Jump to content

Traders pit - episode 205 - fredag 14.01.2005


Vegard

Recommended Posts

Starter dagens pit mest av den grunn at jeg synes vi igjen bør skrive ukedagen pit'en gjelder for i tittelen. Det gjør det hele mye enklere å holde rede på.

 

Ellers har jeg tro på Tomra på fredag, som gjorde det bra på torsdag, samt PRS som jeg tok et lite lodd i på 177,50. Prosafe har idag fullført en dobbeltbunnformasjon og brutt en motstand. Aksjen feiret det hele med et pent rally på sterkt volum, og signaliserer dermed videre oppgang. Støtte bør være dannet på 175.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

FINANSKALENDER FOR INMETA (INM)

 

02.02.05 4. Kvartal / årsresultat for 2004, foreløpig

27.04.05 1. Kvartal resultat

27.04.05 Generalforsamling kl. 16.00

10.08.05 2. Kvartal resultat

26.10.05 3. Kvartal resultat

 

 

Handlet enda litt INM idag, med strategi om at den skal vesentlig høyere etter at Q4 er lagt frem og utbytte trigger den frem mot sommeren.

 

 

Jeg tror INM ender på 10,2mil(4,5 ) i totalt overskudd for 2004, og utbytte på 25øre(15). Altså nesten dobling av ord.res. og utbytte.

Tall i parantes er tallene for 2003.

 

Antagelse for INM januar:

Det er mye motstand både teknisk og i ordreboken på ca 2,4, men INM er i en stignde trend og har hverken falt tilbake gjennom 10-,30- eller 100-dagers glidende snitt..g prøer seg nok snart igjen på brudd gjennom 2,4. Jeg tror den baner seg vei gjennom 2,4 før Q4. Over dette nivået er det ingen klare motstandsnivåer før et stykke opp på 3-tallet.

_________________

Link to comment
Share on other sites

Carlos

 

Jeg følger hvertfall OTRUM.

 

De kommer til å levere ett sterkt Q4 i år, det sterkeste siden de startet med egen distribusjon i følge ledelsen.

 

Ledelsen er svært jordnær og dyktige. Otrum har ca 33-40% markedandel i Europa og midtøsten. De har en opsjon som ikke er avgjort om de skal få alle hotellrommene til Hilton i USA også(de sa hvertfall dette for en stund tilbake).

 

Forventet resultat er ca omsetning på 120-130 millioner på Q4, med inntekt på rundt 20 millioner. Fortsetter dette har firmaet en fremtidig 2005 PE på ca 9. Dette er før kontantbeholdningen på 100 mill er trukket fra.

 

Konkurentene til OTRUM er Quadriga, Grundig med flere. Grundig er konkurs, og Quadriga gjør det ikke spesielt bra. Quadriga gjorde det bra før, men det var mens Otrum utviklet teknologien for de. Otrum har løvsrevet seg fra Quadriga og har det siste halvåret tatt alle? kontrakter som har vært på anbud. Ca for 1 milliard kroner de siste 12mnd. Det kan bli vesentlig mer, da de også har åpnet salgskontor i Italia som er det landet med flest hoteller i Europa. Dette ble gjort fordi kundene "krevde" det. Tror det kommer fine nyheter snart..

 

Jeg har kursmål 35 innen 10 Februar(som har vært nevnt lenge), men mulig vi ser 40kr skulle det komme kontrakter på veien. Den er råsterk og blir anbefallt av flere! Firmaet burde kunne forsvare en markedsverdi på ca 1 milliard med den sterke veksten de kommer til å vise. Det tilsvarer en stigning på over 30% fra dagens nivå, altså ca 10kr....

 

Flere analytikere har nevnt av SMB firmaene vil gjøre det godt i 2005, særlig teknologi. Hva er nettop Otrum? Ett lite underpriset(fortsatt) teknologi firma , med svært dyktig ledelse og trygge eiere. Ferd og Telenor eier 40% av aksjene! Resten er fond.. Er noe annet enn OPC:)

Link to comment
Share on other sites

Hallo tandy!

 

Eg er imponert over din tru på Tomra, 140% hmm, eg er også stor entusiast men strekker meg berre til 101%!

 

:teevee: Eg ventar på vigtig melding på radio "tomra har fått ordre på 12345...automatar", og slik går no dagane.

Link to comment
Share on other sites

Kan enkelt forklares :

100% av tilgjengelig egenkapital er i Tomra, I tillegg har jeg 40% som er lånt ...

