Jump to content

Traders Pit - Episode 128 - Onsdag 22.09.04


Pirelli

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Jeg fikk frigjort litt risikokapital i dag, så nå leter jeg etter kandidater. Av gammel vane kikker jeg på NOI, den har falt jevnt og trutt siden 2Q rapporten.

 

Aker er ett annet alternativ, men jeg er rimelig kraftig eksponert i Aker Yards fra før. Så det er kanskje greit å la det være med det.

 

Noen med hete tips?

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo prøvd deg på en TAD, den skal nok opp i morgen også. Men jeg ville aldri sittet med aksjen over natten.

Ellers kunne du med hell kjørt på med Tomra-derivater. Jeg har satt mye penger i både TOM4L23 og TOM4L39. Kjøpsopsjonen på 23 går for 3,50. 29-opsjonen bør du kunne få for 1,20-1,30.

 

Hvis Tyskland går rett vei, og det tror jeg, kan Tomra gå til 38 kr innen opsjonen går ut 16. desember. Da blir en TOM4L23-kjøpsopsjon verdt ca. 38 - 23 + 1 = 16 kr. En oppgang på 357%.

TOM4L29-opsjonen vil bli verdt ca. 38 - 29 + 1 = 10 kr. En oppgang på 670%.

 

Selvfølgelig er det langt mer risky å kjøpe out-of-the-money opsjoner før ting er avklart, men da får du også langt høyere gearing dersom ting klaffer. Og det har jeg nå vanvittig tro på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg noterer meg at det politiske spillet har startet opp igjen med full styrke, ref. Tomra tråden. Selv tok jeg ett lodd i Tomra på fredag, gjennom kjøp av Tomra warrants. Innløsningskurs 35,- 15.04.2005. Tror det holder.

 

Ifølge divergeringskurven som handelsbanken opererer med vil mittkursen for disse være 0,83- dersom underliggende aksjekurs skulle være 38,- 15.10.2004. Siden jeg har kjøpt 100k på 0,19 for 19.000,- vil jeg da kunne selge disse til 83.000,- dersom kursen skulle ta en slik vending. En avkastning på 436%

 

Jo nærmere forfall, dess nærmere realverdi blir det for warrants. Hvis jeg flytter grafen til 15.11.2004 vil mittkursen være 0,77-, eller en avkastning på 405%

 

Simulatoren finner du her: Link

 

Men det blir jo håpløst å snakke om aksjekurs 38,- når kursen i dag er 24,70-

Link to comment
Share on other sites

Solgt halve beholdningen i SIN på 17,80 i dag, kurs over øvre BB og RSI på full fart opp over 80 gjør aksjen moden for korreksjon. Selger resten ved kurs over 18,50 i morgen, ikke umulig, OSX stiger bra i kveld.

 

Satser på ny inngang ned mot EMA(9) i løpet av en ukes tid.

 

http://bigcharts.marketwatch.com/quickchar...ime=8&x=34&y=13

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk frigjort litt risikokapital i dag, så nå leter jeg etter kandidater. Av gammel vane kikker jeg på NOI, den har falt jevnt og trutt siden 2Q rapporten.

 

Aker er ett annet alternativ, men jeg er rimelig kraftig eksponert i Aker Yards fra før. Så det er kanskje greit å la det være med det.

 

Noen med hete tips?

 

Jeg som var sikker på at dine råd om NOI førte til at du sitter med dem selv :) Det er forøvrig den eneste røde aksjen i min portefølje i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nesten også ventet en melding fra GOD i dag, om ikke den kommer beviser det hvor lite det skal til for å kjøre kursen skikkelig.

 

Er også på utkikk etter å kjøpe noe i dag, er midlertidig ute i SIN, tror på en korreksjon i den før den eventuellt stiger igjen.

Snuser litt på NOI også og leser noen innlegg på HO som er bra, men er litt redd for å komme skjevt ut i den.

Link to comment
Share on other sites

Fin dag å kjøpe NOI på er det ikke? Mange aksjer har gått for mye i det siste... Gevinst sikre å replassere pengene kan muligens lønne seg. Hvorfor ikke sette pengene i et Olje-selskap som tjener penger? Kursen er utbombet, og bare en liten nyhet vil kunne trigge kursen 30-40 øre på en dag... Det har sjedd mange ganger tidligere og vil skje igjen..

Jeg sitter tresifret igjen. Mitt engangement i NOI varierer med kursen :)

Link to comment
Share on other sites

Dunlop, mitt salg i NOI er behørlig dokumentert i en eller annen episode her på pitten. Du må følge med :!: :eek: En kjøpsanbefaling varer ikke evig.

 

Jeg tar muligens tilbake beholdningen i NOI på dagens kurs, vi får se.

 

Spent på TOM i dag, signalene i Tyskland er utvetydig positive og risikoen for nye utsettelser er små. Dessuten er selskapet OK priset selv uten vekst og veksten kommer andre steder enn Tyskland også.

Link to comment
Share on other sites

Kansje jeg skal kjøpe TOM i dag?

Jeg ser på handelsloggen min at jeg solgte TOM sist gang på 33,86, og den kan vel ikke annet enn stige om panten blir vedtatt til fredag, er litt skeptisk til EU,s konkuranseregler, de kan fort få saken utsatt for ,nte gang

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...