Jump to content

Episode 1123 - Tirsdag 9. september 2008


Pirelli

Recommended Posts

Hei

 

Oljeprisen er per nå opp i USA. Skjønn dette den som kan.

 

Legger forøvrig merke til at PARETO står for nedsalget i PDR og PROD samtidig som begge selskaper skal ha presentasjon på PARETO-seminaret. Har dem fått tilsendt presentasjoenen på forhånd og sett noe dem ikke liker...?

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply
Teknisk var det nok 370 som var betongen. (Etter mine chart)

 

Det ser skikkelig guffent ut nå.

 

Støtte som ligger 2,5 år tilbake i tid, anser jeg som heller lite relevant i dagens situasjon. Nå er det tøm og røm som gjelder.

 

En skulle tro at en økt oljepris vil kunne hjelpe, eller en gunstig valutautvikling, men kanskje hjelper ikke det heller. Spekulantene putter jo pengene inn i noe de mener de kan tjene mer på, når det begynner å falle igjen / nå toppen, kan de jo begynne å se på den underprisede Oslo Børs igjen... :dry:

 

Har tapt så mye den sist havannen uka, at det blir helt meningsløst å selge. På den annen side: Skal vi ned 10-20% til, er det jo like greit å selge nå...

 

Tror jeg bare lar dem ligge i skuffen, men har ikke bestemt meg. Mulig jeg selger meg kraftig ned på en rekyl eller to.

Link to comment
Share on other sites

Tror på rekyl siste timen. Sitter med NEC, DNO, CRU og xact BEAR. Er bull!

 

Håper på flere frekke Power Points ifm Paretoseminaret imorgen :)

 

Ingenting hadde vært bedre enn om vi brøt med tradisjonen som har kommet med den ekstra åpningstimen: Fritt fall! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Vurderer sterkt å hoppe på SONG neste gang i stedet for DESSC. Er dog veldig usikker. Never change a winning team osv.. :rolleyes: Hadde jeg hatt litt mer å kjøpe for så skulle jeg selvsagt tatt begge.. Men et viktigere spørsmål er vel strengt tatt NÅR jeg skal inn igjen.. Magefølelsen forteller meg ikke så mye akkurat nå. Magen er omtrent like urolig som markedet.

 

Forøvrig er CA igjen tilbake på kjøperen (eller rettere sagt - tar i mot alt som prøver å skyve ned) i DESSC. På tide å angre seg tro.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Vurderer sterkt å hoppe på SONG neste gang i stedet for DESSC. Er dog veldig usikker. Never change a winning team osv.. :rolleyes: Hadde jeg hatt litt mer å kjøpe for så skulle jeg selvsagt tatt begge.. Men et viktigere spørsmål er vel strengt tatt NÅR jeg skal inn igjen.. Magefølelsen forteller meg ikke så mye akkurat nå. Magen er omtrent like urolig som markedet.

 

Forøvrig er CA igjen tilbake på kjøperen (eller rettere sagt - tar i mot alt som prøver å skyve ned) i DESSC. På tide å angre seg tro.. :dry:

 

Hei

 

Anbefaler deg å ta en titt på PROD - du kan lese om den på selskapstråden her. Kursen er UTBOMBA. Selskapet tjener godt med penger. Selskapet har MASSE penger på bok. Selskapet er et HETT oppkjøpsobjekt...

 

Det skal imidlertid legges til at jeg lenge har anbefalt PROD, også på høyere kurser, MEN dette gjør i mine øyne selskapet til en enda bedre BET...

 

Har kjøpt enda litt til i dag. Måtte dessverre selge litt i TOM...

 

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Og da har vi fått ettertrykkelig slått fast at markedet stuper mellom 16:30 og 17:30 i dag òg. Det er i hvert fall én ting som er forutsigbart i markedet for tida :blink:

 

Tenk om jeg hadde vært all in short i disse dager. Det hadde vært digg! :laugh:

 

Noen som vet om vi setter ny rekord i fall i dag? Snart -6% :blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Kan noen fortelle meg hvordan morgendagen blir slik at jeg vet om jeg skal kjøpe meg inn igjen nå eller ikke.. :laugh:

 

Forøvrig angrer jeg ikke utgangen akkurat nå, men hva med i morgen :unsure:

 

Visst søren er TOM i pluss, ikke dårlig :smile:

 

- christle: Ja, PROD er nok ikke det verste man kan kjøpe nå, men jeg kjenner lite til den. Antar at det var en fisjon fra Prosafe.. Har du noen formening om hvorfor den nesten har halvert seg siden da..?

