Jump to content

Traders Pit - Episode 135 - Fredag 01.10.04


pluss201

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply
Basura da, vår venn Michael Moore kan få hvem som helst til å se ut som en idiot og en fare for verden dersom han vil. Vanvittig ensidig vinkling!

 

Jeg er ikke sikker på om det i praksis vil bety noe som helst Bush/Kerry. Det enkleste hadde antaglig vært å slippe fri Saddam og gjeninnsette han som president. Kanskje i bytte mot Osama Bin Laden.

 

Har på debatten i bakgrunn, makan til regissert debatt...!

 

Michael Moore er like ekstrem som Bush er i sin retorikk, rett på sak, ispedd en løgn eller fire. Sannheten er ikke alltid det viktigste så lenge deres budskap kommer frem.

 

Egentlig burde vi aldri involvert oss i Irak, det virker som om Irak hadde det mye bedre under Saddam Husseins styre, greit nok, han var en fæl jævel av en diktator, men ting har ikke akkurat bedret seg siden han ble fjernet. Han holdt Irak samlet, på tvers av religiøse og politiske oppfatninger.

 

Ang. debatten så er det visse ting man bør merke seg:

 

"I've made some tough decisions," Mr. Bush said in a refrain he repeated throughout the evening. "But people know where I stand. People out there listening know what I believe, and that's how best it is to keep the peace."

 

Dette er hvor skrudd Bush er, han tror krig skaper fred. Hans 'krig mot terror' har skapt flere terrorister en verden noengang har avlet. Et eksempel på hvordan løgner skapes for å tjene hans interesser.

 

"the enemy attacked us, Jim, and I have a solemn duty to protect the American people, to do everything I can to protect us." (ref: why he went to war in Iraq)

 

Det Bush sier her, er jo indirekte at de angrep IKKE Irak pga masseødeleggelsesvåpen, men fordi det var Irak som angrep dem. Hvordan? Irak stod ikke bak 911, Irak har ingen forbindelser med Osama Bin Laden, Osama bin Laden er finansiert av Saudi Arabiske oljepenger, penger fra mennesker som vil rense vesten for 'vantro', og sørge for Islamsk herredømme i vesten. Ironisk nok selger de oss olje etterpå.

 

 

Overnevnte ble litt Michael Moore aktige - men, NO MORE BUSH, NO MORE BUSH - he is way past his due.

 

My 50 cents

 

(litt på kanten i dette forumet, men greide ikke dy meg å kommentere - politikk er min store lidenskap!)

Link to comment
Share on other sites

Ser at "støtten" i FJO på 2,60 røyk.. siste omsatt 2,53.. nå kommer den vel til å stupe videre( ? )

 

Verken FJO eller PAN eller andre lakseaksjer vil stabilisere seg og stige før farsen om minstepris, straffetoll, kvoteordninger og annet er ferdig. Problemet er at denne farsen ikke vil ta slutt, før Norge er medlem i EU. Det er nesten som Tomra og Tyskland - positive nyheter driver aksjen litt oppover, mens negative nyheter skaper svært markante fall.

 

Kortsiktige rekyler vil komme med positive nyheter fra EU og høye laksepriser.

 

Konklusjonen min er at å sette pengene i lakseaksjer er som å spille rullett, du vet aldri hva utfallet blirk hva neste dag bringer.

Link to comment
Share on other sites

misliker at det ikke skjer noe som helst i INM + at den nå ligger lavere enn den gjorde forrige gang det samme skjedde. Da var den jo bare nede på 2.06 eller noe. Nå har den vært nede på 1.98..

 

Dere TA-folk.. har det noe å si eller er bare støtten "lang"?

Link to comment
Share on other sites

ESO går ut med kjøpsanbefaling av FRO,.

 

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id...=161264&cat=116

 

Men hvem er største nettoselger idag ? jo ----> ESO.

Sett dette før?? ja hele tiden.

Meglerhus går ut med en anbefaling og gjør det motsatte av hva de nettop har enbefalt.

Var en stund tilhenger av Orion analyse, men i 2004 syntes jeg de har bommet på litt for mange av sine anbefalinger.

...

Ser at dere Tomra fundamentalister mener TOM er et godt kjøp nå. Teknisk ser det ikke så ille ut mulig jeg plukker noen poster idag.

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på lakseaksjer her, men er det en generell oppfatning om at EU kjører kvoter og straffetoll på oss for å få oss med i EU? Bare lurer.

