Jump to content

Traders Pit - Episode 135 - Fredag 01.10.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply
Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på lakseaksjer her, men er det en generell oppfatning om at EU kjører kvoter og straffetoll på oss for å få oss med i EU? Bare lurer.

 

Av laksjeaksjer synes jeg Pan Fish ser pen ut med tanke på at de har klart å snu sjappa rundt. Kjøper ikke før Tomra har tatt ut den verste oppsiden, men den ser absolutt interessant ut til en litt lavere kurs.

 

EU kjører hardt på kvoter og straffetoll fordi det er i Skottlands/Irlans interesse. De som kjemper imot er Danmark (foredling) og Frankrike. Det er ikke for å få Norge inn i EU, snarere å beskytte landene (som driver med l.oppdrett) som er med i unionen allerede.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart at dokumentaren Farenheit 9/11 gir et feil inntrykk av Bush, men jeg kan ikke annet enn le av hans velgere::stupid:

- Hvordan kan de rettferdiggjøre at det i Quantamo Bay sitter flere hundre fanger uten rett til en rettsak, mens 3 dager etter 9/11 gir det hvite hus tillatelse til at 130 Saudi Arabare kan reise ut av landet med fly, inkludert 24 Bin Laden familie- medlemmer.  

- Hvordan kan det amerikanske folk akseptere at Bush Senior sitter som finansiell rådgiver for familien til Bin Laden etter 9/11?

- Hvordan kan de støtte opp under en krig som ble igangsatt på grunn av WMD, og så langt ikke funnet et fnugg av våpen.  

Det er ikke rart denne mannen :santa: er stor i USA.

-----------------------

Tomra virker litt puslete i dag.    

Vi får rope på :naka: og :santa: så kanskje det skjer noe.

 

I bunn og grunn er amerikansk politikk latterlig, akkurat slik som norsk politikk. Vel å merke, jeg synes amerikansk politikk er mye mer latterlig enn norsk politikk.

Link to comment
Share on other sites

Gol er tung i dag, dårlige nyheter senker kursen.

US coast guard setter flere amrikanske lng prosjekter på vent pga bekymringer for miljøkonskevneser.

 

Jeg har litt vanskelig for å vurdere konkret hvor negativt dette er for Gol. Markedet sender den i alle fall ned. Teknisk ser den imidlertid enda fin ut. Stigende triangel brytes ikke på nedsiden før den går under ca 97, ser derfor dette som en fornuftig stoploss.

Link to comment
Share on other sites

Takk. Men dersom vi da ble med i EU ville toll og kvoter selvfølgelig forsvinne?

 

Ja, for da er vi med i unionen. På godt og vondt vel og merke.

 

Se på EU som en enorm mur, som omkranser europa og som lille norge står utenfor. For å slippe inn gjennom porten på denne muren, må lille norge betale, enten i form av kvoter, toll eller annet.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje på tide å selge hele portoføljen:)

 

Så det er ikke bare jeg som begynner å få litt høydeskrekk her oppe? Prøver så godt jeg kan å overnatte cash nå (bortsett fra noen langsiktige posisjoner). Vi vet jo alle hvordan dette omsider ender...

Link to comment
Share on other sites

Solgte alt av Tomra på 25,80, ligger på kjøp på 25,70 nå. Ser det går mot slutten av dagen, og regner med at sluttauksjon faller på 25,70. Håper det, ellers har jeg tapt kurtasje og det er jo helt forferdelig med tanke på hva jeg har tjent på Tomra tidligere idag...

 

36 600 selgere på 25,80, 134 600 selgere på 25,90. Tror ikke mange vil kjøpe på 25,80 med så mange kjøpere på 25,90. De som er langsiktige gir selvfølgelig blaffen. Onsdag setter jeg til siste dagen vi ser tallet 25 i Tomras kurs de neste tre åra, for da kommer sakslista med godbiter for aksjonærene!

 

Jeg går inn igjen med 28 000 aksjer senest i sluttauksjonen.

 

HEI! Det gikk 30 000 aksjer på 25,80 gitt! Spørs om jeg ikke må bite i det sure eplet likevel?

 

18 200 selgere på 25,80 nå.

Link to comment
Share on other sites

Slutt med tradingen i TOM!

Bare sitt og få med oppgangen for hver dag som går!

