Jump to content

INM - Inmeta


Pathfinder

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Jeg vet ikke hvor mange av dere som følger INM, men jeg tror at det er et rimelig greit potensiale i den aksjen. Ser man på utviklingen fra den bunnet litt ut i november 2003, så er trenden jevnt stigende siden da. Den har gått fra ca 1,40 til noe under 3 kr pr dato, men har vært noen dager og vaket over 3 kr. Nå stanger den mot bunnen i trendkanalen, og jeg tror at den vil snu oppover igjen over helgen ifm GF i begynnelsen av uken.

 

Kort begrunnet hvorfor jeg tror på denne:

- null gjeld

- har overskudd

- fører en aksjonærvennlig politikk ved å gi utbytte til eierne

- vekst i MS-markedet

- P/E omkring 10

- flere hus har i det stille lastet opp (ORS, bl.a)

 

Denne kan godt komme som en 'liten' TAD og passere 4 kr før man får summet seg.

 

Alt for nå. Kommer tilbake med mer når Q1 og GF er overstått.

Link to comment
Share on other sites

Hei R`feller. Vil faktisk rette en liten takk til deg. Det var dine innlegg som fikk meg til å fatte interesse for Inm. Sjekket litt i q -tallene og gikk deretter inn på 2.40,- kr. for noen måneder siden. Har jo hatt en meget ok avkastning så langt.

 

Keep up the good work

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

yahoo.php?m=ose&isin=NO0010026230&t=adv

Inmeta har falt tilbake mot gulvet i en stigende trendkanal. Videre oppgang indikeres og dagens kursnivå kan være en god inngangskurs. Har imidlertid brutt et støttenivå og gitt salgssignal fra langsiktig trading range. Aksjen har støtte ved ca 1.75 kr og motstand ved ca 2.94 kr. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Inmeta har fallt godt av siden toppen for snart to måneder siden. Noen her med formeninger og info som indikerer vidre kurs? - Volumet har vært svært lavt de siste dagene.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som forrige oppgang kan gjentas siden den da også hadde "hvileområder" på vei oppover. Da ble volumet tilnærmet null og kursen gikk ingen steder. Plutselig hoppet den opp noen hakk og stoppen noen tiører lenger oppe.

 

Selv har jeg ingen tro på at INM skal lenger ned, da tror jeg uansett at den hadde falt allerede. Skal sitte med denne gjennom sommeren frem til Q2 og (forhåpentligvis) høste gevinst :rr:

 

Var med på forrige oppgang, men solgte meg dessverre ut litt for tidlig. Gevinsten ble uansett hyggelig :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gøy å se at INM har begynt turen mot 30.08.. Sitter relativt godt i den, og etter å ha fått en real smell på JIN er det godt å se pengene komme inn igjen :P

 

Er det noen andre som følger INM nå? Før Q1-04 og Q4-03 var det jo flere som var med på oppturen.

 

Eneste skåret i gleden er jo at noen må hive ned 5000 HVER gang den prøver å holde seg på et litt høyere nivå.

 

Volumet har ikke vært så ille de siste par dagene

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har lest Q4/Q1-rapporten til selskapet etter at Orion har kjørt anbefalinger om aksjekjøp her siden 2003

 

Synes selskapet nå er av betydelig interesse mht forespeilet Q2-resultat, fremtidig vekst, utbyttepolicy, samt generell vekst i SW-markedet (og spesielt Microsoft) !

 

Synspunkter før Q2-tallene 30.08 ?

Link to comment
Share on other sites

Er inne på denne jeg og som jeg nevnte, 25k. Q2 bør bra! Jeg liker dog ikke helt at den ikke fortsatte oppover i den positive trendkanalen den var inne i kun for en kort tid tilbake. Men vi har jo håpet på en skikkelig kurstrigger 30/08 :) Microsoft uttalelsene teller ihvertfall i INMs favør

Link to comment
Share on other sites

Hva er inngangen din? min:2.19.. Surt at NTF tok ut alle kjøperne som bygget seg opp rundt 2,2.. får håpe det kommer flere til, nå som jeg er inne. Kun 11 dager til Q2..

 

Jeg blir meget skuffet og trekker meg kanskje ut av markedet om ikke INM slår til.

 

INM kan jo umulig prises 50% lavere enn før Q1..(2kr istedenfor 3kr)nå som de har sagt at det blir vesentlig bedre i Q2, samt at Microsoft leverte tålelig bra....

Link to comment
Share on other sites

knall snitt du har, da... jeg er jo helt ut å kjører ift dag, med mine 2,19.. Jeg valgte å gå inn med en del, så får vi håpe det gir frukter.. markedet er så svakt at om det ikke snur og jeg brenner meg (i INM) så tror jeg at jeg trekker meg tilbake mens jeg ennå er i pluss. HVor stor post har du?

Link to comment
Share on other sites

Etter dagenms handel har jeg antall poster som er et meget rundt tall. samme snitt. Tror ikke jeg skla ha mer nå. Neste mandag skjer det. Hadde vært moro om den steg. I beste fall opp til 3, mne da trengs kanskje innsidekjøp osv. Vi får se...