 

Av laksjeaksjer synes jeg Pan Fish ser pen ut med tanke på at de har klart å snu sjappa rundt. Kjøper ikke før Tomra har tatt ut den verste oppsiden, men den ser absolutt interessant ut til en litt lavere kurs.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart at dokumentaren Farenheit 9/11 gir et feil inntrykk av Bush, men jeg kan ikke annet enn le av hans velgere::stupid:

- Hvordan kan de rettferdiggjøre at det i Quantamo Bay sitter flere hundre fanger uten rett til en rettsak, mens 3 dager etter 9/11 gir det hvite hus tillatelse til at 130 Saudi Arabare kan reise ut av landet med fly, inkludert 24 Bin Laden familie- medlemmer.

- Hvordan kan det amerikanske folk akseptere at Bush Senior sitter som finansiell rådgiver for familien til Bin Laden etter 9/11?

- Hvordan kan de støtte opp under en krig som ble igangsatt på grunn av WMD, og så langt ikke funnet et fnugg av våpen.

Det er ikke rart denne mannen :santa: er stor i USA.

-----------------------

Tomra virker litt puslete i dag.

Vi får rope på :naka: og :santa: så kanskje det skjer noe.

Link to comment
Share on other sites

Det da være ulovlig å drive på som DBL gjør? De har jo bare satt en data til å selge 400 TOM til markedsordre hvert 5. minutt. Dette er prismanipulering, og Oslo Børs eller Kredittilsynet burde da ha apparat nok til å kunne fange opp denne typen virksomhet!

 

Feig måte å handle aksjer på...

Link to comment
Share on other sites

Er du her Utzi?

 

Du skal ha ros for god teft mht ovenatting i cru.

 

Jeg forstod det slik at du vanligvis ikke overnatter med denne, men valgte det i går bra trekk!

 

Jeg holder forøvrig på mine, liker de ryktene som nå går ang mulige samtaler med partner for mindoro prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

Er du her Utzi?  

 

Du skal ha ros for god teft mht ovenatting i cru.  

 

Jeg forstod det slik at du vanligvis ikke overnatter med denne, men valgte det i går bra trekk!  

 

Jeg holder forøvrig på mine, liker de ryktene som nå går ang mulige samtaler med partner for mindoro prosjektet.

 

Takk for ros. CRU ble god som gull den! Noen som faktisk handler med gulloppsjoner direkte her?

Link to comment
Share on other sites

Enig Vegard.

Dette kan da ikke være lovlig?

Noen som vil tippe når neste Deutsche Bank AG salg kommer?

 

Selger

Deutsche Bank AG 12:43:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 12:38:02 400 25,7

Deutsche Bank AG 12:33:02 400 25,7

Deutsche Bank AG 12:28:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 12:23:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 12:15:37 400 25,7

Deutsche Bank AG 12:13:01 400 25,6

Deutsche Bank AG 12:07:00 400 25,6

Deutsche Bank AG 12:03:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 11:58:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 11:53:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 11:48:02 400 25,7

Deutsche Bank AG 11:43:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 11:38:01 400 25,7

Deutsche Bank AG 11:33:02 400 25,7

Deutsche Bank AG 11:28:02 200 25,7

Deutsche Bank AG 11:18:01 400 25,7

 

Siphlo

Link to comment
Share on other sites

OLA og andre..:

 

Jeg misliker også INMs utvikling,75K selgere på 2..håper det var ssite desp.selger... jeg mener jeg vet hva selskapet står for/er verdt, og føler derfor at det er viktigere enn hva enkelte aksjonærer mener aksjoen er verdt(selgere/kjøpere) de siste mnd.

 

Etter Q4 ser nok IT-indexen og ikke minst INM mye fint i møte.

 

Jeg tipper utbytte kan bli opp mot 30øre i år

Link to comment
Share on other sites

Ny SMS tjeneste - bestill i dag!

 

Det er lansert en ny tjeneste for investorer, helst de litt store. Gå enn på http://www.stray.no og registrer deg i dag.

 

Eller:

Send

spettet shorttips til 1998 og få de siste bakvaskelser fra finansverden

 

spettet tipstilspettet til 1998 dersom du ønsker å sette ut ett rykte

 

Tjenesten koster, men det er verdt alle pengene!

Link to comment
Share on other sites

DBA lar ett dataprogram selge ned, skulle tro at det ikke var så vanskelig å variere voulm og tidspunkt noe mer så ikke det ble så gjennomsiktig?

 

Ett annet intressant moment er om DBA har en agenda, og dersom de har det, er det lovlig?

 

Fint at OSE er tipset.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...