Jump to content

Traders Pit-Episode 173- Tirsdag 23-11-04


Carlos

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

GOD er mer eller mindre skandale, men gi det noen år så kommer den vel... Skal mye til av vi ser sterk oppgang i nærmeste fremtid. Kan jeg spørre hvilke snitt du har laphroigh?

Link to comment
Share on other sites

Snittet i GOD er høyt, 1,04, men mengden er heldigvis liten så jeg avventer til den bunner ut og viser oppgang. Skal ikke mange kronene til da for å vekte seg betydelig ned da. :twisted:

 

Man får av og til slike "etterslep" i portisen, greit nok det. Men jeg er alltid forsiktig med gjenkjøp, har vurdert det et par ganger her i høst, men ikke funnet det sikkert nok ennå. Og med siste dagers utvikling har det vist seg å være riktig. Tror nok GOD blir en virkelig langsiktig sak for mange nå? Det ligger store volummengder som er omsatt mellom 1,12 og 1,25. Og lite tyder på at disse har solgt seg ut, ennå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fremdeles store problemer mot aksjeforumet. Det fleste sider fungerer bra men ikke AF.

 

Laphroaig:

Når det gjelder GOD så jeg trodde på bedriften og på guidingen som kom i kvartals reportene tross dårlig resultat. Jeg visste at alle trenger rent vann og for meg det var et tidspørsmål før rallyen i GOD starter.

 

Faktisk i en periode hadde jeg 100% av min kapital investert i GOD, og aksje utviklingen gikk feil vei. Til slutt måtte jeg ta en beslutning for å ta vare på min kapital, jeg har da realisert tap på rundt 90K kroner slik at jeg frigjort noe kapital for trading.

 

Jeg har fremdeles tro på GOD konseptet, men etter siste melding (og Q3 reporten) så tror jeg at det vil ta litt lengere tid før aksjen reiser seg igjen.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder GOD er det ikke så godt å si hvor lang tid det tar før salg/inntjening bedrer seg.

Jeg har vært aksjonær i CRU ett halvt år, og med kjempestor tro på kursutviklingen måtte jeg se at alt forsvant på SL.

Aksjen ligger farlig teknisk og i kveld er den ned -8.93% i Canada, uten noe særlig volum. Poenger mitt er bare å belyse hvor viktig det er med SL. Jeg tror nok jeg går inn igjen i CRU for jeg har tro på selskapet, men ikke før trenden er snudd.

 

Når det gjelder GOD har jeg hatt mer flaks enn forstand, jeg har ca. 11% gevinst på den på diverse trades.

 

Nå sammenligener jeg ikke de to selskapene, men når en har vært aksjonær lenge får en en tilhørlighet til selskapet, dette er farlig når kursen synker, da er det lett å bli sittende. :!:

Link to comment
Share on other sites

Hoff@ kjære deg. Hvis du har hatt mer flaks enn forstand, så får du få orden på MSN din, så kan vi snakker sammen der :oops: . Jeg har ikke hatt flaks. Ikke i KIT. Jeg setter pris på gode aksjer tips jeg, men om jeg hører på det er en annen ting.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag er fortid, morgendagen er en gave :)

 

En setning som egentlig betyr veldig mye, tenk om alle kunne tenke slik. At dagen i dag er fortid, at dagen i morgen er en gave. At det som er gjort i fortiden det glemmes, at vil tilgir hverandre og ser fremover.

 

Jeg blir litt filosofisk av for mye vin.

 

USA sluttet opp, jeg hadde en god dag på børsen, men ellers har dagen vært en helt forjævlig drittdag. Jeg glemmer i dag og ser frem til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Ethean

 

Ja, stemmer ikke dette da? Dagen i dag er fortid. Det kan vi mennesker dessverre ikke gjøre noe med. Gjort er gjort, og vi blir klok av skadene. He, he.

 

Morgen dagen er en gave. Det er ikke hvem som helst som kan gå til sengs og våkne dagen derpå. Derfor er det en gave.

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt da mine herrer. :oops:

 

Jeg tror det er ting som er verre enn døden. Har noen av dere noen gang tilbrakt kvelden sammen med en Johovas vitne??? :eek: :eek: :eek: :eek:

 

Oiiiiiiii sann. Nå er jeg stygg.

 

Håper ingen av de er her. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Holder et øye med snooker, ja.

 

Spennende kamp i kveld/natt. Trakk i langdrag.

 

***

 

Ikke fullt så spennende kamp i Tyskland i morgen skulle jeg tro. Knapt en kamp, er vel mer et møte.

 

USA sluttet i grønt. Håper Asia henger på. Og at Oslo henger seg på trenden... Svaret på det har vi om noen timer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også på snooker fra tid til annen. Fikk ikke med meg kveldens men, alt for mye skolearbeid. Eksamen nærmer seg :?

 

Imponerende aktivitet her i kveld da. Kan denne dagen gi ny rekord i antall innlegg tro? Og det uten en flamewar som sist... Kanskje tvilsomt men uansett. La det bli en Tomakveraky dag i morgen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...