag, men kom aldri så langt (lod ble vel 5,66). Avventet derfor, så får vi se hvor lurt det var.

 

Blir vel kanskje rødt i morgen da, i så fall kan man jo håpe på gode innganger i de aksjene man har i kikkerten.

 

Satt og vurderte FRO i går, men som nesten hver gang jeg vurderer inngang i FRO, så ombestemte jeg meg. Det skulle jeg visst ikke gjort. FRO er ustyrlig, og umulig å komme under huden på. Kanskje like greit å bare holde seg unna, én eller annen gang må jo også denne snu.

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

 

Hadde vært forferdelig (ordet kan tydeligvis ha en positiv betydning! :wink: ) mye aktivitet på forumet siden sist jeg var inne. Bra jobbet alle sammen!

 

Måtte faktisk klikke over på "side 2" :eek: :wink: for å kunne lese meg opp på TOM. (Sitter fortsatt, noen var i tvil om det. Men jeg sitter long, selv om jeg maser :eek: som om jeg tradet heftig.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri fulgt så mye med i en aksje som JIN, uten å være aksjonær.

Det har jo blitt som krydder i en sommerdøsig OSE.

Jeg ser nå at de siste minuttene så stuper JIN i HK, så den som trodde at nedgangen var over, tar nok feil.

Selv om det ser ut til at den åpner opp på OSE.

 

Ellers håper jeg at ikke OSE detter FOR mye i dag, det nærmer seg SL i CRU for meg.

Jeg ser at London trenderer oppover igjen, håper at retningen snur for resten også.

 

 

:wink::wink::wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

JIN opp ti prosent. Synd jeg ikke hadde cash til å kjøpe meg inn, hadde en følelse av at traderne ville presse prisen hardt opp den første halvtimen, slik som igår. De som liker å shorte bør gjøre det nå...

Link to comment
Share on other sites

Ja, mot mine tap i JIN igår går dette riktig fint! Kursen spretter frem og tilbake mellom 5,63 og 5,73...

Har tjent noen kroner her.

 

Men det gjelder å være rask på avtrekkeren :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har SL på 5,59 i CRU Utzi,

regner med at dette holder, for støtten har blitt testen flere ganger og virker solid.

Jeg feiker ut på JIN og gleder meg over at jeg har gevinst på den fra før, jeg er ikke sikker på at vi ender i pluss på den i dag.

Link to comment
Share on other sites

Fin oppgang i QFR. Grattis til Pantera.

Du har vel ikke solgt deg ut?????

 

 

He, he. Takker Corvus. Har ikke solgt meg ut i Q-free. Jeg har heller kjøpt litt mer da den var nede på 5,50. Så nå sitter jeg med 40k til gjennomsnitt kurs på 7,50. Har jo gevinst da :lol: , men jeg vil ikke selge i dag. Presser bare ned kursen.

 

Skulle heller ha solgt TOM på fredag da den var oppe på 26.40, men det gjorde jeg ikke :evil: , og nå har den gått tilbake til der hvor jeg kjøpte for. 25.30.

Link to comment
Share on other sites

HeiSan,

 

Du verden, noen som kan fortelle hva som går av Aker systemet - nesten nede i bunn igjen til tross for gode kontrakter?

 

Tok med meg litt godvær nordfra - håper det blir med videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at det er en del penger å hente i JIN hvis man er kjapp nok på kjøp og salgs knappen.

 

Dessverre tror jeg dere fort kan brenner dere her. Jeg for min del vil vente til alt har roet seg . Husk den oppgangen som har vært i JIN siden mars 2003. For ikke å snakk om rallyen som var i første kvartal 2004.

 

Vær litt ops på Q3 og Q4 også. Tror ikke de er noe bedre. Jeg vil gjerne gå inn i JIN, men ikke på dagens nivå. Som sagt jeg plukket JIN første gang 28/7-03 på 2.18. Solgt og kjøpt, ut og inn ørten ganger. Følgte med den opp til 15. Og siden har jeg ikke vært inne. Synes det var galskap selv da den var på 7,-

 

Flaks at systemet og data anlegget var nede som gjorde at jeg følgte JIN opp til 15, ellers så hadde jeg solgt på rundt 9,-

 

JIN var ganske ukjent for de fleste før 2003, og jeg stille spørsmål til hvorfor ble JIN plutselig så populær og hvorfor ble JIN den mest omsatte aksjen på OSE i februar?

Link to comment
Share on other sites

ola, for å si det sånn: Hadde jeg vært kirurg, hadde jeg mistet jobben etter en operasjon med et slikt snitt. :eek: :wink:

 

Men panikken tar meg ikke. Det som går ned, blir nede eller kommer opp. Satser på at det siste blir tilfellet med Tomra. Snitter i mellomtiden ned.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...