Link to comment
Share on other sites

Kilde: OSE

 

---

 

INM - ENDRING I FINANSKALENDER

 

Inmetas resultater for 2. kvartal 2004 vil bli

offentliggjort onsdag 25. august 2004, ikke 30. august

som opprinnelig planlagt.

 

Inmeta ASA, 24. august 2004

 

Ulf Ristebråten

Adm.dir.

 

---

 

Kjekt å se at INM pusher datoen frem! Det er imorgen, jippi! Nå blir det ihvertfall intet resultatvarsel :)

Link to comment
Share on other sites

Dataforhandleren Inmeta og Ulf Ristebråten fortsetter den fine veksten. Selskapet har vekst i salg av Microsoft-lisenser.

 

Inmetas driftsinntekter utgjorde 65 millioner kroner i andre kvartal, mot 47,2 millioner kroner i fjor.

 

Driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) ble på 5,65 millioner kroner i andre kvartal, mot 2,6 millioner kroner i fjor. Resultatet før skatt ble 4,65 millioner kroner i andre kvartal, mot 1,5 millioner kroner i andre kvartal i fjor.

 

- Sterk vekst i omsetning og det gode resultatet bekrefter at Inmeta er den ledende leverandør av Microsoft lisenser i Norge. EBITDA-marginen på 8,6 prosent er den høyeste selskapet har oppnådd. Veksten kan delvis forklares av at Inmeta nå også lykkes med lisensleveranser fra nye softwareprodusenter. Kundene har i stor grad i perioden fornyet sine avtaler med Inmeta, heter det i en melding fra Inmeta.

 

Inmeta skriver i meldingen at selskapets prognoser fremover, basert på ordrereserve og pågående prosesser med eksisterende og prospektive kunder, indikerer et godt andre halvår, men hvor hovedtyngden av omsetningen ligger i fjerde kvartal.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som limte inn denne igår..

 

------

 

30.08.04 15:53 INM MELDEPLIKTIG HANDEL - KORREKSJON meldepliktig handel

 

Helene Andersen har idag 30. august 2004, solgt 56.892 Inmeta-aksjer til en kurs â kr 2,22.

 

Beholdning etter salg er 0.

 

------

 

Forøvrig kan det sies at hun er administrerende direktør i Inmeta .. Litt kjedelig inside nedsalg :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Innsidesalget er lite(under 1% av totalt innsideaksjer) og av en innsider som ikke har jobbet i selskapet på en stund. Den har allikevel falt end til 2,- Antar det var bunnen etter fredagens lille oppgang.

 

Det er mye selgere på 2,2..men INM er særs billig og man må ikke la seg lure av ordreboken... den kan brennkjapt stige..:blob6: og tror den kan være på 3tallet etter utbytte til våren.

 

Jeg har en god følelse. Kanskje kjøper ORS eller andre en del til uka og får litt fart på skuta.

Link to comment
Share on other sites

Q3: 27.10.04

 

Jeg regner med å holde på INM da, og vil muligens snitte meg litt ned etterhvert.

 

Utdrag fra HO:

-----

Prognoser framover basert på ordrereserve og pågående prosesser med eksisterende og prospektive kunder, indikerer et godt andre halvår, men hvor hovedtyngden av omsetningen ligger i fjerde kvartal, opplyser selskapet.

 

Styret forventer en fortsatt god resultatutvikling i selskapet.

 

hele artikkelen

 

---

 

Tror faktisk INM kan synke ytterligere... Så jeg har ikke planer om å kjøpe helt ennå

 

Teknisk analyse av INM:

 

pplot.php?paper=INM&exchange=OSE&from=20

 

auxplot.php?paper=INM&exchange=OSE&type=

Link to comment
Share on other sites

Det blir mye teknisk fremover.

 

Hvis noen er interesserte i en teknisk analyse av et selskap, send meg en PM eller send mail til ta@aksjeforumet.no

 

Merk at det er mange selskaper det ikke har noe for seg å analysere teknisk, dette kan være på grunn av manglende volum og likviditet (Luxo) eller fordi aksjen utelukkende er styrt av fundamentale bevegelser (Tomra). Jeg eller en av de andre skribentene kan også godt gjøre fundamentale analyser av selskaper.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser på de historiske tallene i INM så er alltid 3Q veldig svakt. For eksempel var omsetningen i 2Q03 47 mill, 3Q03 23 mill og 4Q03 75 mill. Nå ødlegges dette litt av at 1Q04 var veldig svakt på 22 mill mens 1Q03 var bar litt svakere enn 2Q03.

 

Men at 3Q pleier å være dårlig har nok noe med sommeren å gjøre, så vi kan vel forvente en svak kvartalsrapport. Orion venter omsetning på 37 mill og nettoresultat på 1 mill.

 

Kanskje en god ide å kjøpe INM rett etter 3Q rapporten kommer 27.10 og vente på 4Q som pleier å være det sterkeste?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...