Jump to content

Traders pit - episode 205 - fredag 14.01.2005


Vegard

Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

La meg uansett få tilføye at det etter mitt syn er en gledelig utvikling i TOM kursen, dersom aksjen slutter over 34,50 i dag. Jeg tror vi kan nå se fremover etter en noe kjedelig vandring siden 17.12

 

Og neste uke er det investorpresentasjon i København, torsdag 20.01 - det ligger ann til nok en spennende fresdag.

 

God helg!

Link to comment
Share on other sites

Det er forunderlig hvor forutsigbart intradagchart Tomra har. Den må vel være alle tradere's drøm. Starter forholdsvis høy for så å falle tilbake mot slutten av dagen. Forholdsmessig høyt volum gjennom hele dagen. Det forundrer meg ikke det minste at meglerhus anbefaler TOM som tradingaksje. Med en slik tilbakevendende utvikling så er det nesten umulig å tape penger over tid. Det eneste drawback jeg ser er at den daglige spread til tider kan være noe begrenset.

Link to comment
Share on other sites

Nå ar det vel FS som sørget for det idag

Synes det mønsteret ikke alltid har vært like entydig.

Det er forunderlig hvor forutsigbart intradagchart Tomra har. Den må vel være alle tradere's drøm. Starter forholdsvis høy for så å falle tilbake mot slutten av dagen. Forholdsmessig høyt volum gjennom hele dagen. Det forundrer meg ikke det minste at meglerhus anbefaler TOM som tradingaksje. Med en slik tilbakevendende utvikling så er det nesten umulig å tape penger over tid. Det eneste drawback jeg ser er at den daglige spread til tider kan være noe begrenset.
Link to comment
Share on other sites

Trodde jeg "kjente" jin jeg etter å ha fulgt denne i over ett år.

Jin har jo alltid vært forutsigbar å trade intradag omtrent hver eneste dag.

 

Men akkurat nå skjønner jeg ingen ting!!

 

Noen som har noen formening om hva det var som skjedde i dag?

Bdi synker for 2. dag på rad, noe som burde være en negativ trigger etter mine begreper.

 

(Det værste er at jeg egentlig er ganske sur, har gått glipp av mye penger disse to dagene, skulle ha gått en tur eller gått på cafe istedenfor å følge med på dette, det hadde vært mer innbringende.(

 

God helg til dere alle, og takk på forhånd hvis noen kan prøve å komme med en forklaring...

 

:evil: :evil: :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ja dette var litt av en jubeldag, jeg er mest fornøyd med at jeg holdt meg langt unna salgsknappen.

Og avslutningen var knall, der ligger over 1 mill aksjer på kjøp 20,30!!

 

Og det er omsatt 14,5 mill aksjer til en verdi av 276 mill. Dette tilsvarer ca. 15% av hele selskapet og det er helt rått.

Vil nok komme spennende ting til uken, det er jeg 100% sikker på. :? :?

 

Grunnen til dette skjer Silje kan bare være en ting, selskapet er i spill på en eller annen måte, og tidspunket for å komme inn for en billig penge er nå.

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg la merke til det også..

 

@Hoff du som har sittet lenge i selskapet.. hva tror du.. kommer oppkjøpet fra Hongkong?

 

 

Det hadde jo vært helt rått, men hva er det som egentlig skjer med JinHUI... er jo bare rot egentlig hehe.. BDI ned, jinhui OPP, sist gang var det profit warning fordi hongkong folka hadde tabbet seg ut, og når er den på 20 tallet, fra bunnen 5..

 

BLIR JINHUI KJØPT?

 

...hvilke meldinger kommer på mandag?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg ikke skjønner er hva FS driver med i TOM.

fra ukesportefølje fra rett før nyttår skriver de:

Vi beholder: Tomra (TOM)

Fordi: Det er priset betydelig usikkerhet i aksjen og at denne usikkerheten etter vår mening er overdrevet. Vi mener at det; kommer til å bli en panteløsning i Tyskland, kostnadsstrukturen i Tomra åpner for gode marginer og at øvrig virksomhet er fundamentalt sunn. Derfor sier vi kjøp og har et kursmål på 50 kroner.

 

Etter dette har de vel vært nettoselgere hver eneste dag og det toppet seg i dag med et nettosalg på

570K!!! Tja stol aldri på meglere...

Link to comment
Share on other sites

Sist gang når PW kom så reagerte markedet som alltid overilet. Etterpå har det vist seg at det enorme tapene er snudd til gevinst.

Jeg sendte en mail til Hong Kong i går der jeg ba om svar på en del spørsmål.

Har ikke fått svar ennå (vet ikke om jeg får heller)

Men jeg fikk noen av svarene i dag, og jeg tror, jeg gjentar tror, at det kommer ett oppkjøpstilbud fra HK.

Dette pga insidekjøpene i det siste.

Og dette kommer nå, før andre kommer på banen, for flåten JIN har er utrolig attraktiv og forlokkende nå.

 

Så det som skjer i JIN nå har ingenting med BDI å gjøre, ingenting. At BDI vil holde seg ganske høyt fremover det vet vi ganske sikkert, nå er det spillet om selskapet som er i gang.

Link to comment
Share on other sites

Ok, høres bra ut, men @Hoff. Hva tror du budet blir på. Det dobbelte på JiN er vel litt eksremt, men hva med 30kr aksjen?

 

 

"Og dette kommer nå, før andre kommer på banen, for flåten JIN har er utrolig attraktiv og forlokkende nå."

 

hva gjør denne så attraktiv?

Link to comment
Share on other sites

Som noen kanskje husker, gikk jeg i CASH forrige fredag. Jeg mener fortsatt at det var et godt bett, men jeg tok feil. I løpet av uken har jeg kjøpt meg inn igjen her og der, vektet meg mest opp i TOM og i dag sto hele porteføljen og lyste blått da jeg kom tilbake til PCen etter en Oslotur. Fin fredag.

I vemtlagt rekkefølge: TOM, TST, Ignis, STL og ELT - Litt for mye IT kanskje?

 

GOD HELG nå tar jeg fri.

Link to comment
Share on other sites

Hva ett eventuellt bud blir på er ikke lett å si, men noen skambud som i GOD og NOI har jeg ikke tro på.

Jeg har sett flere luftige regnestykker hva JIN er verdt i dagens marked, og noen av dem ligger på 40 tallet.

Dette mener jeg er alt for høyt, selv om GOGL er priset noe sinnsyky høyt i forhold til JIN.

Jeg hadde takket ja til 30 jeg, da hadde jeg 2 gangen fra første gangen jeg kjøpte.

 

Men som sagt, dette blir mye synsing, tiden får vise.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...