Jump to content

INM - Inmeta


Pathfinder

Recommended Posts

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Inmeta fortsetter oppgangen. Er vi heldige ser vi ytterlige en oppgang på 20% før resultatet offentliggjøres på fredag. Da blir den videre utviklingen avgjort av selskapets resultat.

 

Mitt tips er omsetning på minimum 40 millioner i Q4 og et overskudd etter skatt på 10-12 millioner. Vi kan få en positiv overraskelse med en høyere omsetning siden 20 millioner var sikret allerede før starten av kvartalet.

 

Lykke til alle sammen. Vi går spennende dager i møte.

Link to comment
Share on other sites

Neste motstand blir nok 4Q resultatet :lol:

 

Unnskyld forsøket på å være morsom Magnus, av de SMB selskapene som har kommet frem i det siste tror jeg faktisk mest på INM. Husk: "Teknisk analyse er som å kjøre på motorveien og styre etter bakspeilet"

 

Nå er det kun resultatet som gjelder, INM har aldrig vært omsatt på disse nivåene før og er sånn sett i ukjent terreng i forhold til historiske chart. Trendkanalen peker ganske rett opp...

 

Orion selger noen aksjer i dag, og på HO kaller noen det som har skjedd med INM for pump and drop fra Orion's side. Men hvis du leser hele tråden her så ser du at INM har mange nye kontrakter, og bør kunne gjøre det bra fremover.

 

Selv har jeg ikke aksjer i INM

 

Lykke til på fredag!

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Det med 4Q hadde jeg regnet med :)

 

Er godt mulig det er en "pump and drop", men som du også så ble det nevnt flere kontrakter i samme post. Aksjen har mistet de +4% den hadde tidligere i dag, men nå opp 1% igjen.

 

Er så ny i dette spillet at jeg kjøper for det meste på magefølelsen og tidligere grafer, så "Teknisk analyse er som å kjøre på motorveien og styre etter bakspeilet" er faktisk betydlig sikrere en det jeg gjør :)

Link to comment
Share on other sites

Gikk inn på 2.30 jeg, og fikk derfor akkurat med meg den fine oppgangen. Nå begynner jeg å bli usikker på om jeg skal holde på de over helga, eller om jeg skal selge i morgen, så jeg slipper å bekymre meg for resultatet og guidingen fremover.. :roll:

 

Noen som kan enten berolige meg om at dette går så fint, eller gi en god grunn til at den skal falle mye etter resultatet? Forventningene er ikke akkurat så veldig høye, så det skal vel litt til før markedet blir skuffet...?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med oppgangen Ola. Den er det alltid like hyggelig å få med seg.

 

Fremtidsutsiktene er noe ingen kan spå, og jeg tror ikke noen vil svare deg konkret her.

 

Det kan ligge "skjulte" triggere i regnskapene både den ene og den andre veien så studerer du dem og tar magefølelsen med, vil nok det gi grunnlag for din vurdering.

 

Under i denn tråden er vi flere som har vært inne og ute av INM de siste ukene. Meg innkludert, men jeg hoppet av etter gevinstsikring.

Link to comment
Share on other sites

angrer litt på at jeg ikke fulgte magefølelsen tidligere idag, men det får gå. Så lenge det går i pluss er det vel ikke så farlig.. :)

 

Får se hva morgendagen bringer før jeg bestemmer hva jeg har mage til...

Link to comment
Share on other sites

I dag falt INM litt tilbake på gevinst sikring. Det var Orion som reduserte eksponeringen i forkant av fredagens resultat. Orion investorene kom for fullt inn tidlig i januar til kurser rundt 2 kroner og det er vel naturlig at de nå sikrer en 50% gevinst i aksjen.

 

De forlater aksjen med bare gode minner og jeg tror de vil bli de første som kjøper seg inn igjen på fredagen når resultatet kommer.

 

Nå har jeg kanskje litt "tunnelsyn" siden jeg sitter i aksjen, men jeg tror fortsatt på en omsetning på 40 millioner i Q4. Det vil være en dobling i forhold til Q3 omsetningen. Det vil nok fortelle markedet at bedre tider er kommet også til denne sektoren av IT næringen.

 

Spennende å se kurstuviklingen i morgen, dagen før dagen.

 

Lykke til alle sammen!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at det tidligere er vist til en avtale mellom KS og MS hvor over 500 kommuner skulle handle på avtalen osv....

 

Kilden som oppgis er forvaltningsnett og KS sine hjemmesider.

