Jump to content

Episode 1084 - Onsdag 16. juli 2008


TorValdsen

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
Tomra legger fram tall i ettermiddag, og jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre: Komme meg ut i break even eller ta sjansen på å sitte over. I dagens marked er det lett å forestille seg en reaksjon på -10% til 27, mens den omvendte oppturen på +10% til 33 i øyeblikket virker utopisk. På den annen side synes TOM anstendig priset gitt at markedet bunner ut. Men det gjør det kanskje ikke? :unsure:

Jeg feiget ut og kastet kortene i TOM. Satser på at Enskilda holder garasjesalg på 30.00 i morgen også. Eventuelt enda billigere... :sad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg feiget ut og kastet kortene i TOM. Satser på at Enskilda holder garasjesalg på 30.00 i morgen også. Eventuelt enda billigere... :sad:

 

Tror du kommer til å angre på det. Har bare kastet en titt på resultatet, men det så da bra ut!

Link to comment
Share on other sites

Tror du kommer til å angre på det. Har bare kastet en titt på resultatet, men det så da bra ut!

Selve resultatoppstillingen er et eneste stort gjesp, dvs. marginalt bedre enn forventet på alle poster. Tandberg har blitt gruset fra 90 til 79 på to børsdager etter en tilsvarende prestasjon. Det er mulig at 29-tallet er bunnen - forutsatt at markedet tilfeldigvis er ved et vendepunkt. Da kan man få et relief rally når alle som fryktet det verste skal inn igjen. Hvis markedet fortsetter i samme tralten resten av uka, vil TOM fortsatt kunne kjøpes under 30.

Link to comment
Share on other sites

380 er innen rekkevidde tror jeg. Mulig vi får rekyl i morgen, men jeg tror det blir kortvarig. Slutter nok på 390. Venter et par dager med før jeg selger mine XACT BEAR. Har bryllupsdag idag så vin på verandaen er og foretrekker fremfor børs. Har forresten blitt pappa for et par uker siden og da er det jo viktigere ting en børs :)

Link to comment
Share on other sites

380 er innen rekkevidde tror jeg. Mulig vi får rekyl i morgen, men jeg tror det blir kortvarig. Slutter nok på 390. Venter et par dager med før jeg selger mine XACT BEAR. Har bryllupsdag idag så vin på verandaen er og foretrekker fremfor børs. Har forresten blitt pappa for et par uker siden og da er det jo viktigere ting en børs :)

 

Dobbelt gratulerer :biggrin::biggrin:

 

Men du klarer nå ikke å holde deg helt borte da....... :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Som nevnt i går, så er markedet best egnet til å få ned olje- og matprisene. Høye priser reduserer etterspørlselen, som omtalt under, og øker også tilbudet. Begge deler trekker ned prisene. Tror renta i dagens situasjon er mindre egnet til dette.

 

 

Mvh,

 

 

Lagrene øker - oljeprisen stuper

Det amerikanske energidepartementet forteller at oljelagrene øker mer enn ventet. Oljeprisen stuper.

 

Artikkel av: Stian Jacobsen (HegnarOnline - 16.7.08 16:56)

Leserinnlegg(1) Tips en venn Skriv ut

 

Ferske tall fra det amerikanske energidepartementet (DOE) viser at de amerikanske oljelagrene steg med tre millioner fat til 296,9 millioner fat i forrige uke. Bensinlagrene økte med 2,5 millioner fat til 214,2 millioner fat mens destillatlagrene økte med 3,2 millioner fat til 125,7 millioner fat.

 

Det var ventet at oljelagrene ville falle med 2,2 millioner fat, at bensinlagrene skulle falle med 0,8 millioner fat og at destillatlagrene skulle øke med to millioner fat.

 

 

Prisen på et fat nordsjøolje, med levering i august, står nå i 133,17 dollar etter en nedgang på 4,01 prosent.

 

 

Da blir det spennende å se hva dette har å si på morgendagens åpning på Oslo Børs.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje 8%...? :biggrin:

 

Vel, pluss har da et ? etter spådommen.....Dollaren trekker endel opp og vi kan få en sterk dag. Us-futures er jo som vanlig sentrale....

 

Jøss, 5%? Har du tatt med i betraktningen at oljeprisen er klart ned siden Oslo Børs stengte og at oljeserviceindeksen (OSX) endte ned 1.1%?
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...