 

Eksempel : Egenkapital 1 000 000,- pluss lån 400 000,-

 

Hallo tandy!

 

Eg er imponert over din tru på Tomra, 140% hmm, eg er også stor entusiast men strekker meg berre til 101%!  

 

:teevee: Eg ventar på vigtig melding på radio "tomra har fått ordre på 12345...automatar", og slik går no dagane.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fin oppsummering armot, og flott at du har postet innlegget i Otrum tråden.

Jeg var inne i otrum sin hjemmesiden (http://www.otrum.no/) og bladd i Q3 reporten, og fant følgende uttalelsen om Q4(som du var inn på):

 

Fremtidsutsikter

Hotellenes positive utvikling i inntjening ser ut til å fortsette og dette forventes å øke

hotellenes investeringsvilje, men det er usikkert når dette vil gi seg utslag i nye

rammeavtaler. Inngåelsen av avtalen om leveranse av TV-kanaler med Hilton International,

forventes å gi ringvirkninger for andre kjeder. Det er økt fokus på TV-kanaler blant hotellene

og programselskapene jobber intensivt med å øke betalingsviljen for TV-kanaler blant hotell

kjedene.

Målsettingen med avtalen med Hilton Scandic er å installere opp mot 9.000 rom med

interaktive TV-systemer i fjerde kvartal, og det vil medføre at fjerde kvartal blir det beste

kvartalet for OTRUM siden egen distribusjon ble startet i 2001.

Link to comment
Share on other sites

Tandy.

Du er modig!

Eg vegrar meg for å låne til aksjar,svidde fingrane grundig på dette ein gong.Har pr i dag knappe 20k med tomra til 25kr og ein del i PHO kjøpt på 56!kr

 

Ellers har eg kjøpt andelar i oljebrønnar i Texas ,det er skatteavtale mellom USA og Norge så utbytte er skattefritt.

Link to comment
Share on other sites

Hei Webster !

Jeg er ferdig med å svi fingrene (TAD i Q2/04) Tapene er dekket og mer til, 31,4% gevinst i 2004 og urealisert TOM gevinst vil nesten dekke lånet !

Jeg gråter ikke hvis dette går på dunken !

(Får bare bank av kona :? )

Tandy.

Du er modig!

Eg vegrar meg for å låne til aksjar,svidde fingrane grundig på dette ein gong.Har pr i dag knappe 20k med tomra til 25kr og ein del i PHO kjøpt på 56!kr

 

Ellers har eg kjøpt andelar i oljebrønnar i Texas ,det er skatteavtale mellom USA og Norge så utbytte er skattefritt.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder GOGL må det kjøp av nye båter til for å trigge kursen. Husk på at GOGL har bare 2 båter + 1 innleid og det er sluttet på lange centerpartier.

 

det virker som USA ikke får bestemt seg for retningen, følgelig litt humpete, håper den tar ny fart å slutter i pluss.

 

dow.gif

Link to comment
Share on other sites

Tandy.

 

Tenkjer med skrekk og gru på min aksjeindekserte obl. til 1mil(med gearing),som viste fine takter heilt til 11/9, samt kr500.000 i PFI kjøpt til 9,91 og som fall til kr 3,5 på eit døgn .

Men-men "ingen kjenner dagen før polet er stengt" :frustrated:

Link to comment
Share on other sites

Ivers.

 

PFI har eg beheldt til kr 11.5 så eg hadde litt fortjeneste.Når det gjeld min obligasjon så blei det tap på 200000kr, men ein lærer av slike "garanterte produkt" i finansbanken!

 

Elles har eg ca 30%på mine tomra og minus 18%på photocure + litt HSd -så total avkastning er på +ca20 pr i dag.

 

Enn du?

 

Har du saab 96 som bilete viser?

Link to comment
Share on other sites

det virker som USA ikke får bestemt seg for retningen, følgelig litt humpete, håper den tar ny fart å slutter i pluss.

 

Ser ut som DOW fortsetter å teste støtten på 10580. Faller den igjennom kan det bli en nedtur. Får håpe den holder seg over.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke tar feil, så leste jeg en artikkel en eller annen plass for 2 dager siden at FRO har igjen 10% av aksjene i GOGL som de ikke har solgt, men som de ønsker å selge. Jeg finner søren ikke artikkelen igjen. Stemmer dette eller?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...