 

Dette representerer en feil! FNS avtalen ble terminert av Victor Normann for over ett år siden. Kommunene og KS har derfor jobbet mot MS over det siste året for å få på plass en ny avtale. Dette skjedde 22 Des. 03. MEN....det er ikke nedfelt i tekst noe sted at dette volumet er handlet med Inmeta!!

Link to comment
Share on other sites

dette var jo ikke noen god beskjed å få når jeg har bestemt meg for å sitte til over resultatfremleggelsen. Ikke det at jeg tar det så seriøst når du plumper ut med sånt uten nick, men...

 

ønsker alle medaksjonærer i inm og suo lykke til med resultatet i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Da er vi alle klar for resultatet i INM. Fin avslutning på handledagen i dag med stor kjøpsinteresse i forkant av morgendagens resultat.

 

Jeg håper på en omsetning på 40 millioner på bedrede marginer i Q4. Kanskje litt i overkant av hva de fleste analytikkerne regner med, men jeg har klokketro på INM. Da vil vi få en markert kursoppgang i aksjen fremover. Blir omsetningen på 30 millioner som er markant bedre enn Q3 så tror jeg at aksjen vil holde seg på dette nivået.

 

Kursdrivende faktorer fremover er jo utbytte, flere avtaler og muligheten for at fond eller større investorer (Visma) kjøper seg opp i denne kvalitetsaksjen. Tror vi kan ta ethvert resultat med knusende ro.

 

Ellers ser jeg at det posteres feilaktige informasjoner om Inmeta. Det tolker jeg som om noen forsøker å prate kursen ned for å kjøpe seg billig inn. Dessverre så har de lyktes med dette de to siste dagene, med ulike gjeste innlegg på ulike forum.

 

Microsoft (Inmeta) har en treårig avtale med KS. Denne løper fra 22 desember 03 til 22 desember 06. Informasjon om denne finnes på www.inmeta.com og inmeta er FNS leverandør www.forvaltningsnett.dep.no/ikv/leverandorer/inmeta.html

 

Det faktum at selve FNS samarbeidet mellom de ulike statlige og kommunale etatene nå får en annen form berører ikke de eksistende avtaler.

 

Lykke til imorgen alle Inmeta investoer! Får vi 40 mill i omsetning i Q4 imorgen,da blir det festlig fremover!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så nervøs for morgendagen at jeg sikkert ikke får sove i natt, hehe.. Har fra før bare hatt Telenor som en veldig langsiktig investering, men følte at jeg bare måtte prøve meg så bra som markedet er for tiden. Sitter litt for tungt lastet i forhold til hva jeg har råd til både i suo og inm, så må nesten bare regne med at det går bra.

 

Går det dårlig får jeg leve på ris og pasta en tid, og går det bra kan jo en "nyrik" student unne seg et par ekstra helgepils :lol:

 

Er oftere og oftere innom dette forumet. Veldig interessant lesning, og mye og lærerikt stoff! Takk til alle som deler erfaringer og seriøse tanker! 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at du skriver understående pathfinder, men det er fullstendig feil.

 

Inmeta selger lisenser som LAR (Large Account Reseller). Dette gjør de for oracle, adobe, ca, microsoft med flere. Dette er ikke noe nytt. KS avtalen mellom Microsoft og KS er postet på hjemmesiden til Inmeta som informasjon til andre aktørerer i markedet.

 

Faktum er at Oslo kommune, handler f.eks hos Ementor. Andre igjen handler hos Move Systems, Crayon, ATEA eller ...ja Inmeta.

 

Jeg skal til og med trekke dine antakelser om omsetning på 30-40 mill litt i tvil. Inmeta har 28% av markedet på Select lisenser. De har størst andel totalt i Norge. Men det er ikke som følge av KS avtalen. Ser du på fjerde kvartal tradisjonelt for Inmeta så er det et godt kvartal. De har i tillegg fått avtale med Statoil, og helse bergen. Dette er store avtaler. Jeg vil tro at du bommer når du sier 30 mill eller 40 mill. Jeg tror du må opp over 60 mill i omsetning. Men det er ikke sikkert bunnlinja blir bra. De har hatt store utgifter på nye ansettelser, sykdom etc. På sikt en meget god aksje uansett.

 

Microsoft (Inmeta) har en treårig avtale med KS. Denne løper fra 22 desember 03 til 22 desember 06. Informasjon om denne finnes på www.inmeta.com og inmeta er FNS leverandør www.forvaltningsnett.dep.no/ikv/leverandorer/inmeta.html

 

Det faktum at selve FNS samarbeidet mellom de ulike statlige og kommunale etatene nå får en annen form berører ikke de eksistende avtaler.

