Jump to content

Traders Pit-Episode 173- Tirsdag 23-11-04


Carlos

Recommended Posts

Vet ikke noe om Alvheim, men KOP er med på Tordis anbudet. Kun FMC og KOP igjen visstnok. Selv holder jeg selvsagt en knapp på at FMC får denne jobben, men man vet aldri.

 

Tordis er en subsea vanninjeksjon/separasjons enhet, lik den ABB leverte til Hydro for Troll Pilot for noen år siden. En strategisk veldig, veldig viktig kontrakt. Blir nok en fin størrelse på kontrakten også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply
Grattis Hammers med OFL.  

 

Nå må du ikke følge oppgangen og nedgangen i samme slengen. Må trader litt.  :lol:  :lol:

 

Takk for gratulasjonen. I mitt enkle hode er det fortsatt massevis av % å gå på i OFL, så jeg tør ikke trade i denne. Plutselig går toget for godt og misser jeg DET - kommer jeg til å angre resten av livet.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg var involvert i Troll Pilot prosjektet, men bare på subsea vannpumpe leveransen. Altså jobbet jeg hos en underleverandør. Prosjektet var kaotisk, som vanlig. Men såvidt jeg har forstått kaller Hydro systemet en stor suksess.

 

Slike vannseparasjons systemer antok man ville bli veldig etterspurt som følge av Troll Pilot, men så fallt oljeprisen i bunn og investeringslysten også. Men nå er det en del aktivitet rundt slike systemer igjen.

 

Egentlig er det ganske genialt å ta ut vannet fra oljen subsea og injisere vannet direkte ned i reservoaret igjen. Man løser to problemer på en gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si tomra skuffet litt idag.. selv om det sikkert er noen som vi selge på gode nyheter, burde det ikke gå så langt som at det blir rødt.. men men.. tenker torsdagen får folk på andre tanker, og kansje blir litt lengre i aksjen.. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si tomra skuffet litt idag.. selv om det sikkert er noen som vi selge på gode nyheter, burde det ikke gå så langt som at det blir rødt.. men men.. tenker torsdagen får folk på andre tanker, og kansje blir litt lengre i aksjen.. :)

 

Slik som jeg og andre har oppfattet det, kvittet MSI seg med rundt regnet en halv million aksjer i dag for å stagge kursen. Dette virket åpenbart..

 

Menmen, Tomra er en langsiktig investering for min del, i mitt hode er det kroner som gjelder, ikke tiører. Da skal jeg i samme slengen nevne at Tomra ikke var noen kortsiktig investering som slo feil og dermed ble en langsiktig investering :lol:

 

Jeg har betydelige midler investert i dette selskapet, så langt har Tomra gitt med rundt 27 % avkastning - jeg håper selvsagt at det skal bli mye mer :)

Link to comment
Share on other sites

Takk til Hammers:

Inn med OFL i går på 25,30, ut igjen i dag på 28,60

 

Og takk til Hoff@:

"Dyttet" meg ut av GOD i går/i dag på 0,51/0,50. Alltid surt å ta et tap, men tapet kunne lett blitt større. Blir nok anledning til å gå inn der senere hvis jeg vil...

Link to comment
Share on other sites

Hva er logikken i å "tømme" seg for TOM aksjer i den situasjonen Tomra tross alt nå står ovenfor på kort sikt? (les: Tyskland)

Det kan vel ikke være gevinstsikring?

Da må man i tilfelle ha veldig kort horisont?

 

De som selger i dag, kan da ikke ha forhåpninger om å komme inn lenger ned?

Altså, er de "ferdige" med TOM.

Kan vel ikke bare være daytradere dette?

 

Slik markedet er nå, med enda en "bekreftelse" fra Tyskland, uten oppgang i kursen, så er det vel ingen større grunn til oppgang på Torsdag? Vi vet jo svaret allerde!

Så kommer 17 Des. , men vi vet jo svaret der og?

Tror alle at det kommer en kjempeordre fra Tyskland?

Tviler i grunn på det, her er det vel snakk om mange små.

Da er det vel Q4, som vil vise hva som skjer med inntektene folk venter på da?

Med tanke på potensialet nå, finner jeg det nesten utrolig at selgersiden er så sterk.

 

Meninger :?:

 

Hilsen

Northern Lights

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at Tomra folket bør ta det med ro, husk at Tomra er det papiret som topper tradingstatestikken på OSE for øyeblikket og da er det mye inn og ut. Også blant store aktører.

 

Dagen i dag stod nok merket av i kalenderen som en exit mulighet for mange av de store traderne pga. plankekjøringen i miljøkomiteen. Men det kommer garantert flere exit muligheter fremover, den største vet vi ikke helt når kommer, nemlig rammeavtalene med de tyske kjedene. Siden den kan komme når som helst er det økende risiko og 'tømme seg', spesiellt over natten.

 

Uansett denne dagen føyer seg inn i rekken av dager på rad som har endt i pluss for Tomra - det begynner å bli en del. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Selv er jeg ute av Tomra nå (31,50), synes oppgangen de siste dagene har vært for sterk, det har ikke kommet noen nyheter som er viktige eller avgjørende.

 

For å forsvare videre oppgang synes jeg det bør komme noen ordrer eller nyheter om nye markeder. Det er begrenset hvor lenge formaliteter i regi av tyske politikere kan "trigge" kursen. :scratch:

Link to comment
Share on other sites

Ståle.

 

Apropos julegaver: Du får løpe innom nærmeste OFL-butikk (Apple Center) og kjøpe deg et par IPOD'er med tilbehør !!!

 

Men, husk å beregne god tid......siden køa er så innmari lang.

 

:lol:

 

Da må jeg bare få kontre:-) Lefdal/Alnabru har dem og:)

Link to comment
Share on other sites

Takk til Hammers:

Inn med OFL i går på 25,30, ut igjen i dag på 28,60

 

Og takk til Hoff@:

"Dyttet" meg ut av GOD i går/i dag på 0,51/0,50. Alltid surt å ta et tap, men tapet kunne lett blitt større. Blir nok anledning til å gå inn der senere hvis jeg vil...

 

Hyggelig å lese at du hadde "guts" nok til å kjøpe - og deretter stikke av med en herlig gevinst i løpet av 1 døgn.

Selv velger jeg å sitte, da dette trolig er et av de beste investeringene som kan gjøres med et perspektiv på 2-3 mnd.

Link to comment
Share on other sites

Ståle.

 

Apropos julegaver: Du får løpe innom nærmeste OFL-butikk (Apple Center) og kjøpe deg et par IPOD'er med tilbehør !!!

 

Men, husk å beregne god tid......siden køa er så innmari lang.

 

:lol:

 

Da må jeg bare få kontre:-) Lefdal/Alnabru har dem og:)

 

ALNABRU ???? Nå er ikke jeg lokalkjent i området, men er ikke det et containerlager mellom Bjerkebanen og Stovner et sted ? Hvem f... av "piffen" reiser til Alnabru for å kjøpe IPOD når du kan få den i Oslo Sentrum ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...