Jump to content

Traders Pit - Episode 102 - Tirsdag 17. august 2004


Pirelli

Recommended Posts

Positive takter i USA nå;

fpDJIA-narrow.gqplus?693fpNASDAQ-narrow.gqplus?630

Dagens utvikling på DOW og Nasdaq

 

Stocks' happy Monday

Major indexes bounce across the board, led by technology sector, even with oil near all-time high.

August 16, 2004: 10:21 AM EDT

 

NEW YORK (CNN/Money) - A bounce in technology after last week's drubbing gave stocks a boost early Monday, even as oil prices hovered near all-time highs.

Link to comment
Share on other sites

AKVER går vel litt idag kanskje etter denne meldingen.

 

16. august 2004 - Aker Kværner har signert en

intensjonsavtale for fabrikasjon, utrustning og testing av

syv lektere for oljeproduksjon i det enorme oljefeltet

Kashagan utenfor Kasakhstan, nord i Det kaspiske hav. Aker

Kværner anslår verdien av arbeidet til om lag 1,5

milliarder kroner.

Link to comment
Share on other sites

Sitter du med AKVER ennå dunlop?

 

Ser at Subsea7 (SIEM) melder om storkontrakt i dag også. Hyggelig dag med oljeservice askjer blir det nok ;)

 

PSI tallene får skryt, DNO produserer mer og SAS setter tilbake gardinene mellom busniss og turist klasse på flyene sine. Kort sagt, min skumming av finansnyhetene gir ett positivt fortegn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ett tips av en jeg kjenner.... :evil:

AKVR før splitt. Husker jeg ikke feil var det inngang på rundt 129. Jeg har ikke realisert dette tapet enda. Snittet meg ned i AKY for en tid tilbake.

NOI var også ett godt tips eller hva...

 

Jeg har jo lekt litt på egenhånd også uten noen større suksess.

Link to comment
Share on other sites

Vell, siden jeg har hatt de samme posisjonene selv skjønner du sikkert at det ikke var vondt ment. NOI har vel vært ett godt tips i hvert fall, du kunne solgt de på 3,60- for en liten tid siden ;)

 

Er det siste dag med billigsalg i GOD aksjen, noen som har gjort hjemmeleksen og vurdert om selskapet er billig på 0,63-?

Link to comment
Share on other sites

Pirelli.

 

Jeg vil aldri si at en aksje er billig eller dyrt. Så lenge jeg tror jeg klare å finne noen som er villig til å betale mer for den enn det jeg gjorde, så er jeg fornøyd. I GOD sitt tilfellet mener jeg det er lett å finne kjøpere som er villig til å betale mer enn 0,63. Trenger bare litt tid og en god nyhet. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Teleklompen faller videre. Var vel en eller annen analytiker som var ute og lirte av seg noe negativt. 6,50 har jeg sagt før...

 

WIC holder koken. Nekter å tro at det vedvarer.

 

TOM er på billigsalg. Volumet er lavt. Men når først noen hopper ned fra gjerdet, skal vel alle hoppe....

Link to comment
Share on other sites

Jubel blant future tradere på Nasdaq indeksen:

nasdaq.png

 

Pantera, du jakter på en større idiot, jeg skjønner det. Slik er det jo med aksjetrading. Uansett liker jeg å vite om selskapet jeg kjøper er fundamentalt billig eller dyrt, på den måten er det letter å vite om det er selgeren eller kjøperen som er idiot når handelen går.

Link to comment
Share on other sites

PSI Group fikk et resultat før skatt på 3,8 millioner kroner i andre kvartal, mot minus 5,5 samme kvartal i fjor.

 

Driftsinntektene økte fra 73,6 til 150,0 millioner, og driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) gikk fra mius 1,3 til pluss 6,5 millioner.

 

Kontantstrømmen fra driften oppgis til pluss 15,5 millioner.

 

Organisk vekst (korrigert for kjøpte og solgte virksomheter) oppgis til 69 prosent. Samtlige forretningsområder viser vekst i perioden, ifølge rapporten.

 

PSIs viktigste segmenter er løsninger til dagligvare/detaljhandel og transport/logistikk/produksjon.

 

Selskapet ser sterk vekst i omsetning og resultat i andre halvår, opplyses det.

 

Det meldes om høy aktivitet og etterspørsel i markedet, og bemanningen økes.

 

Videre opplyses det at det arbeides med strukturelle og markedsmessige tiltak for å styrke posisjonen i Skandinavia.

 

 

-----------------------------imarkedet.no------------

 

...Men hvorfor stiger da ikke PSI? Det er en av de få aksjene som faktisk er røde idag...

Link to comment
Share on other sites

jeg har "sjekket litt" angående SINVEST og det er ingenting som tyder på at noe er på gang, jeg ser at det er Pareto som kjøper (ett godt tegn) men volumet er ikke noe å skryte av.

men den stiger og det er det viktigeste

Link to comment
Share on other sites

Vegard, det er ofte slik at det er en viss posisjonering i forkant av gode nyheter. Mange ønsker å selge på nyheten for å få kjapp gevinst. I selskaper med liten omsetning skjer ofte det motsatte. Det kan tyde på at mange har visst at resultatet skulle bli bra.

 

Konklusjon, mange vil ta gevinst samtidig i PSI, det blir salgspress og ingen gevinst.

Link to comment
Share on other sites

Ser at AKY faller i dag igjen.

 

Kjøpte noen YAR i går, synes den fikk litt for mye juling som den ikke fortjente. Har solgt dem i dag, trodde i grunnen den skulle gå bedre i dag. Gevinsten ble ikke akkurat mye å skryte av.

 

Har handlet noen SNI i dag, til rundt nåværende kurs. Synes den virker interessant nå. Skal vi tro den kommer seg over 100 i dag?

 

Uansett.

Link to comment
Share on other sites

AKY fortsetter å falle! Hadde jeg hatt mer kontanter skulle jeg snittet meg ned.. Ordrebildet idag tidlig så helt annerledes ut; Høyeste kjøp, 89, Lavest salg, 98. Nå går 100 aksjer her og der for 89... små-latterlig.

 

SNI er jeg veldig fornøyd med den siste uken! SNI lå på 106 for ca en måned ca, den lå i en god trend oppover. Jeg kjøpte meg inn på 103, trodde jeg gjorde en bra deal.. Så falt den videre ned og touchet 93 på det dårligste. Har kun 500@103, så det var ikke så stort tap, men ingen liker rødt i porteføljen over lang tid. Nå ser det ut som den er på bedringens vei derimot! Siste SNI er 5000@98,50, deilig å se at den har pil oppover igjen etter sakte men sikkert å ha sklidd nedover. DNB Markets har også SNI i sin modellportefølje

Link to comment
Share on other sites

Jeg LIKER hvordan FE holder på nå... SNI i 100! :) Jeg har inngang på 103 som sagt, og når jeg først har vært i minus nå i over en måned, er det ikke noen grunn til å selge seg ut med det første.. Må prøve å holde meg inne en stund til. Klassisk meg å se en kortsiktig gevinst dog..

 

*Slå seg selv på fingrene* Fy! Ikke trykk på Selg-knappen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ingen som vil kjøpe NOI i dag. Bare 10K hittil i omsetning.

 

Merkelig at AKY ligger slik den gjør. Forresten merket jeg meg at det store aksjeutsalget på 580 000 deromkring ikke er anført i oversiktetn om akjsen på deres hjemmeside. Man kan se utviklingen med antall aksjer omsatt der. - Er det slik at de ligger hos Enskilda for salg videre?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...