 

Lykke til imorgen alle Inmeta investoer! Får vi 40 mill i omsetning i Q4 imorgen,da blir det festlig fremover!!

Link to comment
Share on other sites

Der ble vel forumet’s jomfrudom brutt :)

 

Jeg har lest hele tråden fra bunn til topp nå i kveld, og det er liten tvil om at Pathfinder’s innlegg er basert på fakta. Nå er det slik at en avtale, slik som Inmeta har med KS, ikke er en eksklusiv avtale. Det vil si at kommunene egentlig står fritt til å samarbeide med hvem de vil og at avtalen ligger tilgjengelig. Slikt ser vi overalt i næringslivet om dagen. I offshore bransjen for eksempel, der jeg jobber, var det for 10 år siden kanonjubel når Hydro tegnet rammeavtale for leveranse av utstyr til oljeinstallasjonene, i dag tegner Hydro rammeavtale med 3-4 forskjellige leverandører på samme type produkter og shopper rundt som de selv ønsker. Rammeavtalene benyttes for å standarisere produktpakker og presse pris.

 

Derfor syns jeg diskusjonen er flisespikkeri.

 

Pirelli

 

*Jeg har moderert innlegget til 'fortsatt gjest'

Link to comment
Share on other sites

Da er faciten her. 74,8 millioner i omsetning i Q4,nesten det dobbelte av hva jeg hadde regner med.Utbytte blir 50% høyere enn hva jeg hadde regnet med.Resultatet etter skatt ble 9 millioner, en million lavere enn jeg hadde regnet med.

 

Utbytte alene gir oss over 6% skattefri avkastning i tillegg kommer kursoppgangen vi har fått og kommer til å få. Jeg regner med at flere meglerhus vil se nærmere på INM og at vi får flere anbefalinger i tiden som kommer. Kanskje får vi litt tyngre investorer eller et fond interessert også.

 

Dette har overgått mine villeste fantasier. INM omsatte for mer enn 300% i Q3 og 45% mer enn i Q4-02.

 

Nå må vel INM være snudd og vi går mot bedre tider?

 

Jeg tror at vi får en pen oppgang idag og en enda penere oppgang på mandag etter at selskapet har fått pressedekning på dette fantastiske resultatet.

 

Jeg håper at mitt kursmål på 4,60 vil bli nådd noe raskere enn hva jeg opprinnelig hadde regnet med.

 

Lykke til alle INM venner!!

 

Oppdatering 10:15

 

Aksjen handles utrolig nok på 2,80-2,90. Jeg tipper at INM havner godt over 3 kroner idag og med litt avisomtale i DN og Finansavisen i helgen vil nok flere bli klar over denne juvelen og oppgangen fortsetter i neste uke.

Link to comment
Share on other sites

Dette var kanonbra, og selskapet venter fortsatt vekst. Det til dels store endringer blant de største aksjonærene, i innlegget mitt fra 18.01 er blant annet DNB Horisont Teknologi inne med nær 5% av aksjene, de er ikke med nå.

 

For dere som fremdeles sitter inne i aksjen kan det muligens lønne seg å sitte videre, dagen i dag kan nok by på gevinssikring.

 

Pirelli

Link to comment
Share on other sites

Dere snakker om gevinstsikring... Vil det da sannsynligvis lønne seg å selge ut med en gang og så kjøpe tilbake senere (hvis du sitter og passer på hele dagen da)?

 

Må si jeg sov dårlig i natt, men våknet jo opp til to resultater som var over hva jeg frykta ihvertfall!

 

Må man ha sittet med aksjene fra en gitt dato for å få utbytte?

Link to comment
Share on other sites

Da var børsdagen over for INM. Det gikk fint oppover, men ikke så mye som jeg hadde håper. Det var litt for mye gevinstsikring, men Rom ble vel ikke bygget på en dag, så da er vel det normalt. Neste uke fortsetter INM oppover. Regner med positiv omtale i avisene i helgen. Da bør det bli en knall mandag.

 

For de som er utkikk etter et alternativ til INM, så ta en titt på COR. Den stupte idag.Dette er en bra aksje som jeg tror skal betydelig opp i neste uke.(Fikk selv lastet aksjer fra 3-3,10.)Trolig billigsalg på COR mandag også. Så heng dere på.

 

Lykke til med hva dere enn kjøper! Glem ikke å ta med ledelsen i INM i aftenbønnen. :lol: Dette var knall resultater.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...