Jump to content

Traders Pit - Episode 137 - Tirsdag 05.10.04


Utzi

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Fant ikke saken jeg heller, men den kan jo som sist gang ettermeldes.

 

Forstår ikke hva som er problemet med disse tyskerne. Har allerede vært forbannet på dem før, nå kjenner jeg agressjonen på nytt bygger seg opp.

 

Tomra falt tilbake til 24,70 før den pent plukket seg opp igjen til 25,20. Spørsmålet er om vi skal ned igjen.

Link to comment
Share on other sites

Imarkedet har en oppdatert versjon av saken fra 1201. Lagt til følgende bl a:

 

"Da saken ikke ble behandlet 24. september, sa ledelsen i delstaten Bayern, som står bak et kompromissforslag, at man regnet med behandling 15. oktober.

 

- Etter min vurdering blir det så satt på dagsordenen 15. oktober, sa Bayerns statsminister Erwin Huber da til nyhetsbyrået Reuters."

Link to comment
Share on other sites

Er ikke inne i FJO enda. Håper på kurs under 2,25 jeg da.

Ringte til megleren da den var på rundt 2,20 men han satt selvsagt og snakket i telefonen. :twisted:  

 

Hvorfor handler du ikke aksjene dine over nettet selv? Fort gjort om du har en PC i nærheten...

 

Jeg er fullstendig klar over de mulighetene jeg har med en PC, men når jeg handler aksjer, så er det kanskje opplysninger evt. informasjon som jeg ikke har fått med. Ønsker å forhøre med megleren min om før jeg evt. foretar et kjøp eller salg.

Link to comment
Share on other sites

05102004115358Graf_DN.jpg

 

Imarkedet.no har laget denne montasjen som viser forsiden på DN når OSE var på bunn. Selvsagt hadde DN en vanvittig negativ forside hvor dommedag er tema.

 

Nå... er alle fra seg av begeistring... Bør man handle etter hva finanspressen skriver?

Link to comment
Share on other sites

Pluss 201,

 

Godt mulig du har rett i dine antagelser, men du vet jo selv at det er kun en ting som teller med TOM; harde fakta.

 

Fakta er at saken ikke er meldt opp.

 

Fakta er at det ikke er skrevet noe negativt i tysk presse rundt prosessen.

 

Fakta er at den sist ble etteranmeldt til Bundesrat.

 

Fakta er at Bayern ønsker en løsning i høst.

 

Fakta er at DnB ikke har endret sin holdning til aksjen og prosessen til tross for at de er de største nettoselgere (kjøp, target 30,-)

 

Jeg tolker dagens begivenhet som en gunstig inngangsbillett.

 

At kundene til DnB selger er ikke så rart da aksjen og markedet har gått endel og tar gevinst.

 

Kommentarer?

 

Bakke

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært opptatt i hele dag, så jeg fikk nyheten for sent :x . Dermed kunne jeg ikke selge meg ut i tide, men fikk en trade på 8400 aksjer fra 25,2 til 25. Ok det, men netto tap idag er langt større.

 

Tror jeg skal selge meg ut for å kjøpe meg inn i sluttauksjonen, den har det med å dette ned rundt disse tider av dagen. Tror på en sluttauksjon på 24,80 eller 24,70. Kjipt at saken ikke er oppe, men man er ganske optimistiske ser det ut til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...