Kanskje akkurat ditt salg på 24,80 var nok til at kursen ikke fikk fart nok videre opp i dag? Hvis alle traderne starter med en slik tankegang blir oppgangen mye raskere... hehe

8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en ordre på skjult volum ja, men nå er jeg litt forvirret. Jeg fikk kjøpt 2000 aksjer, 1000 av TER og 1000 av CA. Da burde jeg jo teoretisk ligge først i køen, siden disse ikke er fra mitt meglerhus, ikke sant?

 

Men siden har en ASC fått kjøpt 1000 av DNM. Men for at jeg skal få kjøpe av CA må jeg ligge først i køen, hvorfor får da DNM kjøpe av ASC før meg? Jeg bruker Netfonds, NTF.

 

Dessuten var det 24 000 aksjer som gikk fra CA og TER til flere forskjellige meglere imellom de to gangene jeg fikk 1000 aksjer. Merk at TER solgte 20000 aksjer, CA 16000, handlene skjedde med 3 sek. mellomrom.

 

Så vidt jeg vet er det lov for meglerhusene å matche innad i huset før handelen legges i ordreboka på børsen, men når ordren ligger på børs skal det da gå pent og rolig i kø? Eller er det enda flere smarte regler på lur i systemet her?

Link to comment
Share on other sites

Gullprisen holder seg på 417 og ser ut til å åpne opp i NY.

Jeg har ikke sluttet å tro på CRU, men litt lenge siden vi hørte noe derfra, er det ikke snart på tide å få vite gullinnholdet i last nr. 2?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant ut dette med hvorfor jeg ikke får igjennom ordre. Her er utdrag fra Netfonds:

 

I handelssystemet til Oslo Børs, vil ordren bli lagt inn på vanlig måte med det antall aksjer som skal være synlig. Hvis ordren totalt lyder på kjøp av 50.000 aksjer og 40.000 aksjer skal være skjult, vil først 10.000 aksjer bli lagt inn i ordreboken på limit. Når disse aksjene blir kjøpt, vil nye 10.000 aksjer bli lagt inn på limit. Det er imidlertid viktig å være klar over at hver gang et nytt antall aksjer blir lagt inn i ordreboken, vil systemet behandle dette som en ny ordre med prioritering etter eventuelle andre aktører som har lagt inn ordre på samme limit i mellomtiden.
Link to comment
Share on other sites

Men siden du bare fikk kjøpt 1000 aksjer, må det jo bety at du kun hadde 1000 som synlig ordre siden det kom andre i mellom eller??

Hos stocknet tror jeg du må aksjer til en verdi på minst 100.000 synlig. Hvis jeg skal selge 15.000 tror jeg 5000 må være synlig.

 

Men uansett er dette tydeligvis noe å være ops på. Det kan jo gå sin tid før man fyller ordren hvis det stadig kommer til nye kjøpere på den kursen man ligger på.

 

Siphlo

Link to comment
Share on other sites

Hei Morgen!!

 

Grunnen er at jeg har kjempetro på riggspekken til SIN på litt lenger sikt, SIN eier 18% i OCR.

Og vil nyte godt av ett salg der.

Det kan godt hende at OCR stiger mer på kort sikt, men med de prisene vi ser på stål nå (opp 62%) Så er avtalen som Skeie og Co har inngått, kjempegod.

Jeg har kjøpt det jeg skal ha i selskapet nå, inkludert en traderportefølje jeg har lekt meg med.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe jeg hater så er det slike medlinger som dette her.

 

 

Norge er med i en gruppe land som skal være mål for «organisert motstand mot korsfarere som invaderer den muslimske verden», heter det på et lydbånd som Al-Qaida angivelig står bak.  

 

På et nytt båndopptak som skal ha blitt gjort med al-Qaidas nestleder Ayam al-Zawahri, oppfordrer nettverket til organisert motstand mot hovedfiendene USA og Israel.

 

Båndet ble offentliggjort fredag av den arabiske satellittkanalen Al-Jazeera. Stemmen sier at det er enhver muslims plikt å frigjøre Palestina, og at muslimer må angripe USA og jøder.

 

- Vi vil ikke vente til amerikanske, britiske, franske og italienske styrker invaderer oss før vi yter motstand, sier stemmen.

 

Han nevner også Australia, Japan, Sør-Korea, Polen og Norge.

 

Det er ikke bekreftet at stemmen virkelig tilhører mannen som regnes som Osama bin Ladens høyre hånd, men den ligner på den som har vært på tidligere lydopptak med al-Zawahri. (©NTB)  

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...