Jump to content

Episode 210 - Fredag 21.01.2005


Laphroaig

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

BLOM PÅ VEI TIL Å BRYTE OPPOVER!!KJØP ANBEFALES!!

 

Nå er det flere meldinger rett rundt hjørnet.

 

Oppkjøpet i Tyskland bør bekreftes snart.

 

Børsmelding angående 4.kvartal bør komme. Blir nok forskjøvet frem i tid, i tillegg til presentasjon.

 

Bør snart får kontraktsoppdateringer, Blom har mange anbud inne....

 

DNM har presset kursen lenge. Nå er de på kjøpern igjen.

 

Blom er på vei til å bryte oppover igjen nå, og da legger den fort på seg 1kr i løpet av få dager. Sterkt volum siste timen igår.

 

Her er det bare å løpe å kjøpe for dem som vil være med på moroa.

 

Klinsi

Link to comment
Share on other sites

tom.com funka fint den, men er det noen som gidder å oversette:

 

1000个好项目赚钱真是快 通向白领阶层的捷径 Gogo 诚招代理人! 全国名校2005热招 通用网址超值推广工具

学习通帮助中学生考满分 传递感情,只需一分钟 美国门罗大学在华招生 给远方的朋友打免费电话 05年哪些项目最赚钱

Link to comment
Share on other sites

tom.com funka fint den, men er det noen som gidder å oversette:

 

1000个好项目赚钱真是快  通向白领阶层的捷径  Gogo 诚招代理人!  全国名校2005热招  通用网址超值推广工具  

学习通帮助中学生考满分  传递感情,只需一分钟  美国门罗大学在华招生  给远方的朋友打免费电话  05年哪些项目最赚钱

 

Jeg brukte http://babelfish.altavista.com/

1,000 good projects make money really are quickly to the white collar worker shortcut Gogo honest move of agent! The entire country's name school 2,005 hot move of general websites ultra values promotion tool study passes helps the middle-school student to test the perfect score transmission sentiment, which projects only needs a minute American Monroe university to recruit students in China for the distant place friend hits the toll free number 05 years most to make money

Link to comment
Share on other sites

TOM.COM er en av de absolutt største internettportalene i Kina!!!! Den drives av selskapet TOM Online som er et av de største mobiltelefonselskapene i dette landet.

 

Selskapet er også notert på Nasdaq - med tickeren TOMO.

 

Så det kunne jo være noe å vurdere etter at kursen på TOM har blitt tresifret - å bytte TOM ut med TOMO? :-D

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke så veldig rødt ut i Europa, tror dette blir en helt grei dag, særlig med TOM i porteføljen. Blir spesiellt spennede å se hva ESO gjør.

 

Positiv nyhetsstrøm rundt Røkke selskapene, innsidekjøp i PDR og den kommende markedsfiksingen i Inmeta vi nok gjøre noen positive utslag ;)

Link to comment
Share on other sites

Håper på inngang i EME igjen i dag på ca. 2.50. :-D

 

Hallu, i helgen må du ta deg en tur til Eikedalen. Jeg har ringt til Fredrik Tønjum. Det er knall føre oppi der.

 

Ut på tur. Aldri sur...............

Link to comment
Share on other sites

Otrum har falt 10% ca de siste 4 dagene. I dag starter den ned 5% hehe... Dette mens IT index'n har falt 4%? i samme periode og firmaet ligger ann til sitt beste kvartal noensinne med omsetning på rundt 120 mill og inntekt på opp imot 20mill.

 

Dette mens faktisk andre tungvektere som Tandberg Televison og Telenor er opp i dag....

 

Er det mulig? Det er takken for å sitte i illikvid helvete hvor NTF og NON kan prege kursen...

Link to comment
Share on other sites

Dette var ubehagelig..

 

At ikke dette kunne vente 2 uker... Er det mulig......

 

Fader as... Stakkars Iver. Otrum holder seg "nogenlunde".. Er ikke krise med snitt inngang på 18, men har jeg sittet 1,5år i aksjen for å ende i null?

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Deler ikke Orions markedssyn av disse enkle grunnen:

 

:arrow: De fleste selskapene som betyr noe på OSE kommer til å levere bedre resultater i 2005 og 2006 enn for 2004.

:arrow: Oljeprisen holder seg høy, viktig for tungvekterne.

:arrow: Renten forblir på dagens nivå, og kanskje svakt stigende i 2006. Vi har ingen prisvekst folkens, selv med 25% MVA...

:arrow: Kronen går riktig vei i forhold til dollar/Euro, dette blir enda tydligere andre halvår 2005.

 

Oppsiden er kanskje ikke veldig stor, men nedsiden er også svært begrenset. Armot, OSEBX kommer nok neppe til å treffe 100 blank med det første ;)

Link to comment
Share on other sites

neida OSBX holder seg, men problemet med illikvid helvete som Inmeta og Otrum er at de følger jo knapt hovedindex'n, og hver gang IT index'n faller så dobler Otrum gjerne fallet....

 

Utrolig provoserende, og leit synes jeg at dette ikke kunne vente 2-3uker. uflaks:| Men det kunne vært værre... Det er bare NTF som selger, husene kjøper.

 

Nok om det, nå drar jeg:)

Link to comment
Share on other sites

Deler ikke Orions markedssyn av disse enkle grunnen:

 

:arrow: De fleste selskapene som betyr noe på OSE kommer til å levere bedre resultater i 2005 og 2006 enn for 2004.

:arrow: Oljeprisen holder seg høy, viktig for tungvekterne.

:arrow: Renten forblir på dagens nivå, og kanskje svakt stigende i 2006. Vi har ingen prisvekst folkens, selv med 25% MVA...

:arrow: Kronen går riktig vei i forhold til dollar/Euro, dette blir enda tydligere andre halvår 2005.

 

Oppsiden er kanskje ikke veldig stor, men nedsiden er også svært begrenset. Armot, OSEBX kommer nok neppe til å treffe 100 blank med det første ;)

 

Jeg er enig med deg her.

 

"Long" sin graf på denne topicen burde være av interesse for de fleste her inne.

http://www.aksjeforumet.no/forum/viewtopic.php?t=745

 

OSE_Prognose_01_05.gif

Link to comment
Share on other sites

Vedlig synd for meg og alle i INMETA dette, men jeg veldger faktisk å ikek bry meg om kursen før etter Q2 02.02.

 

MArketmaker mld med orion kan være grunnen til at orion prøver å få ned kursen foran Q4, slik at de kan kjøpe billige aksjer iforkant av Q4. De må jo stille kjøper og selger, og da er det idielt med en lav kurs i starten

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...