Link to comment
Share on other sites

Kan noen fortelle meg hvordan morgendagen blir slik at jeg vet om jeg skal kjøpe meg inn igjen nå eller ikke.. :laugh:

 

Forøvrig angrer jeg ikke utgangen akkurat nå, men hva med i morgen :unsure:

 

Visst søren er TOM i pluss, ikke dårlig :smile:

 

- christle: Ja, PROD er nok ikke det verste man kan kjøpe nå, men jeg kjenner lite til den. Antar at det var en fisjon fra Prosafe.. Har du noen formening om hvorfor den nesten har halvert seg siden da..?

 

Hei

 

PROD er ned fra 38,-? ved fisjon fra PROSAFE. Det innebærer på dagens kurs en halvering eller nærmere 100 pst. oppside om en ser det andre veien.

 

Det er ingen fundamentale forhold som tilsier dette. TROR, understreker TROR, at noen (trolig BWO) ønsker å presse ned kursen slik at de kan få tilstrekkelig antall aksepter på kurser rundt 35,-

 

Venter på budet. Har lastet opp i dag---

 

Du kan lese mye mer om dette på tråden for PROD her på forumet.

 

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

så,så, christle... :smile:

 

Hei

 

Jeg liker IKKE å bli lurt.

 

Som eier i TOM ja så ønsker jeg ikke at mine eiendeler skal bli sløst bort på "midre godt håndterte tilbakekjøp". Det er merkelig at ikke flere andre TOMRA eiere er enig i dette og at de større eierne ikke tar tak i dette.

 

I dag trynet OSE. Jeg tror TOMRA handlet tilbake aksjer: Vi får se. Hadde TOMRA hatt IS i magen hadde dem ikke kjøpt alt på 33, MEN kjøpt underveis nedover...

 

Slik det er nå, ja så vet meglerhus(ene og deres beste kunder) hvordan dette skjer. I dag fikk dem solgt uten at TOMRA sank, mens de kunne kjøpe aksjer som tryna...

 

Har kommet med betraktniger på TOMRA-tråden her på forumet tidligere (har også sendt disse til IR-ansvarlig i TOMra) om hvilke begrensinger og regler TOMRA burde under-/pålagt meglerhusene som kjøper tilbake aksjer, MEN det ser ikke ut som om noe gjøres for å gjøre tilbakekjøpene på en måte som GAVNER oss aksjonærene mer.

 

Jeg er oppriktig SKUFFA, og jeg liker IKKE å bli lurt.

 

Mvh og godt å se at du er tilbake Zoonic. Vil ikke anbefale Mount Blac. Senest i år omkom flere der...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Utviklingen på OSE er absurd.

 

Tør påstå at INGEN av olje- eller oljeserviceselskapene har en pris på aksjene som reflekterer en oljepris over 100 $. Når oljeprisen fortsatt er over dette og USA og resten av verden er i pluss, ja så er det absurd og patetisk at OSE tryner med over 4 pst.

 

En grunn jeg kan se er at TA-folket m.m. har en for sterk tendens til å forlenge trender. Når oljeprisen har falt noen dager, ja så skal den falle for evig og alltid og motsatt. Tilsvarende har vi "hedgefondene" som shorter og gearer maskimalt. Dette skal unødvendige svigninger som IKKE har noen rot i det fundamentale. Supplerer en dette med analytikere som synser i øst og vest og ikke ser på det fundametale, ja da får vi en skikkelig "rollercoaster"...

 

Måtte selge ELT og litt i FAIR.

Har kjøpt i PDR og PROD; satser på rekyl...

 

Mvh,

 

Fra DN.no:

 

Hvis man tar StatoilHydro som eksempel, stod kursen (da Statoil) i 160 kroner 31. desember 2005. På samme tid var oljeprisen 60 dollar fatet. I skrivende stund handles StatoilHydro-aksjen for 137 kroner, og oljeprisen er 100 dollar fatet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • Lage deg en bruker i dag for alle funksjoner. Helt gratis!

    Logg inn eller lag deg en bruker

×
×
  • Create New...